Ακολουθιακή και επαναληπτική δομή – Ο βομβητής AJX03

0

Συγγραφέας: ΠΟΠΗ ΠΑΤΣΑΤΖΗ | Κατηγορία S1 | , στις 15-03-2025

Εισαγωγή στις κύριες δομές Προγραμματισμού & Βομβητής

Ο βομβητής AJX03: Σbuzzer S1υσκευή ψηφιακής εξόδου-  ενεργοποιητής ήχου (παράγει ήχο). Συνδέεται στις θύρες D5, D6, D7, D8, D9. Μπορεί όμως να προγραμματιστεί ώστε να παράγει και υψηλό και χαμηλό επίπεδο ήχου εάν συνδεθεί σε συγκεκριμένες θύρες του ελεγκτή D3, D5, D6, D9. Χρησιμοποιείται σε καθημερινές συσκευές. π.χ. τηλέφωνα, και κυρίως σε περιπτώσεις που χρειάζεται να λάβει κάποιος μια έντονη ηχητική προειδοποίηση.

Παράδειγμα με εντολές από το πρόσθετο Arduino & την επέκταση χρήστη “STEM Education”:

Σενάριο: Για 5 φορές, ανάβει το κόκκινο LED (θύρα D5) κι ακούγεται ο βομβητής (θύρα D9) για 0.3 δευτερόλεπτα και σβήνει το LED και απενεργοποιείται ο βομβητής για άλλα 0.3 δευτερόλεπτα. Στη συνέχεια ανάβει το πράσινο LED (θύρα D6).

buzzer example3

Παρατηρήσεις:

  • Τα δύο LEDs συνδέονται σε θύρες D5 και D6 αντίστοιχα.
  • Ο βομβητής μπορεί (όπως και τα LEDs) να ενεργοποιηθεί και να απενεργοποιηθεί.
  • Η ενεργοποίηση του πράσινου LED πραγματοποιείται αφού ολοκληρωθούν οι 5 επαναλήψεις για το κόκκινο LED και τον βομβητή. Επομένως, η σχετική εντολή τίθεται έξω από την επανάληψη, αφού δηλαδή ολοκληρωθεί ο βρόγχος.

Παρακολουθήστε το βίντεο του παραπάνω σεναρίου ΕΔΩ.

Πρόγραμμα1: Σε λειτουργία LED και βομβητής με εντολές από το πρόσθετο Arduino & την επέκταση χρήστη “STEM Education”

Σενάριο: Στο ρομπότ S1, στον ελεγκτή συνδέουμε ένα LED και τον βομβητή. Σύμφωνα με το σενάριο του έργου για 3 φορές, ενεργοποιείται ο βομβητής για 0.2 δευτερόλεπτα και απενεργοποιείται για 0.2 δευτερόλεπτα. Αφού ολοκληρωθεί η προηγούμενη επανάληψη, στη συνέχεια ενεργοποιείται το LED και η ενεργοποίησή του συνοδεύεται και από την ενεργοποίηση του βομβητή για 0.2 δευτερόλεπτα. Στη συνέχεια απενεργοποιούνται και τα δύο (LED και βομβητής) για 0.2 δευτερόλεπτα. Αυτή η λειτουργία επαναλαμβάνεται για 2 φορές.

TIP: Προς διευκόλυνσή σας, παρατίθεται η δομή του προγράμματος.

Δομή Προγράμματος Βομβητή

Συνδεσμολογία: Θα χρησιμοποιηθούν 2 θύρες από τις D5, D6, D7, D8 και D9, μία για το LED και μία για τον βομβητή.

Ο βομβητής – διακυμάνσεις στις τιμές επιπέδου ήχου

O βομβητής να προγραμματιστεί ώστε να παράγει και υψηλό και χαμηλό επίπεδο ήχου εάν συνδεθεί σε συγκεκριμένες θύρες του ελεγκτή D3, D5, D6, D9. Χρησιμοποιείται μία εντολή από την παλέτα εντολών του Arduino η οποία περιλαμβάνει τον όρο pwm – Pulse Width Modulation (Διαμόρφωση Εύρους παλμού). Αυτό αποτελεί μια τεχνική διαμόρφωσης παλμών για τον έλεγχο της ισχύος που παρέχεται σε μια συσκευή εξόδου. Η χρησιμότητά του έγκειται στο γεγονός ότι μπορούμε να διαμορφώσουμε διαφορετικές φωτεινότητες στα LEDs, διαφορετικές ταχύτητες στους κινητήρες, να ρυθμίσουμε τη θερμότητα σε θερμαντικό στοιχείο καθώς και να ρυθμίσουμε τον ήχο.

ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ : Συνδέουμε τον βομβητή στη θύρα 9. Για 3 φορές, ο βομβητής παράγει ήχο ο οποίος όμως, κάθε φορά έχει διαφορετική τιμή (διαφορετική συχνότητα και ισχύ).

bombhths pwm

Πρόγραμμα2: Happy Birthday to you μόνο με εντολές με εντολές από το πρόσθετο Arduino UNO

Σενάριο: Στο ρομπότ S1, στον ελεγκτή συνδέουμε τον βομβητή. Σύμφωνα με το σενάριο του έργου ρυθμίζετε την τιμή του ήχου στο 200 και στη συνέχεια φέρνετε μερικές αρχικές νότες από τα “Happy Birthday to you”.

Δίνουμε παρακάτω το πρόγραμμα γιατί δεν θέλουμε να κοπιάστε με τις νότες και την αξία τους. Σκοπός είναι δείτε ολοκληρωμένες τις δυνατότητες του βομβητή και να ακούσετε την απόδοση του βομβητή όσον αφορά στη μουσική. Εισάγετε τουλάχιστον 6 νότες.

happy birthday buzzer

Πρόγραμμα3: Τρίγωνα κάλαντα μόνο με εντολές με εντολές από το πρόσθετο Arduino UNO

Σενάριο: Στο ρομπότ S1, στον ελεγκτή συνδέουμε τον βομβητή. Σύμφωνα με το σενάριο του έργου ρυθμίζετε την τιμή του ήχου στο 150 και στη συνέχεια φέρνετε μερικές αρχικές νότες από τα “Τρίγωνα κάλαντα”.

Δίνεται παρακάτω η παρτιτούρα για τα “Τρίγωνα Κάλαντα” με τις αρχικές νότες.

Δίνουμε το πρόγραμμα παρακάτω γιατί δεν θέλουμε να κοπιάστε με τις νότες και την αξία τους. Σκοπός είναι δείτε ολοκληρωμένες τις δυνατότητες του βομβητή και να ακούσετε την απόδοση του βομβητή όσον αφορά στη μουσική. Εισάγετε τουλάχιστον 6 νότες.

Τρίγωνα Κάλαντα Arduino

Συνδεσμολογία: Θα χρησιμοποιηθεί μία θύρα από τις D3, D5, D6, και D9 για τον βομβητή.

Πηγή: Εκπαιδευτική Ρομποτική με το S1 – Υλικό από τα σεμινάρια  Etwinning- Δημιουργός Μαθήματος: Μαρία Ιωσηφίδου – Εκπαιδευτικός Πληροφορικής – Δ.Σ. Ποσειδωνίας Σύρου – Συντονιστής Σεμιναρίων: Νίκος Τζιμόπουλος

 

Σετ ρομποτικής S1 – ARD:icon

0

Συγγραφέας: ΠΟΠΗ ΠΑΤΣΑΤΖΗ | Κατηγορία S1 | , στις 23-02-2025

Το σετ ρομποτικής S1 περιλαμβάνει:

1. Έναν μικροελεγκτή βασισμένος σε Arduino, ειδικά σχεδιασμένος από την Polytech για απλή χρήση “plug and play” από μαθητές.

     Στοιχεία του μικροελεγκτή:ελεγκτής S1 xarakt2

  • Ψηφιακές είσοδοι/έξοδοι
  • SPI θύρα (σειριακή θύρα σύγχρονης επικοινωνίας)
  • COM θύρα (σειριακή επικοινωνία)
  • I2C θύρα (θύρα επικοινωνίας για διασύνδεση πινάκων ARD:icon)
  • Αναλογικές είσοδοι/έξοδοι
  • τροφοδοσία
  • USB θύρα

       Λειτουργία συσκευής:  Μπαταρία 6V ή Τροφοδοσία USB του υπολογιστή ή της ταμπλέτας.

Οι θύρες εισόδου και εξόδου είναι τύπου RJ11 και διακρίνονται σε ψηφιακές και αναλογικές.

