25η Μαρτίου 1821
25η Μαρτίου 1821
Η 25η Μαρτίου είναι η επέτειος της Ελληνικής Επανάστασης του 1821 και μια σημαντική ημέρα για την Ελλάδα.
Τα παιδιά μέσα από μία σειρά δραστηριοτήτων έμαθαν για τη σημασία της ημέρας.
Έμαθαν για τους ήρωες και τις ηρωίδες του 1821 και το πόσο βοήθησαν στην Ελληνική Επανάσταση, έφτιαξαν Τσολιάδες και Αμαλίες και καράβια με την Ελληνική Σημαία.
Ενώ σχεδίασαν βήμα προς βήμα μία ελληνοπούλα ακολουθώντας το υπέροχο βίντεο που έχει δημιουργηθεί από το Νηπιαγωγείο Νεοχωρούδας και τη συνάδελφο Σαρμή Λίνα.
Αξιοποιώντας την εκπαιδευτική ρομποτική προγραμμάτισαν το επιδαπέδιο προγραμματιζόμενο ρομπότ bluebot και το βοήθησαν να γνωρίσει τους Ήρωες και τις Ηρωίδες της Ελληνικής Επανάστασης.
Η αγαπημένη δραστηριότητα των παιδιών προσαρμόστηκε στο πλαίσιο του εορτασμού της 25ης Μαρτίου. Τα παιδιά είχαν την δυνατότητα μέσω του pixel coding να “σπάσουν τον κώδικα” και να ανακαλύψουν την εικόνα που κρύβεται.
Άκουσαν και τραγούδησαν τραγούδια που σχετίζονται με την Ελληνική Επανάσταση και έμαθαν απλούς παραδοσιακούς χορούς, προκειμένου να τα παρουσιάσουν στις οικογένειες τους στην γιορτή του σχολείου.
Την Παρασκευή 22 Μαρτίου 2024 πραγματοποιήθηκε ο εορτασμός της 25ης Μαρτίου στην αυλή του Νηπιαγωγείου μας.
Τα παιδιά είπαν τα ποιήματα τους
Τραγούδησαν το τραγούδι “Περήφανοι Όλοι”
και το τραγούδι “Ένα παλικάρι είκοσι χρονών”
Ενώ παράλληλα κάθε τμήμα είχε τη δυνατότητα να παρουσιάσει δύο χορούς (40 παλικάρια, Καστοριανό, Μάνα μου τα κλεφτόπουλα, χορό του Ζαλόγγου).
Χρόνια πολλά, με ειρήνη και ελπίδα σε όλο τον κόσμο!!!
Μικρά Βιβλία και Ψηφιακές Ιστορίες Vol 9 – Μουσείο Τελειών
Με αφορμή την συμμετοχή των παιδιών των ολοήμερων τμημάτων στο eTwinning έργο “Art With painters” με τα παιδιά ασχολούμαστε αυτή την περίοδο με την Γιαπωνέζα καλλιτέχνιδα Yayoi Kusama. Με αφορμή την πρόταση τους δημιουργήθηκε μία μικρή ιστορία που αποτυπώθηκε με την τεχνική των μικρών βιβλίων της παιδαγωγικής Freinet!!!
Τα παιδιά συνεργάστηκαν τόσο κατά τη δημιουργία της ιστορίας με τίτλο “Μουσείο Τελειών” αλλά και κατά την εικονογράφησή της!!
Καλή σας ανάγνωση.
Μικρά Βιβλία και Ψηφιακές Ιστορίες Vol 8 – Μία δεινοσαυροπεριπέτεια
Κατά τη διάρκεια του τρίτου εργαστηρίου δεξιοτήτων τα παιδιά είχαν τη δυνατότητα να ασχοληθούν με μία αγαπημένη τους θεματική που αφορούσε τους δεινόσαυρους.
Η πρόταση τους για τη δημιουργία μίας ιστορίας δεν μπορούσε να λείπει!!!!!
Εξέφρασαν τις ιδέες τους και με τη βοήθεια των εκπαιδευτικών δημιούργησαν μία ιστορία με τίτλο “Μία δεινοσαυροπεριπέτεια”, στη συνέχεια συνεργάστηκαν και εικονογράφησαν την ιστορία τους ενώ προκειμένου να μπορεί να διαμοιραστεί η ιστορία ψηφιοποιήθηκε.
Καλή σας ανάγνωση!!!!
«Φανταστικό ταξίδι στον κόσμο των δεινοσαύρων» Εργαστήριο Δεξιοτήτων
«Φανταστικό ταξίδι στον κόσμο των δεινοσαύρων» – Εργαστήριο Δεξιοτήτων
Το εργαστήριο δεξιοτήτων με θέμα τους δεινόσαυρους στοχεύει στην εμπλοκή των νηπίων με τον κόσμο των δεινοσαύρων, κάνοντας ένα ταξίδι πίσω στον χρόνο και γνωρίζοντας καλύτερα τα προϊστορικά αυτά πλάσματα.
Αρχικά, τα παιδιά εξέφρασαν τις ιδέες τους και τις σκέψεις τους για ό,τι θέλουν να μάθουν αλλά και να κάνουν για τους δεινόσαυρους.
Θέλοντας να εμπλακούν τα παιδιά και οι γονείς σε αυτή την θεματική ενότητα, κλήθηκαν να αναζητήσουν στο σπίτι τους οτιδήποτε σχετίζεται με τους δεινόσαυρους (παιχνίδια, βιβλία, λούτρινα κλπ.) και έπειτα να τα φέρουν στο σχολείο και να τα παρουσιάσουν στην ομάδα.
Τα παιδιά έπαιξαν με τους δεινόσαυρους και τους επεξεργάστηκαν στο ελεύθερο παιχνίδι τους.
Έπειτα, έφτιαξαν τα δικά τους απολιθώματα δεινοσαύρων καθώς και δημιούργησαν μακέτα που απεικονίζει τον κόσμο των δεινοσαύρων με τα δικά τους μάτια, χρησιμοποιώντας υλικά όπως πηλό και πλαστελίνη.
Ωστόσο, τα παιδιά έγιναν και τα ίδια δεινόσαυροι και άφησαν τις δικές τους πατημασιές στην τάξη εξασκώντας την αδρή τους κινητικότητα.
Παράλληλα αξιοποιήθηκε και η τεχνολογία αλλά και η εκπαιδευτική ρομποτική όπου μέσω της χρήσης του επιδαπέδιου προγραμματιζόμενου ρομπότ BeeBot εξασκήθηκαν σε χωρικές έννοιες όπως μπροστά-πίσω και αριστερά – δεξιά. Ενώ η πρόταση των παιδιών να δημιουργήσουν το δικό τους αυτοσχέδιο παιχνίδι, ικανοποιήθηκε αξιοποιώντας μηχανισμούς δημιουργίας επιδαπέδιων παιχνιδιών ενώ κάθε ομάδα είχε τη δυνατότητα να αναλάβει ένα μέρος που αφορούσε τη δημιουργίας του παιχνιδιού (ταμπλό, κανόνες, βοήθειες και παγίδες, πιόνια, ζάρι κτλ).
Έσπασαν για άλλη μία φορά τον κώδικα (pixel coding) και ανακάλυψαν το δεινόσαυρο που έκρυβε.
Κατά τη διάρκεια της ενασχόλησης μας με τους δεινόσαυρους αξιοποιήθηκε η πρόταση ενός παιδιού “Να ζωντανέψουμε τους δεινόσαυρους με τα καλωδιάκια”. Αξιοποιήσαμε το κιτ εφευρέσεων Makey Makey και εικόνες δεινοσαύρων”.
Θέλοντας να στολιστούν και άλλο οι τάξεις μας, τα παιδιά ζωγράφισαν, έκοψαν και κόλλησαν πολύχρωμους δεινόσαυρους αλλά και σκέφτηκαν τι θα ήθελαν να πουν στους αγαπημένους τους δεινόσαυρους αν τους συναντούσαν από κοντά!!!
