• Μας επισκέφτηκαν:

    wordpress com stats
  • Μία καλή κουβέντα…

    Μία καλή κουβέντα…

    Ο σωστός έπαινος είναι για τα παιδιά ό,τι ο ήλιος για τα λουλούδια -
    Σ. Μπόβι

  • Φτάνει πια…

    Στο παιδί μου-Μ.Αναγνωστάκης

    Στο παιδί μου δεν άρεσαν ποτέ τα παραμύθια

    Και του μιλούσανε για Δράκους και για το πιστό σκυλί
    Για τα ταξίδια της Πεντάμορφης και για τον άγριο λύκο

    Μα στο παιδί μου δεν άρεσαν ποτέ τα παραμύθια

    Τώρα, τα βράδια, κάθομαι και του μιλώ
    Λέω το σκύλο σκύλο, το λύκο λύκο, το σκοτάδι σκοτάδι,
    Του δείχνω με το χέρι τους κακούς, του μαθαίνω
    Oνόματα σαν προσευχές, του τραγουδώ τους νεκρούς μας.

    Α, φτάνει πια! Πρέπει να λέμε την αλήθεια στα παιδιά.
    ------------
    Μ. Αναγνωστάκης, Τα ποιήματα, Πλειάς

  • ΒΙΝΤΕΟ 2, Σχολείο & Ανθρωπιστικές Δράσεις

    13 Ιουνίου 2017 από

    ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΕΛΛΑΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΠΕΛΛΑΣ – ΣΤΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΟΜΑΛΗΣ ΜΕΤΑΒΑΣΗΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΗΣ ΣΤ΄ ΤΑΞΗΣ                                                                                 

                                  Η ΑΞΙΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

                                                           ΣΧ. ΕΤΟΣ 2016-17

                          ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ ΓΡΑΜΜΕΝΟΥΔΗ ΣΟΦΙΑ ΠΕ 07

                           ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΝΤΕΣ ΜΑΘΗΤΕΣ 44 (22 ΑΠΟ ΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ)

                                                          ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ

     «Η εκπαίδευση δεν είναι προετοιμασία για την ζωή, εκπαίδευση είναι η ίδια η ζωή». J.DEWEY

    Λίγο πριν την λήξη της φετινής σχολικής χρονιάς είχαμε την χαρά να υποδεχθούμε τους μαθητές της ΣΤ΄ Τάξης  στα πλαίσια του προγράμματος της ομαλής μετάβασης τους στο Γυμνάσιο εφαρμόζοντας  καινοτόμες εκπαιδευτικές και παιδαγωγικές μεθόδους:

    Εμπνευστήκαμε από τα βίντεο της εκστρατείας της EE-UNICEF #EmergencyLessons και αναπτύξαμε δημιουργικές και βιωματικές δραστηριότητες με θεματικούς άξονες

    την αξία της Φιλίας, την διαπολιτισμική μάθηση, την καταπολέμηση του Ρατσισμού, την ενίσχυση της Αλληλεγγύης.

    Οι μαθητές – εμψυχωτές  του Γυμνασίου ήταν υπεύθυνοι σε  όλη την διάρκεια της δράσης: Δημιούργησαν  4 ομάδες εργασίας με τους μαθητές του Δημοτικού και συνεργάστηκαν εμψυχώνοντας τους επισκέπτες μας. Ζωγραφίσαμε,  τραγουδήσαμε και μπήκαμε στην θέση του άλλου.

    Βιωματικές δραστηριότητες ενσυναίσθησης ήταν στο επίκεντρο της δίωρης εκδήλωσης, δημιουργώντας γέφυρες επικοινωνίας μεταξύ των μαθητών των δύο βαθμίδων, οι οποίες μπορούν μελλοντικά να λειτουργήσουν προληπτικά ενάντια στον σχολικό εκφοβισμό.

    Ακολουθεί το βίντεο…..

     

    Ευχαριστούμε,

     

    τον Διευθυντή του Δημοτικού σχολείου Πέλλας Μπουλουσάκη Αριστείδη, την δασκάλα της ΣΤ΄ Τάξης Ιβανούδη Κυριακή για την συνεργασία και φυσικά όλους τους μαθητές του Γυμνασίου και του Δημοτικού για τα χαμόγελα, την χαρά και την ελπίδα

    που μας χάρισαν!

     ΕΛΠΙΖΟΥΜΕ ΝΑ ΕΜΠΝΕΥΣΟΥΜΕ ΚΑΙ ΟΛΟΥΣ ΕΣΑΣ!

    Κατηγορία Δραστηριότητες | με ετικέτα , | | 90 σχόλια

    Ανοιχτή Ενημέρωση για τα Επικίνδυνα διαδικτυακά παιχνίδια

    8 Ιουνίου 2017 από

    Ενημέρωση

    Κατηγορία Ανακοινώσεις | με ετικέτα | | 90 σχόλια

    ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ – Γιορτή Λήξης σχ. χρονιάς 2016-17

    26 Μαΐου 2017 από

    Όπως κάθε χρόνιο, έτσι και φέτος -και κάθε χρονιά με περισσότερο ενθουσιασμό και μεράκι- προετοιμάζουμε τη γιορτή λήξης της τρέχουσας σχολικής χρονιάς.

