Καλό καλοκαίρι!

summer background top view colorfull summer things photo

Η Προϊσταμένη και ο Σύλλογος Διδασκόντων μας πάει Διακοπές!!!

Σας ευχόμαστε από καρδιάς ΚΑΛΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ!

Ραντεβού το Σεπτέμβρη στο αγαπημένο μας Νηπιαγωγείο για να συνεχίσουμε τα όσα όμορφα κάνουμε!

STEM στο Νηπιαγωγείο!

To ταξίδι μας στον κόσμο των συναισθημάτων ολοκληρώθηκε με τον προγραμματισμό της Beebot, κλείνοντας με αυτόν τον τρόπο το τελευταίο εργαστήριο δεξιοτήτων «Δημιουργώ και Καινοτομώ». Μέσω της εκπαιδευτικής ρομποτικής τα παιδιά καλλιεργούν την υπολογιστική τους σκέψη,  προγραμματίζοντας  ρομπότ. Επιπλέον, εισάγονται στο κόσμο της εκπαιδευτικής ρομποτικής και του αλγοριθμικού τρόπου σκέψης με τη χρήση του προγραμματιζόμενου παιχνιδιού Bee-bot, και μέσα από μια σειρά δραστηριοτήτων αυξανόμενης δυσκολίας αναπτύσσουν δεξιότητες προσανατολισμού και μέτρησης αποστάσεων. Η υπολογιστική σκέψη αποτελεί μια ικανότητα που επιτρέπει στα παιδιά να οραματίζονται νέες στρατηγικές επίλυσης προβλημάτων, μέσα από υπολογιστικές μεθόδους και διαδικασίες (Wing, 2006).

Δίνεται η δυνατότητα στο παιδί να αναπτύξει:

  • τη δημιουργικότητα
  • τη φαντασία
  • την κριτική του σκέψη
  • την ικανότητα επίλυσης προβλήματος.

Κάθε μαθητής παίζει, ερευνά, σκέφτεται, καταλαβαίνει και ανακαλύπτει γνώσεις μέσα από τον πειραματισμό. Τα παιδιά καλούνται να προσδιορίσουν την κατάλληλη σειρά τοποθέτησης εντολών που απαιτούνται για την υλοποίηση συγκεκριμένων ενεργειών, προκειμένου να ακολουθήσει  το ρομποτάκι συγκεκριμένες διαδρομές  και να φτάσει στο στόχο-τέρμα.

Αρχικά, «έγιναν» τα παιδιά ρομποτάκια, που τα προγραμματίσαμε  να προχωράνε σε τετραγωνισμένο έδαφος, δίνοντας προφορικές οδηγίες (π.χ. πήγαινε δύο βήματα μπροστά, στρίψε δεξιά, πήγαινε τρία βήματα μπροστά, στρίψε αριστερά κ.ά.) προκειμένου να φτάσουν στο τέρμα.

IMG 3288 2

Στη συνέχεια γνωρίσαμε τα κουμπιά προγραμματισμού της «μελισσούλας»,

μέσα από πλαστικοποιημένες κάρτες.

IMG 3808

Προγραμματίσαμε το ρομποτάκι μέσω της διαδικτυακής εφαρμογής, χωρισμένοι σε ζευγάρια.

IMG 3717

Και ακολούθησε ο επιδαπέδιος προγραμματισμός της Bee-bot, τα παιδιά ζωγράφισαν προσωπάκια συναισθημάτων, τα οποία τοποθετήσαμε με συγκεκριμένη σειρά, που επέλεξαν τα παιδιά. Η τοποθέτηση έγινε από τη Νηπιαγωγό με αυξανόμενο βαθμό δυσκολίας.

Απολαύστε μας στο ακόλουθο βίντεο…

Screenshot 2024 06 04 at 3.51.09 PM

Η νηπιαγωγός

Έλενα Καλαμίδα

Μαθητικό Συμβούλιο στο Νηπιαγωγείο μας

Οι αρχές της παιδαγωγικής Φρενέ (Célestin Freinet) προωθούν ένα ανοιχτό και δημοκρατικό σχολικό περιβάλλον. Στόχος του είναι η ενίσχυση της συμμετοχής και της συνεργασίας μεταξύ των μαθητών, καθώς και η ανάπτυξη των δημοκρατικών δεξιοτήτων από μικρή ηλικία.

Το μαθητικό συμβούλιο Φρενέ – στο Ολοήμερο Τμήμα του Νηπιαγωγείου μας – ξεκινά τοποθετώντας τις καρέκλες σε κυκλική διάταξη στον αύλειο χώρο, κάτω από τη σκιά του αγαπημένου μας πλάτανου. Γίνεται διαμοιρασμός ρόλων, ακολουθώντας πάντα δημοκρατικές διαδικασίες και κάποιος/α:

  • Αναλαμβάνει να κηρύξει την Έναρξη και τη Λήξη του Μαθητικού Συμβουλίου
  • Κρατάει τα Πρακτικά, καταγράφοντας/οπτικοποιώντας τις απόψεις των συμμαθητών/τριών του
  • Δίνει το λόγο
  • Κρατάει το χρόνο (30’), αξιοποιώντας το κινητό της κυρίας

Και η συζήτηση ξεκινά…

 Τα παιδιά ωφελούνται ποικιλοτρόπως, καθώς το Μαθητικό Συμβούλιο συμβάλλει καθοριστικά στην:

  • Ανάπτυξη Δημοκρατικών Αξιών, καθώς οι μαθητές/τριες κατανοούν ότι οι απόψεις όλων είναι σημαντικές και ότι οι αποφάσεις πρέπει να λαμβάνονται συλλογικά
  • Καλλιέργεια της Αυτοπεποίθησης
  • Ανάπτυξη Κοινωνικών Δεξιοτήτων, όπου τα παιδιά μαθαίνουν να συνεργάζονται, να ακούνε ενεργά τους άλλους, να διαπραγματεύονται και να επιλύουν διαφορές με σεβασμό και κατανόηση
  • Ενίσχυση της Κριτικής Σκέψης, όπου μέσω της διαδικασίας λήψης αποφάσεων, μαθαίνουν να σκέφτονται κριτικά, να αξιολογούν τις επιλογές τους και να λαμβάνουν τεκμηριωμένες αποφάσεις
  • Ανάπτυξη Αίσθησης Ευθύνης
  • Βελτίωση Σχολικής ζωής
  • Καλλιέργεια θετικού κλίματος κ.α.

Συνοψίζοντας, το Μαθητικό Συμβούλιο Φρενέ στο Νηπιαγωγείο είναι ένα πολύτιμο εργαλείο που συμβάλλει στην ολιστική ανάπτυξη των παιδιών, ενισχύοντας τις κοινωνικές, συναισθηματικές και γνωστικές τους δεξιότητες μέσα από τη δημοκρατία και τη συνεργασία.

Έχοντας τα παραπάνω κατά νου, αξιοποιούμε το Μαθητικό Συμβούλιο, στα πλαίσια του Σχεδίου Δράσης της σχολικής μονάδας «Όλοι μαζί… μια ΟΜΑΔΑ δυνατή!».

Η Νηπιαγωγός του Ολοήμερου Τμήματος

Βικτώρια Τσινταράκη

Επίσκεψη κου Λαζαρή Α. στη σχολική μας μονάδα

Σήμερα μας φιλοξένησε το 2ο Νηπιαγωγείο Πικερμίου, στα πλαίσια της διάχυσης όμορφων Δράσεων, καθώς είχαν προσκεκλημένο έναν πολύ ενδιαφέρον ομιλητή. Το όνομα αυτού κος Αντώνης Λαζαρής, Καθηγητής Βιολογίας στο 1ο ΓΕΛ Ραφήνας!

Το θέμα της συζήτησης αφορούσε στους υδάτινους τόπους της περιοχής μας και τους οργανισμούς που φιλοξενούνται σε αυτούς, αποσκοπώντας και στην περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση των μαθητών/τριών μας.

Η περιοχή του Πικερμίου περιβάλλεται από εξαιρετικής περιβαλλοντικής σημασίας σημεία τα οποία παραμένουν για πολλούς από εμάς ακόμα ανεξερεύνητα. Ο κύριος Λαζαρής με την εξαιρετική παρουσίαση και το πλούσιο φωτογραφικό υλικό του κράτησε τους μαθητές μας ενεργοποιημένους και ανέδειξε τους μικρούς περιβαλλοντικούς θησαυρούς της γειτονιάς μας. Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν με τη βιοποικιλότητα που κρύβεται μέσα στα μικρά ποτάμια, παραποτάμους και ρέματα της περιοχής. Φυσικά, το σημείο που ξεπέρασε κάθε προσδοκία ήταν όταν ο κος Λαζαρής μας έδειξε εικόνες από απολιθώματα ζώων που ζούσαν στην περιοχή του Πικερμίου.

ΥΓ.1 Ο κος Λαζαρής, απλόχερα μας διέθεσε την παρουσίασή του, ώστε να την παρακολουθήσετε μαζί με τα παιδιά σας.



Λήψη αρχείου

ΥΓ. 2 Στο σημείο αυτό αξίζει να ενημερώσουμε ότι στο Πικέρμι λειτουργεί Παλαιοντολογικό Μουσείο το οποίο αξίζει να επισκεφτείτε με τα παιδιά σας.

ΥΓ. 3 Σύντομα θα σας αποσταλεί μια μικρή Περιβαλλοντική Αποστολή για να γνωρίσετε από κοντά τους τόπους που είδαμε στο φωτογραφικό υλικό της παρουσίασης, μια πρωτοβουλία της Υπεύθυνης του Τμήματος Ένταξης κας Σοφίας Πανταζίδου, η οποία συντόνισε την όλη Δράση!

Ευχαριστούμε πολύ για την πρόσκληση τις Συναδέλφους του 2ου Νηπιαγωγείου Πικερμίου, αλλά και τον κο Α. Λαζαρή για την παρουσία του!

Με εκτίμηση
Η Προϊσταμένη
Β.Τσινταράκη

Μετάβαση στο Δημοτικό σχολείο

Η ομαλή μετάβαση αποτελεί σημαντικό ζήτημα για τα παιδιά, τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς. Για τη διασφάλιση της ομαλής μετάβασης είναι σημαντική η γνώση των βασικών ζητημάτων και των εννοιών που σχετίζονται με αυτήν, ώστε το «πέρασμα» των παιδιών από το ένα περιβάλλον στο άλλο να εξελίσσεται και να ολοκληρώνεται με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Η φοίτηση στο νηπιαγωγείο αποτελεί καθοριστικό παράγοντα που λειτουργεί προπαρασκευαστικά για το ομαλό «πέρασμα» των παιδιών στο δημοτικό σχολείο, βοηθώντας τα να εξοικειωθούν με τους κανόνες  της σχολικής ζωής,  τις απαιτήσεις της εκπαιδευτικής διαδικασίας, καθώς και τους νέους ρόλους που  θα κληθούν να αναλάβουν στην πορεία τους ως μαθητές.

Με γνώμονα τα παραπάνω, οργανώσαμε την επίσκεψη μας στο 1ο  Δημοτικό Πικερμίου, όπου και παρακολουθήσαμε την πρόβα του θεατρικού της Δ´ Δημοτικού με τη θεατρολόγο Κα Νατάσα Μιχαηλίδου, η οποία μας  μίλησε για το έργο (Πλούτος του Αριστοφάνη), έθεσε ερωτήσεις  και προσέγγισε με πολύ φιλικό και ζεστό τρόπο τα νήπια.

1

Στη συνέχεια, μας παρέλαβε η μουσικός Κα Ζωή Βογιατζή και αφού μας οδήγησε στην τάξη, μας έμαθε το τραγούδι  «Γεια σου κύριε Μενεξέ», ποίηση Οδυσσέα Ελύτη και  μουσική Δημήτρη Λάγιου. Η προσέγγιση ήταν προσαρμοσμένη στα αναπτυξιακά χαρακτηριστικά της ηλικίας των παιδιών, καθώς έγινε χρήση πολυτροπικών κειμένων. Τα παιδιά συμμετείχαν ενεργά και τραγούδησαν με ενθουσιασμό!

Μετά από αυτή την όμορφη δραστηριότητα, επισκεφθήκαμε τα τμήματα της Α´ Δημοτικού, με τις δασκάλες τους Κα Γιούλη και Κα Ειρήνη να μας υποδέχονται με μεγάλη ζεστασιά. Παρακολουθήσαμε το μάθημά τους  και συζητήσαμε με τους μαθητές της πρώτης, οι οποίοι χαρήκανε πολύ που μας ξαναείδαν.

IMG 3804         3

Τέλος, τους αποχαιρετήσαμε προσφέροντάς τους αυτά τα δωράκια που φτιάξαμε με αγάπη!

IMG 3788

Τμήμα 1: Οι τέσσερις εποχές

Στο Βίντεο που ακολουθεί μπορείτε να πάρετε μια γεύση από τις Εντυπώσεις μας (Τμήμα 2/Ολοήμερο Τμήμα):

Ευχαριστούμε πολύ τις συναδέλφους του 1ου Δημοτικού σχολείου για τη θετική  τους ανταπόκριση στην πρόταση που τους κάναμε να τους επισκεφθούμε!

Με εκτίμηση

Η Προϊσταμένη και ο Σύλλογος διδασκόντων του 1ου Ολοήμερου Νηπιαγωγείου Πικερμίου

Επιμέλεια άρθρου

Έλενα Καλαμίδα

Επίσκεψη Παιδικών Σταθμών του Δήμου μας!

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΠΟΥ ΠΡΟΗΓΗΘΗΚΑΝ ΤΗΣ ΕΠΙΣΚΕΨΗΣ

Εδώ και μέρες οι μαθητές/τριες των Συστεγαζόμενων Νηπιαγωγείων Πικερμίου – στα πλαίσια της επικείμενης επίσκεψης των μαθητών/τριών των Παιδικών Σταθμών του Δήμου μας – σε μια αγαστή συνεργασία συναδέλφων και μαθητών, προσπαθήσαμε να προετοιμάσουμε το χώρο μας, σχεδιάσαμε δημιουργικές και ευχάριστες δραστηριότητες εντός και εκτός σχολικής τάξης και ετοιμάσαμε δωράκια καλωσορίσματος για τα νέα παιδιά, τους μελλοντικούς μας μαθητές.

Στόχος μας… η ΟΜΑΛΗ ΜΕΤΑΒΑΣΗ τους από τον Παιδικό Σταθμό στο Νηπιαγωγείο!!!

Στο βίντεο που ακολουθεί μπορείτε να πάρετε μια γεύση των όσων προηγήθηκαν.

!!! Τα δωράκια δόθηκαν στους μαθητές/τριες συνοδευόμενα από ένα QRcode που οδηγεί στο παραπάνω βίντεο, για να γνωρίσουν ακόμα καλύτερα τα Νηπιαγωγεία μας!

Scan me

Επιπλέον, κατά την αναχώρησή τους τα παιδιά πήραν από ένα μπαλόνι που είχαν φιλοτεχνήσει τα παιδιά του Ολοήμερου Προγράμματος του 2ου Νηπιαγωγείου Πικερμίου, κάτι που τα χαροποίησε ιδιαιτέρως!

0 02 05 0fdd6d0726a627dad0bb68d0346e1c6326109a079041e480cd10776fba27bf10 ba63254490fb0390 min 300x225 1

ΚΑΤΑ ΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΗΣ ΕΠΙΣΚΕΨΗΣ

Καλωσορίσαμε  τα παιδιά με ένα Πίνακα που ετοίμασαν τα παιδιά του Ολοήμερου Προγράμματος των Συστεγαζόμενων Νηπιαγωγείων!

IMG 3760

 Οι μαθητές/τριες των Παιδικών Σταθμών με τη σειρά τους,

μας  πρόσφεραν αυτή την υπέροχη ανθοδέσμη!!

IMG 3761 1

Στη συνέχεια  τα  παιδιά μπήκαν στις τάξεις των Πρωινών Προγραμμάτων, της κας Μαρίας Δράκου  και της κας Έλενας Καλαμίδα, όπου  παρακολούθησαν τη ρουτίνα του ημερολογίου της ημέρας, παίξανε παιχνίδια γνωριμίας,  καθώς και ψηφιακά παιχνίδια  με το διαδραστικό πίνακα!

Τέλος οι μαθητές συμμετείχαν σε ψυχοκινητικά παιχνίδια στην αυλή του σχολείο, που είχαν οργανώσει η κα Ειρήνη Μαγκουσάκη και η κα Σοφία Πανταζίδου. Η φιλόξενη αυλή του σχολείου μας, πρόσφερε μια δυναμική επικοινωνία μεταξύ των μαθητών μιας. Όσο για το παιχνίδι… αυτό είναι η γλώσσα των παιδιών.

IMG 20240523 1102211 IMG 20240523 111753

ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΕΠΙΣΚΕΨΗ

Επιστρέφοντας στις τάξεις, τα παιδιά μοιράστηκαν τις εντυπώσεις τους, ενώ κάποιοι μαθητές θυμήθηκαν πως είχαν επίσης επισκεφτεί το Νηπιαγωγείο μας, όταν φοιτούσαν ακόμα στον Παιδικό Σταθμό!

Με εκτίμηση,

Οι Προϊστάμενες και οι Νηπιαγωγοί

του Ολοήμερου Νηπιαγωγείου Πικερμίου & του 2ου Ολοήμερου Νηπιαγωγείου Πικερμίου