• Μας επισκέφτηκαν:

    wordpress com stats
  • Μία καλή κουβέντα…

    Μία καλή κουβέντα…

    Ο σωστός έπαινος είναι για τα παιδιά ό,τι ο ήλιος για τα λουλούδια -
    Σ. Μπόβι

  • Φτάνει πια…

    Στο παιδί μου-Μ.Αναγνωστάκης

    Στο παιδί μου δεν άρεσαν ποτέ τα παραμύθια

    Και του μιλούσανε για Δράκους και για το πιστό σκυλί
    Για τα ταξίδια της Πεντάμορφης και για τον άγριο λύκο

    Μα στο παιδί μου δεν άρεσαν ποτέ τα παραμύθια

    Τώρα, τα βράδια, κάθομαι και του μιλώ
    Λέω το σκύλο σκύλο, το λύκο λύκο, το σκοτάδι σκοτάδι,
    Του δείχνω με το χέρι τους κακούς, του μαθαίνω
    Oνόματα σαν προσευχές, του τραγουδώ τους νεκρούς μας.

    Α, φτάνει πια! Πρέπει να λέμε την αλήθεια στα παιδιά.
    ------------
    Μ. Αναγνωστάκης, Τα ποιήματα, Πλειάς

  • Κερκίνη, 26-11-2021

    28 Νοεμβρίου 2021 από

    26 11 2021

    Τα δύο χρόνια που πέρασαν εν μέσω πανδημίας μάς οδήγησαν να κατανοήσουμε την αξία της δια ζώσης επικοινωνίας, των μαθημάτων μέσα στην τάξη και φυσικά την αξία των εκδρομών που μέσα στα εκπαιδευτικά τους πλαίσια μας προσφέρουν εναλλακτικούς τρόπους προσέγγισης της γνώσης, επιπλέον κίνητρα για συνεργασία, εξάσκηση δεξιοτήτων στο πλαίσιο της ομάδας, όπως η συνέπεια στην τήρηση των κανόνων που θέτουμε ώστε να κυλήσουν όλα ομαλά. Έτσι, μόλις δόθηκε το πράσινο φως από το Υπουργείο για την διοργάνωση εκδρομών διοργανώσαμε την 1η μας εκπαιδευτική επίσκεψη στο ΚΠΕ Ποροΐων στο πρόγραμμα με θέμα «Λίμνη Κερκίνη, αναζητώντας την αειφορία», τηρώντας όλα τα πρωτόκολλα covid.

    Η εκδρομή μας πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 26-11-2021 με τους μαθητές της Γ τάξης και συνοδούς καθηγητές τους: Γκαλογιάννη Μαλαματή ΠΕ02, Χατζή Δημήτρη ΠΕ04 και Παυλίδου Κάκια ΠΕ86.

    Ο καιρός ήταν σύμμαχος με τον δικό του φθινοπωρινό τρόπο. Διατήρησε την συννεφιά του στο μεγαλύτερο διάστημα της εξερεύνησής μας, ψιχάλισε λιγάκι για να ενισχύσει τις μυρωδιές της Φύσης, να μας θυμίσει πώς είναι να περπατάς στο βρεγμένο χωμάτινο δρομάκι που το ξεχάσαμε κλεισμένοι 2 χρόνια στα σπίτια μας. Τα σμήνη των πουλιών που παρατηρήσαμε με τα κιάλια μας θύμισαν ελευθερίες. Η διαχείριση του φράγματος που την Άνοιξη κλείνει ανεβάζοντας τη στάθμη της τεχνητής λίμνης για αρδευτικούς σκοπούς και το φθινόπωρο ανοίγει για να αποκλείσει τον κίνδυνο πλημμύρας, σαν φουσκώνει ο Στρυμόνας, μας θυμίζει την δύναμη του ανθρώπου να χειρίζεται προς όφελός του ακόμη και τα στοιχεία της Φύσης.

    Ανυπομονούμε για την επόμενη εξόρμησή μας..

     

     

     

    Κατηγορία Επισκέψεις, Προγράμματα | | | 91 Σχόλια

    15ος Μαραθώνιος Μέγας Αλέξανδρος, 21-11-2021

    28 Νοεμβρίου 2021 από

    15ος Μαραθώνιος Μ. Αλέξανδρος

    Μετά από δύο χρόνια αναβολής λόγω της πανδημίας, την Κυριακή 21 Νοεμβρίου 2021 πραγματοποιήθηκε  ο 15ος  Διεθνής Μαραθώνιος Μέγας Αλέξανδρος.  Όπως σε κάθε διοργάνωση οι μαθητές του σχολείου μας με την ιδιότητα του εθελοντή, συμμετείχαν και  βοήθησαν  στην άρτια διεξαγωγή της διοργάνωσης ακολουθώντας όλα τα πρωτόκολλα covid. Υπεύθυνη για την προετοιμασία των μαθητών και την επιτυχή συνεργασία με τους διοργανωτές του μαραθωνίου ήταν η καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής Εύα Γκίνη ΠΕ11.

    Η διευθύντρια του σχολείου και ο σύλλογος των διδασκόντων νιώθουμε  την ανάγκη να ευχαριστήσουμε τους μαθητές μας για την εθελοντική τους παρουσία, τη συνέπεια και προσφορά  στην διοργάνωση.

     

     

    Κατηγορία Εθελοντισμός | | | 91 Σχόλια

    Καλλιτεχνικές δημιουργίες στη..Λογοτεχνία

    6 Οκτωβρίου 2021 από

     

    Καλλιτεχνικές προεκτάσεις (μιας και ακόμα δεν έχουμε καθηγητή καλλιτεχνών στο σχολείο μας) στο μάθημα της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας Α γυμνασίου (τμήμα Α1) με υπεύθυνη καθηγήτρια την Κυργιρίδου Θεοδούλα ΠΕ02.
    Αφορμή το ποίημα του Γ. Δροσίνη «Θαλασσινά Τραγούδια» και οι μαθητές πήραν βάρκες, αρμένισαν σε κύματα, βούτηξαν στα νερά, συνομίλησαν με ψάρια και γλάρους.. ταξίδεψαν με σχήματα και χρώματα.
    Γιατί ποια καλύτερη εκδοχή για την λογοτεχνία απ’ το να γίνει αφορμή για εσωτερικά ταξίδια..?

    Γλυκά φυσά ο μπάτης,
    η θάλασσα δροσίζεται,
    στα γαλανά νερά της
    ο ήλιος καθρεφτίζεται·
    και λες πως παίζουν μ’ έρωτα
    πετώντας δίχως έννοια
    ψαράκια χρυσοφτέρωτα
    σε κύματ’ ασημένια.

    Στου καραβιού το πλάι
    ένα τρελό δελφίνι
    γοργόφτερο πετάει
    και πίσω μάς αφήνει.
    και σαν να καμαρώνεται
    της θάλασσας το άτι
    με τους αφρούς του ζώνεται
    και μας γυρνά την πλάτη.

    Χιονοπλασμένοι γλάροι,
    πόχουν φτερούγια ατίμητα
    και για κανένα ψάρι
    τα μάτια τους ακοίμητα,
    στα ξάρτια τριγυρίζοντας
    ακούραστοι πετούνε
    ή με χαρά σφυρίζοντας
    στο πέλαγος βουτούνε.

    Και γύρω καραβάκια
    στη θάλασσ’ αρμενίζουν
    σαν άσπρα προβατάκια
    που βόσκοντας γυρίζουν
    με χαρωπά πηδήματα
    στους κάμπους όλη μέρα,
    κι έχουν βοσκή τα κύματα,
    βοσκό τους τον αέρα.

     

     

    Κατηγορία Δραστηριότητες μαθημάτων | | | 91 Σχόλια

    Εκδήλωση Υποδοχής και Καλωσορίσματος των νέων μαθητών

    1 Οκτωβρίου 2021 από

    Με την έναρξη της φετινής σχολικής χρονιάς ξεκινήσαμε να προετοιμάζουμε την Εκδήλωση Υποδοχής και Καλωσορίσματος των μαθητών της Α’ Γυμνασίου στο σχολείο μας με υπεύθυνη καθηγήτρια την Κάκια Παυλίδου ΠΕ86-83. Η δράση μας ξεκίνησε στο τελείωμα της περσινής χρονιάς, όπου συνεργαστήκαμε με τους δασκάλους και τους μαθητές της έκτης τάξης των δημοτικών σχολείων Πέλλας και Νέας Πέλλας. Του χρόνου ευελπιστούμε να συνεργαστούμε και με το δημοτικό σχολείο Αθύρων.  Οι μαθητές κατέγραψαν σκέψεις και συναισθήματα για την μετάβασή τους από το δημοτικό στο γυμνάσιο. Το υλικό της καταγραφής έφτασε σε μας που το δουλέψαμε με τους μαθητές που φέτος είναι Β και Γ γυμνασίου.

    Στο πλαίσιο της δράσης μας επεξεργαστήκαμε τις σκέψεις και τα συναισθήματα των μαθητών του δημοτικού, δώσαμε πιθανές λύσεις στην αντιμετώπιση αρνητικών συναισθημάτων και προβήκαμε σε ενέργειες που θα βοηθήσουν στην ομαλή μετάβαση των μαθητών. Μερικές από αυτές τις ενέργειες είναι:

    1. Καταγραφή του τρόπου λειτουργίας του γυμνασίου και παρουσίασή του στους μαθητές. Το άγνωστο μας αγχώνει, οπότε κάνουμε γνωστή την εκπαιδευτική διαδικασία και ό,τι άλλο συνοδεύει τη μαθητική ζωή στο γυμνάσιο.
    2. Συζητήσαμε και καταγράψαμε τον κανονισμό του σχολείου συζητώντας πάνω σε θέματα συμπεριφοράς, καθαριότητας, νομοθεσίας, εκπαιδευτικής διαδικασίας κ.α.
    3. Προτείναμε και ορίσαμε τον ρόλο ενός μαθητή που θα λειτουργήσει ως συνδετικός κρίκος ανάμεσα στους μαθητές της Α τάξης και στο Σχολείο.

    Η δράση έλαβε χώρα την ημέρα Τρίτη 28-09-2021, ημέρα που γίνεται ο έλεγχος των self και rapid tests, ώστε να έχουμε όσο το δυνατό μεγαλύτερη προστασία λόγω Covid. Υλοποιήθηκε σε δύο φάσεις με τους μαθητές μας να συμμετείχαν σταδιακά, ώστε να μην έχουμε συγχρωτισμό. Τηρώντας όλα τα απαραίτητα μέτρα ξεκινήσαμε με ένα χαιρετισμό από τη διευθύντρια Νομικού Ποθητή.

    Στο πρώτο σκέλος της εκδήλωσης μιλήσαμε για συναισθήματα.

    Η πρόσκληση για συμμετοχή στην εκδήλωση απευθύνθηκε σε όλους τους μαθητές και τις μαθήτριες. Διαπιστώθηκε πως η πλειοψηφία εξέφρασε δισταγμό και άγχος στη σκέψη να μιλήσει μπροστά στο κοινό. Με ενθάρρυνση υπήρξαν μαθητές που τόλμησαν να μοιραστούν τις σκέψεις και τα συναισθήματά τους δημόσια.

    Οι μαθητές που μοιράστηκαν μαζί μας σκέψεις και συναισθήματα για το πώς ένιωσαν κατά τη μετάβαση από το δημοτικό στο γυμνάσιο και πώς νιώθουν σήμερα ήταν : ο Παναγιώτης (Γ1), η Κυριακή (Β2), η Ράνια (Β1), η Φαίη (Α1), ο Βαγγέλης (Α2), ο Χρήστος (Α2), ο Σταύρος (Α1), ο Δημήτρης Τσ.(Α2)

    Να είσαστε σίγουροι πως και οι καθηγητές μας αν μιλούσαν σήμερα, ή ακόμη και οι γονείς και κηδεμόνες, θα ανέφεραν πως έζησαν παρόμοια συναισθήματα όταν πρωτοπήγαν στο Γυμνάσιο. Το σπουδαίο είναι πως οι φίλοι μας, η διαρκής εξοικείωση με τους καθηγητές, με το σχολικό περιβάλλον και την σχολική διαδικασία, είναι παράγοντες που μάς βοηθούν να ξεπεράσουμε τα αρνητικά μας συναισθήματα και να απολαμβάνουμε όσα αφορούν τη σχολική ζωή.

    Στη συνέχεια αναφερθήκαμε στον τρόπο λειτουργίας του γυμνασίου μας. Για την Εκπαιδευτική Διαδικασία μας μίλησε η  Χριστίνα (Γ1). Για για τα διαλείμματα, τους περιπάτους και τις σχολικές γιορτές μας μίλησε η Μαρίνα (Β2)και, τέλος, για τα μαθητικά συμβούλια μας ενημέρωσε η Κωνσταντίνα (Γ2).

    Στη συνέχεια παρουσιάσαμε τον κανονισμό του σχολείου, όπως τον καταγράψαμε λαμβάνοντας υπόψη τον περσινό κανονισμό του σχολείου μας και τις σκέψεις και προτάσεις των μαθητών για την εύρυθμη λειτουργία του σχολείου και την αρμονική συνύπαρξη μέσα στη σχολική κοινότητα.

    Για την προσέλευση στο σχολείο κι αποχώρηση μας μίλησε η Έφη (Γ2). Για την καθαριότητα (των χώρων, μα και την ατομική υγιεινή) μας ενημέρωσε η Σταματία (Γ1). Οι μαθήτριες του Β1 Ράνια και  Γεωργία μας μίλησαν για θέματα συμπεριφοράς και για το bullying. Ο  Συμεών (Β2) μας ενημέρωσε για τη νομοθεσία και τον κανονισμό που διέπει την κατοχή και χρήση ηλεκτρονικών συσκευών (κινητά, tablets κ.α.). Και ο  Αρμπέν (Β2) μας παρουσίασε τα μέτρα προστασίας λόγω Covid.

    Να τονίσουμε πως οι μαθητές των μεγαλύτερων τάξεων (Γ και Β Γυμνασίου) ανέλαβαν να παρουσιάσουν κομμάτια από τον κανονισμό του σχολείου με σκοπό οι ίδιοι να είναι οι πρώτοι που θα τηρούν τον κανονισμό δίνοντας το καλό παράδειγμα με την πράξη τους, ώστε να εμπνέουν θετικά τους μικρότερους μαθητές.

    Μαθητές – Συνδετικοί Κρίκοι

    Πέρσι αποφασίσαμε να ορίσουμε μαθητές της Γ τάξης ως συνδετικούς κρίκους των μαθητών της Α τάξης με το Σχολείο. Οι Συνδετικοί Κρίκοι είναι μαθητές και μαθήτριες αναφοράς στους οποίους οι μαθητές της Α τάξης θα μπορούν να απευθύνονται με μεγαλύτερη άνεση και αμεσότητα για να απαντήσουν ερωτήσεις ή να τους βοηθήσουν σε διάφορα ζητήματα που θα προκύπτουν στην καθημερινότητα της σχολικής ζωής.

    Τα αγόρια του Α1 θα απευθύνονται στους μαθητές του Γ1:  Φώτης και Άγγελος

    Τα κορίτσια του Α1 θα απευθύνονται στις μαθήτριες του Γ1: Άννα και Βάσια

    Τα αγόρια του Α2 θα απευθύνονται στους μαθητές του Γ2: Σωκράτης και Ηλίας

    Για τα κορίτσια του Α2 θα απευθύνονται στις μαθήτριες του Γ2: Φωτεινή και Σταματία

    Οι μαθητές της Ά τάξης θα μπορούν να θέτουν απορίες στους μαθητές αναφοράς. Οι μαθητές αναφοράς θα βρίσκονται σε συνεργασία με τους καθηγητές, αν το ερώτημα χρειάζεται τη συμβολή ενός καθηγητή. Στο σημείο αυτό αναφέρουμε πως τους εμπιστευόμαστε πως θα λειτουργήσουν με σεβασμό  και κριτική σκέψη βοηθώντας προς την κατεύθυνση της ομαλής προσαρμογής των μαθητών της Α τάξης στο σχολείο μας.

    Τέλος, πέρα από την ομαλή μετάβαση των μαθητών της Α τάξης, φέτος έχουμε στο σχολείο μας και τον μαθητή τον Γκερσιάν, που μας έρχεται από την Αλβανία και δεν γνωρίζει καλά τα ελληνικά. Είναι σημαντικό να σταθούμε δίπλα του σ’ αυτήν την προσπάθεια προσαρμογής. Για το λόγο αυτό ορίσαμε τους μαθητές Παναγιώτη και Λευτέρη (Γ1) και τους μαθητές Διονύση και Ηλία (Γ2) υπεύθυνους να βοηθήσουν τον Γκερσιάν σ’ αυτή του την προσπάθεια.

    Ευχαριστούμε όλους τους μαθητές που έλαβαν μέρος στην εκδήλωση και ευχόμαστε καλές συνεργασίες και καλή συνύπαρξη σε όλη τη σχολική μας χρονιά.

     

     

     

    Κατηγορία Γενικά | | | 91 Σχόλια

    Ημέρα σχολικού αθλητισμού, 24 Σεπτεμβρίου 2021

    27 Σεπτεμβρίου 2021 από

    Όταν συμβαίνει μία δράση και οι μαθητές λένε «Τι ωραία χάσαμε μάθημα..» τότε λαμβάνουν χώρα τα καλύτερα μαθήματα (Ζωής).
    Παρασκευή 24 Σεπτεμβρίου ημέρα σχολικού αθλητισμού και στο σχολείο οι μαθητές ανά τάξη και ανά τμήμα, τηρώντας τα μέτρα προστασίας ασχολήθηκαν με αθλητικές δραστηριότητες υπό την καθοδήγηση της καθηγήτριας Φυσικής Αγωγής Εύας Γκίνη. Τα τμήματα ασχολήθηκαν κυκλικά με τα ομαδικά αθλήματα του ποδοσφαίρου, μπάσκετ, βόλεϊ και badminton, αξιοποιώντας όλους τους εξωτερικούς χώρους του σχολείου και το γήπεδο 5Χ5.
    Στα ομαδικά παιχνίδια το μάθημα είναι η συνεργασία, η ικανότητα να διαχειριστείς το θυμό σου, να αποδώσεις δικαιοσύνη με βάση τους κανόνες του παιχνιδιού, να διατηρείς την ψυχραιμία σου, να σκαρφίζεσαι έξυπνη στρατηγική νίκης, να μπορείς να διαχειριστείς την ήττα, να σέβεσαι τον συμπαίχτη και τον αντίπαλο και στο τέλος πάντα να δίνετε τα χέρια.
    Όσο ένας μαθητής είναι στο χώρο του σχολείου δεν υπάρχει «χαμένος» χρόνος. Μέσα από κάθε δραστηριότητα διδάσκεται μαθήματα Ζωής, όπως ακόμη και στο διάλειμμα, μέσα από τη συναναστροφή του με τα μέλη της σχολικής κοινότητας.

    Κατηγορία Δραστηριότητες | | | 91 Σχόλια

    « Παλιότερα άρθρα
  • Αλήθειες

    > Η παιδεία είναι δεύτερος ήλιος για τους ανθρώπους. - Πλάτων

    > Πολιτεία που δεν έχει σαν βάση της την παιδεία, είναι οικοδομή πάνω στην άμμο. -Αδαμάντιος Κοραής

    > Ο μέτριος δάσκαλος μιλάει. Ο καλός δάσκαλος εξηγεί. Ο εξαιρετικός δάσκαλος δείχνει. Ο μεγάλος δάσκαλος εμπνέει. - William Arthur Ward,

  • Kατηγορίες

  • ΕΤΙΚΕΤΕΣ

  • Πρόσφατα άρθρα

  • Αρχείο

  • Σεργιανίζουμε εδώ…


  • Οι Ομάδες μου

  • Μεταστοιχεία

  •  
    Top
     
    Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
    Αντίθεση
    Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων