ΕΥΡΩΠΑΙΚΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ 2023
Φέτος το νηπιαγωγείο μας συμμετείχε στην Ευρωπαϊκή εβδομάδα προγραμματισμού 2023.
Η Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού είναι ένα κίνημα βάσης που το διαχειρίζονται εθελοντές και το υποστηρίζει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Στόχος είναι να φέρει τα παιδιά πιο κοντά στον προγραμματισμό με ένα ευχάριστο και διασκεδαστικό τρόπο.
Η δραστηριότητα στην οποία λάβαμε μέρος είχε τίτλο «Μια βόλτα στην πόλη μου» και πρόκειται για ένα επιδαπέδιο παιχνίδι με το Beebot.
Έτσι λοιπόν παρέα με την αγαπημένη μας μελισσούλα, Beebot το ρομποτάκι , κάναμε και εμείς μια βόλτα στην πόλη μας, τον όμορφο Βόλο. Αφού βιώσαμε βιωματικά την δραστηριότητα μετατρέποντας τον εαυτό μας σε ρομποτάκι, προκειμένου να αντιληφθούμε το τρόπο που δουλεύει, ξεκίνησε και το παιχνίδι.
Σχέδιο δράσης σχ. έτους 2023-24
Εργαστήρια Δεξιοτήτων σχ. έτους 2023-24
εργαστήρια δεξιοτήτων σχ. έτους 2023-24
ΚΑΛΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ
Άλλη μια χρονιά έφτασε στο τέλος της, γεμάτη χαρές, φασαρία, φωνούλες, γνώση, δημιουργία. Ευχόμαστε σε όλους μαθητές και γονείς ένα όμορφο καλοκαίρι γεμάτο χαρά, ξενοιασιά και ξεκούραση.
Ευχαριστούμε πολύ πολύ όλους τους γονείς για την αμέριστη συμπαράστασή τους όλη τη χρονιά στο δύσκολο εκπαιδευτικό μας έργο.
Βουρτσίζω σωστά τα δόντια μου
Το σχολείο μας συμμετείχε στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα του οδοντιατρικού συλλόγου Βόλου με θέμα ΄΄ Μαθαίνω να βουρτσίζω σωστά τα δόντια μου΄΄ Έτσι επισκέφτηκαν το σχολείο μας 2 περιοδοντολόγοι – οδοντίατροι, ενημέρωσαν τα παιδιά για το σωστό βούρτσισμα των δοντιών και τους έδωσαν εκπαιδευτικό υλικό ώστε να βουρτσίζουν τα δόντια μαζί με τους γονείς τους.
΄΄Εκπαιδευτικοί περίπατοι: Γλυπτά με φόντο τη θάλασσα΄΄
Την Τετάρτη 7 Ιουνίου το σχολείο μας υλοποίησε το εκπαιδευτικό πρόγραμμα με τίτλο΄΄ Εκπαιδευτικοί περίπατοι : γλυπτά με φόντο τη θάλασσα. Ένα καινοτόμο μουσειοπαιδαγωγικό πρόγραμμα, που σπάει τα δεσμά του κλεστού χώρου του σχολείου αλλά και του μουσείου. Τα παιδιά ξεναγήθηκαν στις μουσειακές συλλογές στο πάρκο του Αναύρου, έμαθαν πολλά για τη γλυπτική και την ιστορία, έπαιξαν και συμμετείχαν σε εκπαιδευτικές δραστηριότητες. Ένα πρόγραμμα που άρεσε πολύ σε μικρούς και …σε μεγάλους !
Μ΄ ένα βιβλίο ταξιδεύω
Τη φετινή σχολική χρονιά εκπονήθηκε στο σχολείο μας το εκπαιδευτικό πρόγραμμα σχολικών δραστηριοτήτων με τίτλο ΄΄ Μ ένα βιβλίο ταξιδεύω΄΄ ( φιλαναγνωσία)
Κατα τη διάρκεια του προγράμματος
Γνωρίσαμε τα μέρη του βιβλίου (εξωφ-οπισθόφυλ, συγκραφ,. Εκδοσεις. Μπαρκοουντ κλπ.)
Έφερε το κάθε παιδί το αγαπημένο του παραμύθι και μας το παρουσίασε
Οργανώσαμε και διαλέξαμε βιβλία για τη δανειστική βιβλιοθήκη. Ξεχωρίσαμε επιστημονικά βιβλία από λογοτεχνία.
Λειτουργήσαμε δανειστική βιβλιοθήκη αφού πρώτα δημιουργήσαμε κανόνες δανεισμού, τους ζωγραφίσαμε, τους πλαστικοποιήσαμε και τους κρεμάσαμε στη βιβλιοθήκη.
Το κάθε παιδί ζωγράφιζε ότι του άρεσε από το βιβλίο που δανειζόταν, έγραφε όπως μπορούσε τον τίτλο και στο τέλος της χρονιάς δημιούργησε το δικό του άλμπουμ με τα βιβλία που δανείστηκε από το σχολείο
Από τα βιβλία που διαβάζαμε κατά τη διάρκεια της χρονιάς δημιουργούσαμε κατασκευές, παίζαμε κουκλοθέατρο και κάναμε θεατρικούς αυτοσχεδιασμούς
Υποδεχθήκαμε τα ΄΄ βιβλία σε ρόδες ΄΄ από 12 Οκτωβρίου εως 9 Νοεμβρίου. Τα παιδιά μπορούσαν να δανειστούν όποιο βιβλίο ήθελαν ανά 3 ημέρες και όποιο παιδί ήθελε μας το παρουσίαζε στην τάξη.
Στα πλαίσια του προγράμματος το σχολείο μας συμμετείχε στο πρόγραμμα ΄΄ Βουτιά στον κόσμο του βιβλίου από το ίδρυμα Λαμπράκη με την ταυτόχρονη συμμετοχή της υπεύθυνης εκπαιδευτικού σε επιμορφώσεις για την εξέλιξη του προγράμματος στο σχολείο όπου στο τέλος το κάθε παιδί δημιούργησε το δικό του παραμύθι με κείμενο που έγραψαν όλα τα παιδιά μαζί και το κάθε ένα έκανε τη δική του εικονογράφηση.
Επίσης το σχολείο μας συμμετείχε στον 4ο Μαραθώνιο Ανάγνωσης από τις εκδόσεις Μεταίχμιο πρόγραμμα φιλαναγνωσίας για τα παιδιά του νηπιαγωγείου με τίτλο ΄΄ Ο μαγικός περίπατος της Άλκης Ζέη
Γίνομαι δημιουργός της αυλής του σχολείου μου
Ολοκληρώθηκε τέλος Μαΐου το εργαστήριο δεξιοτήτων με τίτλο <Γίνομαι δημιουργός της αυλής του σχολείου μου> και σε συνδυασμό με το σχέδιο δράσης της φετινής χρονιάς δημιουργήσαμε μια αυλή ελκυστική για τους μαθητές μας με ποικίλα εκπαιδευτικά ερεθίσματα. Με την εφαρμογή google earth εντοπίσαμε την αυλή μας και με την εντολή ΄΄ σχεδίαση γραμμής΄΄ δημιουργήσαμε το περίγραμμά της.
Στη συνέχεια προτείναν τα παιδιά τι θα ήθελαν στην αυλή του σχολείου μας , δούλεψαν σε ομάδες, βρήκαμε πληροφορίες στο ίντερνετ, καταλήξαμε με ψηφοφορία σε κάποιες προτεινόμενες λύσεις, σχεδιάσαμε παιχνίδια που θα ζωγραφίζαμε στην αυλή και στο τέλος τα υλοποιήσαμε. Το αποτέλεσμα εξαιρετικό και η χαρά των παιδιών απερίγραπτη…
Βουτιά στον κόσμο του βιβλίου
Σε συνεργασία με το ίδρυμα Λαμπράκη εκπονήσαμε το πρόγραμμα < Βουτιά στον κόσμο του βιβλίου>, και στα πλαίσια του εκπαιδευτικού προγράμματος που εκπονήθηκε στο νηπιαγωγείο μας με τίτλο : <Μ΄ένα βιβλίο ταξιδεύω> τα παιδιά έγραψαν (όλα μαζί) μία ιστορία και εικονογράφησε κάθε παιδί το δικό του παραμύθι . Η ιστορία μιλά για τον κύριο Γιώργο που δεν πέταξε το μπουκάλι με το νερό του στον κάδο, αλλά το άφησε στην προβλήτα με αποτέλεσμα αυτό να παρασυρθεί από τη θάλασσα και αφού ταξιδέψει, στο τέλος να διασπαστεί και να φαγωθεί από τα ψάρια που κάποια κατέληξαν στο τραπέζι μας…
Δείτε το παραμύθι εδώ:




































