Προγράμματα
Πρόγραμμα “Στοματική Υγιεινή”
Η νοσηλεύτρια του σχολείου μας κα. Ντερτιμάνη Μαρία, σε άμεση συνεργασία με τους υπεύθυνους εκπαιδευτικούς των τμημάτων, συμμετείχε στο πλαίσιο του εργαστηρίου δεξιοτήτων με θέμα «Δόντια γερά τρώγοντας υγιεινά», ενημερώνοντας τους μαθητές των τάξεων Α’,Β’,Γ’ και Δ’.
Σκοπός του προγράμματος είναι η πρόληψη, η διατήρηση και η προαγωγή της στοματικής υγείας.
Στόχος του προγράμματος:
- Να μάθουν οι μαθητές τη μορφολογία της στοματικής κοιλότητας και των δοντιών καθώς και τη χρησιμότητά τους.
- Να γνωρίσουν οι μαθητές τους παράγοντες που συμβάλλουν στη σωστή υγιεινή του στόματος (διατροφή, καθημερινές συνήθειες υγιεινής).
- Να εξοικειωθούν με τα εργαλεία του οδοντιάτρου μαθαίνοντας πως ο οδοντίατρος είναι φίλος των δοντιών μας και η επίσκεψή του σε αυτόν είναι απαραίτητη για την πρόληψη και τη φροντίδα των δοντιών.
- Η ανάπτυξη δεξιοτήτων για τη φροντίδα του στόματος, οι οποίες έγιναν βιωματικά (βίντεο, παιχνίδι ρόλων, κατασκευή με πλαστελίνη).
Το πρόγραμμα είχε διάρκεια τρεις μήνες και για την πραγματοποίησή του χρησιμοποιήθηκε φωτογραφικό υλικό , προβολή βίντεο, το παιδικό βιβλίο «Δόνα Τερηδόνα» (Τριβιζάς Ε.), τεχνητό εκμαγείο φτιαγμένο από τα παιδιά με πλαστελίνη (για ούλα) και φασόλια (για δόντια), οδοντικό νήμα και οδοντόβουρτσες.
«ΧΕΡΑΚΙΑ ΚΑΘΑΡΑ – ΜΙΚΡΟΒΙΑ ΜΑΚΡΙΑ» : Ενημέρωση των μαθητών των Α΄, Β΄και Γ΄τάξεων
Το σχολείο είναι ένα μέρος όπου πολλοί παθογόνοι μικροοργανισμοί (μικρόβια, ιοί, παράσιτα, μύκητες) μεταδίδονται εύκολα από άτομο σε άτομο και προκαλούν λοιμώξεις του αναπνευστικού, του γαστρεντερικού συστήματος, λοιμώξεις του δέρματος και άλλων συστημάτων λόγω της καθημερινής στενής επαφής πολλών παιδιών. Στην εύκολη μετάδοση των λοιμώξεων αυτών συμβάλλει ουσιαστικά η μη τήρηση των κανόνων ατομικής υγιεινής. Έτσι, οι μαθητές των Α’,Β’,Γ’ τάξεων του 10ου Δημοτικού σχολείου Ιλίου ενημερώθηκαν από τη σχολική νοσηλεύτρια Ντερτιμάνη Μαρία (ΠΕ25) για την ύπαρξη μικροβίων παθογόνων και μη και για τη σωστή υγιεινή των χεριών. Σκοπός της ενημέρωσης ήταν η διασφάλιση της υγείας των μικρών μαθητών και η ασφαλής συνύπαρξή τους στη σχολική κοινότητα μέσω της αγωγής υγείας στο σχολικό πλαίσιο.
Στόχος της ενημέρωσης ήταν οι μαθητές:
α) να γνωρίσουν τον τρόπο μετάδοσης των μικροβίων και ιών, αλλά και πως είναι εφικτός ο περιορισμός τους,
β) να ενημερωθούν για το πότε είναι σημαντικό να πλένουν τα χέρια τους,
γ) να μάθουν μέσω βιωματικής δράσης το σωστό τρόπο πλυσίματος των χεριών.
Αναφορικά το πλύσιμο των χεριών είναι ο πιο αποτελεσματικός τρόπος πρόληψης και προστασίας από τις λοιμώξεις. Τα χέρια μας είναι γεμάτα μικρόβια και οι ειδικοί συμβουλεύουν ότι για να απαλλαγούμε από το 90% των μικροβίων πρέπει να πλένουμε τα χέρια μας με σαπούνι και νερό περίπου 20 δευτερόλεπτα. Τα παιδιά μαθαίνουν καλύτερα βλέποντας αυτό που κάνουν οι άλλοι. Η υγιεινή των χεριών είναι ένα σημαντικό μέτρο πρόληψης ασθενειών για όλους μας, πόσο μάλλον για τον μαθητικό πληθυσμό.
Masterchef στη ΣΤ τάξη!
Στα πλαίσια του μαθήματος της Γλώσσας, την Πέμπτη 3/11 δεν ασχοληθήκαμε μόνο θεωρητικά και επιφανειακά με το μάθημα “Συνταγές μαγειρικής: μακαρόνια με κιμά”, αλλά αποφασίσαμε, αφού οργανωθήκαμε σε διμελείς και τριμελείς ομάδες, να ετοιμάσουμε ποικιλία εδεσμάτων!
Χαρήκαμε, δημιουργήσαμε, απολαύσαμε και πάνω απ όλα λ ε ρ ω θ ή κ α μ ε, στην αποτυχημένη προσπάθειά μας για ένα σχολικό διαγωνισμό μαγειρικής!!!
Το πρόγραμμα πήγε εξαιρετικά, αν κρίνουμε ότι και οι 21 μαθητές του τμήματος, δήλωσαν συμμετοχή στο masterchef του 2032!!!
Η φροντίδα του περιβάλλοντος δεν πρέπει να είναι μόνο θεωρία! – Πρόγραμμα της Ε΄ τάξης
Ένα σχολείο έχει πολλαπλούς και πολυεπίπεδους στόχους. Σίγουρα η μετάδοση γνώσεων είναι ένας από τους πρωταρχικούς, αλλά η ΕΦΑΡΜΟΓΗ της στη ζωή, πιστεύουμε ότι είναι σημαντικότερος.
Η ενημέρωση και συνειδητοποίηση των παιδιών για τη φροντίδα της φύσης είναι σχεδόν καθημερινό θέμα στη διδασκαλία μας. Η Ε΄τάξη του σχολείου μας αποφάσισε να «περάσει στη δράση», υλοποιώντας ένα απλό πρόγραμμα αναφορικά με τα φυτά του σχολείου μας.
Τα παιδιά χωρίστηκαν σε 6 περιβαλλοντολογικές ομάδες, πήραν έγκριση από τους γονείς τους και φορώντας γάντια κηπουρικής ασχολήθηκαν πρώτα με τα φυτά του 1ου ορόφου, καθαρίζοντάς τα από τα ζιζάνια και μεταφυτεύοντας κάποια φυτά, που είχαν αναπτυχθεί υπερβολικά, σε δύο γλάστρες.
Επόμενο βήμα η ενασχόληση με τα φυτά που βρίσκονται στο ισόγειο, στα οποία προστέθηκαν κι άλλα που αγοράστηκαν με έξοδα της σχολικής επιτροπής. Το τελευταίο βήμα πριν τις διακοπές του Πάσχα έγινε με τη λίπανση όλων των φυτών, κάτι που μας δημιουργεί την εντύπωση ότι επιστρέφοντας από τις διακοπές, θα αντικρύσουμε ένα κατάφυτο και ανθισμένο σχολείο.
Όλη αυτή η δράση θα συνδυαστεί με την επίσκεψη των μαθητών Ε και ΣΤ τάξεων στο υπέροχο δάσος της Μόλας στην Πάρνηθα στο τέλος Μαίου. Πιστεύοντας ότι οι βιωματικές δράσεις είναι ο αποδοτικότερος τρόπος μάθησης, αναμένουμε για την επόμενη δράση των μαθητών μας!
Εκπαιδευτικό πρόγραμμα στο ΚΠΕ Κλειτορίας
Στα πλαίσια του προγράμματος Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης που υλοποιεί φέτος το σχολείο μας με θέμα «Αειφόρο σχολείο» η ΣΤ τάξη συμμετείχε στις 13 και 14 Μαϊου στο διήμερο εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Πού είναι οι αξίες; Ψάξε και θα τις βρεις…» του Κέντρου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Κλειτορίας . Σκοπός του προγράμματος είναι να συνειδητοποιήσουν οι μαθητές ότι οι αξίες που υιοθετούμε ευθύνονται κατά κύριο λόγο για τα μεγάλα περιβαλλοντικά προβλήματα του πλανήτη. Οι δραστηριότητες του προγράμματος την πρώτη μέρα έγιναν στους χώρους του ΚΠΕ και περιελάμβαναν : εργαστήριο «Το πλοίο των αξιών», χωρισμό σε ομάδες και παιχνίδια γνωριμίας- επικοινωνίας. Την δεύτερη μέρα του πρωί έγινε διαδρομή με τα πόδια σε περιβαλλοντικό μονοπάτι 3 χλμ στην περιοχή της Μαύρης Λίμνας παράλληλα με το ρέμα της Λαγκάδας. Στην αρχή της διαδρομής τα παιδιά έμαθαν να χρησιμοποιούν χάρτη και πυξίδα. Κατά τη διάρκεια της διαδρομής οι ομάδες παρατήρησαν και κατέγραψαν κάθε ανθρώπινη παρέμβαση στο περιβάλλον της περιοχής, τις συνέδεσαν με τις αξίες που υπάρχουν πίσω από αυτές τις παρεμβάσεις και πρότειναν λύσεις. Επίσης συμμετείχαν σε παιχνίδια αισθήσεων και εμπιστοσύνης. Η παρουσίαση των εργασιών έγινε στο Πλατανόδασος στο Πλανητέρο. Οι μαθητές μας συμμετείχαν σε ένα σύνολο εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων με τρόπο βιωματικό και παράλληλα απόλαυσαν το υπέροχο φυσικό περιβάλλον της περιοχής. Η διαμονή μας έγινε στη Μαθητική Εστία της Κλειτορίας και η σίτισή μας στο εξαιρετικό εστιατόριο της Εστίας .
Συμμετοχή στο πρόγραμμα Special Olympics
Το σχολείο μας συμμετείχε καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα “Play Unified – Ζούμε μαζί, Παίζουμε μαζί” των Special Olympics Hellas. Σήμερα Τετάρτη 30 Μαϊου 2018 οι τάξεις Δ και Ε, που συμμετείχαν στο πρόγραμμα, παρακολούθησαν ενημερωτική ομιλία και video από εκπρόσωπο των Special Olympics και στη συνέχεια έπαιξαν μεικτό αγώνα μπάσκετ με αθλητές των Special Olympics.
Υλοποίηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων
1/ Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης
“Ανακύκλωση – Δώστε στα σκουπίδια μια δεύτερη ευκαιρία”
Ταξεις Α1, Β, Δ2
Υπεύθυνοι Εκπαιδευτικοί: Παπαγεωργίου Ευαγγελία, Κουλιούμπα Ανδρομάχη, Κωτούλας Γεώργιος
2/ Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας
“Παίζω – Αθλούμαι – Κατανοώ τα ΑΜΕΑ”
Τάξη Ε, Κατσούλης Νικόλαος
3/ Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας
“Είμαι Παιδί. Έχω δικαιώματα”
Τάξη Δ1, Σταυροπούλου Σταυρούλα
4/ “Με σύμμαχό σου τα βιβλία διώξε τη βία απ’ τα σχολεία”
Σε συνεργασία με το Ελληνικό Τμήμα της IBBY – Κύκλος του Ελληνικού Παιδικού Βιβλίου, οι μαθητές του σχολείου θα διαβάσουν και θα ευαισθητοποιηθούν ενάντια στη σχολική βία.
Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Σταυροπούλου Σταυρούλα
- Αρχική
- Το Εκπαιδευτικό Προσωπικό
- Το Σχολείο μας
- Επικοινωνία
- Ενεργός Πολίτης 2024-2025
- Δ2 “Η ελιά και η αξία της” (15. Η ζωή στη στεριά)
- Δ1 “Η ελιά και η αξία της” (15. Η ζωή στη στεριά)
- Β1 “Η ειρήνη μέσα από τα μάτια και τις φωνές”
- Ε “Δράση για το κλίμα”
- Γ τάξη “Η ελιά και η αξία της” (15. Η ζωή στη στεριά)
- ΣΤ “Στη δική μας τάξη κάνουμε τη φιλία πράξη” (10. Λιγότερες ανισότητες)
- Β2 “Η πόλη μου” (Βιώσιμες πόλεις και κοινότητες)
- Α2 Συναισθήματα (Καλή υγεία και ευημερία)
- Α1 “Ανακύκλωση”
- Εργαστήρια Δεξιοτήτων 2021-22
- Η Βιβλιοθήκη μας
- Σχολικός κανονισμός
- Εργαστήρια δεξιοτήτων 2022-23
- Δ τάξη
- Β1
- Αειφόρο σχολείο 2017-2018
- Αειφόρο σχολείο 2018-2019
- Our English class
- B2
- covid19
- Αγωγή Υγείας
- Αειφόρο σχολείο
- γιορτές
- Δράσεις
- Δραστηριότητες
- Εγγραφές
- εικαστικά
- Εκδηλώσεις
- εκπαιδευτική ρομποτική
- Εξ αποστάσεως εκπαίδευση
- Επισκέψεις
- Εργαστήριο δεξιοτήτων
- Θέατρο
- Κοινωνική λειτουργός
- Μένουμε σπίτι
- Μουσική
- ολοήμερο
- Ομιλίες
- Προγράμματα
- Σεμινάρια
- Σημαντικές εγκύκλιοι
- Σύλλογος γονέων
- Σχολικά γεύματα
- Σχολικές γιορτές
- Σχολικές παραστάσεις
- Σχολική βιβλιοθήκη
- Σχολική Νοσηλεύτρια
- Σχολικός αθλητισμός
- Σχολικός κανονισμός
- ΤΠΕ
- Υιοθεσία
- Φιλαναγνωσία
- Φυσική Αγωγή
- Χωρίς κατηγορία
- Ψυχολόγος
Πρόσφατα σχόλια