Ευρωπαϊκή Ετικέτα Ποιότητας & Παρουσίαση του Έργου Toyland στο 9ο Πανελλήνιο Συνέδριο “Αξιοποίηση των ΤΠΕ & eTwinning”, Σύρος, 20-23 Οκτωβρίου 2023

0

Συγγραφέας: ΠΟΠΗ ΠΑΤΣΑΤΖΗ | Κατηγορία ToyLand: a STEAM journey in time | , στις 28-11-2023

Το 4ο Δημοτικό Σχολείο Γλυφάδας έχει βραβευτεί με την Ευρωπαϊκή Ετικέτα Ποιότητας για το eTwinning έργο  “Toyland: a STEAM journey in time #STEM3” (2023-2024).  Ευχαριστούμε όλους τους μαθητές/μαθήτριες της ΣΤ Τάξης του 4ου Δημοτικού Σχολείου Γλυφάδας, που συμμετείχαν με ενθουσιασμό και πρωτότυπες ιδέες καθώς και όλους τους εταίρους τόσο από Ελλάδα όσο και από το εξωτερικό.  Συγχαρητήρια!

European Qyality Label Toyland

Scientific Research Skills and Artificial Intelligence AI

0

Συγγραφέας: ΠΟΠΗ ΠΑΤΣΑΤΖΗ | Κατηγορία Etwinning, Scientific Research Skills and Artificial Intelligence (ΑΙ) | , στις 28-11-2023

Logo AI 1

This project aims to strengthen both scientific thinking and technological abilities of students by combining their scientific research and artificial intelligence applications. In this project, our students will carry out experiments and design-oriented studies, and will gain the ability to record, analyze and interpret the results of their experiments. At the same time, they will learn basic concepts in the field of artificial intelligence and produce solutions to various problems using this technology. Small projects with artificial intelligence tools and applications will provide students with an opportunity to understand this field more deeply.

Δεδομένα και ανάλυση δεδομένων

0

Συγγραφέας: ΠΟΠΗ ΠΑΤΣΑΤΖΗ | Κατηγορία Γ' Τάξη, Δ' Τάξη | , στις 14-11-2023

Δημιουργώ με τον κειμενογράφο 

Εισαγωγή : Μια εκπαιδευτική παρουσίαση για το πληκτρολόγιο (από Ν. Γεωργιτζίκη)  

1η Ομάδα Ασκήσεων (από Ν. Γεωργιτζίκη)  

Υπολογιστικά συστήματα, ψηφιακές συσκευές, δίκτυα

0

Συγγραφέας: ΠΟΠΗ ΠΑΤΣΑΤΖΗ | Κατηγορία Γ' Τάξη, Δ' Τάξη | , στις 14-11-2023

1η Ενότητα  : Να αναφέρουμε  τα βασικά μέρη ενός υπολογιστικού συστήματος, όπως οθόνη, πληκτρολόγιο, ποντίκι κ.ά.

 
Ασκήσεις – Παιχνίδια 

2η, 3η Ενότητα :   να αναγνωρίζουμε  τις διαφορετικές μορφές που μπορεί να έχει ένα υπολογιστικό σύστημα αντλώντας παραδείγματα από το περιβάλλον μας. Να αναφέρουμε τις ομοιότητες και τις λειτουργίες υπολογιστικών συσκευών (συσκευές εισόδου/εξόδου, επεξεργασία ψηφιακών δεδομένων, συνδεσιμότητα κ.ά.) και τις διαφορές στη χρήση τους (φορητότητα, επεξεργαστική ισχύς κ.ά.)

  • Η Εξέλιξη των υπολογιστών (Βίντεο – Hardcrafts 01)
  • Τι είναι Λογισμικό (Βίντεο)
  • Σύγχρονοι Supercomputers : Ποιος είναι ο πιο γρήγορος-καλύτερος υπολογιστής στο κόσμο; Τι είναι ένας σουπερκομπιούτερ υπολογιστής; Τι είναι ο κβαντικός υπολογιστής;

1. Τι είναι ένας supercomputer

2. Η Ιστορία των σούπερ υπολογιστών

3. Μέσα στους υπολογιστές της Google

superomputer TITAN

TITAN

Συμπληρώνουμε τον εννοιολογικό χάρτη για το υλικό του υπολογιστή ennoiologikos_hartis_yliko

4η Ενότητα :   

  • να εκκινούμε /τερματίζουμε  το υπολογιστικό σύστημα και εφαρμογές λογισμικού

 

STEM Explorers: Εσωτερική ψηφοφορία Λογότυπου του έργου και αποτελέσματα – November Activity 2023

0

Συγγραφέας: ΠΟΠΗ ΠΑΤΣΑΤΖΗ | Κατηγορία Etwinning, STEM Explorers | , στις 13-11-2023

Όλα τα  λογότυπα των μαθητών με την online εφαρμογή Canva.com:

STEM Explorers Logo collage ST1            STEM Expolrers Logo collage ST2

Πατήστε εδώ για να ψηφίσετε το Logo που θα εκπροσωπήσει το 4ο Δημοτικό Σχολείο Γλυφάδας στο eTwinning Έργο “STEM Exporers” Τo logo με τις περισσότερες ψήφους θα κοινοποιηθεί αργότερα για να γίνει η γενικότερη ψηφοφορία που θα λάβει μέρος μεταξύ των 20  σχολείων που συμμετέχουν στο etwinning project (https://forms.gle/vGn3g9abzr2UpK9t5).

Re-Gen: Εσωτερική ψηφοφορία της Αφίσας του έργου και αποτελέσματα – November Activity 2023

0

Συγγραφέας: ΠΟΠΗ ΠΑΤΣΑΤΖΗ | Κατηγορία Re-Gen (Recycler Generation) | , στις 02-11-2023

Όλες οι αφίσες των μαθητών με ην online εφαρμογή Canva.com:

Poster collage Regen D2                Στιγμιότυπο οθόνης 2023 11 02 111647 1

 

Πατήστε εδώ ή στην παραπάνω εικόνα της φόρμας για να ψηφίσετε την Αφίσα που θα μας εκπροσωπήσει στο eTwinning Έργο “Re-Gen (Recycling Generation)” του 4ου ΔΣ Γλυφάδας. Η αφίσα με τις περισσότερες ψήφους θα κοινοποιηθεί αργότερα για να γίνει η γενικότερη ψηφοφορία που θα λάβει μέρος μεταξύ των 6  σχολείων που συμμετέχουν στο etwinning project (https://forms.gle/6oahFnRqr6ySYao18).

Μαθητές κατά την ψηφοφορία:

Poster voting COLLAGE

Το Re-Gen Poster μe τις περισσότερες ψήφους είναι το παρακάτω:

Our Final Poster Voting Results

Συγχαρητήρια!

Όλα τα στιγμιότυπα υπάρχουν στο Padlet:  https://padlet.com/yergastirio/re-gen-recycler-generation-fml24ppeqlzsx2bu

Re-Gen: Εσωτερική ψηφοφορία Λογότυπου του έργου και αποτελέσματα – November Activity 2023

0

Συγγραφέας: ΠΟΠΗ ΠΑΤΣΑΤΖΗ | Κατηγορία Re-Gen (Recycler Generation) | , στις 26-10-2023

Όλα τα  λογότυπα των μαθητών με ην online εφαρμογή Canva.com:

Logos D2 4th Primary Sxhool of Glyfada

Πατήστε εδώ για να ψηφίσετε το Logo που θα εκπροσωπήσει το 4ο Δημοτικό Σχολείο Γλυφάδας στο eTwinning Έργο “Re-Gen (Recycling Generation)” Τo logo με τις περισσότερες ψήφους θα κοινοποιηθεί αργότερα για να γίνει η γενικότερη ψηφοφορία που θα λάβει μέρος μεταξύ των 6  σχολείων που συμμετέχουν στο etwinning project (https://forms.gle/NL7fKTscfY5NsGRq8).

eTwinning έργο Re-Gen (Recycler Generation) 2023-2024

0

Συγγραφέας: ΠΟΠΗ ΠΑΤΣΑΤΖΗ | Κατηγορία Etwinning, Re-Gen (Recycler Generation) | , στις 24-10-2023

Οι στόχοι του προγράμματος Re-Gen (Recycler Generation)

Το πρόγραμμα Re-Gen (Recycler Generation)είναι ένα συνεργατικό eTwinning έργο με σχολεία  του εξωτερικού το οποίο έχει στόχους:

1. Να  σWhatsApp Image 2023 11 23 at 21.29.54υνειδητοποιήσουν οι μαθητές μας (που θα είναι οι αυριανοί ενήλικες) πόσο σημαντική είναι η ανακύκλωση στην εποχή που ζούμε.

2. Να κατανοήσουν τη σημασία της προστασίας του περιβάλλοντος και της ανακύκλωσης.

3. Να εμπλακούν  σε διαφορετικές συνεργατικές δραστηριότητες με στόχο την αύξηση της περιβαλλοντικής συνείδησης τους.

4. Να αναπτύξουν δεξιότητες διεθνούς συνεργασίας και διαπολιτισμικής επικοινωνίας. 

5. Να ενθαρρύνει την περιέργεια και τις δεξιότητες αναζήτησης δημιουργικών λύσεων για περιβαλλοντικά προβλήματα, προωθώντας την καινοτομία και την εφευρετικότητα.

6. Χρήση διαδικτυακών εργαλείων web 2.0

7. Κανόνες e-Security

Το  έργο μας ξεκίνησε τον Οκτώβριο 2023 και θα ολοκληρωθεί τον Απρίλιο 2024. Ως τελικό προϊόν, θα ετοιμαστεί μια συνεργατική ιστοσελίδα όπου θα δημοσιεύουμε τα αποτελέσματα της έρευνας και των δραστηριοτήτων με τα οποία τα παιδιά θα εμπλακούν μέσα από τη συνεργασία με τα άλλα σχολεία του εξωτερικού.

Η  συμμετοχή των μαθητών/μαθητριών στην εκπαίδευση για το περιβάλλον και την προστασία του προσφέρει πολλά πλεονεκτήματα για τα παιδιά και την κοινωνία γενικότερα, όπως : α) ανάπτυξη ευαισθησίας στα θέματα περιβάλλοντος , β) Βελτίωση των δεξιοτήτων διαβίωσης, γ) Ανάπτυξη κριτικής σκέψης,  δ) Ενθάρρυνση της δημιουργικότητας, ε) Βελτίωση της υγείας προάγοντας υγιεινές συνήθειες.

Σχολεία Συνεργασίας : Συνεργαστήκαμε με 19 σχολεία από Ελλάδα, Πορτογαλία, Ρουμανία, Κροατία, Ιταλία και Τουρκία. Δείτε τα στον Χάρτη.

2024 03 22 204432

Ιστοσελίδα Έργου : TwinSpace | ESEP (europa.eu)

Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Πατσατζή Παρθένα (Πόπη)  ΠΕ86- Πληροφορικής

Εργασίες των μαθητών του Δ2 οι οποίες συνεχώς θα ενημερώνονται:

Μετάβαση στο padlet.com

Εργαστήρια Δεξιοτήτων Α τάξη

0

Συγγραφέας: ΠΟΠΗ ΠΑΤΣΑΤΖΗ | Κατηγορία Εργαστήρια Δεξιοτήτων | , στις 22-10-2023

ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ & ΚΑΝΟΤΟΜΩ  – Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία 

1ο εργαστήριο

Γνωριμία με τα ρομπότ

Καταιγισμος Ιδεών Α2

Ρομπότ ονομάζεται οποιαδήποτε μηχανική συσκευή που μπορεί να υποκαθιστά τον άνθρωπο σε διάφορες εργασίες. Ένα ρομπότ μπορεί να δράσει κάτω από τον απευθείας έλεγχο ενός ανθρώπου ή αυτόνομα κάτω από τον έλεγχο ενός προγραμματισμένου υπολογιστή.

Η λέξη robot προέρχεται από την Τσέχικη λέξη «robota» που σημαίνει τραγωδία ή σκλάβος (που κάνει καταναγκαστική εργασία). Η λέξη επινοήθηκε το 1922 από τον Τσέχο συγγραφέα και ζωγράφο Josef Čapek και χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά από τον αδελφό του Karel Čapek, συγγραφέα επίσης, στο θεατρικό έργο του «Rossum’ s Universal Robots» για να περιγράφει εργάτες.

Σήμερα ρομπότ θεωρείται η αυτόματη συσκευή που λειτουργεί με αυτοματισμό ή τηλεχειρισμό και υποκαθιστά τον άνθρωπο σε διάφορες εργασίες (βιομηχανικές, επιστημονικές, κοπιαστικές, επικίνδυνες κ.λπ.). Συνήθως, έχει τη μορφή ανθρώπου, ζώου ή ανθρωποειδούς, σχήμα βραχίονα ή μηχανικής συσκευής.

Ρομποτική είναι η επιστήμη και η τεχνολογία των ρομπότ, που περιλαμβάνει τον σχεδιασμό, την κατασκευή και τον προγραμματισμό τους. Έχει καταστεί αναπόσπαστο στοιχείο της κοινωνίας μας και έχει πλέον εισχωρήσει και στην εκπαίδευση καθώς μας βοηθάει να κατανοήσουμε πληρέστερα μια περιοχή μάθησης.

Εργοστάσιο κατασκευής αυτοκινήτων. Αυτοματοποιημένη παραγωγή από ρομποτικούς βραχίονες.

mercedes robots 1 3sme

Πηγή: Παππάς Δημήτρης Except where otherwise noted, the content on this site is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License. https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%A1%CE%BF%CE%BC%CF%80%CF%8C%CF%84

Ενδιαφέρομαι και ενεργώ – Κοινωνική συναίσθηση & Ευθύνη – Ανθρώπινα Δικαιώματα

1ο εργαστήριο

1η Δραστηριότητα – Προσδιορισμός των κανόνων συμπεριφοράς των μαθητών

Κανόνες συμπεριφοράς στην τάξη:

https://www.youtube.com/watch?v=G4Bezg6vPvMI

Σταματήστε τον Σχολικό Εκφοβισμό:

https://www.youtube.com/watch?v=hmZOYnL7dTs

Σχολικός εκφοβισμός – Μπορείς να τον νικήσεις:

https://www.youtube.com/watch?v=GlCfky-OYoc

P

Φροντίζω το περιβάλλον – Οικολογία – Παγκόσμια και τοπική φυσική κληρονομιά

1ο εργαστήριο Η δική μου ανακύκλωση

1η Δραστηριότητα – Διάκριση υλικών στους μπλε κάδους 

Η Ανακύκλωση βίντεο για το Δημοτικό εδώ

2η Δραστηριότητα – Διάκριση υλικών στους κάδους κομποστοποίησης.

Μάθε και εσύ για την Κομποστοποίηση βίντεο εδώ

P

3η Δραστηριότητα – Το ταξίδι της μπαταρίας & Δημιουργία δικών μας κάδων ανακύκλωσης

1. Το ταξίδι της μπαταρίας βίντεο εδώ

2. Δημιουργούμε τους δικούς μας κάδους ανακύκλωσης εκτός από τους μπλε κάδους και τους κάδους κομποστοποίησης.

4η Δραστηριότητα – Αξιολόγηση 

Ζωγραφική: ΕΔΩ

Παιχνίδια Γνώσεων:

Βρες τη σωστή απάντηση:

Ανακύκλωση:

Βρες τα ζευγάρια:

Βάλε τα αντικείμενα στο σωστό κάδο:

 

Κομποστοποίηση ή Ανακύκλωση;

Ξεχώρισε τα απορρίμματα στον καφέ, τον μπλε και τον πράσινο κάδο.

 

Διατροφή Α και Β τάξη:

Δραστηριότητες, παιδαγωγικό και εποπτικό υλικό για Νηπιαγωγείο και Δημοτικό. 

Ένα ιστολόγιο με φωτογραφικό υλικό, φύλλα εργασίας, παραμύθια, πίνακες αναφοράς και θεματικές προσεγγίσεις για το Νηπιαγωγείο και το Δημοτικό, αρθρογραφία και χρήσιμες συνδέσεις είναι το παρακάτω:

Βίντεο – animation και παραμύθια για τη θεματική ενότητα “Διατροφή” https://taniamanesi-kourou.blogspot.com/2020/10/animation-40.html?m=1

https://taniamanesi-kourou.blogspot.com/2022/09/1.html

https://taniamanesi-kourou.blogspot.com/2013/02/blog-post_26.html

Πηγή: Τάνια Μάνεση https://taniamanesi-kourou.blogspot.com/2020/10/animation-40.html?m=1

————————————————–                         —————————————————

Α’ τάξη Θεματικός κύκλος: Ζω καλύτερα – Ευ ζην  Θεματική ενότητα: Διατροφή

  1. Εισαγωγή και συζήτηση με τους μαθητές για τη Διατροφή και  Φύλλο Εργασίας “Τρώμε υγιεινά – Κύκλωσε και χρωμάτισε την πιο υγιεινή επιλογή”.
  2. Βλέπουμε το βίντεο η Πυραμίδα των τροφών: https://youtu.be/BoOPz-4Sou8?si=dEg31Kqd5fGD-qVB
  3. Η πυραμίδα της Διατροφής: Συζήτηση και παρουσίαση της Πυραμίδας της Διατροφής και  Φύλλο εργασίας για τη Διατροφή: Τακτοποιώ  τις ομάδες τροφίμων στην Μεσογειακή Πυραμίδα ( https://taniamanesi-kourou.blogspot.com/2013/02/blog-post_26.html  https://eus-www.sway-cdn.com/s/b8w2NLwnEENZNOYo/images/qPcnPsc3ZzhteG?quality=640&allowAnimation=true Read more at: https://taniamanesi-kourou.blogspot.com/2013/02/blog-post_26.html Copyright © Tania Manesihttps://taniamanesi-kourou.blogspot.com/2013/02/blog-post_26.html

Δραστηριότητες στο φωτόδεντρο:

Η πυραμίδα της μεσογειακής διατροφής   http://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/3661

Mέσω της παρουσίασης, ερμηνεύεται το σχήμα της πυραμίδας και εξηγείται η θέση κάθε είδους τροφής, ανάλογα με το πόσο συχνά ή αραιά πρέπει να καταναλώνεται. Στη συνέχεια, παρουσιάζονται αναλυτικά όλα τα είδη τροφών που αποτελούν μέρος της πυραμίδας.

Η διατροφική πυραμίδα https://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/3550

Άσκηση δημιουργίας μιας διατροφικής πυραμίδας. Σκοπός της άσκησης είναι η σωστή ταξινόμηση των ομάδων τροφίμων, λαμβάνοντας υπ’ όψιν πόσο συχνά ή πόσο αραιά θα πρέπει να καταναλώνεται κάθε είδος τροφής.

Ετοίμασε το μεσημεριανό μενού! https://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/3488

To ημερήσιο πρόγραμμα των γευμάτων μουhttps://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/3564

 

Πυραμίδα της Διατροφής

 

4. Το οικολογικό μας αποτύπωμα

To Οικολογικό Αποτύπωμα Της Τροφής

Υγιή παιδιά – Υγιής Πλανήτης wwf 2017

WWF Ελλάς – “Ναι” στα εποχικά και τοπικά φρούτα και λαχανικά!

Βίντεο: Δεν πετάω το φαγητό https://vimeo.com/album/4783258/video/235226846

6. Παιχνίδι γνώσεων

7.Το πιάτο της υγιεινής διατροφής: https://www.youtube.com/watch?v=cGR-chVKiV8&list=PLYk-MB9EpFU9teldDD_aly_LQeopl0XjC&index=4

8. Πεπτικό Σύστημα: https://youtu.be/33EvdpJ_whk?si=f1-2EAiKWKmBvL1a

 

STEM Explorers

0

Συγγραφέας: ΠΟΠΗ ΠΑΤΣΑΤΖΗ | Κατηγορία STEM Explorers | , στις 19-10-2023

Οι στόχοι του προγράμματος STEM Explorers

Το πρόγραμμα STEM Explorersείναι ένα συνεργατικό etwinning έργο με σχολεία του εξωτερικού το οποίο έχει στόχους:

  1. Να παρέχει σε μαθητές ηλικίας 7-11 ετών την ευκαιρία να εξερευνήσουν πεδία STEM (Science, Technology, Engineering, Mathematics).
  2. Να αναπτύξουν δεξιότητες διεθνούς συνεργασίας και διαπολιτισμικής επικοινωνίας.
  3. Να ενθαρρύνει την περιέργεια και τις δεξιότητες επίλυσης προβλημάτων των μαθητών.
  4. Να αναπτύξουν τις δεξιότητες επιστημονικής σκέψης των μαθητών μέσω έργων STEM.

Η  συμμετοχή των μαθητών/μαθητριών στην εκπαίδευση STEAM (Science, Technology, Engineering, Arts, Mathematics), η οποία αποτελεί μια ολοκληρωμένη εκπαιδευτική προσέγγιση στη μάθηση που συνδυάζει την Επιστήμη, την Τεχνολογία, τη Μηχανική, τις Τέχνες και τα Μαθηματικά με σκοπό την καθοδήγηση των παιδιών προς την έρευνα, τη δημιουργικότητα, την κριτική σκέψη και την επίλυση προβλημάτων (Khine & Areepattamannil, 2019).

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση