Καθαρισμός γηπέδου 5 x 5 Γλώσσας

εικόνα Viber 2024 04 24 12 24 12 887

Την Τετάρτη 17 Απριλίου πραγματοποιήθηκε  περίπατος στο γήπεδο του χωριού μας. Οι μαθητές και μαθήτριες του σχολείου μας  προχώρησαν με τον κατάλληλο εξοπλισμό  μαζί με τους εκπαιδευτικούς του σχολείου μας σε καθαρισμό από σκουπίδια του  χώρου που και οι ίδιοι περνούν πολύ χρόνο τις απογευματινές τους ώρες παίζοντας.

Ο καθαρισμός αυτός πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της ευαισθητοποίησης των μαθητών σε περιβαλλοντικά ζητήματα μέσω του προγράμματος που υλοποιείται την τρέχουσα σχολική χρονιά στο σχολείο μας.  Μέσα από το πρόγραμμα αυτό επιδιώκουμε να ενισχύσουμε την περιβαλλοντική εκπαίδευση και ευαισθητοποίηση των μαθητών σε περιβαλλοντικά ζητήματα δημιουργώντας μελλοντικά ενεργούς πολίτες με κριτική σκέψη.

Δράση: Με φάρο ένα βιβλίο. Δικαίωμα στην ελευθερία της τέχνης.

34

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ποίησης (21 Μαρτίου) μιλήσαμε για το πως η ποίηση μπορεί να μας ανοίξει δρόμους, να μας γεμίσει εικόνες και συναισθήματα. Διαβάσαμε το βιβλίο “Να ένα ποίημα που γιατρεύει ψάρια” και συνειδητοποιήσαμε ότι η ποίηση υπάρχει σε ό,τι όμορφο κρύβεται γύρω μας.

Έπειτα οι μαθητές αποπειράθηκαν να γράψουν τα δικά τους ποιήματα. Αφού ήρθαν σε επαφή με διάφορες μορφές ποίησης και ξέφυγαν από το μοντέλο του αυστηρά ομοιοκατάληκτου στίχου, αποφάσισαν να γράψουν ποιήματα “σχηματικά” (concrete poems), όπου οι στίχοι είναι δομημένοι έτσι που να σχηματίζουν το αντικείμενο στο οποίο αναφέρεται το ποίημα.

Δράση: Με φάρο ένα βιβλίο. Δικαίωμα στην ελεύθερη έκφραση.

12

Η δράση: Με φάρο ένα βιβλίο συνεχίζεται με την ιστορία “Η βαλίτσα με τα μυστικά του κυρίου Μπένγιαμιν”, μια συναρπαστική και αληθινή ιστορία, πανέμορφα εικονογραφημένη, για τη σημασία της ατομικής ελευθερίας και για το πόσο μακριά μπορούμε να φτάσουμε για να τη διαφυλάξουμε.

Ο Βάλτερ Μπένγιαμιν, ένας από τους σημαντικότερους γερμανούς φιλοσόφους και συγγραφείς, μπορεί να κυνηγήθηκε από το ναζιστικό καθεστώς για τις ιδέες του, όμως τα γραπτά του διασώθηκαν και άνθρωποι απ’ όλο τον κόσμο τα διαβάζουν και μιλούν γι’ αυτά μέχρι και σήμερα. (Από το οπισθόφυλλο του βιβλίου)
 
Το Δικαίωμα στην Ατομική Ελευθερία και ιδιαίτερα στην Ελεύθερη Έκφραση συζητήθηκε μέσα από αυτό το υπέροχο βιβλίο. Ιδιαίτερα σε μια περίοδο έντονης λογοκρισίας , είναι σημαντικό οι μαθητές να γνωρίζουν ότι είναι κατοχυρωμένο δικαίωμά τους να ζουν και να εκφράζονται ελεύθερα.
Τα παιδιά έφτιαξαν τις δικές τους βαλίτσες και με την τεχνική του κολάζ τοποθέτησαν εικόνες και λέξεις που θέλουν να διαφυλάξουν. Μίλησαν για την ελευθερία του λόγου μέσα από λέξεις και εικόνες βιβλίων, περιοδικών και εικαστικών τεχνών.

Πανελλήνια ημέρα κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού

Η 6η Μαρτίου, καθιερωμένη από το Υπουργείο Παιδείας ως Πανελλήνια Ημέρα κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού, αποτελεί μια ηχηρή υπενθύμιση για ένα φαινόμενο που δυστυχώς ταλανίζει τις σχολικές κοινότητες σε όλο τον κόσμο. Ο σχολικός εκφοβισμός, μια μορφή επιθετικής συμπεριφοράς που ασκείται από παιδιά προς άλλα παιδιά, βλάπτει σοβαρά την ψυχοσυναισθηματική ανάπτυξη των μαθητών και επηρεάζει αρνητικά την μαθησιακή διαδικασία.

Τα παιδιά μέσα από παιχνίδι συζήτησαν, δραματοποίησαν καταστάσεις, προβληματίστηκαν,  μίλησαν για τα συναισθήματα των παιδιών που υφίστανται βία με στόχο την ανάπτυξη  ενσυναίσθησης. Δόθηκε ιδιαίτερη έμφαση  στην ενημέρωση και  στη δράση απέναντι σε περιστατικά συστηματικής και επαναλαμβανόμενης βίας, η οποία μπορεί να έχει πολλές μορφές: σωματική, λεκτική, ψυχολογική, κοινωνική και διαδικτυακή.

Στη συνέχεια, ανατέθηκε στους μαθητές να πραγματοποιήσουν ο καθένας από ένα δικό τους έργο σχετικά με το bullying. Τα εργα-οι ζωγραφιές των παιδιών συλλέχθηκαν και τοποθετήθηκαν σε μια γωνιά του σχολείου προκειμένου να γίνει δημοσκόπηση για την καλύτερη ζωγραφιά.

Συμμετοχή της Ε’-ΣΤ’ τάξης στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Ζωγραφικής της Παιδικής HELMEPA που οργανώνεται από την Ελληνική Ένωση Προστασίας Θαλάσσιου Περιβάλλοντος για τη σχολική χρονιά 2023-24

εικόνα Viber 2024 03 05 19 02 04 060

Η θάλασσα αποτελεί σημαντικό στοιχείο της φύσης. Αποτελεί πηγή εσόδων των ανθρώπων και μέρος διασκέδασης κι ευχαρίστησης, σπίτι ζωντανών οργανισμών και δρόμο εμπορίου κι επικοινωνίας που δυστυχώς πολλές φορές είτε εσκεμμένα είτε από ανθρώπινη αμέλεια  καταστρέφεται. Η ρύπανση των θαλασσών είναι ένα ζήτημα που πρέπει να μας απασχολεί όλους. Οι τρόποι μόλυνσής της πολλοί και οι μέθοδοι καθαρισμού της δύσκολοι. Αντί να σκεφτόμαστε πώς θα διορθώσουμε ένα πρόβλημα, ας σκεφτούμε πώς να το αποτρέψουμε!

Με την αρχή της χρονιάς 2024 και συγκεκριμένα τον μήνα Φεβρουάριο οι μαθητές της Ε’-ΣΤ’ τάξης συμμετείχαν στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Ζωγραφικής για τις Ομάδες της Παιδικής HELMEPA της σχολικής χρονιάς 2023-2024 που οργανώνεται από την Ελληνική Ένωση Προστασίας Θαλάσσιου Περιβάλλοντος. Σκοπός του προγράμματος ήταν η ευαισθητοποίηση των μαθητών σχετικά με τα απορρίμματα στις θάλασσες και τις ακτές. Αρχικά, προβλήθηκε στους μαθητές ένα εκπαιδευτικό βίντεο για τις θάλασσες και τις ακτές και τις ενέργειες που μπορούμε να κάνουμε προκειμένου να τις προστατέψουμε. Στη συνέχεια, το βίντεο έδωσε το έναυσμα για συζήτηση και καταιγισμό ιδεών από τους μαθητές. Οι απόψεις των μαθητών σχετικά με το θέμα καταγράφηκαν και χρησιμοποιήθηκαν ως πηγή έμπνευσης για τη ζωγραφική που ακολουθούσε. Τέλος, οι μαθητές σε συνεργασία με τις εκπαιδευτικούς Κατερίνα Παπαθανασίου και Εύη Αϋφαντή σχεδίασαν και ζωγράφισαν τη δική τους εικόνα προκειμένου να αποτυπώσουν το μήνυμα “Μην ψαρώνεις, μπορούμε να σώσουμε τις θάλασσες”.

 

Οι μαθητές της Γ’-Δ’ τάξης γράφουν χαϊκού

3 11 1

Οι μαθητές της Γ’Δ’ τάξης στο πλαίσιο του μαθήματος της Γλώσσας έγραψαν τα δικά τους χαϊκού, τα μικρότερα ποιήματα που έχετε διαβάσει ποτέ!

Τα χαϊκού είναι μια μορφή ιαπωνικού ποιήματος. Ένα χαϊκού έχει 17 συλλαβές και χωρίζεται σε 3 στίχους. Περιγράφει μια στιγμή του χρόνου… δημιουργεί με λέξεις μια εικόνα.

Ο σπουδαίος Έλληνας ποιητής Γεώργιος Σεφέρης, ο πρώτος που τιμήθηκε με Νόμπελ Λογοτεχνίας, έγραψε σε νεαρή ηλικία χαϊκού.

Δράση: “Διαχείριση θυμού παιδιών σχολικής ηλικίας” από το Κέντρο Κοινότητας Δήμου Σκοπέλου

4321

Βιωματική δράση πραγματοποιήθηκε στους μαθητές του σχολείου μας με θέμα «Διαχείριση θυμού παιδιών σχολικής ηλικίας» από το Κέντρο Κοινότητας Σκοπέλου την Τετάρτη 14 Φεβρουαρίου και την Τετάρτη 21 Φεβρουαρίου 2024 κατά τη διάρκεια του σχολικού προγράμματος. Ομιλήτρια της δράσης ήταν η ψυχολόγος του Κέντρου Κοινότητας κα Αικατερίνη Λιθαδιώτη.

Τα παιδιά συμμετείχαν σε δραστηριότητες βιωματικού και διαδραστικού χαρακτήρα για την ορθή διαχείριση του θυμού και τον έλεγχο της παρόρμησης σχετικά με τον θυμό. Η τεχνική των θυμωμένων μπαλονιών βοήθησε τα παιδιά να διαχωρίσουν τον θυμό από την επιθετικότητα, να κατανοήσουν ότι ο θυμός είναι ένα αποδεκτό συναίσθημα που δεν είναι καλό να τον αφήνουμε να συσσωρεύεται μέσα μας γιατί αν εκραγούμε μπορεί να κάνουμε κακό στον εαυτό μας ή στους γύρω μας.

Eίδαν το οπτικοποιημένο  παραμύθι «Ο πράσινος δράκος και το μαγικό κουτί». Ζωγράφισαν καταστάσεις και γεγονότα που τα θυμώνουν και τα έβαλαν στο μαγικό κουτί. Αναζήτησαν τα σημάδια του θυμού στο ανθρώπινο σώμα και έφτιαξαν σε ομάδες το φανάρι διαχείρισης του θυμού: Σταμάτα-Κόκκινο, Σκέψου-Πορτοκαλί, Πράξε- Πράσινο που βοηθά στον έλεγχο του θυμού τους ώστε όταν αισθάνονται θυμωμένα να μην αντιδρούν υπερβολικά και να μη φέρονται επιθετικά και βίαια.

Η συνάντηση με την ψυχολόγο του Κέντρου Κοινότητας ήταν πολύ εποικοδομητική αφού η σωστή εκτόνωση του θυμού μέσα και έξω από το σχολείο συνεισφέρει στη βελτίωση των διαπροσωπικών σχέσεων.

Δράση: Με φάρο ένα βιβλίο. Δικαίωμα στην ταυτότητα.

Η ταυτότητα δεν είναι απλώς μια φωτογραφία και τα στοιχεία μας. Ταυτότητα είναι οι ρίζες μας, τα ενδιαφέροντά μας, τα “πιστεύω’ μας, η μοναδικότητά μας, τα κοινά αλλά και διαφορετικά μας σημεία, όλα όσα μας περιγράφουν. Η ταυτότητά μας είμαστε εμείς, ο μοναδικός εαυτός μας και είναι δικαίωμά μας να την υπερασπιζόμαστε.
thumbnail IMG 20240123 124341
Τα παραπάνω προέκυψαν από τις συζητήσεις που κάναμε με τα παιδιά, αφού διαβάσαμε τα βιβλία “Το αγόρι που στο κεφάλι του φύτρωσε ένα δέντρο” της Ροδούλας Παπά και “Σημάδια” της Εύης Γεροκώστα. Έπειτα δημιουργήσαμε το δικό μας “Χάρτη της ταυτότητάς μας”, ένα περίγραμμα του εαυτού μας με όλα όσα μας χαρακτηρίζουν.
Αυτός είναι ο μοναδικός, υπέροχος εαυτός μας.
thumbnail IMG 20240131 131947thumbnail IMG 20240131 132040thumbnail IMG 20240131 132059 1thumbnail IMG 20240131 131907 1

Δράση: Με φάρο ένα βιβλίο. “Χάρισε ένα βιβλίο, δυνάμωσε το φως”.

thumbnail 1707736755366thumbnail IMG 20231201 1019071707736911996thumbnail 1707736705304thumbnail IMG 20240125 124659IMG 20240125 100106
Ο Δεκέμβριος ήταν μήνας γιορτής για τα βιβλία. Το σχολείο μας συμμετείχε στη δράση του ‘Elniplex” για τη φιλαναγνωσία “Χάρισε ένα βιβλίο, δυνάμωσε το φως” , η οποία ήρθε να καθιερώσει την 21η Δεκεμβρίου ως ημέρα χριστουγεννιάτικης βιβλιοπλημμύρας, δηλαδή ως ημέρα ανταλλαγής βιβλίων σε εθνικό επίπεδο. Τη δράση συνόδευσαν δραστηριότητες σχετικές με τα βιβλία στις οποίες πήραν μέρος μικροί και μεγάλοι. Μεταξύ αυτών, συγγραφείς παιδικής λογοτεχνίας έστειλαν το δικό τους μήνυμα στα παιδιά του σχολείου μας με τις σκέψεις τους για το βιβλίο. Τους ευχαριστούμε πολύ.
Ευχαριστούμε θερμά όλους όσοι χάρισαν βιβλία στο σχολείο μας, για την ανανέωση της σχολικής μας βιβλιοθήκης.
Ευχαριστήριο οφείλουμε και στη συγγραφέα Ανδρικοπούλου Μαρία, η οποία έστειλε στο σχολείο μας βιβλία της για τη βιβλιοθήκη μας και σελιδοδείκτες για τους μαθητές.

Δράση: Με φάρο ένα βιβλίο. Ποιος είναι τελικά ο πιο δυνατός άνθρωπος του κόσμου;

Το φιλαναγνωστικό ταξίδι μας στον κόσμο των δικαιωμάτων του παιδιού ξεκίνησε με τη συζήτηση γύρω από το πώς μπορούμε να διεκδικούμε τα δικαιώματά μας. Έχουμε τη δύναμη; Μπορούμε να γίνουμε οι ήρωες των δικαιωμάτων μας;
Διαβάσαμε τα βιβλία: “Έχω δικαίωμα; Έχω δικαίωμα.”  και “Ο πιο δυνατός άνθρωπος του κόσμου”.
Το πρώτο βιβλίο αποτέλεσε μια εισαγωγή στην αναγνώριση των βασικών δικαιωμάτων τους και το δεύτερο μάς βοήθησε να αντιληφθούμε τη σημασία που έχει το να αναλαμβάνουμε δράση για τη διεκδίκησή τους αλλά και το να αναγνωρίζουμε και να αναλαμβάνουμε την ευθύνη αν βρισκόμαστε στη θέση του να καταπατήσουμε το δικαίωμα κάποιου άλλου. Συζητήσαμε για το ότι η ελευθερία και τα δικαιώματά μας κουβαλούν από πίσω τους μια ευθύνη για σωστή διαχείρισή τους και όχι κατάχρησή τους.
Ποιός είναι τελικά ο πιο δυνατός άνθρωπος του κόσμου;
Τα παιδιά αποφάσισαν πως η δύναμη κρύβεται στη συνεργασία, στο μαζί. Μόνο έτσι έρχεται η αλλαγή.
IMG 20231212 124303IMG 20231212 124315IMG 20231212 121935IMG 20231212 1217391IMG 20231212 121904IMG 20231212 121841