Οι μαθητές της Β τάξης γιόρτασαν την παγκόσμια ημέρα μέλισσας μέσα από μία σειρά δραστηριοτήτων, κάνοντας σύνδεση με το εργαστήριο δεξιοτήτων: “Φροντίζω το περιβάλλον”. Αρχικά, προβλήθηκαν εκπαιδευτικά βίντεο που έκαναν αναφορές στην ανατομία της μέλισσας, στον τρόπο ζωής της, στα παράγωγά της και φυσικά στη συμβολή της στη φύση. Οι μαθητές έμαθαν πολλές λεπτομέρειες για τις εργατικές μελισσουλες και έπειτα συμπλήρωσαν κάποια φυλλάδια με αντιστοιχίες, λαβύρινθους, ζωγραφιές και άλλα παιχνίδια (tosakidio.gr). Με αφορμή τα παλιά παιχνίδια, που έχουν αναφερθεί στο μάθημα της Γλώσσας στην ενότητα 22: “Πώς γίνεται; Πώς παίζεται;”, οι μαθητές έφεραν στην μνήμη τους και έπαιξαν το ” περνά περνά η μέλισσα ” και το ” μπιζ”. 

Τέλος, για να ολοκληρωθεί γλυκά η μάθηση, οι μαθητές απόλαυσαν μέλι με κριτσίνια. Ήταν μια ημέρα γεμάτη μάθηση και γλύκα! 🐝🐝

Με αφορμή δράσεις για την προστασία του περιβάλλοντος και την καλλιέργεια της έννοιας του ενεργού πολίτη, οι μαθητές του Β1 τμήματος συμμετείχαν στη βιωματική δράση με τίτλο «Μικροί Ήρωες για τη Σωτηρία της Γης».

Αρχικά, τα παιδιά συμμετείχαν σε ένα 7ήμερο challenge καλών συνηθειών, κατά το οποίο κατέγραφαν καθημερινές πράξεις που βοηθούν το περιβάλλον, όπως η εξοικονόμηση νερού και ενέργειας, η ανακύκλωση και η σωστή διαχείριση των απορριμμάτων. Μέσα από τη δράση αυτή, τα παιδιά μετέφεραν τις οικολογικές πρακτικές και στο σπίτι τους, παρακινώντας και ευαισθητοποιώντας τις οικογένειές τους σε θέματα προστασίας του περιβάλλοντος.

Στη συνέχεια, επεξεργαστήκαμε το κείμενο «Η Γη ζητά βοήθεια» και οι μαθητές προχώρησαν στη δραματοποίησή του, δημιουργώντας ένα μικρό θεατρικό δρώμενο με έντονα οικολογικά μηνύματα.

Τα παιδιά υποδύθηκαν:

* τη Γη που υποφέρει,

* τα ζώα που κινδυνεύουν,

* τον αέρα και το ποτάμι που μολύνονται,

* καθώς και τα δέντρα που απειλούνται από πυρκαγιές και υλοτομία.

Με τη βοήθεια σκηνικών και ζωγραφιών που δημιουργήθηκαν ειδικά για τη δράση, οι μαθητές εξέφρασαν με ευαισθησία και δημιουργικότητα την ανάγκη προστασίας του φυσικού περιβάλλοντος.

Η δράση παρουσιάστηκε και ως δειγματική διδασκαλία από την εκπαιδευτικό Κ.Καραστρατή στα πλαίσια του Ενδοσχολικού Συντονισμού την Παρασκευή16/5, την οποία παρακολούθησαν ο Διευθυντής του σχολείου Π. Κοφινάκος, η Υποδιευθύντρια Αικ. Πλέσσα, καθώς και οι συνάδελφοι Θ. Μπάρμπας και Χ. Ζαφειροπούλου, που μας τίμησαν με την παρουσία τους.

Η δράση ολοκληρώθηκε με παρουσίαση των συμπερασμάτων του challenge, συζήτηση γύρω από τις καθημερινές συνήθειες που μπορούν να βοηθήσουν τη Γη και απονομή επαίνων στους μαθητές ως «Μικρούς Ήρωες για τη Σωτηρία της Γης». Τους επαίνους απένειμε ο Διευθυντής του σχολείου, προσφέροντας ιδιαίτερη χαρά και συγκίνηση στα παιδιά.

Η συμμετοχή, ο ενθουσιασμός και η συνεργασία των μαθητών ήταν συγκινητικά, ενώ η επιθυμία τους να παρουσιάσουν το δρώμενο και στις υπόλοιπες τάξεις του σχολείου αποτέλεσε την πιο όμορφη επιβράβευση της προσπάθειάς τους

 Γιατί η προστασία της Γης ξεκινά από μικρές καθημερινές πράξεις… και από παιδιά με μεγάλη καρδιά!

 

Άξονας Εξωστρέφεια . Συνεργασίες και διάχυση καλών πρακτικών

 

GENOKTONIA PONTION

 

Σήμερα, στο πλαίσιο του μαθήματος «Μελέτη Περιβάλλοντος» και συγκεκριμένα  «Είμαι πολίτης του κόσμου» για τη διαμόρφωση του Ενεργού Πολίτη, οι μαθητές της Α’ Τάξης του σχολείου μας τίμησαν τη 19η Μαΐου,Ημέρα Μνήμης της Γενοκτονίας των Ποντίων.
​Τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με την τοπική και παγκόσμια πολιτιστική κληρονομιά, γνωρίζοντας την παραδοσιακή λύρα του Πόντου.
​Ως υπεύθυνοι ενεργοί πολίτες, οι μικροί μας μαθητές συζήτησαν για τις πανανθρώπινες αξίες του σεβασμού, της αλληλεγγύης και της ειρηνικής συνύπαρξης. Στη συνέχεια, χρωματίζοντας μια ξεχωριστή εικόνα, έστειλαν το δικό τους δυνατό μήνυμα: «Δεν ξεχνώ την ιστορία μας και υπερασπίζομαι την Ειρήνη σε όλο τον κόσμο!».
​Μπράβο στα πρωτάκια μας για τη γεμάτη ευαισθησία συμμετοχή τους!

 

Τη Δευτέρα, 18 Μαΐου, τα δύο σχολεία μας πραγματοποίησαν από κοινού την τελευταία εκπαιδευτική επίσκεψη της χρονιάς στο αθλητικό κέντρο στα Γλυκά Νερά, μια δράση που πλέον έχει γίνει αγαπημένη παράδοση για τους μαθητές μας.
Οι μαθητές του 3ου και του 11ου Δημοτικού είχαν την ευκαιρία να συμμετάσχουν σε μια σειρά από αθλητικές δραστηριότητες, όπως ποδόσφαιρο, τοξοβολία, χορό, αλλά και ομαδικά παιχνίδια που ενίσχυσαν τη συνεργασία και την καλή διάθεση.  
Η μέρα ήταν ιδανική, με εξαιρετικές καιρικές συνθήκες που επέτρεψαν στα παιδιά να κινηθούν άνετα στα μεγάλα γήπεδα και να απολαύσουν το όμορφο φυσικό περιβάλλον του χώρου.
Τα παιδιά έπαιξαν, γέλασαν, δοκίμασαν νέες εμπειρίες και γύρισαν στο σχολείο γεμάτα ενθουσιασμό και όμορφες αναμνήσεις. Η επίσκεψη αυτή αποτέλεσε έναν υπέροχο τρόπο να ολοκληρωθεί η σχολική χρονιά, συνδυάζοντας άθληση, ψυχαγωγία και επαφή με τη φύση.
Καλό καλοκαίρι, παιδιά, να είναι γεμάτο παιχνίδι, ξεγνοιασιά και όμορφες στιγμές!
ATHLHTIKO KENTRO
Άξονας σχέσεις μεταξύ μαθητών

image 1778433558826

Η Παγκόσμια Ημέρα Οικογένειας (Διεθνής Ημέρα Οικογένειας) γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 15 Μαΐου. Καθιερώθηκε από τον ΟΗΕ το 1993 για να αναδείξει τον κρίσιμο ρόλο της οικογένειας στην κοινωνία. Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Οικογένειας, οι μαθητές της Α΄ τάξης στα πλαίσια του μαθήματος της Μελέτης Περιβάλλοντος, δημιούργησαν μια ξεχωριστή διπλή κάρτα Α4 την οποία διακόσμησαν με χρώματα, ευχές και πολλή αγάπη.

Στο μπροστινό μέρος της κάρτας, τα παιδιά χρωμάτισαν μια χαρούμενη οικογένεια, ενώ στο πίσω μέρος έγραψαν τις δικές τους προσωπικές ευχές μέσα σε ειδικό πλαίσιο. Η κάρτα περιλάμβανε και QR code , το οποίο οδηγεί σε ένα τραγούδι αφιερωμένο στους γονείς, μια όμορφη σύνδεση ανάμεσα στη Γιορτή της Μητέρας, τη Γιορτή του Πατέρα και τη σημασία της οικογένειας ως ενιαίας αγκαλιάς.

Το τραγούδι μπορείτε να το ακούσετε εδώ 

Κατά τη διάρκεια της δράσης, οι μαθητές συζήτησαν για το τι σημαίνει «οικογένεια» για τον καθένα: 

την αγάπη, τη φροντίδα, την υποστήριξη, τις στιγμές που μοιράζονται καθημερινά. 

Με ενθουσιασμό και δημιουργικότητα, κάθε παιδί έδωσε το δικό του χρώμα και τη δική του ματιά σε αυτή τη γιορτινή κάρτα.

Η δραστηριότητα έγινε μια όμορφη ευκαιρία για να καλλιεργηθεί η ενσυναίσθηση, η έκφραση συναισθημάτων και η συνεργασία μέσα στην τάξη. 

Άξονας σχέσεις οικογένειας με σχολείο

Μια μοναδική και άκρως συναρπαστική ημέρα έζησαν οι μαθητές του σχολείου μας της Ε και Στ τάξης, οι οποίοι επισκέφθηκαν τις βοηθητικές αθλητικές εγκαταστάσεις του ΟΑΚΑ στο Μαρούσι. Τα παιδιά μας είχαν την ευκαιρία να συμμετάσχουν στο παγκοσμίως αναγνωρισμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα Kids’ Athletics, το οποίο τελεί υπό την αιγίδα της World Athletics και υλοποιείται στη χώρα μας από τον ΣΕΓΑΣ.

Στόχος της δράσης ήταν η βιωματική γνωριμία με τον κλασικό αθλητισμό μέσα από ομαδικά παιχνίδια, τρέξιμο, άλματα και ρίψεις, καλλιεργώντας παράλληλα τις αξίες της συνεργασίας και του «ευ αγωνίζεσθαι».

Το πιο συναρπαστικό κομμάτι της ημέρας ήταν οι άνθρωποι που καθοδηγούσαν και εμψύχωναν τα παιδιά μας. Οι προπονητές και εμψυχωτές της δράσης δεν ήταν άλλοι από σπουδαίους Έλληνες πρώην πρωταθλητές, οι οποίοι έχουν δοξάσει τα ελληνικά χρώματα σε διεθνές επίπεδο:

Άγγελος Παυλακάκης: Ο κάτοχος του πανελληνίου ρεκόρ στα 100 μέτρα και διαχρονικά ο «πιο γρήγορος Έλληνας», έδωσε το σύνθημα για τις ταχύτητες.

Θάλεια Ιακωβίδου: Η σπουδαία πρώην πρωταθλήτρια του άλματος επί κοντώ, που μύησε τους μαθητές στα μυστικά των αλμάτων.

Σοφία Ιωσηφίδου: Η πρωταθλήτρια στα 100 μέτρα με εμπόδια, η οποία μάλιστα έτρεξε μαζί με τα παιδιά, δίνοντάς τους κίνητρο, χαρά και ενέργεια!

Η παρουσία αυτών των αθλητών μετέτρεψε την απλή γυμναστική σε ένα αληθινό μάθημα ζωής, αποδεικνύοντας ότι οι μεγάλοι πρωταθλητές παραμένουν πάντα κοντά στη νέα γενιά.

Το Πρόγραμμα των Αγωνισμάτων

Τα παιδιά χωρίστηκαν σε ομάδες και δοκίμασαν τις δυνάμεις τους σε ειδικά διαμορφωμένους σταθμούς με παιγνιώδη μορφή:

Κατηγορία Δραστηριοτήτων,Τύπος Αγωνίσματος, Δεξιότητες που Καλλιεργούνται

Αγώνες Δρόμου :Σκυταλοδρομίες & Σπριντ ταχύτητας Ταχύτητα, συντονισμός, ομαδικό πνεύμα

Άλματα: Άλματα σε μήκος και ύψος με μαλακό εξοπλισμό Εκρηκτικότητα, ισορροπία, αυτοπεποίθηση

Ρίψεις: Ρίψη ιατρικής μπάλας και ειδικών ακοντίων Δύναμη, ακρίβεια, τεχνική προσαρμογή

Η δράση αυτή στο ΟΑΚΑ γέμισε τους μαθητές μας με χαμόγελα, αυτοπεποίθηση και πολύτιμες αναμνήσεις. Η εμπειρία τού να αγωνίζεσαι σε ένα Ολυμπιακό στάδιο, έχοντας ως «συμπαίκτες» και δασκάλους μερικά από τα μεγαλύτερα ονόματα του ελληνικού αθλητισμού, αποτελεί το καλύτερο έναυσμα για να υιοθετήσουν τα παιδιά έναν υγιή και δραστήριο τρόπο ζωής.

Παράλληλα, βγήκε αναμνηστική φωτογραφία που θα αναρτηθεί στην παγκόσμια ομοσπονδία μαζί με όλες τις χώρες που συμμετέχουν.

Ευχαριστούμε θερμά τόσο το Γραφείο Φυσικής Αγωγής για τις ευκαιρίες που δίνει στους μαθητές μας, όσο και τους εκπαιδευτικούς που συνόδευσαν και βοήθησαν σε αυτήν την εκπαιδευτική επίσκεψη. 

image 1778785759108

Την Τρίτη 12/5 στα πλαίσια της ομαλής μετάβασης από το δημοτικό στο γυμνάσιο, επισκέφθηκαμε με τους μαθητές των Στ’και των δύο τμημάτων το 2ο Γυμνάσιο Αμαρουσίου.

Ξεναγηθήκαμε από καθηγητές στις εγκαταστάσεις, (μεταξύ αυτών στην βιβλιοθήκη και στην αίθουσα τεχνολογίας). Στο πέρας της περιήγησης έλαβε χώρα και μια ψηφιακή παρουσίαση με τις βασικές οδηγίες (ωράριο,νέα μαθήματα,όρια απουσιών κλπ) έτσι ώστε τα παιδιά να είναι θεωρητικώς κατηρτισμένα για όσα έπονται στην σχολική τους σταδιοδρομία από τον Σεπτέμβριο.

Ευχαριστούμε θερμά την διεύθυνση του 2ου Γυμνασίου τόσο για την υποδοχή,την οποία μας επεφύλαξαν όσο και για την καλή τους διάθεση.

 

Άξονας ομαλή μετάβαση μεταξύ βαθμίδων

Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Β’ Δημοτικού, των τμημάτων Β’1 και Β’2, συμμετείχαν σε ένα δίωρο βιωματικό πρόγραμμα σε συνεργασία με το Κέντρο Πρόληψης «Προνόη».

Μέσα από το παραμύθι «Ο Γελαστός και η Ζωηρούλα», τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να συνεργαστούν, να παίξουν, να εκφραστούν και να ανακαλύψουν σημαντικές αξίες, όπως η φιλία, η συνεργασία, η επικοινωνία, η ειλικρίνεια και ο σεβασμός στη διαφορετικότητα.

Κατά τη διάρκεια του προγράμματος δημιουργήσαμε τους δικούς μας κανόνες, πλέξαμε τον δικό μας «ιστό φιλίας» και συζητήσαμε για τη σημασία των σχέσεων που βασίζονται στην αλήθεια, την αποδοχή και την αλληλοστήριξη.

Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στη μοναδικότητα κάθε παιδιού, καθώς ο καθένας ανέδειξε το δικό του ξεχωριστό χάρισμα και συνειδητοποίησε πως όλοι έχουμε κάτι πολύτιμο να προσφέρουμε στην ομάδα.

Ήταν μια όμορφη εμπειρία γεμάτη χαμόγελα, δημιουργικότητα και πολύτιμα μηνύματα για τη δύναμη της φιλίας.

