no rotate image set no rotate image set no rotate image set no rotate image set

Κόλπα για να γίνετε «λαγωνικά» του web

Συγγραφέας: | 21 Μαρτίου, 2010
| 5 σχόλια |

search-engine-marketing.jpgΣτο Ιnternet είναι διαθέσιμες κάθε είδους πληροφορίες και μπορεί κανείς να βρει τα πάντα. Οι μηχανές αναζήτησης έχουν γίνει πάρα πολύ αποτελεσματικές και οι δυνατότητές τους δεν περιορίζονται μόνο στην εύρεση αποτελεσμάτων, αλλά επεκτείνονται και στην αξιολόγηση, την κατηγοριοποίηση και την κατάταξή τους με τρόπο που να διευκολύνει τον χρήστη.

Ωστόσο, για να μη χάνει κανείς τον χρόνο του και να εντοπίζει εύκολα και γρήγορα τις πληροφορίες που αναζητεί, χρειάζεται να γνωρίζει μερικά μικρά κόλπα και μυστικά. Στη συνέχεια, σας παρουσιάζουμε μικρά «μυστικά» για να βρίσκετε πάντα τις πληροφορίες που χρειάζεστε.

Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι αυτή τη στιγμή το Google ( www.google. com ) είναι μακράν η πιο πλήρης και αποτελεσματική μηχανή αναζήτησης. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι μπορεί κανείς πάντα να βρει μέσω του Google αυτό που αναζητά, οπότε καλό είναι να γνωρίζει κάποιες εναλλακτικές λύσεις. Η πιο γνωστή από αυτές είναι της Υahoo! ( search.yahoo. com ), η οποία μάλιστα προσφέρει και αρκετά χρηστικά εργαλεία για να κάνει την αναζήτηση πιο αποτελεσματική. Άλλες επιλογές είναι η Εxalead ( www.exalead.com/search/ ), η ΑskJeeves ( www.askjeeves.com ), με μικρότερες όμως βάσεις δεδομένων.

Λέξεις- κλειδιά και φράσεις
Παρ΄ ότι οι περισσότεροι έχουν συνηθίσει να εισάγουν μία ή το πολύ δύο λέξεις- κλειδιά στις αναζητήσεις τους, η πρακτική αυτή δεν είναι η πλέον ενδεδειγμένη. Σύμφωνα με τους ειδικούς, 6 με 8 λέξεις- κλειδιά είναι η καλύτερη επιλογή για να έχει κανείς ακριβώς αυτό που ζητάει. Αν μάλιστα φροντίσει να αποφύγει τα ρήματα, τους συνδέσμους, τα άρθρα και να προτιμήσει κυρίως ουσιαστικά, τότε η αναζήτησή του θα έχει καλύτερα αποτελέσματα. Αυτό ισχύει τόσο σε αναζητήσεις στα αγγλικά όσο και σε άλλες γλώσσες. Βέβαια, ακόμα ακριβέστερα αποτελέσματα προσφέρει η αναζήτηση ολόκληρων φράσεων. Στην περίπτωση αυτή, η φράση θα πρέπει να βρίσκεται μέσα σε εισαγωγικά, ώστε τα αποτελέσματα που θα εμφανιστούν να περιλαμβάνουν μόνο ολόκληρη τη φράση. Επίσης, καλύτερο είναι κανείς να αναζητά τις λέξεις ή τις φράσεις που επιθυμεί χρησιμοποιώντας πεζά γράμματα, αντί για κεφαλαία, καθώς έτσι δεν υπάρχει ο φόβος να αποκλειστούν κάποια links. «Χαρακτήρες Μπουλ»
Η χρήση «χαρακτήρων Μπουλ» είναι πάρα πολύ χρήσιμη για να περιορίσει κανείς τα αποτελέσματά του σε μια αναζήτηση. Οι βασικές εντολές είναι οι ΑΝD (θέλω αποτελέσματα που να περιέχουν και τις δύο ή περισσότερες λέξεις), ΟR (θέλω αποτελέσματα που να περιέχουν είτε τη μία είτε την άλλη λέξη- για χρήση με συνώνυμα) και ΑΝD ΝΟT (θέλω αποτελέσματα που να περιέχουν την Α λέξη, όχι όμως και τη Β). Η τελευταία εντολή είναι πολύ χρήσιμη όταν θέλει κανείς να εισάγει φίλτρα στην αναζήτησή του.

Παρόμοια φίλτρα και προτιμήσεις μπορεί να ενεργοποιήσει κανείς και μέσω των επιλογών εξειδικευμένης αναζήτησης (advanced search) των διαφόρων μηχανών, τις οποίες μπορεί να δει πατώντας το αντίστοιχο link δίπλα από εκεί που εισάγει τους όρους που θέλει να αναζητήσει.

Ειδικές μηχανές και αγορές
Για πιο εξειδικευμένες αναζητήσεις, μια καλή ιδέα είναι η αξιοποίηση μηχανών αναζήτησης που εστιάζουν σε συγκεκριμένες θεματικές. Για ακαδημαϊκές αναζητήσεις υπάρχει το scholar. google. com, το οποίο εκτός από την αναζήτηση στο web, πραγματοποιεί και έρευνα σε κλειστές βάσεις δεδομένων σε πανεπιστήμια, βιβλιοθήκες ή άλλες πηγές. Για βιβλία, μια καλή ιδέα είναι η χρήση της μηχανής αναζήτησης του Αmazon ( www.amazon.com ) ή του Βarnes & Νoble ( www.barnesand noble.com ), ενώ για προϊόντα μπορεί κανείς να ανατρέξει στο www. shopping.com, στο www. pricegrabber.com/ ή στο www. skroutz. gr για αναζητήσεις εντός Ελλάδας. Τέλος, αν θέλει να κάνει μετάφραση λέξεων ή ακόμα και ολόκληρων κειμένων, μπορεί να χρησιμοποιήσει τις διευθύνσεις http: //babelfish.yahoo.com/ και http: //translate.google.com/, οι οποίες υποστηρίζουν πολλές γλώσσες, ανάμεσά τους και τα ελληνικά.

Μετατροπές, πράξεις κ.ά.
Μην ξεχνάτε ότι πολύ απλά και γρήγορα, μπορεί κανείς να κάνει σύντομες μεταφράσεις κειμένων, αριθμητικές πράξεις, μετατροπές νομισμάτων ή άλλων μέτρων και σταθμών, και πολλές ακόμα ειδικές αναζητήσεις, μέσα από τις διάφορες μηχανές αναζήτησης. Για παράδειγμα, στο Υahoo μπορεί κάποιος να κάνει πράξεις εισάγοντας τα σχετικά σύμβολα (4*3+5), μετατροπές χρησιμοποιώντας την εντολή convert (convert 5 miles to km, convert 10 euros to US dollars) και πολλές ακόμα αναζητήσεις. Κάθε μηχανή χρησιμοποιεί τη δική της κωδικοποίηση, οπότε ανάλογα με το ποια απ΄ όλες χρησιμοποιεί κανείς, θα πρέπει να ρίξει μια ματιά στις σχετικές οδηγίες.

ΑΠΟ ΤΑ ΝΕΑ

κάτω από: Δικτυακοί τόποι, Νέες Τεχνολογίες

Αφήστε μια απάντηση

Κατηγορίες