10ο Δημοτικό Σχολείο Ιλίου

Καλώς ήρθατε στον ιστότοπό μας!

Αειφόρο σχολείο 2017-2018

Το σχολείο μας συμμετέχει στην ίδρυση τοπικού δικτύου περιβαλλοντικής εκπαίδευσης “Το σχολείο μας συναντιέται με την Αειφορία”  .Σκοπός της ένταξης του σχολείου στο δίκτυο είναι η διαμόρφωση συνειδητοποιημένων μαθητών και εκπαιδευτικών οι οποίοι θα ενσωματώσουν στο σχολείο την ιδέα του “Αειφόρου Σχολείου” και των αξιών της αειφορίας ολιστικά .

Το Σχολείο ως Αειφόρο θέτει τα θεμέλια στην Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη ,προάγει την Υγεία ,τον Πολιτισμό και την προστασία του Περιβάλλοντος.

Το Σχολείο ως Αειφόρο λειτουργεί ως ζωντανή κοινότητα μέσα από συμμετοχικές διαδικασίες όλων των εμπλεκόμενων μελών του: της διεύθυνσης ,των εκπαιδευτικών ,των μαθητών ,των γονέων ,της τοπικής κοινότητας.

Το σχολείο μας στα πλαίσια της ένταξης του στο τοπικό δίκτυο προσπαθεί να υλοποιήσει δράσεις που προάγουν την αειφορία:

1)Μετασχηματίζει το χώρο του .

2)Ενισχύει τις μεθόδους διδασκαλίας με βάση τις βιωματικές και ομαδοσυνεργατικές μεθόδους.

3)Δημιουργεί και καλλιεργεί σχέσεις μεταξύ των μαθητών-εκπαιδευτικών-γονιών-κοινωνίας.

Οι δράσεις που έχουν προγραμματιστεί στα πλαίσια του “Αειφόρου Σχολείου” για το έτος 2017-2018 είναι:

  1. Πιλοτικό πρόγραμμα “Η τσάντα στο σχολείο”
    act sch dec 2017 005ο Σύλλογος διδασκόντων του σχολείου μας παρακολουθώντας τα σημεία των καιρών και με γνώμονα πάντα το καλύτερο για τους μαθητές, αποφάσισε να εφαρμόσει μια πιλοτική δράση με τίτλο : “Η τσάντα στο σχολείο.”

    Σύμφωνα με το εγχείρημα αυτό η τσάντα θα παραμένει στο σχολείο ένα σαββατοκύριακο του μήνα και φυσικά μετά την αξιολόγηση της εμπειρίας θα μπορεί να υπάρξει σταδιακή επέκταση του μέτρου.

    Γνωρίζουμε πως το σχολικό διάβασμα είναι μια καθημερινή πρόκληση για τα παιδιά, η οποία περιορίζει σημαντικά τον ελεύθερο χρόνο τους και την ενασχόλησή τους με τα ιδιαίτεραενδιαφέροντα και ταλέντα τους. Ταυτόχρονα και εσείς οι γονείς δέχεστε πίεση αφού σημαντικό μέρος του οικογενειακού σας χρόνου αφιερώνεται στο διάβασμα των παιδιών σας. Στη γεμάτη άγχος και υποχρεώσεις εποχή μας, ο χρόνος είναι μάλλον ό,τι πιο πολύτιμο έχουμε. Γι΄ αυτό και είναι πολύ σημαντικό για τα παιδιά να τους αφιερώνουμε όσο περισσότερο γίνεται. Στηρίζουμε δημιουργικά τα παιδιά μας και γι΄αυτό το λόγο αφήνουμε ένα σαββατοκύριακο του μήνα ελεύθερο χωρίς κατ΄ οίκον εργασίες και χωρίς άγχος!!! Όπως κι εσείς έτσι και κάθε παιδί έχει την ανάγκη για λίγες ώρες ξεγνοιασιάς, παιχνιδιού, ξεκούρασης μα πάνω απ΄ όλα για λίγο χρόνο αλληλεπίδρασης με τους γονείς του. Ευκαιρία λοιπόν, για βόλτες, κουβέντα, περιπάτους στη φύση, ενασχόληση με αντικείμενα που φέρνουν ηρεμία και χαμόγελα…

    Οι στιγμές με τα παιδιά μας θα είναι οι στιγμές που χρόνια αργότερα θα πρωταγωνιστούν στις αναμνήσεις τους!!!

    Ξεκινάμε από τον μήνα αυτόν και, λόγω των σχολικών εκδηλώσεων για την επέτειο της “17ης Νοέμβρη”, αφήνουμε την τσάντα στο σχολείο την Πέμπτη 16 Νοεμβρίου!!!

  2. “Υιοθεσία” των μαθητών της Α΄τάξης από τους μαθητές της ΣΤ΄τάξης.   Tο σχολείο μας, μεταξύ των υπολοίπων δράσεων, πραγματοποιεί το θεσμό της «Υιοθεσίας» των μαθητών της Α΄ τάξης από μαθητές της ΣΤ΄ τάξης.Η «Υιοθεσία των μαθητών της Α΄ τάξης αποτελεί μια ευχάριστη και όμορφη εκδήλωση αλλά και μια ουσιαστική πράξη που έχει στόχο τόσο την εύκολη προσαρμογή και ένταξη των παιδιών στην σχολική κοινότητα, όσο και τη βελτίωση και ενίσχυση των σχέσεων μεταξύ των μαθητών όλων των τάξεων.Λίγα λόγια για το θεσμόΑπό την αρχή της χρονιάς, κάθε παιδί της Στ’ τάξης “υιοθετεί” ένα παιδί της Α’ τάξης κατόπιν κλήρωσης. Μέσα σε ένα κουτί τοποθετούνται τα ονόματα όλων των παιδιών της πρώτης τάξης και κάθε παιδί της έκτης τάξης, με την σειρά του, “τραβάει” το τυχερό χαρτάκι με το όνομα του παιδιού που πρόκειται να “υιοθετήσει”. Με το τρόπο αυτό διαμορφώνονται “ζευγαράκια” μεταξύ των μαθητών των δύο τάξεων. Κάθε παιδί της έκτης τάξης ως “κηδεμόνας” αναλαμβάνει να προστατεύει, να βοηθάει και να καθοδηγεί το παιδί που “υιοθετεί”, δηλαδή τα παιδάκια της Α’ τάξης, καθ’ όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς. Οι μαθητές της έκτης κρατούν τα μάτια τους συνεχώς ανοιχτά για οτιδήποτε μπορεί να χρειαστούν οι μικρότεροι του σχολείου. Με το τρόπο αυτό, κάθε μαθητής της πρώτης γνωρίζει ότι μπορεί να απευθυνθεί και κάπου αλλού εκτός από τους δασκάλους του για οτιδήποτε τον απασχολεί και να ζητήσει βοήθεια.Η διαδικασία της υιοθεσίας δεν ολοκληρώνεται εδώ. Τα παιδάκια της πρώτης για να ευχαριστήσουν τους “κηδεμόνες” τους, φτιάχνουν όμορφες κατασκευές και τις προσφέρουν με αγάπη στα παιδιά της έκτης.Ο διττός σκοπός της δράσης αυτής είναι αφενός οι μεγάλοι μαθητές να νιώθουν ότι προσφέρουν, να βοηθούν και να αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες ακόμα και για την επίλυση προβλημάτων στο χώρο του σχολείου, και αφετέρου οι μικροί μας μαθητές να νιώθουν μεγαλύτερη ασφάλεια και σιγουριά. Κοινός παρονομαστής, όμως, αποτελεί η ανάπτυξη ουσιαστικών σχέσεων εμπιστοσύνης μεταξύ των παιδιών.
  3. Συλλογή καπακίων
    Όλο το Δημοτικό Σχολείο καθώς και το Νηπιαγωγείο κάνει συλλογή από καπάκια τα οποία δίνονται στο Ειδικό ΕΠΑΛ Ιλίου συνεισφέροντας με αυτό τον τρόπο στην αγορά αμαξιδίων που τόσο έχουν ανάγκη αυτοί οι μαθητές για τη μετακίνησή τους.
  4. Κάθε τάξη σώζει ένα δέντρο!!!!Μεταξύ των διαφόρων δράσεων που πραγματοποιούνται στο σχολείο μας, λαμβάνει χώρα και μία ιδιαίτερη δράση σχετική με την διαδικασία της ανακύκλωσης. Κατόπιν ενημέρωσης και συζήτησης διαφόρων περιβαλλοντικών θεμάτων με τους μαθητές όλων των τάξεων, δίνεται ιδιαίτερη βαρύτητα στο τρόπο με τον οποίο μπορούν οι ίδιοι να συμμετέχουν δημιουργικά σε διαδικασίες ανακύκλωσης.Δράση ανακύκλωσηςΟι μαθητές των τάξεων δημιουργούν μια “γωνιά ανακύκλωσης χαρτιού” στην οποία συλλέγονται όλη την εβδομάδα τα χαρτιά που είναι προς καταστροφή. Στο τέλος της βδομάδας τα παιδιά των τάξεων αδειάζουν στο κάδο ανακύκλωσης έξω από το σχολείο, αυτά τα χαρτιά που συγκεντρώθηκαν. Στόχος μας είναι στο τέλος του σχολικού έτους, μέσα από την συνεχιζόμενη ανακύκλωση χαρτιών, να καταφέρουμε να σώσουμε κάθε τάξη έστω από ένα δέντρο, από το οποίο παίρνουμε εμείς όλο αυτό τον όγκο χαρτιού.Με τη παραπάνω δράση, οι μαθητές αποκτούν γνώσεις, αξίες και στάσεις που τους επιτρέπουν να παρατηρούν, να περιγράφουν, να ερμηνεύουν και σε κάποιο βαθμό να προβλέπουν τη λειτουργία και τις αλληλεπιδράσεις στο φυσικό περιβάλλον που αναπτύσσεται ο άνθρωπος. Έτσι, τα παιδιά συνειδητοποιούν την ανάγκη και τα πλεονεκτήματα της υγιούς ανάπτυξης του πλανήτη μας. Συγχρόνως δημιουργείται μια σφαιρική αντίληψη για τη ζωή που συμβάλει στην απόκτηση περιβαλλοντικής συνείδησης, μέσα από την συνειδητοποίηση της αξίας που έχει η ανακύκλωση για το περιβάλλον και τον άνθρωπο.
  5. Σώζουμε … ενέργεια! Στα πλαίσια της αειφορίας και με αφορμή το μάθημα της “Ενέργειας” στο γνωστικό αντικείμενο των Φυσικών που διδάσκονται, οι μαθητές και οι μαθήτριες της Στ΄τάξης, κάθε πρώτη Δευτέρα του μήνα, αποφάσισαν να αναλάβουν τον ρόλο να ενημερώσουν όλους τους υπόλοιπους μαθητές του σχολείου για το τρόπο που θα μπορούσαν να κάνουν εξοικονόμηση ενέργειας μέσα στα πλαίσια του σχολείου και πιο συγκεκριμένα  των τάξεων αλλά και για την σημασία και τα οφέλη αυτής. Στόχος τους είναι να ενημερώσουν και να ευαισθητοποιήσουν όλους τους συμμαθητές τους ώστε να εξοικονομούν ενέργεια, κάνοντας ακόμα και το πιο απλό πράγμα: κλείνοντας απλώς τον διακόπτη του φωτός στην τάξη τους!
  6. Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα Ενημέρωσης & Εξοικείωσης με την Αναπηρία “Μαθαίνω να βλέπω τον άνθρωπο”
    act sch dec 2017 019Οι μαθητές της Ε ΄ και ΣΤ΄ τάξης του σχολείου παρακολούθησαν το Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα Ενημέρωσης & Εξοικείωσης με την Αναπηρία “Μαθαίνω να βλέπω τον άνθρωπο” του Σ.Κ.Ε.Π. με θέμα« Εξοικείωση με την Διαφορετικότητα: ανοιχτός ενημερωτικός διάλογος από άτομα με αναπηρία»

    Μέσω ενός ανοιχτού διαλόγου ενημέρωσης & αφύπνισης, από εμψυχωτές/ομιλητές με αναπηρία(το σχολείο μας επισκέφτηκε ο κ. Παναγιώτης Πλιτσινιάγκας) , το Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα επιδιώκει να αλλάξει το βλέμμα των μαθητών ως προς την διαφορετικότητα και να τους εισαγάγει στην έννοια της κοινωνικής αποδοχής και ισότητας.

    Συγκεκριμένα το πρόγραμμα εστιάζει στην:

    1.     Εξοικείωση των μαθητών με την εικόνα της αναπηρίας

    2.     Κατανόηση των καθημερινών εμποδίων που αντιμετωπίζουν οι άνθρωποι με αναπηρία αλλά και στην συνειδητοποίηση των δυνατοτήτων τους

    3.     Διευκόλυνση της επικοινωνίας των μαθητών γενικής εκπαίδευσης με νέους με αναπηρία

    4.     Ενεργοποίηση “αντανακλαστικών” κοινωνικής συλλογικότητας, αλληλεγγύης & ευθύνης για την δημιουργία μελλοντικών συνειδητοποιημένων πολιτ

  7. Δεντρόλεξα του σχολείου
    Οι μαθητές της Δ΄, Ε΄και ΣΤ΄ τάξεων του σχολείου δημιούργησαν τα δικά τους δεντρόλεξα με όλες τις λέξεις που σου έρχονται στο νου ακούγοντας τη λέξη “ ΣΧΟΛΕΙΟ”act sch dec 2017 011
  8. Σχολικός κήπος με γλάστρες
     
  9. Συμμετοχή στην παιδική Helmepa
  10. Εξοικείωση με τα ήθη και τα έθιμα του τόπου μας: α) Χριστουγεννιάτικο δέντρο, β)Πασχαλινά κουλουράκια, γ)Χριστιανικές αγάπες
  11. Συμμετοχή σε δράσεις αλληλοβοήθειας: α) Κάνε μια ευχή, β)Χαμόγελο του παιδιού, γ)Παιδικά χωριά SOS
  12. Διαλέξεις – ενημερώσεις: α) Ασφαλής πλοήγηση στο διαδίκτυο – ενημέρωση των μαθητών των Ε και ΣΤ τάξεων από κλιμάκιο της Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος, β) Ασφαλής πλοήγηση στο διαδίκτυο – ενημέρωση γονέων από Αξιωματικό της Υπηρεσίας Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος  γ)Επίσκεψη της συγγραφέος Λίνας Σωτηροπούλου. Η συγγραφέας μίλησε με τους μαθητές μας για τα βιβλία της, οι μεγαλύτεροι μαθητές της έκαναν ερωτήσεις για το επάγγελμά της και τη διαδικασία συγγραφής ενός βιβλίου και διασκέδασαν παίζοντας μαζί της ένα διαδραστικό παιχνίδι συγγραφής μιας ιστορίας.

Πρόσφατα σχόλια

Ιστορικό

Translate

10 1 static sm

Σκακιστική άσκηση



Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων