Το 4ο Δημοτικό Σχολείο Γλυφάδας έχει βραβευτεί με την Ευρωπαϊκή Ετικέτα Ποιότητας για το eTwinning έργο “Toyland: a STEAM journey in time #STEM3” (2023-2024). Ευχαριστούμε όλους τους μαθητές/μαθήτριες της ΣΤ Τάξης του 4ου Δημοτικού Σχολείου Γλυφάδας, που συμμετείχαν με ενθουσιασμό και πρωτότυπες ιδέες καθώς και όλους τους εταίρους τόσο από Ελλάδα όσο και από το εξωτερικό. Συγχαρητήρια!
This project aims to strengthen both scientific thinking and technological abilities of students by combining their scientific research and artificial intelligence applications. In this project, our students will carry out experiments and design-oriented studies, and will gain the ability to record, analyze and interpret the results of their experiments. At the same time, they will learn basic concepts in the field of artificial intelligence and produce solutions to various problems using this technology. Small projects with artificial intelligence tools and applications will provide students with an opportunity to understand this field more deeply.
2η, 3η Ενότητα : να αναγνωρίζουμε τις διαφορετικές μορφές που μπορεί να έχει ένα υπολογιστικό σύστημα αντλώντας παραδείγματα από το περιβάλλον μας. Να αναφέρουμε τις ομοιότητες και τις λειτουργίες υπολογιστικών συσκευών (συσκευές εισόδου/εξόδου, επεξεργασία ψηφιακών δεδομένων, συνδεσιμότητα κ.ά.) και τις διαφορές στη χρήση τους (φορητότητα, επεξεργαστική ισχύς κ.ά.)
Σύγχρονοι Supercomputers : Ποιος είναι ο πιο γρήγορος-καλύτερος υπολογιστής στο κόσμο; Τι είναι ένας σουπερκομπιούτερ υπολογιστής; Τι είναι ο κβαντικός υπολογιστής;
Όλα τα λογότυπα των μαθητών με την online εφαρμογή Canva.com:
Πατήστε εδώγια να ψηφίσετε το Logo που θα εκπροσωπήσει το 4ο Δημοτικό Σχολείο Γλυφάδας στο eTwinning Έργο “STEM Exporers”. Τo logo με τις περισσότερες ψήφους θα κοινοποιηθεί αργότερα για να γίνει η γενικότερη ψηφοφορία που θα λάβει μέρος μεταξύ των 20 σχολείων που συμμετέχουν στο etwinning project (https://forms.gle/vGn3g9abzr2UpK9t5).
Όλες οι αφίσες των μαθητών με ην online εφαρμογή Canva.com:
Πατήστε εδώ ή στην παραπάνω εικόνα της φόρμας για να ψηφίσετε την Αφίσα που θα μας εκπροσωπήσει στο eTwinning Έργο “Re-Gen (Recycling Generation)” του 4ου ΔΣ Γλυφάδας. Η αφίσα με τις περισσότερες ψήφους θα κοινοποιηθεί αργότερα για να γίνει η γενικότερη ψηφοφορία που θα λάβει μέρος μεταξύ των 6 σχολείων που συμμετέχουν στο etwinning project (https://forms.gle/6oahFnRqr6ySYao18).
Μαθητές κατά την ψηφοφορία:
Το Re-Gen Poster μe τις περισσότερες ψήφους είναι το παρακάτω:
Όλα τα λογότυπα των μαθητών με ην online εφαρμογή Canva.com:
Πατήστε εδώγια να ψηφίσετε το Logo που θα εκπροσωπήσει το 4ο Δημοτικό Σχολείο Γλυφάδας στο eTwinning Έργο “Re-Gen (Recycling Generation)”. Τo logo με τις περισσότερες ψήφους θα κοινοποιηθεί αργότερα για να γίνει η γενικότερη ψηφοφορία που θα λάβει μέρος μεταξύ των 6 σχολείων που συμμετέχουν στο etwinning project (https://forms.gle/NL7fKTscfY5NsGRq8).
Οι στόχοι του προγράμματος Re-Gen (Recycler Generation)
Το πρόγραμμα Re-Gen(Recycler Generation)είναι ένα συνεργατικό eTwinning έργο με σχολεία του εξωτερικού το οποίο έχει στόχους:
1. Να συνειδητοποιήσουν οι μαθητές μας (που θα είναι οι αυριανοί ενήλικες) πόσο σημαντική είναι η ανακύκλωση στην εποχή που ζούμε.
2. Να κατανοήσουν τη σημασία της προστασίας του περιβάλλοντος και της ανακύκλωσης.
3. Να εμπλακούν σε διαφορετικές συνεργατικές δραστηριότητες με στόχο την αύξηση της περιβαλλοντικής συνείδησης τους.
4. Να αναπτύξουν δεξιότητες διεθνούς συνεργασίας και διαπολιτισμικής επικοινωνίας.
5. Να ενθαρρύνει την περιέργεια και τις δεξιότητες αναζήτησης δημιουργικών λύσεων για περιβαλλοντικά προβλήματα, προωθώντας την καινοτομία και την εφευρετικότητα.
6. Χρήση διαδικτυακών εργαλείων web 2.0
7. Κανόνες e-Security
Το έργο μας ξεκίνησε τον Οκτώβριο 2023 και θα ολοκληρωθεί τον Απρίλιο 2024. Ως τελικό προϊόν, θα ετοιμαστεί μια συνεργατική ιστοσελίδα όπου θα δημοσιεύουμε τα αποτελέσματα της έρευνας και των δραστηριοτήτων με τα οποία τα παιδιά θα εμπλακούν μέσα από τη συνεργασία με τα άλλα σχολεία του εξωτερικού.
Η συμμετοχή των μαθητών/μαθητριών στην εκπαίδευση για το περιβάλλον και την προστασία του προσφέρει πολλά πλεονεκτήματα για τα παιδιά και την κοινωνία γενικότερα, όπως : α) ανάπτυξη ευαισθησίας στα θέματα περιβάλλοντος , β) Βελτίωση των δεξιοτήτων διαβίωσης, γ) Ανάπτυξη κριτικής σκέψης, δ) Ενθάρρυνση της δημιουργικότητας, ε) Βελτίωση της υγείας προάγοντας υγιεινές συνήθειες.
Σχολεία Συνεργασίας : Συνεργαστήκαμε με 19 σχολεία από Ελλάδα, Πορτογαλία, Ρουμανία, Κροατία, Ιταλία και Τουρκία. Δείτε τα στον Χάρτη.
ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ & ΚΑΝΟΤΟΜΩ – Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία
1ο εργαστήριο
Γνωριμία με τα ρομπότ
Ρομπότ ονομάζεται οποιαδήποτε μηχανική συσκευή που μπορεί να υποκαθιστά τον άνθρωπο σε διάφορες εργασίες. Ένα ρομπότ μπορεί να δράσει κάτω από τον απευθείας έλεγχο ενός ανθρώπου ή αυτόνομα κάτω από τον έλεγχο ενός προγραμματισμένου υπολογιστή.
Η λέξη robot προέρχεται από την Τσέχικη λέξη «robota» που σημαίνει τραγωδία ή σκλάβος (που κάνει καταναγκαστική εργασία). Η λέξη επινοήθηκε το 1922 από τον Τσέχο συγγραφέα και ζωγράφο Josef Čapek και χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά από τον αδελφό του Karel Čapek, συγγραφέα επίσης, στο θεατρικό έργο του «Rossum’ s Universal Robots» για να περιγράφει εργάτες.
Σήμερα ρομπότ θεωρείται η αυτόματη συσκευή που λειτουργεί με αυτοματισμό ή τηλεχειρισμό και υποκαθιστά τον άνθρωπο σε διάφορες εργασίες (βιομηχανικές, επιστημονικές, κοπιαστικές, επικίνδυνες κ.λπ.). Συνήθως, έχει τη μορφή ανθρώπου, ζώου ή ανθρωποειδούς, σχήμα βραχίονα ή μηχανικής συσκευής.
Ρομποτική είναι η επιστήμη και η τεχνολογία των ρομπότ, που περιλαμβάνει τον σχεδιασμό, την κατασκευή και τον προγραμματισμό τους. Έχει καταστεί αναπόσπαστο στοιχείο της κοινωνίας μας και έχει πλέον εισχωρήσει και στην εκπαίδευση καθώς μας βοηθάει να κατανοήσουμε πληρέστερα μια περιοχή μάθησης.
Εργοστάσιο κατασκευής αυτοκινήτων. Αυτοματοποιημένη παραγωγή από ρομποτικούς βραχίονες.
Δραστηριότητες, παιδαγωγικό και εποπτικό υλικό για Νηπιαγωγείο και Δημοτικό.
Ένα ιστολόγιο με φωτογραφικό υλικό, φύλλα εργασίας, παραμύθια, πίνακες αναφοράς και θεματικές προσεγγίσεις για το Νηπιαγωγείο και το Δημοτικό, αρθρογραφία και χρήσιμες συνδέσεις είναι το παρακάτω:
Mέσω της παρουσίασης, ερμηνεύεται το σχήμα της πυραμίδας και εξηγείται η θέση κάθε είδους τροφής, ανάλογα με το πόσο συχνά ή αραιά πρέπει να καταναλώνεται. Στη συνέχεια, παρουσιάζονται αναλυτικά όλα τα είδη τροφών που αποτελούν μέρος της πυραμίδας.
Άσκηση δημιουργίας μιας διατροφικής πυραμίδας. Σκοπός της άσκησης είναι η σωστή ταξινόμηση των ομάδων τροφίμων, λαμβάνοντας υπ’ όψιν πόσο συχνά ή πόσο αραιά θα πρέπει να καταναλώνεται κάθε είδος τροφής.
Το πρόγραμμα STEM Explorersείναι ένα συνεργατικό etwinning έργο με σχολεία του εξωτερικού το οποίο έχει στόχους:
Να παρέχει σε μαθητές ηλικίας 7-11 ετών την ευκαιρία να εξερευνήσουν πεδία STEM (Science, Technology, Engineering, Mathematics).
Να αναπτύξουν δεξιότητες διεθνούς συνεργασίας και διαπολιτισμικής επικοινωνίας.
Να ενθαρρύνει την περιέργεια και τις δεξιότητες επίλυσης προβλημάτων των μαθητών.
Να αναπτύξουν τις δεξιότητες επιστημονικής σκέψης των μαθητών μέσω έργων STEM.
Η συμμετοχή των μαθητών/μαθητριών στην εκπαίδευση STEAM (Science, Technology, Engineering, Arts, Mathematics), η οποία αποτελεί μια ολοκληρωμένη εκπαιδευτική προσέγγιση στη μάθηση που συνδυάζει την Επιστήμη, την Τεχνολογία, τη Μηχανική, τις Τέχνες και τα Μαθηματικά με σκοπό την καθοδήγηση των παιδιών προς την έρευνα, τη δημιουργικότητα, την κριτική σκέψη και την επίλυση προβλημάτων (Khine & Areepattamannil, 2019).
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.ΕντάξειΔιαβάστε περισσότερα