Τα STEAM [Science, Tecnology, Engineering,Arts,Mathematics] είναι μια εκπαιδευτική προσέγγιση της μάθησης που χρησιμοποιεί την Επιστήμη, την Τεχνολογία, τη Μηχανική, τις Τέχνες και τα Μαθηματικά ως σημεία πρόσβασης για την ανάπτυξη της έρευνας, του διαλόγου και της κριτικής σκέψης των μαθητών. Το αποτέλεσμα είναι οι μαθητές που συμμετέχουν στη βιωματική μάθηση να εμμένουν στην επίλυση προβλημάτων, να μαθαίνουν να συνεργάζονται μέσα από τη δημιουργική διαδικασία. Για τη συγκεκριμένη προσέγγιση επιλέξαμε την ενασχόληση με το αγαπημένο ρομπότ beebot. Πριν όμως ρυθμίσουμε το ρομποτάκι γίναμε εμείς οι ίδιοι ρομπότ. Το ένα παιδί ήταν το ρομπότ και το άλλο ο προγραμματιστής του. Το παιδί ρομπότ έπρεπε να ακολουθήσει τις οδηγίες του προγραμματιστή του για να ακολουθήσει μία διαδρομή για να φτάσει στο συγκεκριμένο σχήμα.
Συνεχίσαμε με το ρομποτάκι –μελισσάκι το οποίο κέρδισε τις καρδιές των μαθητών μας.Η έξυπνη μέλισσα έβαλε τα παιδιά στον κόσμο της ρομποτικής και του αλγοριθμικού τρόπου σκέψης. Αρχικά το γνωρίσαμε.
Και έπειτα το προγραμματίσαμε να ακολουθήσει διαδρομές για να φτάσει σε σχήματα, τα χρώματα αλλά και να ακολουθήσει την διαδρομή από τα στάδια της μεταμόρφωσης της πεταλούδας[αυγά-κάμπια,κουκούλι-πεταλούδα].
Αφού τα παιδιά έπαιξαν αρκετά στη συνέχεια ζωγράφισαν το αγαπημένο τους ρομποτάκι.
Χορέψαμε τη μουσική του ρομπότ παρακολουθώντας στον υπολογιστή ανάλογο τραγούδι, κάνοντας ρομποτικές κινήσεις.Τα παιδιά διασκέδασαν πολύ.
Μετά τη ρομποτική ασχοληθήκαμε με την κωδικοποίηση. Ακολουθήσαμε τον κώδικα 1 μώβ 2 ροζ και αποκαλύφθηκε η μυστική ζωγραφιά.
Τα παιδιά έδειξαν μεγάλο ενδιαφέρον για την κωδικοποίηση και σε ένα επόμενο σχέδιο, έγραψαν μόνοι τους τον κώδικα και τον ακολούθησαν φτιάχνοντας το ίδιο σχέδιο με τουβλάκια και άλλα παιχνίδια.
Συνεχίσαμε με το μελισσάκι- ρομποτάκι στην αυλή του νηπιαγωγείου με παρὀμοιες δραστηριότητες.
Η μελισσούλα έψαχνε να βρει λουλούδια για να μαζέψει νέκταρ. Χρειάστηκε τη βοήθεια των παιδιών. Τα παιδιά βοήθησαν τη μέλισσα και μάζεψαν λουλούδια.
- Στο προαύλιο χώρο του σχολείου είχαμε μοιράσει λουλούδια- κάρτες. Κάθε κάρτα- λουλούδι είχε ένα γράμμα.
-
- Τα παιδιά μάζεψαν τα λουλούδια
- Καθίσαμε στις θέσεις μας και κάθε παιδί είπε δυνατά το γράμμα που του έτυχε. Στη συνέχεια τα παιδιά έπρεπε να λύσουν τους γρίφους. Τους έδωσα δύο καρτέλες με κρυφά μηνύματα. Κάθε φορά τους υποδείκνυα ένα λουλούδι και το παιδί που είχε το λουλούδι έγραφε στο κουτάκι το αντίστοιχο γράμμα.
- Τα παιδιά τα κατάφεραν! Έλυσαν τους γρίφους. Στο τέλος διαβάσαμε δυνατά τις λέξεις, χτυπήσαμε παλαμάκια , βρήκαμε πόσες συλλαβές έχουν και μετρήσαμε για να δούμε πόσα γραμματάκια έχει η κάθε λέξη.
Πρόσφατα σχόλια