Δεν θα μπορούσαμε βέβαια να παραλείψουμε κάποια από τα βίντεο που είδαν τα παιδιά σχετικά με τους δεινόσαυρους ενώ παράλληλα την τελευταία Παρασκευή τα παιδιά μετέτρεψαν την τάξη σε κινηματογράφο, έκοψαν εισιτήρια και κάθισαν να απολαύσουν μέρος της ταινίας “Ο καλόσαυρος”.
Κατάφεραν επίσης να γίνουν φοβεροί παλαιοντολόγοι και να βρουν απολιθώματα δεινοσαύρων ενώ πέρασαν μία φοβερή “νύχτα” στο μουσείο δεινοσαύρων.
Το εργαστήριο έκλεισε με μία όμορφη βιωματική παράσταση από την ομάδα Sinkinisis που μας ταξίδεψε πολλά πολλά χρόνια πίσω και μας οδήγησε στα ίχνη των δεινοσαύρων. Έμαθαν, έπαιξαν, διασκέδασαν και πήραν αγκαλιά τους αγαπημένους τους δεινόσαυρους.
Μικρά Βιβλία και Ψηφιακές Ιστορίες Vol 7 – Μία μπλε Ιστορία
Με αφορμή το eTwinning έργο “Art with painters” που υλοποιούν τα δύο ολοήμερα τμήματα του Νηπιαγωγείου μας, τα παιδιά ασχολήθηκαν με τον ζωγράφο Pablo Picasso και τους πίνακες του ζωγράφου κατά την μπλε περίοδο. Τα παιδιά επεξεργάστηκαν τους πίνακες αξιοποιώντας τη ρουτίνα σκέψης “See – think – wonder” της προσέγγισης Artful Thinking της ερευνητικής ομάδας Project Zero του πανεπιστημίου Harvard και στη συνέχεια τη ρουτίνα σκέψης “Beginning – Middle – End”. Μέσα από τις παρατηρήσεις τους δημιούργησαν συνεργαζόμενα μία μοναδική ιστορία.
Καλή σας ανάγνωση
Υγιεινή διατροφή – Εργαστήρια Δεξιοτήτων
Στο πλαίσιο των εργαστηρίων δεξιοτήτων υλοποιήθηκε πρόγραμμα για την υγιεινή και ισορροπημένη διατροφή το οποίο υπάγεται στη θεματική ενότητα “Υγεία” στον κύκλο του “Ευ Ζην”.
Αρχικά, ζητήθηκε από τα παιδιά να ζωγραφίσουν το αγαπημένο τους φαγητό και να το παρουσιάσουν στην τάξη. Στη συνέχεια, καταγράφηκαν οι διατροφικές τους συνήθειες σε post-it και δημιουργήθηκε μια αφίσα.
Έπειτα, αφού παρουσιάστηκε η πυραμίδα της μεσογειακής διατροφής, συζητώντας για την ομαδοποίηση των τροφών και για τη συχνότητα κατανάλωσης τους, δημιουργήθηκε από κάθε τμήμα η δική του διατροφική πυραμίδα. Η βάση της περιλαμβάνει τρόφιμα που πρέπει να καταναλώνονται καθημερινά, η κορυφή της τρόφιμα που πρέπει να καταναλώνονται σπάνια και όλα τα υπόλοιπα τρόφιμα βρίσκονται σε ενδιάμεσες θέσεις.
Ακολούθησε η παρουσίαση εικόνων από διάφορες κατηγορίες τροφίμων που υπάρχουν σε φυλλάδια του super market. Αφού τα παιδιά τα χώρισαν σε υγιεινές και ανθυγιεινές, έφτιαξαν την κυρία Υγιεινούλα και την κυρία Ανθυγιεινούλα.
Η κατασκευή του πιάτου της υγιεινής διατροφής αποτέλεσε αγαπημένη δραστηριότητα των παιδιών. Με χρήση ποικίλων υλικών έφτιαξαν κάποια από τα αγαπημένα τους τρόφιμα.
Τέλος, επιμελήθηκαν και τις δικές τους ποδιές!! Μία ιδέα από το Νηπιαγωγείο Λάλουκα
Παράλληλα υλοποιήθηκε και η αγαπημένη δραστηριότητα των pixel coding εμπνευσμένη αυτή τη φορά από τη διατροφή.
Τα παιδιά και πάλι κατάφεραν να σπάσουν τον κώδικα και να ανακαλύψουν νόστιμα και υγιεινά φρούτα.
Ενώ αξιοποιώντας το κιτ εφευρέσεων Makey Makey τα παιδιά έπαιξαν σε ομάδες σε ένα παιχνίδι γνώσεων όπου πατώντας τα buzzer απάντησαν σε σχετικές ερωτήσεις διατροφής.
Αξιολογώντας την όλη δράση δημιούργησαν ένα συνεργατικό μικρό βιβλίο της διατροφής.
Ακολουθούν σύνδεσμοι με 2 τραγούδια που ακούσαμε κατά τη διάρκεια του προγράμματος.
Μικρά Βιβλία και Ψηφιακές ιστορίες Vol 6 – Διατροφή
Στο πλαίσιο των εργαστηρίων δεξιοτήτων τα παιδιά είχαν τη δυνατότητα να ασχοληθούν με την υγιεινή διατροφή!
Τα μικρά βιβλία της Παιδαγωγικής Φρενέ ήρθαν και πάλι στο προσκήνιο καθώς τα παιδιά ζήτησαν να δημιουργήσουν ένα μικρό βιβλίο για τη διατροφή!!!
Καλή σας όρεξη!!!!
STEM Discovery Week 2024
Το σχολείο μας συμμετέχει από το 2019 και υποστηρίζει τη δράση STEM Discovery Campaign
Join the 2024 STEM Discovery Campaign, a joint international initiative organised by Scientix and the Life Terra project that invites educators, projects, organisations, libraries, schools, universities, youth clubs and all the interested stakeholders across Europe and the world to celebrate careers and studies in the fields of Science, Technology, Engineering and Mathematics (STEM).
We invite everyone to get involved in the 2024 STEM Discovery Campaign by organizing, conducting and taking part in various STEM activities and featuring them on the STEM Discovery Campaign map, becoming partners and participating in our competitions as well as other online events!
Add your STEM activity on the Map!
Have you organized a STEM activity since May 2023? Include it on the map! Sign in to your (free) Scientix account and put your activity on a world map.
You want to participate?
Have you organised, conducted and/or participated in STEM activities since May 2023? Are you interested in showcasing any projects or efforts that promote STEM education? Are you a teacher or an organisation working in STEM? All STEM-related actions can be included on the STEM Discovery Campaign map and help spark learners’ interest in STEM and shape their STEM identities!
Are you interested in becoming a partner?
Public and privately funded projects, non-governmental and governmental organizations, universities, libraries, youth clubs, companies and schools active in STEM education are welcome to join the 2024 STEM Discovery Campaign as partners. By committing to the SDC24, the partners agree to:
- Organise and share information about (online) activities and actions in STEM education as part of the STEM Discovery Campaign.
- Encourage third parties to support and join the initiative by organising STEM activities (online) or actions of their own and share information about them as part of the STEM Discovery Campaign, in particular by marking these activities on the campaign map.
- Publish on their web page information in support of the STEM Discovery Campaign, hence facilitating an active exchange of information among projects, organisations and schools.
For more information on the registration steps that potential partners need to follow, please download the guide for partners document and fill in the form. For general information and promotional materials, visit the official page of the 2024 STEM Discovery Campaign on the Scientix portal.
Μικρά Βιβλία και Ψηφιακές ιστορίες Vol 5 – Πως να πετάξει ένας πιγκουίνος
Με αφορμή την ενασχόληση μας με τα μικρά βιβλία της παιδαγωγικής Freinet, τα παιδιά συνεργάστηκαν δημιούργησαν και εικονογράφησαν μία ιστορία με αφορμή την ανάγνωση του βιβλίο του Oliver Jeffers “Πετάνε οι Πιγκουίνοι».
Μπορείτε να δείτε και να εκτυπώσετε την ιστορία που δημιούργησαν τα παιδιά.