ΚΑΛΩΣΟΡΙΣΜΑ

close up blackboard with school supplies

Καλωσορίσατε στο επίσημο ιστολόγιο του 122ου Νηπιαγωγείου Αθηνών. Εδώ μπορείτε να ενημερώνεστε για τον τρόπο λειτουργίας του σχολείου μας, το πρόγραμμα, θέματα φοίτησης και τις εκπαιδευτικές δράσεις μας.

Στον ιστότοπο αυτό θα βρείτε νέα, ανακοινώσεις και πληροφορίες για το σχολείο μας.

3 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ – ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΑΜΕΑ

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία προσπαθήσαμε να κατανοήσουμε την έννοια της αναπηρίας. Μέσα από συζήτηση, τη χρήση εικόνων αλλά και βίντεο οι μαθητές/τριες μας είχαν την ευκαιρία να ευαισθητοποιηθούν για τα δικαιώματα και τις δυνατότητες των ανθρώπων με αναπηρία. Πόσο εύκολο είναι για ένα παιδί σε αμαξίδιο να έχει πρόσβαση σε παιδική χαρά? Πόσα πράγματα μπορούμε να κάνουμε μαζί παρά τις διαφορές μας? Μπορούμε να παίζουμε μαζί, να επικοινωνούμε, να είμαστε φίλοι? Δοκιμάσαμε να δούμε χωρίς την αίσθηση της όρασης πόσο εύκολο είναι να κινούμαστε στον χώρο με και χωρίς βοήθεια. Τέλος δοκιμάσαμε να ζωγραφίσουμε χωρίς χέρια, με το στόμα ή με το πόδι. Δεν είναι εύκολο αλλα δεν σταματήσαμε την προσπάθεια!

https://www.youtube.com/watch?v=E4qbsiEKzVY

3 Dekembrioy Pagkosmia Hmera AMEA

ΗΜΕΡΑ ΑΝΑΦΥΛΑΞΙΑΣ (21 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ)

Αγαπητοί γονείς με αφορμή την Ημέρα Αναφυλαξίας (21 Νοεμβρίου) σας κοινοποιούμε υλικό από τον Σύλλογο Γονέων και Φίλων Παιδιών με Αλλεργίες προς ενημέρωσή σας.



Λήψη αρχείου

“Όταν σφίγγουν τα χέρια”

“Εδώ Πολυτεχνείο, εδώ Πολυτεχνείο

Σας μιλά ο ραδιοφωνικός σταθμός των ελεύθερων αγωνιζομένων φοιτητών

των ελεύθερων αγωνιζομένων Ελλήνων”!

Και με αυτό το βίντεο κάναμε την εισαγωγή μας στα παιδιά, που αποτελούν τη “φωνή” του μέλλοντος, αποτελώντας το σημείο σύνδεσης με τα μεγάλα παιδιά του τότε, τους φοιτητές. Αυτοί οι φοιτητές θέλησαν να αγωνιστούν για την ελευθερία, ενάντια στον φασισμό, στη χούντα και στη δικτατορία.

Έτσι, φτάνοντας στο σήμερα και έχοντας αποκτήσει το προνόμιο της δημοκρατίας, θελήσαμε να μεταδώσουμε στα παιδιά την σημαντικότητα της αντίστασης σε ένα πλαίσιο που αφήνει ελεύθερες φωνές στην κοινωνία του χθες και του σήμερα, προσδοκώντας να απορρίψουμε κάθε μορφή ανελευθερίας.

Με αντίστοιχο εποπτικό υλικό από το Πολυτεχνείο, με εκπαιδευτικά βίντεο και τραγούδια, με παραμύθια που  μιλούν για την Δημοκρατία και τη Δικτατορία, με κατασκευές, με σχεδιαστική αποτύπωση της προτομής και του γαρύφαλλου που βρίσκεται έξω από το Πολυτεχνείο, με παζλ Ειρήνης, με γροθιές που σφίγγουν τα χέρια, με δημιουργία πανό από το τραγούδι “τα παιδιά ζωγραφίζουν στο τοίχο”και του Πολυτεχνείου από ανακυκλώσιμα υλικά, τα παιδιά κατάφεραν να φωνάζουν καθημερινά στους διαδρόμους του σύνθημα “ψωμί, παιδεία, ελευθερία”.

Ας γίνουν οι φωνές των δικών μας παιδιών το έναυσμα για ένα πιο ελπιδοφόρο μέλλον, αντιστεκόμενοι σε όσα αποτελούν εσωτερικές “φυλακές”.

17 Noembrioy Kataskeyh 1000034280 1000034282 1000034320 OTAN SFIGGOYN TA CHERI

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ: «ΠΡΩΙΜΗΣ ΠΑΙΔΙΚΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΗΛΙΚΙΑΣ 0 ΕΩΣ 6 ΕΤΩΝ»

Αγαπητοί γονείς,

Σας κοινοποιούμε την πρόσκληση στο πρόγραμμα της Ελληνικής Εταιρείας Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α.): «Πρώιμη παιδική παρέμβαση για παιδιά ηλικίας 0 εως 6 ετών».

Με εκτίμηση



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου

Ένα Φθινόπωρο … Γεύσης!

1000034204 1000034205 1000034206IMG 20251112 195714

“Φθινόπωρο φτάνει
τα φύλλα όλα πέφτουν
θα πάω ταξίδι πολύ μακρινό…”
Και εμείς κάναμε ένα “μακρινό” ταξίδι στους … γευστικούς μας κάλυκες!

Συζητήσαμε με τα παιδιά ποια είναι τα φθινοπωρινά φρούτα και λαχανικά, τι χρώματα έχουν, πώς μπορεί να μυρίζουν και τι υφή να έχουν, ενεργοποιώντας τις αντίστοιχες αισθήσεις του σώματός μας. Αναπαραστήσαμε διάφορα από αυτά και με το σώμα μας, ώσπου καταλήξαμε να δημιουργήσουμε τη δική μας φρουτοσαλάτα, με φρούτα που έφεραν τα παιδιά από το σπίτι τους. Τότε εντάξαμε την μαθησιακή περιοχή της Γλώσσας εφόσον γράψαμε τις αντίστοιχες ονομασίες των φρούτων, καθώς και την μαθησιακή περιοχή των Μαθηματικών εφόσον μετρήσαμε τα φρούτα, καλλιεργήσαμε τους όρους του ολόκληρου, του μισού και του τετάρτου και ενισχύσαμε με έναν βιωματικό τρόπο την μαθηματική σκέψη.

Δεν μείναμε όμως εκεί! Μαγειρέψαμε και τη δική μας Μηλόπιτα, καλλιεργώντας την Φυσική και την Χημεία, για να μην αναφέρουμε την απίστευτη μυρωδιά που ανέδυε από τον φούρνο σε κάθε τάξη αλλά και μικρή ψυχή! Συνταγή για το σπίτι με το πακέτο της δικής μας δημιουργίας Γεύσης!

Καλλιέργεια αθλητικής παιδείας!

Τα παιδιά του σχολείου μας, στην πολύ αρχή αυτής της χρονιάς, είχαν τη δυνατότητα να συμμετάσχουν στην Πανελλήνια Ημέρα Αθλητισμού 2025. Τρέξιμο, άλμα εις μήκος, σκυταλοδρομία σε ένα πλαίσιο συνάθλησης έχτισαν την συνείδηση του “ευ αγωνίζεσθαι” στο κάθε παιδί ξεχωριστά, υπενθυμίζοντας πως, μέσα από τον αθλητισμό δυναμώνει πρώτα το μυαλό μας  και έπειτα το σώμα μας. 

Τη συνθήκη εκείνης της ημέρας τα παιδιά την είχαν στο βαλιτσάκι της καρδιά τους και περνώντας ο Αυθεντικός Μαραθώνιος της Αθήνας στις 9 Νοεμβρίου, είχαν να μας αναφέρουν πως, όπως αυτοί οι αθλητές έτσι κι εμείς συμμετείχαμε σε ένα είδος αγώνα τότε. Εντύπωση προκαλεί το ότι, τα παιδιά συνέδεσαν αυτό το γεγονός με τον Μαραθώνιο της Αθήνας, θέτοντας ένα επιπλέον λιθαράκι στην υγεία που χτίζει ο αθλητισμός, μέσα από έναν συγκερασμό διατροφής και εσωτερικής δύναμης.

Προκαλέστε στο παιδί σας την διάθεση να θέλει να ασκείται από την πιο μικρή ηλικία, ξεκινώντας από την παιδική χαρά και το πάρκο μέχρι σε συντονισμένες ομάδες αθλητισμού.

Παρακάτω σας παραθέτουμε και το link στο Youtube από έναν μεγάλο Μαραθωνοδρόμο τον Κύπριο Στέλιο Κυριακίδη, ο οποίος το 1946 αποφάσισε να συμμετάσχει στον περίφημο Διεθνή Μαραθώνιο της Βοστώνης, παρόλο που ήταν αδύναμος και υποσιτισμένος λόγω της Κατοχής στην Ελλάδα. Στην Αμερική, οι γιατροί πίστευαν πως, θα πέθαινε από την κούραση κατά τη διαδρομή. Εκείνος όμως υποσχέθηκε πως δεν θα εγκαταλείψει, λέγοντας: “Ήρθα να τρέξω για εκατομμύρια πεινασμένους Έλληνες”. Αποτέλεσμα αυτής της σπουδαίας προσπάθειάς του, ήταν να βγει πρώτος και χάρη σε εκείνον να συγκεντρωθούν 250.000 δολάρια, ρούχα και τρόφιμα για την Ελλάδα, ονομάζοντας αυτή την προσφορά “πακέτο Κυριακίδη”. Το πιο αξιοσέβαστο είναι το γεγονός ότι, ο ίδιος αρνήθηκε για τον εαυτό του κάθε είδους βοήθεια!