Screenshot 20260512 165323 WordΒ τάξη

1774708317644

Το Πάσχα αποτελεί κάθε χρόνο μια ξεχωριστή ευκαιρία για τα παιδιά να γνωρίσουν τις παραδόσεις μας μέσα από βιωματικές δραστηριότητες, καλλιτεχνική έκφραση και συνεργασία. Στο σχολείο μας, όλες οι τάξεις συμμετείχαν με ενθουσιασμό σε δημιουργικά εργαστήρια, κατασκευές και μικρά εκπαιδευτικά ταξίδια γνώσης.
Η εικαστικός, κυρία Ευδοκία, συνεργάστηκε με όλες τις τάξεις του σχολείου για να δημιουργήσουν πασχαλινές κατασκευές με ανακυκλώσιμα υλικά, λαδοπαστέλ, μαρκαδόρους και άλλα εικαστικά μέσα.  
Τα παιδιά πειραματίστηκαν με υφές, χρώματα και τεχνικές, αναδεικνύοντας τη σημασία της ανακύκλωσης και της περιβαλλοντικής ευαισθησίας μέσα από την τέχνη.
1000028617
Με την καθοδήγηση της κυρίας Αργυρώς, οι μαθητές της Α’ τάξης δημιούργησαν δύο μικρά βιβλία με την τεχνική Φρενέ, παρουσιάζοντας τη Μεγάλη Εβδομάδα και τα έθιμα του Πάσχα.  Μπορείτε να τα δείτε διαδραστικά εδώ και τα έθιμα εδώ
Παράλληλα, έφτιαξαν χειροποίητες πασχαλινές κάρτες από πολύχρωμα χαρτόνια και χρωμάτισαν το έθιμο με τα Λαζαράκια, αφού πρώτα μελέτησαν την αντίστοιχη ενότητα από το βιβλίο της Νεοελληνικής Γλώσσας.  
Η δράση εμπλουτίστηκε με εκπαιδευτικά βίντεο που βοήθησαν τα παιδιά να κατανοήσουν καλύτερα τις ημέρες και τα έθιμα του Πάσχα.
10000286151000028631
Η τάξη Β2 βρέθηκε ένα βήμα πιο κοντά στο Πάσχα μέσα από δημιουργίες, παιχνίδια και ένα διασκεδαστικό κυνήγι θησαυρού.
Συγκεκριμένα, με τη βοήθεια της κυρίας Βικτόριας, οι μαθητές στόλισαν την τάξη τους με πασχαλινά αυγουλάκια και συμμετείχαν σε διάφορα παιχνίδια εμπνευσμένα από το Πάσχα. Αυγοδρομίες, στόχος αυγών, παντομίμα Πάσχα, «Μάντεψε τι είμαι» σε πασχαλινή έκδοση και «Μάντεψε τι έχει το αυγό» ήταν μερικά από τα παιχνίδια που χάρισαν στα παιδιά στιγμές χαράς και διασκέδασης.
Τέλος, οι μαθητές συμμετείχαν σε ένα κυνήγι θησαυρού στο προαύλιο του σχολείου, ακολουθώντας μια σειρά από αινίγματα που έπρεπε να λύσουν για να φτάσουν στον τελικό στόχο. Με συνεργασία και ενθουσιασμό, κατάφεραν να ολοκληρώσουν την αποστολή τους και να κερδίσουν ένα μικρό πασχαλινό κέρασμα.
1000028649 1000028643 1000028645
Με τον κύριο Παύλο και την κυρία Βικτόρια, οι μαθητές της Γ’ τάξης έβαψαν τα παραδοσιακά κόκκινα αυγά, προσθέτοντας καλλιτεχνικές πινελιές και προσωπική δημιουργικότητα.  
Μέσα από αυτή τη διαδικασία γνώρισαν το συμβολισμό του κόκκινου αυγού και πώς ένα απλό έθιμο μπορεί να γίνει αφορμή για έκφραση και συνεργασία.
1000028581
Η χαρά, η συνεργασία και η επαφή με τις παραδόσεις μας δίνουν σε αυτές τις ημέρες έναν ξεχωριστό παιδαγωγικό χαρακτήρα.!