Η ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΟΥ ΠΡΩΙΝΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ:
Η beeboot σώζει τα ζώα της ανταρκτικής από το λιώσιμο των πάγων. Έχουν προηγηθεί βιωματικές δραστηριότητες εξοικείωσης των παιδιών με τις κινήσεις του ρομπότ (ευθεία-στροφή δεξιά-στροφή αριστερά). Οι μαθητές στη συνέχεια θα να κινηθούν σε ένα αντίστοιχο πλέγμα δάπεδο. Στη συνέχεια ζητείται από τα παιδιά να παίξουν ένα παιχνίδι παντομίμας ανά ζεύγη μιμούμενα τις κινήσεις της bee bot. Τοποθετούμε στην πίστα της beeboot ζώα της ανταρκτικής τα ίδια υπάρχουν και σε κάθε πλευρά ενός του ζαριού που έχουμε φτιάξει . Τα παιδιά ανά ομάδες δυο ατόμων συνεργάζονται( Το ένα παιδί ρίχνει το ζάρι και δίνει τις οδηγίες-κατευθύνσεις και το άλλο παιδί εκτελεί τα συγκεκριμένα βήματα φτάνοντας στο σωστό ζώο της Ανταρκτικής). Στη συνέχεια τα παιδιά προγραμματίζουν διαδρομές της bee boot ρίχνοντας το ζάρι όπου ανάλογα το σύμβολο που θα φέρει θα πρέπει να φτάσει στο σωστό ζώο και να το σώσει από το λιώσιμο των πάγων όπου απειλούνται.
Σκοπός της δράσης είναι:
- Γνωριμία με τις έννοιες του προγραμματισμού και της υπολογιστικής σκέψης, με τρόπο παιγνιώδη.
- Τα παιδιά αναπτύσσουν δεξιότητες κριτικής σκέψης, λήψης αποφάσεων και επίλυσης προβλημάτων.
- Ανάπτυξη θετικής στάσης για τις δραστηριότητες προγραμματισμού.
- Να Καλλιεργηθεί η ενεργητική συμμετοχή, η δημιουργικότητα,η πρωτοβουλία, συνεργασία και αυτοπεποίθηση των παιδιών .
- Ακολουθεί εξάσκηση με τον κώδικα1-2 όπου η ζωγραφική θα μας φανερώσει μια κρυμμένη εικόνα .
Στη συνέχεια μάθαμε πως ψηφοποιείται μια εικόνα (pixel) και την αποκωδικοποιήσαμε με βάση το δυαδικό σύστημα. Στον κώδικα της εικόνας, το 2 αντιστοιχεί στο στο κιτρινο χρώμα ενώ το ένα(1) στο μαύρο χρώμα. Έτσι ζωγράφισαν τα παιδιά και εμφανίστηκε το ζωάκι!( Πιγκουίνος) .Η δράση προγραμματισμού υλοποιείται για το code week με αφορμή την συμμετοχή μας στο συνεργατικό προγράμμα eTwinning: Περιβαλλοντική εκπαίδευση και Ανταρκτική.
Η ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΟΥ ΟΛΟΗΜΕΡΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΑΤΟΣ:
Τα σκιουράκι θέλει να ζωγραφίσει ένα φθινοπωρινό τοπίο. Με βοηθό την beebot μαζεύει τα χρώματα για να φτιάξει την παλέτα του, λύνοντας πρώτα τον γρίφο που οδηγεί σε κάθε χρώμα. Τα νήπια εξοικειώνονται με την beebot και εισάγονται στις βασικές έννοιες του προγραμματισμού παίζοντας και δημιουργώντας.