Αυτά τα χαρακτηριστικά προσπαθούμε να καλλιεργήσουμε στα παιδιά μας!

Enjoy!Panellhnia Hmera Athlhtismoy 2025 2026 1 Panellhnia Hmera Athlhtismoy 2025 2026 2 Panellhnia Hmera Athlhtismoy 2025 2026 3 Panellhnia Hmera Athlhtismoy 2025 2026 4 Panellhnia Hmera Athlhtismoy 2025 2026

Ένας παράξενος επισκέπτης …

  • Κυρία, έλα να δεις!
  • Ένα περίεργο πλάσμα στην αυλή!
  • Τι μπορεί να είναι;
  • Μήπως ακρίδα;
  • Είναι πράσινο.
  • Είναι παράξενο.
  • Μην το σκοτώσεις!
  • Έχει ζωή!
  • Ωχ, κουνιέται!
  • Μας κοιτάζει.
  • Εγώ ξέρω τι είναι: το αλογάκι της Παναγίας! Το αγαπώ το αλογάκι της Παναγίας, Κυρία!
  • Προχωράει πάλι.
  • Μην το πατήσεις!
  • Πρόσεχε!
  • Να το πάρουμε από εδώ να μην το πατήσουμε!

Η Κυρία πήγε να το πάρει με προσοχή, λέγοντάς του λόγια αγάπης για να μην φοβάται και με σκοπό να καλλιεργηθεί στο κάθε παιδί η έννοια του δικαιώματος για ζωή από όλα τα πλάσματα της γης. Τότε συνέβη κάτι απίστευτα σημαντικό: το παράξενο αυτό πλάσμα σήκωσε τα μπροστινά του άκρα. Τότε ακούστηκε η φωνή ενός παιδιού:

  • Λέει στοπ, δεν έχεις το δικαίωμα, δεν στο επιτρέπω!
  • Ναι όπως λέμε εμείς!
  • Είναι σαν εμάς!

Και με αυτόν τον βιωματικό τρόπο, που έγινε τόσο ομαλά η σύνδεση φύσης – παιδιού, το κάθε παιδί διαπίστωσε πως, κάθε έμβιο ον έχει δικαίωμα να αυτοπροστατεύεται και να που ένα τόσο δα μικρό πλασματάκι μάς υπενθύμισε τον σκοπό της ίδιας της ζωής. Τα παιδιά συνέδεσαν την οριοθέτηση που έχουμε θέσει ως σημείο αναφοράς που ασφαλίζει τον προσωπικό μας κύκλο με τον προσωπικό κύκλο αυτού του εντόμου.

Υγ1: εάν κάποιος Γονιός γνωρίζει το όνομα του εντόμου, ας μας γράψει στα σχόλια!

Υγ2: στη φωτογραφία έχει αποτυπωθεί η στάση “στοπ, δεν έχεις το δικαίωμα”!1000034080

Προγραφικές ή μήπως γραμματογραμμές;!

 

  • Είμαι μία τελεία.
  • Κι εγώ μία καμπύλη.
  • Κι αν τεντωθώ θα γίνω ευθεία.
  • Κι αν σε αγγίξω θα ενωθούμε …

Και κάπως έτσι, η τελεία έγινε καμπύλη και μαζί έγραψαν το παρακάτω τραγούδι, το οποίο αποτέλεσε αφόρμηση στα παιδιά ώστε να συζητήσουμε για τις γραμμές, οι οποίες όταν ενώνονται αλλάζουν σχήματα και γίνονται ακόμη και ένας ολόκληρος κύκλος, δηλαδή ομάδα. Όλα αυτά μας οδήγησαν να παίξουμε διάφορα παιχνίδια τόσο με τις γραμμές όσο και με το αρχικό γράμμα του ονόματός μας, το οποίο στο τέλος το δημιουργήσαμε με το σώμα μας. Με το σώμα μας επίσης δημιουργήσαμε την τελεία την καμπύλη, το ζικ – ζακ, τον κύκλο, καταλήγοντας στη σπείρα. Όλα αυτά τα γραμμα(το)μπερδέματα τα αποτυπώσαμε και σε ένα χαρτί, δημιουργώντας ένα μικρό έργο τέχνης με τον μοναδικό δικό μας τρόπο, όπως επίσης, παίξαμε και με τα ξυλάκια και με το ρομποτάκι μας.

Το τραγούδι μας:

«Από τελεία, σε καμπύλη κι από καμπύλη μια στροφή, γινόμαστε όλοι μια ομάδα, μια ομάδα δυνατή! Κι αν κι αρχίζει αυτή η χρόνια και το τμήμα μας μάς χαιρετά, μας κάνει δώρο την Αγάπη που ποτέ της δεν ξεχνά! Πόσα θα ζήσουμε αυτή τη χρονιά και όλα θα γίνουν πιο δυνατά! Να, να, να, να, να, να, να».

Έτσι, η Τέχνη ήρθε να ενώσει την Μάθηση και στο τέλος να περάσει η Γνώση με έναν τρυφερό τρόπο στη συνείδηση του κάθε παιδιού, προκαλώντας το και ενδυναμώνοντάς το.

Manteyoyme th grammh1000033016IMG 20250928 2047531000033035Ftiachnoyme grammesARCHIKO GRAMMA ROMPOTIKH

Παιδαγωγικό Κέντρο Ψυχικής Υγείας και Μαθησιακών Δυσκολιών  ΠΑΙ.ΚΕ.Ψ.Υ. –

Το Παιδαγωγικό Κέντρο Ψυχικής Υγείας και Μαθησιακών Δυσκολιών ΠΑΙ.ΚΕ.Ψ.Υ. -Αστική Μη Κερδοσκοπική Εταιρεία με χαρά μας κοινοποιεί τα δωρεάν προγράμματα ειδικής αγωγής που πραγματοποιούνται σε όλα τα σχολεία του Δήμου Αθηναίων για Πέμπτη συνεχή χρονιά στα κέντρα τους. Όσοι γονείς ενδιαφέρεστε για τις δωρεάν υπηρεσίες που παρέχει το κέντρο μπορείτε να έρθετε σε επικοινωνία και να κλείσετε το ραντεβού σας.



Λήψη αρχείου

1η ημέρα νηπιαγωγείο-Οδηγίες προς τους γονείς

Αγαπητοί γονείς

Για την ομαλή προσαρμογή του παιδιού σας  τις πρώτες ημέρες στο νηπιαγωγείο θα θέλαμε να προσέξετε τα εξής:

Προετοιμασία στο σπίτι

  • Μιλήστε στο παιδί σας θετικά για το νηπιαγωγείο.
  • Φτιάχνετε μαζί την τσάντα ώστε να ξέρει τί έχει μαζί του/της. Η τσάντα πρέπει να περιέχει μία αλλαξιά ρούχων, μία πετσέτα φαγητού, ένα μπουκάλι νερό ή παγουρίνο, ένα πακέτο μωρομάντηλα, ένα πακέτο χαρτομάντηλα. Για το προαιρετικό ολοήμερο  θα χρειαστούμε ένα ανοξείδωτο δοχείο ώστε να μπορεί να ζεσταίνεται στην ηλεκτρική κουζίνα του σχολείου.
  • Τα ρούχα και τα παπούτσια θέλουμε να είναι άνετα για παιχνίδι, κατά προτίμηση χωρίς κορδόνια ώστε να μπορεί το παιδί να αυτοεξυπηρετείται.
  • Προτιμήστε υγιεινές και θρεπτικές επιλογές. Ενδεικτικά αναφέρουμε φρούτα, σπιτικό κεικ, σπιτική πίτσα, τοστ, μουστοκούλουρο, κουλούρι Θεσσαλονίκης, ρυζόγαλο, γιαούρτι κ.α.

Στο νηπιαγωγείο

  • Φροντίστε να είστε συνεπείς στην ώρα προσέλευσης και αποχώρησης (βλέπε ωράριο νηπιαγωγείου).
  • Θα παραδίδετε και θα παραλαμβάνετε το παιδί στις/από τις εκπαιδευτικούς στην είσοδο του νηπιαγωγείου.
  • Σε περίπτωση αλλαγής στους συνοδούς  ή στα στοιχεία επικοινωνίας παρακαλούμε να ενημερώνετε άμεσα το σχολείο.
  • Η φοίτηση στο νηπιαγωγείο είναι υποχρεωτική όπως ορίζει ο Νόμος 4871/2021. Οι μαθητές/τριες δεν πρέπει να απουσιάζουν χωρίς σοβαρό λόγο.

Καλή σχολική χρονιά, γεμάτη από υπέροχες εμπειρίες!

 

Με εκτίμηση

Οι Νηπιαγωγοί του 122ου Νηπιαγωγείου Αθηνών