  • 5 ψηφιακές είσοδοι/έξοδοι: D5, D6, D7, D8, D9 (έχουν επίσης τη δυνατότητα παραγωγής σήματος αναλογικής εξόδου με διαμόρφωση πλάτους παλμού (PWM)
  • 1 διπλή ψηφιακή είσοδος/έξοδος: D3/4
  • 4 αναλογικές είσοδοι: A0, A1, A2, A3

2. Σετ ηλεκτρονικών συσκευών εισόδου και εξόδου -αισθητήρες και ενεργοποιητές- οι οποίες συνδέονται εύκολα στον ελεγκτή με RJ11 θύρες.

s1 10

3.Καλώδια UTP για τη διασύνδεση του ελεγκτή με τις ηλεκτρονικές συσκευές εισόδου και εξόδου και καλώδιο USB για τη διασύνδεση του ελεγκτή με τον υπολογιστή.
utp καλώδια   usb cable

4.  1 βάση στήριξης LEGO και 4 τουβλάκια LEGO καθώς και 8 βάσεις στήριξης LEGO για να προσαρτώνται οι συσκευές εισόδου και εξόδου.

Βάση στήριξης lego       Μπλοκ

Συσκευές Εισόδου, εξόδου και Αισθητήρες

Πηγή: Εκπαιδευτική Ρομποτική με το S1 – Υλικό από τα σεμινάρια  Etwinning- Δημιουργός Μαθήματος: Μαρία Ιωσηφίδου – Εκπαιδευτικός Πληροφορικής – Δ.Σ. Ποσειδωνίας Σύρου – Συντονιστής Σεμιναρίων: Νίκος Τζιμόπουλος

S1 – Δύο πρώτα προγράμματα

0

Συγγραφέας: ΠΟΠΗ ΠΑΤΣΑΤΖΗ | Κατηγορία S1 | , στις 23-02-2025

Αρχικά: Γνωριμία με το περιβάλλον του Mind+

2 Leds αναβοσβήνουν με εντολές από το πρόσθετο Arduino & την επέκταση χρήστη “STEM Education”

Δίνεται έτοιμο το παρακάτω πρόγραμμα.

Αναβοσβήνουν 2 λαμπάκια red ledgreen led

Ανοίξτε το περιβάλλον του Mind+, διαλέξτε την σωστή  επέκταση,  δοκιμάστε να το δημιουργήσετε  και να το τρέξετε. Οδηγίες θα δοθούν την ώρα του μαθήματος. Τα LEDs μπορούν να συνδεθούν στις υποδοχές D5, De6, D7, D8, D9. Στο παραπάνω παράδειγμα έχουν συνδεθεί στις D5, D6.

Συνδέουμε στο ρομπότ S1 2 LEDs στις ψηφιακές θύρες.

Σενάριο: Για πάντα ανάβουν ταυτόχρονα τα LEDs, το μπλε και το κόκκινο, και μένουν αναμμένα για 1 δευτερόλεπτο. Στη συνέχεια σβήνουν για 1 δευτερόλεπτο.

Πρόγραμμα μόνο με εντολές από το πρόσθετο Arduino:

1 led αναβοσβήνει  1ο Φύλλο εργασίας  (από τη συνάδελφο Μαρκέλλου Π.)

Για το πρόγραμμα θα χρησιμοποιήσουμε το κόκκινο LED και θα το ανάψουμε/σβήσουμε.

led αναβοσβήνει Arduino UNO

Δημιουργία κώδικα:  

firstprogram ArduinoUNO

Επεκτάσεις: 

  • Πώς θα σβήσεις το κόκκινο LED;
  • Πώς θα αναβοσβήνει κάθε ένα δευτερόλεπτο;
1742294288353 Πρόσθεσε ένα πράσινο LED στην ψηφιακή θύρα D6.

Μπορείς να τα κάνεις να ανάβουν εναλλάξ; Δηλαδή όταν το κόκκινο είναι αναμμένο, το πράσινο να είναι σβηστό και όταν το κόκκινο είναι σβηστό, το πράσινο να είναι αναμμένο. Αν προσθέσεις και ένα κίτρινο LED, τι πιστεύεις ότι μπορείς να προγραμματίσεις;

19904682 1a8b 4d4c 8775 31f6d20726fc             d97b9d17 89c3 4ebd bf59 2717891d413e

 

4 LEDs αναβοσβήνουν διαδοχικά με εντολές από το πρόσθετο Arduino & την επέκταση χρήστη “STEM Education”

Συνδέουμε στο ρομπότ S1 4 LEDs στις ψηφιακές θύρες.

Σενάριο: Σύμφωνα με το σενάριο του έργου ανάβει ένα LED για 1 δευτερόλεπτο, σβήνει κι αμέσως ανάβει το επόμενο LED για 1 δευτερόλεπτο το οποίο σβήνει κ.ο.κ. Η διαδικασία αυτή επαναλαμβάνεται για πάντα.

Δείτε το βίντεο με την εκτέλεση το προγράμματος ΕΔΩ.

Πηγή: Εκπαιδευτική Ρομποτική με το S1 – Υλικό από τα σεμινάρια  Etwinning- Δημιουργός Μαθήματος: Μαρία Ιωσηφίδου – Εκπαιδευτικός Πληροφορικής – Δ.Σ. Ποσειδωνίας Σύρου – Συντονιστής Σεμιναρίων: Νίκος Τζιμόπουλος

 

Το προγραμματιστικό περιβάλλον Mind+

0

Συγγραφέας: ΠΟΠΗ ΠΑΤΣΑΤΖΗ | Κατηγορία S1 | , στις 14-02-2025

Το Mind+ δημιουργήθηκε από την DFRobot κι είναι ένα λογισμικό προγραμματισμού που βασίζεται στο Scratch 3.0 και υποστηρίζει διάφορα υλικά ανοιχτού κώδικα όπως Arduino, micro: bit, mPython-esp32 και όλων των ειδών τις πλακέτες ελεγκτών.

Εγκατάσταση του Mind+ :

https://mindplus.cc/en.html

Επιλέγουμε το Λειτουργικό Σύστημα του υπολογιστή μας. Όταν κατέβει το λογισμικό τότε το διπλοπατάτε για να εγκατασταθεί. Στο τέλος θα πρέπει να έχετε ένα εικονίδιο του Mind+ στα προγράμματά σας και στην επιφάνεια εργασίας του υπολογιστή σας.

S1 14

Πρώτη περιήγηση στο Mind+ ΕΔΩ:

Επεκτάση για το S1:  https://seminars.etwinning.gr/mod/resource/view.php?id=59049

Πηγή: Εκπαιδευτική Ρομποτική με το S1 – Υλικό από τα σεμινάρια  Etwinning- Δημιουργός Μαθήματος: Μαρία Ιωσηφίδου – Εκπαιδευτικός Πληροφορικής – Δ.Σ. Ποσειδωνίας Σύρου – Συντονιστής Σεμιναρίων: Νίκος Τζιμόπουλος

Ασφάλεια στο Διαδίκτυο

0

Συγγραφέας: ΠΟΠΗ ΠΑΤΣΑΤΖΗ | Κατηγορία Ασφάλεια στο Διαδίκτυο | , στις 07-02-2025

διαδίκτυο

Τι είναι το δίκτυο και το διαδίκτυο;

Το Διαδίκτυο (internet) είναι ένα παγκόσμιο δίκτυο τηλεπικοινωνιών που συνδέει ηλεκτρονικούς υπολογιστές. Το όνομα Διαδίκτυο είναι μια σύνθετη λέξη που παράγεται από τις λέξεις Διασύνδεση Δικτύων. Στα αγγλικά ο όρος Internet γεννήθηκε από την συνένωση των λέξεων International Network που σημαίνουν Διεθνές Δίκτυο Υπολογιστών.

 

Συνδέσεις υπολογιστών

Χάρτης τηλεπικοινωνιακών καλωδίων στο βυθό της θάλασσας

Οι υπολογιστές στο Διαδίκτυο συνδέονται με την βοήθεια τηλεπικοινωνιακών καλωδίων ή ασύρματα με την βοήθεια δορυφορικών κεραιών και γραμμών κινητής τηλεφωνίας. Στο Διαδίκτυο δεν συνδέονται μόνο ηλεκτρονικοί υπολογιστές αλλά και κινητά τηλέφωνα, τηλεοράσεις και άλλες πολλές συσκευές θα προστίθενται σε αυτό με το πέρασμα του καιρού.

Σκεφτείτε το διαδίκτυο σαν το δίκτυο των δρόμων και τα αυτοκίνητα σαν τα μηνύματα που ανταλλάσσουμε! Όπως τα αυτοκίνητα πρέπει να περάσουν μέσα από το δρόμο για να φθάσουν στον προορισμό τους, έτσι και τα μηνύματα πρέπει να περάσουν μέσα από το διαδίκτυο για να φθάσουν στον παραλήπτη.

λεωφόρος διαδίκτυο

Όταν μαζεύονται πολλά αυτοκίνητα σε ένα δρόμο, τότε όλοι αργούν να φθάσουν στον προορισμό τους λόγω «κίνησης». Αντίστοιχα, όταν μαζεύονται πολλά «μηνύματα» σε ένα μέρος του διαδικτύου, τότε αργεί να φορτώσει η ιστοσελίδα που μας ενδιαφέρει ή το βίντεο που θέλουμε να δούμε.

Το Διαδίκτυο παρομοιάζεται με υπερλεωφόρο των πληροφοριών (super-highway). Καθημερινά διακινούνται πλήθος δεδομένων, με οποιαδήποτε μορφή, φέρνοντας μας κοντά σε ένα τεράστιο αριθμό πηγών πληροφόρησης. Κείμενα, εικόνες, ήχος, μουσική και βίντεο συνυπάρχουν σε μια εκπληκτικά μεγάλη συλλογή από ψηφιακά έγγραφα. Τα ψηφιακά αυτά έγγραφα ονομάζονται ιστοσελίδες και βρίσκονται αποθηκευμένα σε διάφορους υπολογιστές ανά τον κόσμο. Όλες οι ιστοσελίδες μαζί συγκροτούν μία από τις πιο σημαντικές υπηρεσίες του διαδικτύου: τον Παγκόσμιο Ιστό (World Wide Web – WWW).

Τι είναι το Διαδίκτυο Netcrafts 1 ΕΔΩ

Τι είναι το Διαδίκτυο Netcrafts 2 ΕΔΩ.

Γνωρίζω το διαδίκτυο και τις υπηρεσίες του- ένα μάθημα (N. Γεωργιτζίκη)

Σύνδεση υπολογιστή στο διαδίκτυο- φωτόδεντρο- βίντεο

Αναζήτηση πληροφοριών από το διαδίκτυο- ένα μάθημα

Πόσοι δορυφόροι είναι στο διάστημα; 

Αφίσα Ασφάλεια στο Διαδίκτυο

1)  Ασφάλεια στο Διαδίκτυο για Α’ και Β’ Δημοτικού ΕΔΩ

2)  Ασφάλεια στο Διαδίκτυο για Γ’ και Δ’ Δημοτικού ΕΔΩ

 

 

εγχειρίδιο μαθητή ΓΔ

  • Θετικά και αρνητικά του διαδικτύου
  • Τέλειοι κωδικοί
  • Κανόνες ορθής διαδικτυακής συμπεριφοράς
  • Διαδικτυακός εκφοβισμός
  • Στο διαδίκτυο είμαι μόνος μου;
  • Προσωπικά δεδομένα
  • Φίλοι στο διαδίκτυο
  • Υπερβολική ενασχόληση
  • Διαδικτυακά παιχνίδια

 

3)  Ασφάλεια στο Διαδίκτυο για E’ και ΣΤ’ Δημοτικού

 

εγχειρίδιο μαθητή Ε ΣΤ

 

  • Θετικά και αρνητικά του διαδικτύου
  • Κανόνες ορθής διαδικτυακής συμπεριφοράς
  • Κριτική σκέψη
  • Προσωπικά δεδομένα
  • Διαδικτυακή φήμη
  • Εικόνα σώματος στα social media
  • Υπερβολική ενασχόληση
  • Διαδικτυακό παιχνίδι
  • Διαδικτυακός εκφοβισμός
  • Υγιεινή συσκευών

Δραστηριότητα: Δημιουργούμε αφίσες με τις χρήσιμες οδηγίες για την ασφαλή χρήση του διαδικτύου.

Κουίζ για το ασφαλές διαδίκτυο (Kajal Kaur)

Interland

 

Safer Internet Day (SID) 2025 – Τρίτη 11 Φεβρουαρίου – Σύνθημα ημέρας «Μαζί για ένα καλύτερο Διαδίκτυο»

0

Συγγραφέας: ΠΟΠΗ ΠΑΤΣΑΤΖΗ | Κατηγορία Ασφάλεια στο Διαδίκτυο, Τιμητικά Διπλώματα | , στις 29-01-2025

Στις 11 Φεβρουαρίου ολόκληρος ο κόσμος θα γιορτάσει την Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου 2025. Η εκστρατεία στοχεύει στη δημιουργία ενός ασφαλέστερου και ενός καλύτερου διαδικτύου, όπου όλοι έχουν τη δυνατότητα να χρησιμοποιούν την τεχνολογία με υπευθυνότητα, σεβασμό, κριτική και δημιουργικότητα. Γιορτάζοντας τη θετική δύναμη του διαδικτύου, το σύνθημα της Ημέρας Ασφαλούς Διαδικτύου «Μαζί για ένα καλύτερο Διαδίκτυο» ενθαρρύνει όλους να συμμετάσχουν στο κίνημα, να συμμετάσχουν και να αξιοποιήσουν στο έπακρο τις δυνατότητες του διαδικτύου για να φέρει κοντά τους ανθρώπους.

Η διαδικτυακή εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη 12/2/2025 και ώρα 10:00-10:45 με τους μαθητές του ΣΤ3. Υπεύθυνη εκπαιδευτικός Π. Πατσατζή ΠΕ86. Η εκδήλωση διοργανώνεται από το Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου με την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

SID 2025 διαδικτυακή εκδήλωση 12/12/2025

image 1739387609477 1 image 1739387609169 2 1739387609614

Επίσης την εβδομάδα 10 έως 14/2/2025 στο εργαστήριο πληροφορικής οι μαθητές όλων των τάξεων θα συμμετέχουν σε εκπαιδευτικές δράσεις με στόχο την ευαισθητοποίησή τους σε θέματα ασφαλούς συμπεριφοράς στο διαδίκτυο.

1739726450199 1739387609194 1739729210157

Βρείτε το 4ο ΔΣ Γλυφάδας στον χάρτη υποστηρικτών SID 2025 εδώ.

Δείτε στην παρακάτω Βεβαίωση ότι 4o Δημοτικό Σχολείο Γλυφάδας ήταν υποστηρικτής της Ημέρας Ασφαλούς Διαδικτύου 2025.

Βεβαίωση υποστηρικτή 4dimontikoglyfada SID2025

βεβαιωση υποστηρικτή SID2025

βεβαιωση στμμετοχής στην εκδήλωση SID2025

Στους μαθητές που συμμετείχαν απονέμεται η ακόλουθη βεβαίωση:

βεβαιωση στμμετοχής μαθητών στην εκδήλωση SID2025

Εργαστήρια Δεξιοτήτων Γ1 2024-2025

0

Συγγραφέας: ΠΟΠΗ ΠΑΤΣΑΤΖΗ | Κατηγορία Εργαστήρια Δεξιοτήτων Γ1 2024-2025 | , στις 23-01-2025

Οι εργασίες των μαθητών στο padlet:

Μετάβαση στο padlet.com

Θεματικός άξονας “ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ-ΕΥ ΖΗΝ” Υποθεματική: ¨ΓΝΩΡΙΖΩ ΤΟ ΣΩΜΑ ΜΟΥ. ΣΕΞΟΥΑΛΟΙΚΗ ΔΙΑΠΑΙΔΑΓΩΓΗΣΗ” Υλοποίηση προγράμματος: “Ο κανόνας του εσώρουχου“.

Δραστηριότητα: Για να κατανοήσετε – θυμόσαστε αυτόν τον σημαντικό κανόνα ας δημιουργήσετε μία αφίσα στο https://canva.com.

Ιδέες για την αφίσα:

  • Εικόνες:
    • Ένα παιδί που κρατάει μια ασπίδα με την επιγραφή “Το σώμα μου είναι δικό μου!”
    • Δύο παιδιά που κρατούν χέρια και ένα χαμογελαστό ήλιο πάνω από τα κεφάλια τους.
    • Ένα παιδί που δείχνει με το δάχτυλο ένα κόκκινο STOP και λέει “Όχι, ευχαριστώ!”.
  • Χρώματα:
    • Χρησιμοποιήστε φωτεινά και χαρούμενα χρώματα για να κάνετε την αφίσα πιο ελκυστική.
    • Παστέλ χρώματα: Ροζ, μπλε, πράσινο σε απαλές αποχρώσεις. Δημιουργούν μια ήρεμη και φιλική ατμόσφαιρα.
    • Χρώματα που συμβολίζουν την προστασία: Μπλε (σταθερότητα), πράσινο (ανάπτυξη), κίτρινο (χαρά).
  • Σλόγκαν:
    • “Το σώμα μου είναι δικό μου!”
    • “Λέω όχι σε ό,τι με κάνει να αισθάνομαι άβολα.”
    • “Εμπιστεύομαι τους μεγάλους αλλά προστατεύω τον εαυτό μου.”
    • “Είμαι δυνατός/ή και λέω όχι!”

Καλές δημιουργίες!

Θεματικός άξονας “ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ” Υποθεματική: ¨ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΚΑΙ ΤΟΠΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ” Υλοποίηση προγράμματος: “Τρωικός Πόλεμος“.

Δραστηριότητα1: Γνωριμία με το storyjumper Συνδεθείτε ΕΔΩ με τις οδηγίες, το username και το password που θα σας δοθούν την ώρα του μαθήματος για να γνωρίσετε το περιβάλλον.

Δραστηριότητα2: Δημιουργία storyjumper βιβλίου στο πλαίσιο των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων, με θέμα τη Μυθολογία και επίκεντρο τον Τρωικό Πόλεμο.

    1. Για να θυμηθείτε την ιστορία: Βιβλίο Ιστορίας Γ’ Δημοτικού ή ΕΔΩ
    2. Για να γράψετε συνεργατικά το βιβλίο συνδεθείτε με τους κωδικούς σας στο https://www.storyjumper.com/book/read/179803951/-
    3. Για να δημιουργήσετε εικόνες για το βιβλίο – storyjumper με τη βοήθεια της Τεχνητής Νοημοσύνης Θα κάνετε χρήση της εφαρμογής Image Creation.

Παρακάτω δίνονται διάφοροι σύνδεσμοι για τη δημιουργία εικόνων με την Τεχνητή Νοημοσύνη.

Τεχνητή Νοημοσύνη TN   Artificial Intelligence ΑΙ 
google gemini image Η χρήση της εφαρμογής Image Creation μπορεί να είναι μια εξαιρετική εκπαιδευτική εμπειρία για τα παιδιά. Η δημιουργικότητά, η φαντασία και οι καλλιτεχνικές δεξιότητες των παιδιών μπορούν να αναπτυχθούν. Επιπλέον, μπορεί να διδάξει τη χρήση της τεχνολογίας και πώς να δημιουργούν ψηφιακές εικόνες.

Μεταβείτε στη διεύθυνση https://gemini.google.com/app: Εισαγάγετε το προτροπή σας για να δημιουργήσετε εικόνα από κείμενο. Παράδειγμα Προτροπής για “Τα άλογα του Αχιλλέα”: Ζωγράφησε (ή δημιούργησε) μία εικόνα με δύο περήφανα άλογα με μακριές χαίτες, σκυμμένα κεφάλια να χύνουν δάκρυα πάνω στη γη, με τη θλίψη αποτυπωμένη στις εκφράσεις τους.

Λήψη μιας δημιουργημένης εικόνας: Για να κατεβάσετε μια εικόνα, περάστε το δείκτη του ποντικιού πάνω από την εικόνα που θέλετε να κατεβάσετε και κάντε κλικ στο “Λήψη πλήρους μεγέθους”.

Συμβουλές για προτροπές δημιουργίας εικόνων:  Ξεκινήστε το προτροπή σας με λέξεις όπως “ζωγραφίστε” ή “δημιουργήστε”. Περιγράψτε το στυλ της εικόνας που θέλετε πχ φωτορεαλιστικό, σχέδιο με κάρβουνο, ακουαρέλα, εικονογράφηση καρτούν. Περιλάβετε μια λεπτομερή περιγραφή του τι θέλετε στην εικόνα. Αυτό μπορεί να περιλαμβάνει το θέμα της εικόνας, τι κάνει το θέμα και το φόντο ή το περιβάλλον.

μαγικά μέσα Η χρήση της εφαρμογής Canva διαθέτει εφαρμογές δημιουργίας εικόνας για να μετατρέψει τη φαντασία σας σε πραγματικότητα – text to image του Magic Media ή Dream Lab ή  DALL·E από το OpenAI. Διαλέξτε Διαλέξτε: “Χρησιμοποιήστε σε νέο σχέδιο” και μετά κολάζ φωτογραφιών.
ΑΙ canva Περιγράφετε την εικόνα που θέλετε να δημιουργήσετε με λέξεις στο πρώτο κόκκινο πλαίσιο και μετά πατάτε στο δεύτερο κόκκινο πλαίσιο “Δημιουργία Εικόνας“. Αν δεν σας αρέσει η εικόνα μπορείτε να αλλάξετε την περιγραφή και να κάνετε ξανά αναπαραγωγή.

 

Τελικό Προϊόν: Τρωικός Πόλεμος — Ένα ταξίδι από τη Γ’ Δημοτικού!

Το βιβλίο «Τρωικός Πόλεμος» δημιουργήθηκε από τους μαθητές και τις μαθήτριες του Γ1 τμήματος του 4ου Δημοτικού Σχολείου Γλυφάδας, στο πλαίσιο των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων, με θέμα τη Μυθολογία και επίκεντρο τον Τρωικό Πόλεμο.

Οι μαθητές συνέθεσαν τα κείμενα βασισμένοι στο βιβλίο της Ιστορίας που διδάχθηκαν και, με τη βοήθεια της Τεχνητής Νοημοσύνης, δημιούργησαν εντυπωσιακές εικόνες που ζωντανεύουν τους ήρωες και τις σκηνές της εποχής.

Το έργο εντάσσεται στον θεματικό άξονα «Φροντίζω το Περιβάλλον», με υποθεματική «Παγκόσμια και Τοπική Πολιτιστική Κληρονομιά», αναδεικνύοντας την αξία της μυθολογίας ως αναπόσπαστο κομμάτι της πολιτιστικής μας ταυτότητας.

Υπεύθυνες εκπαιδευτικοί: Πατσατζή Παρθένα ΠΕ86 – Τσιριγώτη Ελένη ΠΕ70

📖 Δείτε το διαδραστικό βιβλίο στο StoryJumper: 🔗 https://www.storyjumper.com/book/read/179803951/

 

Drone Light Show

0

Συγγραφέας: ΠΟΠΗ ΠΑΤΣΑΤΖΗ | Κατηγορία ΓΕΝΙΚΑ | , στις 07-01-2025

Η Κίνα υποδέχτηκε το 2025 με ένα εντυπωσιακό Drone Light Show και επίδειξη πυροτεχνημάτων στην υπερσύγχρονη Σανκχάι  ΕΔΩ

Τι είναι το Drone Light Show; Ένα drone light show είναι μια συγχρονισμένη εναέρια παράσταση όπου στόλοι με drones εξοπλισμένοι με LEDs πετούν σε σχηματισμούς για να δημιουργήσουν δυναμικά, τρισδιάστατα σχήματα και κινούμενα σχέδια στον ουρανό. Αυτές οι παραστάσεις μπορούν να χορογραφηθούν με μουσική, δημιουργώντας μια εμπειρία για όλες τις αισθήσεις, που μπορεί να διηγηθεί ιστορίες και θέματα ή να γιορτάσει σημαντικά γεγονότα.

1.Περισσότερες πληροφορίες για τη λειτουργία τους ΕΔΩ

2.Πως υλοποιείται μια τέτοια παράσταση με φώτα στον ουρανό (5,000 Drone Christmas Light Show! (GUINNESS WORLD RECORD)  ΕΔΩ

Ζωγραφική – TuxPaint

0

Συγγραφέας: ΠΟΠΗ ΠΑΤΣΑΤΖΗ | Κατηγορία Α' Τάξη, Β' Τάξη, Ζωγραφική | , στις 29-10-2024

Ζωγραφική με το TuxPaint ΕΔΩ.

Λήψη του TuxPaint έκδοση 0.9.26  ΕΔΩ.

Πηγή: Παππάς Δημήτρης – άδεια CC BY-NC 4.0

EU Code Week 2024 & Διαγωνισμός Πληροφορικής και Υπολογιστικής Σκέψης Bebras® 2024

0

Συγγραφέας: ΠΟΠΗ ΠΑΤΣΑΤΖΗ | Κατηγορία Ε' Τάξη, Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού, ΣΤ' Τάξη, Τιμητικά Διπλώματα | , στις 13-10-2024

Συμμετέχουμε και φέτος στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα του Κώδικα 2024, στο πλαίσιο του μαθήματος της Πληροφορικής, με την συμμετοχή μας στον Διαγωνισμό Bebras 2024 που θα πραγματοποιηθεί το διάστημα: 4-15 Νοεμβρίου 2024. Κατά τη διάρκεια του διαγωνισμού Bebras, οι μαθητές παίρνουν μέρος σε διασκεδαστικές προκλήσεις που προάγουν την επιστήμη των υπολογιστών και βοηθούν στην ανάπτυξη δεξιοτήτων. Επίσης συμμετέχουμε μαζί με άλλα  σχολεία () για να να κερδίσουμε το Πιστοποιητικό Αριστείας της Εβδομάδας Προγραμματισμού! 

https://codeweek.eu/view/664277/bebras-challenge-at-4th-primary-school-of-glyfada 2024 11 10 212638
1731267849727 1731267403637 1731267403642

Συγχαρητήρια παιδιά για τη συμμετοχή σας στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού 2024 με τον διαγωνισμό Bebras 2024. Το σχολείο μας πήρε το πιστοποιητικό επιτυχούς συμμετοχής το οποίο μπορείτε να το δείτε παρακάτω.  Certificate European Code Week 2024

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση