• Μία καλή κουβέντα…

    Μία καλή κουβέντα…

    Ο σωστός έπαινος είναι για τα παιδιά ό,τι ο ήλιος για τα λουλούδια -
    Σ. Μπόβι

  • Φτάνει πια…

    Στο παιδί μου-Μ.Αναγνωστάκης

    Στο παιδί μου δεν άρεσαν ποτέ τα παραμύθια

    Και του μιλούσανε για Δράκους και για το πιστό σκυλί
    Για τα ταξίδια της Πεντάμορφης και για τον άγριο λύκο

    Μα στο παιδί μου δεν άρεσαν ποτέ τα παραμύθια

    Τώρα, τα βράδια, κάθομαι και του μιλώ
    Λέω το σκύλο σκύλο, το λύκο λύκο, το σκοτάδι σκοτάδι,
    Του δείχνω με το χέρι τους κακούς, του μαθαίνω
    Oνόματα σαν προσευχές, του τραγουδώ τους νεκρούς μας.

    Α, φτάνει πια! Πρέπει να λέμε την αλήθεια στα παιδιά.
    ------------
    Μ. Αναγνωστάκης, Τα ποιήματα, Πλειάς

  • Τελετή Βραβεύσεων 1ου Διαγωνισμού Ποίησης της ΔΔΕ Πέλλας, 15-5-24

    17 Μαΐου 2024 από

    Αν πιστεύετε πως τα παιδιά δεν έχουν πλούσια σκέψη, δεν εμβαθύνουν, δεν προβληματίζονται και δεν στοχάζονται, τότε μάλλον συχνάζετε σε λάθος μέρη. Τα παιδιά κάθε φορά που τους δίνεις ένα σπόρο σού επιστρέφουν ένα δέντρο, ένα ολόκληρο δάσος.

    Το ζούμε κάθε μέρα μέσα στα σχολεία και θα επιμένουμε να το τονίζουμε κάθε φορά που η συζήτηση έρχεται στη νέα γενιά.

    Αυτά τα παιδιά, με τα εκτάρια καλλιεργημένης σκέψης και συναισθημάτων, μπήκαν στην πρώτη γραμμή και γέμισαν την αίθουσα του Παρθεναγωγείου της Έδεσσας στο Βαρόσι, με αφορμή την υπέροχη εκδήλωση του 1ου Μαθητικού Διαγωνισμού Ποίησης της ΔΔΕ Πέλλας σε συνεργασία με το Σύλλογο Βιβλιόφιλων Έδεσσας και με τη στήριξη του Δήμου Πέλλας.

    Η εκδήλωση ήταν από τα παιδιά για τα παιδιά. Η εμπλοκή των ενηλίκων ήταν μόνο στο ρόλο των εμψυχωτών και των διοργανωτών της δράσης. Ο αιώνιος έφηβος ποιητής μας Τίτος Πατρίκιος διάνθισε την εκδήλωση με ποιητικές τοποθετήσεις και απαγγελίες ποιημάτων του. Ακολούθησαν απαγγελίες ποιημάτων από τα παιδιά και στο τέλος οι βραβεύσεις που συνοδεύτηκαν με την κοινή διαπίστωση πως στην ποίηση κερδισμένος είναι ο τολμηρός που γράφει.

    Εμείς, ως Ομάδα Ποίησης Γυμνασίου Πέλλας, μοιράσαμε στους υπεύθυνους του Διαγωνισμού το Ανθολόγιο Ποίησης «Χαραμάδα Φωτός» που δημιουργήσαμε συμπεριλαμβάνοντας όλα τα ποιήματα που έγραψαν τα παιδιά του σχολείου μας.

    Ομάδα Ποίησης Γυμνασίου Πέλλας: Αβραάμ Ευαγγελία, Αρχοντά Τριανταφυλλιά, Αφεντούλης Γιάννης, Βλάχου Άννα Μαρία, Γιάγκου Ζωή, Γεωργάκη Ιωάννα, Γκουδεράκη Έλενα, Δέλλιου Αναστασία, Ελευθεριάδου Αγγελική, Ζωτάκης Σωτήρης, Καϊλίδης Μάριος, Καραβασίλη Φαίη, Καραμούζα Βικτωρία, Κεχαγιάς Άγγελος, Μπαλλής Ανέστης, Σοφιάς Βενιαμίν, Στάγκος Νίκος. Υπεύθυνη καθηγήτρια Κάκια Παυλίδου ΠΕ86.

    Δημιουργήθηκε μία χαραμάδα φωτός. Στο χέρι μας είναι να τη διατηρήσουμε..

     

     

     

    Κατηγορία ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ | | | 93 σχόλια

    Τελετή Βράβευσης Σχολικών Εφημερίδων, Κρυονέρι Αττικής 26-4-2024

    7 Μαΐου 2024 από

    Σχολική Εφημερίδα Γυμνασίου Πέλλας CoolSchool, 3ο Βραβείο στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Σχολικών Εφημερίδων του Φορέα ΟΡΙΖΟΝΤΕΣ (horizontes4all) με θέμα “Ψυχής αγώνας άγονος – Αναζητώντας αχτίδες ελπίδας”.

    Ήμασταν κι εμείς εκεί για να μοιραστούμε τη δουλειά μας και να αφήσουμε το στίγμα μας.

    Κατηγορία Διακρίσεις, Εφημερίδα | | | 93 σχόλια

    Ολυμπιακή Παιδεία – 4η Βδομάδα Ολυμπιακών Δράσεων, (Χρήστος Μπαλάσκας)

    6 Μαΐου 2024 από

    Έχουμε καθιερώσει τη συμμετοχή μας στις δράσεις της Ολυμπιακής Παιδείας που κάθε χρόνο ακούραστα διοργανώνει ο καθηγητής Φυσικής Αγωγής Χρήστος Μπαλάσκας σε συνεργασία με Φορείς και Σχολεία. Οι δράσεις λαμβάνουν χώρα στον Αρχαιολογικό Χώρο της Πέλλας.

    Δράσεις Ολυμπιακής ΠαιδείαςΦέτος, πραγματοποιήθηκαν την Παρασκευή 264-24 με καλεσμένο  τον Παγκόσμιο Πρωταθλητή Τρίαθλου Χρήστο Γαρέφη.

    Οι μαθητές και οι μαθήτριες πλαισίωσαν τα δρώμενα μιλώντας για το Ευ Αγωνίζεσθαι και για τις Αξίες που διέπουν τους Αγώνες. Το Γυμνάσιο Πέλλας εκπροσώπησαν οι μαθητές-τριες της Α’ τάξης: Καϊλίδης Μάριος, Ίμπα Χριστιάνα, Μπαλλής Ανέστης, Στάγκου Ελένη, Σοφιάς Βενιαμίν, Τζάκρης Μάνος.

    Στο δεύτερο μέρος ακολούθησαν αγωνίσματα του προγράμματος «Kids’ Athletics» α) τα αγωνίσματα δρόμου β) τις ρίψεις γ) τα άλματα
    με την καθοδήγηση από τους συνοδούς εκπαιδευτικούς.
    Γνωριμία και συμμετοχή σε Ολυμπιακά Αθλήματα: χόκεϋ επί χόρτου, μπότσια, αντιπτέριση, (badminton), τοξοβολία.

    Οι διοργανωτές είχαν προσφέρει σάκους πλάτης στα παιδιά με το σήμα των Ολυμπιακών Αγώνων, ως αναμνηστικό της συμμετοχής τους στις δράσεις.

     

     

    Κατηγορία Δραστηριότητες | | | 93 σχόλια

    Αλεξάνδρειος Ειρηνοδρομία & 18ος Μαραθώνιος Μ. Αλέξανδρος – Εθελοντισμός 20,21-4-24

    29 Απριλίου 2024 από

    Με 35 εθελοντές μαθητές και μαθήτριες του Γυμνασίου Πέλλας, πιστοί το θεσμό του εθελοντισμού, συμμετείχαμε και φέτος στην Ειρηνοδρομία και στον 18ο Μαραθώνιο Μέγας Αλέξανδρος.

    Η προετοιμασία ξεκίνησε μέρες  πριν τη διοργάνωση. Χωριστήκαμε σε υποομάδες, αναλάβαμε ρόλους, μας μοιράστηκαν μπλουζάκια από το Δήμο Πέλλας και έτοιμοι-ες στις 20 Απριλίου δώσαμε το παρών στην Ειρηνοδρομία.

    Το δρώμενο ξεκίνησε στον Αρχαιολογικό Χώρο με την βαρύτητα της σύνδεσης με την Ιστορία της περιοχής. Μετά τους χαιρετισμούς από τους επισήμους το Δημοτικό Σχολείο Πέλλας με μία χορωδία μαθητών-τριών υπό την  καθοδήγηση του δασκάλου τους έσμιξε τις παιδικές φωνές με το βαθύτερο νόημα της Ειρήνης. Ακολούθησε ο χορός της Ειρήνης, από μαθήτριες του Δημοτικού με τη δασκάλα τους  να στηρίζει και να ενθαρρύνει την ομάδα και στη συνέχεια το κλαδί ελιάς με το συμβολισμό του παραδόθηκε από τον Δήμαρχο Πέλλας κ. Στάθη Φουντουκίδη στην παγκόσμια πρωταθλήτρια και παλιά μαθήτρια του Γυμνασίου Πέλλας Πολυνίκη Εμμανουηλίδου που πρωτοστάτησε στην εκκίνηση της Ειρηνοδρομίας με τους εθελοντές μαθητές και μαθήτριες του Γυμνασίου Πέλλας. Η ομάδα των εθελοντών διέσχισε την Πέλλα περνώντας από την Αρχαία Κρήνη και την Αψίδα εκκίνησης του Μαραθωνίου και τερμάτισε στο Άγαλμα του Μ. Αλεξάνδρου.

    Την Κυριακή 21-4-24 οι μαθητές-τριες εθελοντές ήταν από τις 6.30 στα πόστα τους. Δημιούργησαν αλυσίδα στην Αψίδα εκκίνησης του Μαραθωνίου, μοίραζαν νερά στους αθλητές, σε ένα λεωφορείο συνέλλεγαν τα προσωπικά αντικείμενα των αθλητών για να τους συνοδεύσουν ως τη Θεσσαλονίκη όπου θα τα παραλάμβαναν μετά το πέρας του αγώνα και στο τέλος, αφού ολοκληρώθηκε και η εκκίνηση του συμβολικού αγώνα δρόμου των 1300μ για παιδιά και γονείς, καθάρισαν το χώρο της πλατείας της Πέλλας.

    Νικητές βρήκαν όλοι όσοι ενεπλάκησαν με τη διαδικασία και φυσικά όλοι όσοι δοκίμασαν τον εαυτό τους στην πρόκληση του αγώνα, ανεξαρτήτως αποτελέσματος.

    Το ραντεβού μας ανανεώνεται για του χρόνου, στον 19ο Μαραθώνιο Μέγας Αλέξανδρος.

    Κατηγορία Εθελοντισμός | | | 93 σχόλια

    3ο Βραβείο – Διαγωνισμός Σχολικής Εφημερίδας του Φορέα ΟΡΙΖΟΝΤΕΣ -26-4-2024

    28 Απριλίου 2024 από

    Βράβευση Εφημερίδας 2024Η σχολική εφημερίδα είναι οι κόποι μιας ολόκληρης χρονιάς. Οι συγκινήσεις, οι συνεργασίες, τα εμπόδια που ξεπεράστηκαν, οι ιδέες που γεννήθηκαν, οι υλοποιήσεις και οι ματαιώσεις που έλαβαν χώρα. Είναι ο τρόπος να μοιραστούμε όσα συμβαίνουν στο σχολείο μας, πρωτίστως με την Εκπαιδευτική Κοινότητα και έπειτα με την τοπική και ευρύτερη κοινωνία.

    Δεν περιμένουμε διάκριση. Δουλεύουμε ανελλιπώς με τον ίδιο ρυθμό εδώ και 10 χρόνια. Ούτε περιμέναμε την αξιολόγηση να μας ωθήσει στην εκπόνηση δράσεων. Έτσι κι αλλιώς είμαστε σε mode multitasking και μας αρέσει. Το μυστικό που μας κρατά ακόμη στην πρώτη γραμμή είναι η συνειδητοποίηση πως στα παιδιά προσφέρεις ένα σπόρο και σού επιστρέφουν ένα δέντρο γεμάτο καρπούς, ένα καλλιεργημένο κομμάτι γης, ένα δάσος, έναν πλανήτη ολόκληρο. Αυτό ζούμε κάθε χρονιά.

    Η διάκριση βέβαια όταν έρχεται είναι καλοδεχούμενη. Έτσι και φέτος ενημερωθήκαμε πως κερδίσαμε το 3ο Βραβείο στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Σχολικής Εφημερίδας του Εκπαιδευτικού Φορέα ΟΡΙΖΟΝΤΕΣ (horizontes4all) με θέμα «Ψυχής αγώνας άγονος – Αναζητώντας αχτίδες ελπίδας». Όπως και πέρσι που πάλι είχαμε κερδίσει το 3ο Βραβείο στον ίδιο διαγωνισμό με θέμα «17 Στόχοι Βιώσιμης Ανάπτυξης του ΟΗΕ», προέκυψε το θέμα του κόστους μετακίνησης.

    Ακολούθησε συνάντηση με τον Δήμαρχο του Δήμου Πέλλας κ. Στάθη Φουντουκίδη, ο οποίος με πολύ καλή διάθεση ανέφερε πως ο Δήμος θα υιοθετήσει τη σχολική μας εφημερίδα. Εκπληκτικό νέο, μιας και η εκτύπωση της εφημερίδας είναι ένα έξοδο που σπαζοκεφαλιάζουμε για να το καλύψουμε. Επίσης, ο κ. Δήμαρχος πρότεινε να προσφέρει ένα μέρος των εξόδων για μία μετακίνηση ανά έτος μιας ομάδας μαθητών-τριών που θα χρειαστεί να εκπροσωπήσουν το σχολείο (οι υπόλοιπες μετακινήσεις για εκπροσώπηση του σχολείου πληρώνονται από την ομάδα που θα μετακινηθεί, άρα επιβαρύνουν τις οικογένειες των μαθητών-τριών).  Το υπόλοιπο ποσό που έπρεπε να καλυφθεί από την ομάδα μετακίνησης (επιβαρύνοντας την κάθε οικογένεια) ήταν αρκετά μεγάλο και δεν καταφέραμε να συμπληρώσουμε τις συμμετοχές. Το σχολείο εκπροσώπησαν η Κάκια Παυλίδου ΠΕ86, υπεύθυνη της σχολικής εφημερίδας,  και η μαθήτρια και μέλος της δημοσιογραφικής ομάδας Καραβασίλη Φαίη, που άφησε τις καλύτερες εντυπώσεις αναλαμβάνοντας την παρουσίαση της δουλειάς μας. Η μετακίνηση έγινε με δικά τους έξοδα.

    Στην ερώτηση «Και γιατί να πάτε στην Αθήνα; Το βραβείο, έτσι κι αλλιώς,  θα σταλεί με mail.» απαντάμε πως η συμμετοχή εκπαιδευτικών και μαθητών-τριών σε Συνέδρια, Ημερίδες και Εκδηλώσεις, όχι απαραίτητα βραβεύσεων, της Εκπαιδευτικής Κοινότητας όπου οι μαθητές έχουν λόγο είναι μέρος της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Όσα κι αν διδάξεις στη θεωρία μέσα στην τάξη, τα βιωματικά δρώμενα και οι ενεργές συμμετοχές διδάσκουν τα μεγαλύτερα μαθήματα, και στους μαθητές-τριες και στους εκπαιδευτικούς. Σκέψου τα παιδιά από την επαρχία να βρεθούν στην Αθήνα, όχι στα πλαίσια μιας 3ήμερης όπου αισθάνονται τουρίστες, μα ως ενεργά μέλη μιας κοινότητας που έχουν αναλάβει να παρουσιάσουν την ετήσια δουλειά τους. Καλλιεργείται υπευθυνότητα, διαχείριση εαυτού, πόρων και χρόνου, η ανάγκη να συνδυάσουν τη δομημένη σκέψη με τη σωστή χρήση της γλώσσας μπροστά σε ένα απαιτητικό κοινό, το οποίο αποτελείται από συμμαθητές-τριες απ’ όλη την επικράτεια, που ασχολήθηκαν με το ίδιο αντικείμενο, άρα υπάρχει ένας κοινός κώδικας επικοινωνίας όταν μιλάς για δυσκολίες, όταν αναφέρεις τι σε ενθουσίασε, όταν καταθέτεις τι κέρδισες ως μέλος της ομάδας. Διαδικασίες που συμπληρώνουν αυτό που εννοούμε όταν λέμε Εκπαίδευση. Όπως ανέφερε η κυρία Στέφου εκπρόσωπος του Φορέα Διοργάνωσης “Οι δράσεις μας έχουν σκοπό να αναδείξουμε τί συμβαίνει μέσα στα σχολεία. Η συμμετοχή στο διαγωνισμό ήταν συγκινητική. Οι εκπαιδευτικοί όχι από το περίσσευμα, μα από το έλλειμμά τους προσφέρουν ευκαιρίες στα παιδιά εκπονώντας προγράμματα,  όπως η σχολική εφημερίδα.”

    Εμείς προεκτείνουμε λέγοντας πως η Δημόσια Εκπαίδευση ζητά θεσμούς που να στηρίζουν το έργο της. Οι θεσμοί είναι υπεράνω προσώπων και δημοσίων σχέσεων και δίνουν ίσες ευκαιρίες εμπλοκής σε όλα τα παιδιά. Μέσα από τη δουλειά μας θα μεταδίδουμε παντού αυτό το μήνυμα για στήριξη του Δημόσιου Σχολείου διεκδικώντας τα αυτονόητα, μέχρι να ικανοποιηθεί.

    Εμείς, έτσι κι αλλιώς, συνεχίζουμε ακάθεκτοι τόσα χρόνια. Κρατάμε στο εσωτερικό μας αποθετήριο τις καλές συνεργασίες, την οργασμική περίοδο κορύφωσης των δράσεων που αναλαμβάνουμε και την υπόσχεση που κρατάμε απέναντι στους Γονείς και Κηδεμόνες να δίνουμε στα παιδιά την ευκαιρία να προεκτείνουν τον εαυτό τους μέσα και έξω από τα γνωστικά αντικείμενα του ωρολογίου προγράμματος.

    Στις επόμενες ημέρες θα αναρτηθεί video από την εκδήλωση στο κανάλι του σχολείου μας στο YouTube.

     

     

    Κατηγορία Διακρίσεις, Εφημερίδα, Προγράμματα | | | 93 σχόλια

    « Παλιότερα άρθρα
  • Αλήθειες

    > Η παιδεία είναι δεύτερος ήλιος για τους ανθρώπους. - Πλάτων

    > Πολιτεία που δεν έχει σαν βάση της την παιδεία, είναι οικοδομή πάνω στην άμμο. -Αδαμάντιος Κοραής

    > Ο μέτριος δάσκαλος μιλάει. Ο καλός δάσκαλος εξηγεί. Ο εξαιρετικός δάσκαλος δείχνει. Ο μεγάλος δάσκαλος εμπνέει. - William Arthur Ward,

  • Πρόσφατα άρθρα

  • ΕΤΙΚΕΤΕΣ

  • Kατηγορίες

  • Ιστορικό

  • Σεργιανίζουμε εδώ…


  • Οι Ομάδες μου

  •  
    Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
    Αντίθεση