    Σας περιμένουμε να μοιραστείτε μαζί μας αναμνήσεις, συγκινήσεις και τον απόηχο της δημιουργικότητάς μας μέσα από τα προγράμματα και τις δράσεις που υλοποιήθηκαν στη φετινή χρονιά.

    Πρόσκληση Ημέρα παρουσίασης ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ

    Κατηγορία Ανακοινώσεις | με ετικέτα | | 90 σχόλια

    Μουσικές Διαδρομές, πολιτιστικό πρόγραμμα σχ. έτος 2016-17

    17 Μαΐου 2017 από

    Οι «Μουσικές Διαδρομές» είναι το πολιτιστικό πρόγραμμα  που υλοποίησε φέτος στο σχολείο μας ο καθηγητής φυσικής αγωγής Χαράλαμπος Γαϊτάνης – ΠΕ11.

     

    Στο video που ακολουθεί περιέχονται μουσικά στιγμιότυπα από το πρόγραμμα.

    Οι Μουσικές Διαδρομές άφησαν το στίγμα τους μέσα από τις ακόλουθες δράσεις:

    • Στις εκδηλώσεις για τις επετείους των εθνικών εορτών, 28 Οκτωβρίου και 25 Μαρτίου, προετοιμασία της χορωδίας των μαθητών, καθώς και της μπάντας με τα κρουστά δίνοντας ρυθμό στην παρέλαση ανήμερα της επετείου.
    • Στον εορτασμό για την εξέγερση του Πολυτεχνείου επιμέλεια της μουσικές επένδυσης της γιορτής.
    • Στη δράση δημιουργίας video για Μαθητικό Διαγωνισμό antiBullying, όπου το σχολείο μας συμμετείχε με 2 videos, στο ένα έγινε μουσική επένδυση στην εισαγωγή του video (μουσικό χαλί) και στο δεύτερο έλαβε χώρα η μελοποίηση στίχων που έγραψαν οι μαθητές. Το τραγούδι ενσωματώθηκε στο video. (τα δύο videos είναι αναρτημένα στο κανάλι του σχολείου μας στο YouTube)

     

    • Η Χριστουγεννιάτικη γιορτή του σχολείου μας ντύθηκε με παραδοσιακά κάλαντα, παραδοσιακά τραγούδια και χορούς με κρουστά.
    • Συμμετοχή στο 12ο Μαραθώνιο «Μέγας Αλέξανδρος» ενισχύοντας την μπάντα κρουστών καλύπτοντας την εκδήλωση εκκίνησης του Μαραθωνίου.

     Με την ευχή όλες οι σχολικές χρονιές να κυλούν σαν «Μουσικές Διαδρομές» κλείνουμε ραντεβού Μελοποιημένων Συνεργασιών για του χρόνου.

    Κατηγορία Προγράμματα | με ετικέτα | | 90 σχόλια

    Σχολείο και Ανθρωπιστικές Δράσεις, σχ. έτος 2016-17

    4 Μαΐου 2017 από

    ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΕΛΛΑΣ – ΣΧ. ΕΤΟΣ 2016-17

    ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ
    ΜΕ ΘΕΜΑΤΙΚΟΥΣ ΑΞΟΝΕΣ ΤΗΝ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ
    ΤΗΝ ΚΑΤΑΠΟΛΕΜΗΣΗ ΤΟΥ ΡΑΤΣΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΗΣ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ

    «Πηγή και ρίζα της καλοκαγαθίας είναι η καλή παιδεία»  ΠΛΟΥΤΑΡΧΟΣ 

     «Είναι αδύνατο να βελτιωθεί ο κόσμος εάν πρώτα δεν βελτιωθεί ο άνθρωπος»ΠΛΑΤΩΝ                                                                                                                           

    Τα μηνύματα των δράσεων και των δραστηριοτήτων  είναι καλό να μένουν ενεργά καθ’ όλη τη χρονιά, γιατί έτσι γινόμαστε καθημερινά καλύτεροι άνθρωποι, συνεργαζόμαστε αβίαστα μεταξύ μας,   προοδεύουμε σε ατομικό και κοινωνικό επίπεδο, γινόμαστε ενεργοί πολίτες, αντιμετωπίζουμε με θετικότητα την καθημερινότητα μας και τις προκλήσεις.

    Η βιωματική μάθηση χρειάζεται συνεχώς ανατροφοδότηση εντός και εκτός σχολείου για να λειτουργήσει με επιτυχία  στην ανάπτυξη των μαθητών.

    Αυτός είναι και ο σκοπός του βίντεο, που δημιουργήθηκε από την υπεύθυνη καθηγήτρια και εξυπηρετεί τους εκπαιδευτικούς και παιδαγωγικούς σκοπούς των δράσεων.

    Επίσης θα παρουσιαστεί στην τελική εκδήλωση του σχολείου μας στο κλειστό δημοτικό θέατρο και ελπίζουμε να εμπνεύσει την τοπική κοινωνία και την ευρύτερη σχολική κοινότητα.

    Μουσική επένδυση  The Best of Mozart, https://www.youtube.com/watch?v=Rb0UmrCXxVA – Best rap freestyle battle instrumental beat https://www.youtube.com/watch?v=Q7ALZOSS7Fw – Γλυκερία -Τηλεμαραθώνιος Unicef 2016 (συμμετέχει η χορωδία Τυπάλδου) «Τα παιδιά όλου του κόσμου» https://www.youtube.com/watch?v=8V6rQex9n6g

    Τα κείμενα, η μουσική  και γενικότερα το οπτικοακουστικό υλικό είναι από το διαδίκτυο, εκτός αυτού της σχολικής ζωής, και ανήκουν στους δημιουργούς τους.

                                                                                               

                                                          ΕΛΠΙΖΟΥΜΕ ΝΑ ΕΜΠΝΕΥΣΟΥΜΕ ΚΑΙ ΟΛΟΥΣ ΕΣΑΣ!

                                                                                                                                                           ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ

    ΓΡΑΜΜΕΝΟΥΔΗ ΣΟΦΙΑ ΠΕ 07

     

     

    Κατηγορία Γενικά, Δραστηριότητες, Εθελοντισμός | με ετικέτα | | 90 σχόλια

    Τοπική Ιστορία – Μακαρόνα

    26 Απριλίου 2017 από

    Στα πλαίσια της τοπικής ιστορίας οι μαθητές της Γ” τάξης με την υπεύθυνη καθηγήτρια Χαριτίδου Σοφία-ΠΕ05 μελέτησαν την προσφορά της κυρίας Έλλης Μακαρόνα στην τοπική κοινωνία της Πέλλας. 

    Σχολικό έτος 2016-17

    ——————————————

    Γυμνάσιο Πέλλας, μετά την πρωινή προσευχή, η διευθύντρια ανακοινώνει τα ονόματα τεσσάρων μαθητών που ήρθαν πρώτοι στην τάξη τους κατά την περσινή χρονιά (δύο μαθήτριες  της πρώτης, μία μαθήτρια της δευτέρας και ένας μαθητής της τρίτης) οι οποίοι παραλαμβάνουν το χρηματικό βραβείο «Έλλη Μακαρόνα».

    Οι μαθητές της πρώτης γυμνασίου που άκουγαν για πρώτη φορά κάτι τέτοιο (αλλά και κάποιοι μεγαλύτεροι που ξέχασαν) άρχισαν να ρωτούν τι ήταν αυτό και ποια ήταν αυτή η κυρία.

    Αυτό ήταν το ερέθισμα για την έρευνά μας. Στην αναζήτησή μας βοηθηθήκαμε από παλαιότερη έρευνα μαθητών του σχολείου μας που έγινε στα πλαίσια πολιτιστικού προγράμματος το 2012 και σε συνέντευξη μαθητών του σχολείου μας στην κυρία Μακαρόνα,  το 2006 όταν προτάθηκε από το σχολείο μας σαν προσωπικότητα της περιοχής, στα πλαίσια του προγράμματος  «Άνοιξη της Ευρώπης».

    Το Βραβείο «Έλλη Μακαρόνα» δίνεται κάθε χρόνο στον πρώτο μαθητή της κάθε τάξης του Γυμνασίου Πέλλας. Αν είναι περισσότεροι μοιράζονται το ποσό.

    Από το 1992 που δόθηκε για πρώτη φορά 18 αγόρια και 35 κορίτσια έχουν πάρει το χρηματικό ποσό που τους αναλογεί (150 ευρώ για κάθε τάξη)

    Το παράπονο της κυρίας Μακαρόνα ήταν ότι ευχαριστήριο πήρε μόνο από μια μητέρα παιδιού που βραβεύτηκε.

    Ποια ήταν όμως η κυρία Μακαρόνα;

       Η Έλλη Μισιρλή γεννήθηκε το 1906 στο Μοναστήρι (σημερινό Μπίτολα της Πρώην Γιουγκοσλαβικής Δημοκρατίας της Μακεδονίας) 14 χλμ. βόρεια των συνόρων με την Ελλάδα .

    Είναι μια από τις αρχαιότερες πόλεις στην επικράτεια της ΠΓΔΜ, έχοντας ιδρυθεί ως  Ηράκλεια Λυγκηστίς στα μέσα του 4ου αιώνα π.Χ. από τον Φίλιππο Β΄της Μακεδονίας.

    Η πόλη βρίσκεται σε ένα σημαντικό κόμβο, που συνδέει τη νότια περιοχή της Αδριατικής θάλασσας με το Αιγαίο Πέλαγος και την Κεντρική Ευρώπη  και είναι διοικητικό, πολιτιστικό, βιομηχανικό, εμπορικό και εκπαιδευτικό κέντρο. Υπήρχε εκεί ελληνικό διδασκαλείο για την προετοιμασία των δασκάλων. Υπήρχαν στο βιλαέτι του Μοναστηριού 477 ελληνικά σχολεία με 27.106 μαθητές και ελληνικά γυμνάσια με 1612 μαθητές.

    Σύμφωνα με την οθωμανική απογραφή, το 1911 οι Έλληνες αποτελούσαν τον μεγαλύτερο χριστιανικό πληθυσμό του βιλαετίου.

    Στους Βαλκανικούς πολέμους το Μοναστήρι επρόκειτο να αποδοθεί στη Βουλγαρία, σύμφωνα με την προ του πολέμου συμφωνία μεταξύ της Βουλγαρίας και της Σερβίας. Επίσης, μεταξύ Σερβίας και Ελλάδας, η συμφωνία ήταν να παραδοθεί στην Ελλάδα. Ωστόσο, ο σερβικός στρατός εισήλθε στην πόλη και αρνήθηκε να την παραδώσει στη Βουλγαρία ή την Ελλάδα. Η οικογένεια Μισιρλή  πέρασε σε ελληνικό έδαφος, στη Φλώρινα.

    Η  Έλλη Μυσιρλή εισάγεται στη Φιλοσοφική Σχολή του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης που ιδρύθηκε το 1925. Ήταν από τις πρώτες φοιτήτριες της .

    Αργότερα παντρεύεται τον αρχαιολόγο Χαράλαμπο Μακαρόνα ο οποίος διετέλεσε επιμελητής Αρχαιοτήτων Μακεδονίας, έκανε πολλές ανασκαφές σε διάφορα μέρη της Ελλάδας και υπήρξε διευθυντής των ανασκαφών στην Πέλλα την περίοδο 1957-1964. Είναι η εποχή που ξεκινάει το ανασκαφικό έργο στην αρχαία πρωτεύουσα της Μακεδονίας.  Η κ. Έλλη τον συνοδεύει στις ανασκαφές όσο το επιτρέπουν τα διδακτικά της καθήκοντα, μιας και εργάζεται ως φιλόλογος και όποτε μπορεί μένει στην Πέλλα παρακολουθώντας να αναδύονται κομμάτια της ιστορίας. Και οι δυο τους αγάπησαν αυτόν τον τόπο.

    Πολύ αργότερα όταν ο Χαράλαμπος Μακαρόνας θα φύγει από τη ζωή η Έλλη Μακαρόνα θα δωρίσει στη μνήμη του, το Δεκέμβριο του 1978 στην τότε Κοινότητα Πέλλας 1100 βιβλία από την προσωπική της βιβλιοθήκη μαζί με τον απαραίτητο εξοπλισμό βιβλιοθήκης. Δηλαδή έπιπλα και βιβλιοθήκες.  Σκοπός της ήταν οι νέοι της Πέλλας να αγαπήσουν τη γνώση και την επιστήμη.  Το 2003 ενίσχυσε και πάλι τη βιβλιοθήκη με βιβλία και τεχνολογικό εξοπλισμό.

    Τον ίδιο χρόνο πρόσφερε στο Δήμο Πέλλας τη συλλογή της  με έργα Ελλήνων ζωγράφων και μέρος της ακίνητης περιουσίας της.

    Όραμα της Έλλης Μισιρλή-Μακαρόνα ήταν η βιβλιοθήκη και η πινακοθήκη της Πέλλας να στεγασθούν σε μόνιμη και ενιαία στέγη. Για να υλοποιηθεί το όραμα της, ο Κωνσταντίνος Λεφάκης αρχιτέκτονας και οικογενειακός της φίλος, γιος του Χρήστου Λεφάκη, ζωγράφου και καλλιτεχνικού συμβούλου της αρχαιολογικής υπηρεσίας, ο οποίος είχε εργαστεί μαζί με το Χαράλαμπο Μακαρόνα,  πρόσφερε στο Δήμο Πέλλας την αρχιτεκτονική και στατική μελέτη  πνευματικού κέντρου. Το κτίριο εγκαινιάστηκε το Δεκέμβριο του 2010 και έκτοτε εγκαταλείφθηκε στην τύχη του.

    Το  2006  στα πλαίσια του προγράμματος  του Συμβουλίου της Ευρώπης  «Η Άνοιξη της Ευρώπης» στο οποίο συμμετείχε  το σχολείο μας υπήρχε μια δραστηριότητα στην οποία τα σχολεία παρουσίαζαν μια προσωπικότητα που θεωρούσαν σημαντική για την τοπική κοινότητα τους. Το σχολείο μας πρότεινε την κ. Έλλη Μισιρλή-Μακαρόνα ως τη  σημαντικότερη τοπική προσωπικότητα. Για το σκοπό αυτό μια ομάδα μαθητών την επισκέφτηκε στο σπίτι της στη Θεσσαλονίκη (όπου την φρόντιζαν παλιές μαθήτριες της) και της πήρε συνέντευξη. Θα θέλαμε εδώ να σημειώσουμε ότι παρά την προχωρημένη ηλικία της περίμενε τους μαθητές όρθια στην είσοδο και είχε φτιάξει χαλβά για να τους κεράσει.

    Η Έλλη Μισιρλή-Μακαρόνα πέθανε στις 08-11-2007 και θάφτηκε στην Πέλλα, ύστερα από επιθυμία της, δίπλα στον αγαπημένο της σύζυγο.

    Κατηγορία Δραστηριότητες | με ετικέτα | | 90 σχόλια

    Εκδήλωση της ΔΔΕ Πέλλας για την Παγκόσμια Ημέρα Ποίησης

    29 Μαρτίου 2017 από

    Το κάλεσμα της ΔΔΕ Πέλλας για συμμετοχή στην εκδήλωση με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ποίησης στέφθηκε με επιτυχία. Η εκδήλωση έλαβε χώρα στις 21 Μαρτίου 2017 στην Αίθουσα Δημοτικού Συμβουλίου Γιαννιτσών.

    Μαθητές και εκπαιδευτικοί μοιράστηκαν συγκινήσεις και εμπνεύσεις, προεκτείνοντας την αφορμή και αφήνοντας ποιητικό στίγμα ψυχής στον αέρα αυτής της πόλης. Πέρα από τις απαγγελίες ποιημάτων, το Μουσικό Σχολείο έντυσε την εκδήλωση με μελοποιημένα ποιήματα, εμπλουτίζοντας με τις υπέροχες ερμηνείες των μαθητών.

    Poihsh

    Τα ποιήματα δε μένουν στις απαγγελίες τους μέσα στο χώρο της εκδήλωσης. οι στίχοι ταξιδεύουν.

    Πρώτο ταξίδι τους σ” αυτήν την ανάρτηση.

    Ακολουθούν τα ποιήματα αλφαβητικά με τους/ τις δημιουργούς τους:

    Καραμούζα Χαρά Β” τάξη, Μητσικούδη Ράνια Β” τάξη, Μπαλάσκα Αναστασία και Μαρία Γ” τάξη, Παναγιωτέλης Παναγιώτης Α” τάξη και Τζιαφτάνη Ανδρομάχη Γ” τάξη.

    Άτιτλο – Χαρά Καραμούζα

    Παιδί μου, ξύπνα

    έξω το σκότος κυριαρχεί

    ο κόσμος έχει θάψει κάθε ελπίδα σωτηρίας

    η αγάπη αυτοκτόνησε

    ζητιανεύοντας μία αγκαλιά.

    Παιδί μου, ξύπνα!

    Βγες και ζωντάνεψε όλα πεθαμένα

    ώθησε στην αυτοχειρία

    ό,τι κατατρώει το μυαλό και την καρδιά μας (…)

    η λύπη

    η πίκρα

    νικούν πανηγυρικά

    Παιδί μου, ξύπνα!

    Γίνε ελπίδα,

    ελπίδα χαράς..

    Πονάω… πονάμε…!

    Θλίψη παντού!..

    Παιδί μου, ξύπνα

    Μία πίστη

    για δύναμη ψυχής θέλουμε

    γίνε αυτή

    και εξόρισε όλα τα κακά

    που μας βασανίζουν

    σε μακρινούς τόπους

    που δεν υπάρχει ανθρώπινη ζωή.

    Παιδί μου, καλημέρα..

     

    Άτιτλο – Χαρά Καραμούζα

    Πολλοί εξαφανίστηκαν

    μέσα σε κοσμικές συγκεντρώσεις

    άλλοι

    χάθηκαν στο χάος του εαυτού τους

    σε βράδια περίεργα

    μέσα στο ίδιο τους το σπίτι

    άραγε

    τους έψαξε κανείς;

    Μάς έψαξε ποτέ κανείς;

     

    Αγάπη – Ράνια Μητσικούδη

    Νομίζουμε ότι αγαπάμε,

    ενώ αγαπάμε αυτόν που μας αγαπά.

    Νομίζουμε ότι αγαπάμε,

    ενώ αγαπάμε γιατί αυτός μας αγαπά.

    Υπάρχει άραγε η αγάπη;

    Η αγάπη δεν είναι ορισμός ή έννοια.

    Η αγάπη δεν είναι λογική.

    Αν είναι λογική, δεν είναι αγάπη.

    Η αγάπη ΕΙΝΑΙ.

     

    Γιατί – Ράνια Μητσικούδη

    Γιατί ζω, γιατί υπάρχω…

    Όλα ένα τεράστιο γιατί.

    Γιατί πρέπει σε όλα να δίνεις μία εξήγηση;

    Γιατί πρέπει πάντα να ξέρεις το γιατί;

    Μη ρωτάς, απλά μάθε.

    Μάθε από τη ζωή.

    Η ζωή είναι δάσκαλος,

    κι εσύ μαθαίνεις.

     

    Άτιτλο – Μητσικούδη Ράνια

    Γεννήθηκα με το να με αγαπούν.

    Αγάπησα αυτό που είμαι.

    Στην πορεία της ζωής μου πολλοί με απέρριψαν

    έφυγαν σημαντικοί άνθρωποι από κοντά μου.

    Έχασα την αγάπη  που είχα για μένα, αναρωτιόμουν.

    Αναρωτιόμουν γιατί να γίνεται αυτό;

    Μήπως πάει κάτι στραβά με εμένα;

    Κρυβόμουν από τον κόσμο,

    δεν ήθελα να με δουν.

    Νόμιζα ότι μόνο οι άλλοι ήταν οι σωστοί,

    και εγώ ήμουν απλά ΕΝΑ ΛΑΘΟΣ!

    Τίποτα άλλο παραπάνω.

    Ευτυχώς, δεν έμεινε τίποτε στάσιμο, εκεί…

    Βρέθηκαν άνθρωποι, ίσως καταστάσεις…

    Βρέθηκαν όλοι αυτοί που μου έμαθαν να αγαπώ.

    Πως πρέπει να με αγαπώ σαν μάνα, σαν πατέρας, σαν κόρη.

    Να παίρνω δύναμη από αυτό,

    Από ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΕΙΜΑΙ!

     

    Κλειστή πόρτα στη βία – Μπαλάσκα Μαρία

    Τι κι αν είσαι μεγάλος, τι κι αν είσαι μικρός.

    Τι κι αν είσαι στο χρώμα σκούρος ή λευκός.

    Τι κι αν είσαι ευρωπαίος ή αφρικανός.

    Τι κι αν είσαι εύσωμος, είτε είσαι λεπτός.

    Δε θα σταματήσουν να το κάνουν αυτό.

    Να βαράνε, να ματώνουν ένα πρόσωπο.

    Τι κι αν είναι φίλος, τι κι αν είναι εχθρός.

    Τι κι αν είναι ακόμα ο δικός σου αδερφός.

    Κάθε μέρα στο σχολείο βία δεν μπορώ.

    Κάθε ωρα που περνάει, κάθε ένα λεπτό

    με σπρώχνουν με κάνουν πάλι να κρυφτώ

    όλη την ώρα κλαίω στο διάδρομο.

    Στο διάλλειμα κάθομαι και τους κοιτάζω

    δεν αντέχω να βλέπω αλλά δε δειλιάζω.

    Κάθομαι μόνος  και είπα τέρμα πια,

    η βία θα τελειώσει τώρα οριστικά.

    Δεν καταλαβαίνουν πως αυτοί δε φταίνε

    δεν  καταλαβαίνουν πως αυτό τους καίνε

    δεν καταλαβαίνουν ότι θα έρθει η στιγμή

    πώς θα ζητούν συγγνώμη με όλη την ψυχή

    όλοι ίσοι είμαστε μη διαφωνήσεις

    το πνεύμα την ψυχή σου να μην τα διαλύσεις.

    Όλοι τα χέρια ψηλά,

    όλοι τα χέρια ανοιχτά

    κλειστή η πόρτα στη βία

    το bullying σταματά.

     

    Ειρήνη – Μπαλάσκα Αναστασία

    Αν αφήναμε τις ειρήνης τις σταγόνες

    ψιλή βροχούλα στη γη να πέφτανε

    τότε…………………

    πόλεμοι, μίση και διαφωνίες θα τελειώσουν

    από τα ερείπια του πολέμου, σπίτια θα ξεφυτρώσουν

    και αγκαλιές μάνες και παιδιά θα ενώσουν.

    Αν αφήναμε της ειρήνης τις σταγόνες

    ψιλή βροχούλα στη γη να πέφτανε

    τότε……………………

    άνθρωποι με χαρά στα ειρηνικά τους έργα θα επιστρέψουν

    και πυρηνικά όπλα των πολεμόχαρων θα καταστρέψουν.

    Μαύροι, λευκοί, διαφορετικοί, όλα σε μια αγκαλιά θα χωρέσουν.

     

    «Όλα του κόσμου τα παιδιά» Μαρία και Αναστασία Μπαλάσκα

    Στα μάτια των μικρών  παιδιών

    αντικρίζεις την ελπίδα

    στα παιδικά χαμόγελα

    φωλιάζει η ηλιαχτίδα.

    Όλου του κόσμου τα παιδιά

    σφιχτή με αγάπη αγκαλιά

    όλου του κόσμου τα παιδιά

    της γης μας η κληρονομιά.

    Στα όμορφα ματάκια τους

    λάμπει χρυσή η αλήθεια

    τα παιδιά τα όνειρα

    φωνάζουνε βοήθεια.

    Όλου του κόσμου τα παιδιά

    σφιχτή με αγάπη αγκαλιά

    όλου του κόσμου τα παιδιά

    της γης μας η κληρονομιά.

     

    Φιλία – Παναγιώτης Παναγιωτέλης

    Φίλοι καλωσορίσατε

    εις τον δικό μου χώρο

    και την καρδιά μου ολόψυχα

    σας την εκάνω δώρο.

    Ποτέ δεν είπα φίλο μου

    όποιον θα μου γελάσει

    αν δεν τον έχω σε  καημούς

    και πόνους δοκιμάσει.

    Θα τάξω τη φιλία μας

    στη χαραυγή της μέρας

    γιατί τους φίλους τους μετρούν

    στα δάχτυλα της χέρας.

    Του φίλου να μην του χαλάς

    ποτέ σου το χατίρι

    ο φίλος είναι πάντοτε

    κρασάκι στο ποτήρι.

     

    Άτιτλο – Ανδρομάχη Τζιαφτάνη

    Είπες ότι θέλεις μια ελεύθερη ψυχή.

    Ένα ελεύθερο μυαλό, μια ελεύθερη ζωή.

    Κανείς να μη σε κρατάει κάτω.

    Θέλεις μόνο τα χέρια στο δέρμα σου

    από την αγάπη σου και να περάσεις τις λίγες ώρες της ημέρας

    με την αγάπη σου.

    Θέλεις να είσαι ελεύθερος.

    Θέλεις να είσαι ανεξέλεγκτος.

    Να βιώσεις, να νιώσεις τον κόσμο και τα συναισθήματα.

    Χαλάρωσε, κινήσου γρήγορα και ενέπνεε τα καλά που η ζωή σου δίνει

    σε αργή κίνηση.

    Θέλεις να δημιουργήσεις έναν νέο κόσμο, το δικό σου κόσμο

    το  μοναδικό σύμπαν σου.

    Ακολούθα τον εαυτό σου.

    Μην υποτιμάς τη ζωή.

    Μην ανοιγοκλείνεις τα μάτια σου τόσο γρήγορα.

    Μην είσαι όπως τους άλλους, να είσαι το ασημένιο αστέρι.

    Θέλεις να κάνεις ό,τι θέλεις, ό,τι λέει το μυαλό σου

    στη γη των φυλακισμένων.

    Προσπαθείς να μη νιώσεις πίεση και άγχος,

    μόνο αγάπη και επιθυμία.

    Ξεκίνα  ξανά και  ξανά.

    Όταν δεν έχεις τίποτα να χάσεις, δεν έχεις τίποτα να χάσεις

    γι’ αυτό και ξεκινάς και πάλι.

     

    Καταδύσεις στη θεϊκή ομορφιά σου – Τζιαφτάνη Ανδρομάχη

    Με κρατάς στην αγκαλιά σου,

    με παίρνεις σε ένα άλλο σύμπαν.

    Ένα λιλά έδαφος με τα καλαίσθητα μάτια σου.

    Ένας ουρανός γεμάτος άστρα φτιαγμένα από σκόνη

    που θα διαρκέσουν για πάντα.

    Μου αρέσει αυτό το χαμόγελο που δίνεις

    μόνο σε εμένα.

    Χαμογελάς μόνο για εμένα.

    Μου αρέσει αυτή η σπάνια ακρότητα.

    Εσύ είσαι ό,τι χρειάζομαι.

    Να μου δώσεις αυτό το σπάνιο χρώμα.

    Μου αρέσει ο κόσμος σου που είναι γεμάτος τέχνη.

    Είμαι σε ένα ατέλειωτο χειμώνα και εσύ είσαι το καλοκαίρι.

    Ξεκίνησες τις σπίθες στα μάτια μου

    και τώρα με βλέπεις σαν αστέρι.

    Καταδύσεις στη  θεϊκή ομορφιά σου.

     

     

     

    Κατηγορία Γενικά, Δραστηριότητες | | | 90 σχόλια

    Πρόσκληση για τον εορτασμό της 25ης Μαρτίου

    22 Μαρτίου 2017 από

    Πρόσκληση 25 Μαρτίου

    Κατηγορία Ανακοινώσεις | | | 90 σχόλια

    Αγώνες Λόγου – 20/22.1.17 στο Κολλέγιο Ανατόλια

    30 Ιανουαρίου 2017 από

    ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΠΕΛΛΑΣ ΣΤΟΥΣ Γ΄ΑΓΩΝΕΣ ΛΟΓΟΥ ΣΤΟ ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΟ ΚΟΛΛΕΓΙΟ ¨ΑΝΑΤΟΛΙΑ¨ ΤΗΣ  ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

     20170120_174749  

    Το τριήμερο 20-21 και 22 Ιανουαρίου, πραγματοποιήθηκαν στο Αμερικάνικο Κολλέγιο ΑΝΑΤΟΛΙΑ στη Θεσσαλονίκη, οι Γ΄ σχολικοί  αγώνες λόγου, με συμμετοχή Γυμνασίων και Λυκείων δημοσίων και ιδιωτικών από όλη την Ελλάδα αλλά και του Ευρωπαϊκού Σχολείου Βρυξελλών.

    Το σχολείο μας συμμετείχε με εννέα μαθητές σε τρία διαφορετικά είδη αγώνων λόγου: του προτρεπτικού αγωνίσματος, του αγώνα αυθόρμητου λόγου και της εκφραστικής ανάγνωσης. Την πρωτοβουλία για τη συμμετοχή καθώς και την προετοιμασία των μαθητών  ανέλαβε η φιλόλογος του σχολείου κ. Καρατάσιου Ιωάννα ως σύμβουλος καθηγήτρια και κριτής των αγώνων. Οι μαθητές πραγματοποίησαν την προετοιμασία τους από την αρχή της χρονιάς με τη συμμετοχή τους στο Ρητορικό Όμιλο που δημιούργησε γι ΄αυτό το σκοπό η κ. Καρατάσιου.

    Πολύτιμη δε ήταν και η βοήθ20170120_174700εια των συναδέλφων εκπαιδευτικών κ. Στεφανίδου Φωτεινής, Θεολόγου και Παυλίδου Κυριακής καθηγήτριας Πληροφορικής οι οποίες συμμετείχαν στους αγώνες ως κριτές και συνοδοί των μαθητών μας στη Θεσσαλονίκη. Την ουσιαστική στήριξή της μας παρείχε και η Διευθύντρια του σχολείου μας κ. Οικονομίδου Αικατερίνη, που παραβρέθηκε σε όλη τη διάρκεια των αγώνων ενθαρρύνοντας τους μαθητές μας στην πρωτόγνωρη γι΄ αυτούς διαδικασία ενός διαγωνισμού υψηλού επιπέδου.

    20170120_173656

    Επίσης πολύτιμοι αρωγοί ήταν οι γονείς των μαθητών μας, που μετέφεραν και τις τρεις ημέρες τα παιδιά τους στη Θεσσαλονίκη για να συμμετάσχουν στους αγώνες και  ήταν διακριτικοί υποστηρικτές τους στο να ξεπεράσουν το άγχος  και την αγωνία που εύλογα είχαν τα παιδιά.

    Τέλος πρέπει να αναφερθεί ότι ο Σύλλογος Γονέων του σχολείου μας, όπως πάντα, στήριξε αυτήν την προσπάθεια καλύπτοντας τα έξοδα συμμετοχής των μαθητών στους αγώνες.

    Όλοι οι παραπάνω παράγοντες αλλά κυρίως ο  ιδιαίτερος  κόπος που κατέβαλαν οι μαθητές κατά τη διάρκεια της προετοιμασίας τους, συνετέλεσαν στο να έχουν μια εξαιρετική παρουσία στους αγώνες,  αν και ήταν η πρώτη φορά που διαγωνίζονταν με συνομήλικούς τους μαθητές από άλλα σχολεία. Αυτό το αποδεικνύουν και οι θέσεις που κατέλαβαν στην τελική κατάταξη στους μαθητές Γυμνασίου. Τα αποτελέσματα είναι τα παρακάτω:

    Α. ΠΡΟΤΡΕΠΤΙΚΟΣ ΛΟΓΟΣ σε σύνολο 21 μαθητών

    α. Κούλης Γεώργιος,  Γ1, 7ος

    β. Μπαλλή Δάφνη,     Γ1, 10η

    γ. Πιτσόκα Γεωργία,   Γ2, 12η

     

    Β. ΕΚΦΡΑΣΤΙΚΗ ΑΝΑΓΝΩΣΗ σε σύνολο 27 μαθητών

    α. Καραμούζα Ερμιόνη,  Γ2, 8η

    β. Μήντου Θάλεια,          Γ2, 14η

    γ. Μαντζανά Ευθυμία,     Γ2, 16η

     

    Γ ΆΥΘΟΡΜΗΤΟΣ ΛΟΓΟΣ σε σύνολο 32 μαθητών

    α. Γουργούνη Άννα,        Γ2, 12η

    β. Παναγιωτέλλης Αθανάσιος, Γ2, 15ος

    γ. Σιχλιμοίρης Γεώργιος, Γ2, 16ος

     

    ΘΕΡΜΑ ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ σε όλους  τους μαθητές  που συμμετείχαν στους αγώνες και  μια ευχή γι΄ αυτούς αλλά και για όλους τους μαθητές του σχολείου μας :

    να εξερευνούν  και να ξεπερνούν τα όριά τους, να τολμούν και να ρισκάρουν στη ζωή τους γιατί μόνο όποιος τολμάει ανακαλύπτει και τότε είναι πραγματικά ελεύθερος!

     

    Κατηγορία ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ | με ετικέτα | | 90 σχόλια

    Δημιουργία video – «Οδοιπορικό στην περιοχή μου»

    12 Ιανουαρίου 2017 από

    Στα πλαίσια του μαθήματος της Πληροφορικής οι μαθητές της Β” τάξης κλήθηκαν να δημιουργήσουν ένα video με θέμα «Οδοιπορικό στην περιοχή μου».

    Οι μαθητές όφειλαν να συντάξουν ένα μικρό σενάριο περιγράφοντας την κεντρική ιδέα του οδοιπορικού που σκοπεύουν να παρουσιάσουν και κατόπιν να το υλοποιήσουν.

    Οι τελικές εργασίες παρουσιάστηκαν στην τάξη και αξιολογήθηκαν, από την υπεύθυνη καθηγήτρια Παυλίδου Κάκια – ΠΕ19 και από όλους τους μαθητές της Β” τάξης, με βάση τα ακόλουθα κριτήρια:

    -τρόπος προσέγγισης και υλοποίησης του σεναρίου
    -σκηνοθετική οπτική
    -μουσική επένδυση

    καθώς και
    -στάση σώματος
    -ευχέρεια λόγου
    κατά την παρουσίαση του video μέσα στην τάξη.

    Η εργασία που ξεχώρησε και φιλοξενείται στο κανάλι του σχολείου μας είναι της Γεωργίας Μπαλλή.

    Κατηγορία Δραστηριότητες | με ετικέτα | | 90 σχόλια

    « Παλιότερα άρθρα
  • Αλήθειες

    > Η παιδεία είναι δεύτερος ήλιος για τους ανθρώπους. - Πλάτων

    > Πολιτεία που δεν έχει σαν βάση της την παιδεία, είναι οικοδομή πάνω στην άμμο. -Αδαμάντιος Κοραής

    > Ο μέτριος δάσκαλος μιλάει. Ο καλός δάσκαλος εξηγεί. Ο εξαιρετικός δάσκαλος δείχνει. Ο μεγάλος δάσκαλος εμπνέει. - William Arthur Ward,

  • Πρόσφατα άρθρα

  • Αρχείο

  • Ετικέτες

  • Kατηγορίες

  • Σεργιανίζουμε εδώ…


  • Οι Ομάδες μου

  • Χρήσιμοι σύνδεσμοι

  •  
    Top
    Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων