4η Ολυμπιακή εβδομάδα στο σχολείο μας

ΤΕΤΑΡΤΗ ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ 2 1ΤΕΤΑΡΤΗ ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ 1 1
 «Ολυμπιακή Παιδεία – 4η Ολυμπιακή εβδομάδα στα Σχολεία»
 22 έως τις 26 Απριλίου 2024.
Η Ολυμπιακή Εβδομάδα στα Σχολεία, έχει ως βασικό σκοπό να προσεγγίσει και να συμπεριλάβει όλους όσοι εμπλέκονται με την αγωγή και την εκπαίδευση, να εμπνεύσει, να ευαισθητοποιήσει και να κινητοποιήσει τους/τις μαθητές/τριες στη διαμόρφωση συμπεριφορών και δεξιοτήτων, οι οποίες εκπορεύονται από το πνεύμα του Ολυμπισμού.
Οι βασικοί άξονες ενημέρωσης – ευαισθητοποίησης των μαθητών/τριών είναι:
  • Αρχαίοι Ολυμπιακοί Αγώνες
  • Σύγχρονοι Ολυμπιακοί Αγώνες
  • Ολυμπιακοί Αγώνες Αθήνα 2004
  • Ολυμπιακά Ιδεώδη – ηθικά ζητήματα

Γιορτή λήξης σχολικού έτους 2023-24

ΓΙΟΡΤΗ 1ΓΙΟΡΤΗ 2ΓΙΟΡΤΗ 3

Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε η γιορτή λήξης των μαθημάτων της σχολικής χρονιάς 2023-24. Μαθητές και εκπαιδευτικοί προετοίμασαν τη γιορτή με μεράκι και τα παιδιά συμμετείχαν σε μουσικοχορευτικά δρώμενα και ομαδικά παιχνίδια. Η διευθύντρια του σχολείου έκανε την ανασκόπηση της χρονιάς, ευχαρίστησε όλους όσους συνδράμουν στο έργο του σχολείου, αποχαιρέτησε τους/τις μαθητές/ριες της ΣΤ’ τάξης που με τη σειρά τους αποχαιρέτησαν το σχολείο με τα δικά τους λόγια και ευχήθηκε σε μαθητές/ριες, γονείς και εκπαιδευτικούς χαρούμενο και ξέγνοιαστο καλοκαίρι. Μέλη του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων δώρισαν στους τελειόφοιτους αναμνηστικά δώρα και κέρασαν γλυκίσματα στους παρευρισκόμενους.

Η διευθύντρια και το εκπαιδευτικό προσωπικό του σχολείου εύχεται σε όλους και όλες καλό καλοκαίρι!

Εκπαίδευση των μαθητών/ριών του σχολείου μας στις Τεχνολογίες Υδρογόνου

Με αφορμή την παραλαβή ενός πακέτου αξιοποίησης STEM, δωρεά της εταιρείας “MYTILINEOS (Energy & Metals)” προς το 2ο Δημοτικό Σχολείο  Σκοπέλου Γλώσσας “Αλέξανδρος Τουρνάρης”, οι μαθητές/ριες της Ε’-ΣΤ’ τάξης είχαν την ευκαιρία να ενημερωθούν για τις τεχνολογίες υδρογόνου.
Οι μαθητές/ριες  ενημερώθηκαν για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, τη διαδικασία της ηλεκτρόλυσης και θυμήθηκαν τα συστατικά από τα οποία αποτελείται το νερό.
Στη συνέχεια, σε συνεργασία με την εκπαιδευτικό της τάξης Αικατερίνη Παπαθανασίου και την εκπαιδευτικό Παράλληλης Στήριξης Παρασκευή Αϋφαντή, οι μαθητές/ριες κατασκεύασαν ένα αμαξίδιο. Το αμαξίδιο αυτό αφορούσε τον διαχωρισμό του νερού σε υδρογόνο και οξυγόνο και πώς αυτό μπορεί να κινηθεί με τη βοήθεια μόνο του υδρογόνου. Η διαδικασία που ακολούθησαν οι μαθητές/ριες φαίνεται στο σχετικό βίντεο.

Ψωμί απ’ τα χεράκια μας

Την Πέμπτη 30 Μαΐου στο πλαίσιο της ενότητας “Του κόσμου το ψωμί” του γλωσσικού μαθήματος, η Γ’-Δ’ Δημοτικού έφτιαξε το δικό της ψωμί, με τη βοήθεια της αγαπημένης μας κυρίας Παγώνας. Τα παιδιά γνώρισαν βιωματικά πώς φτιάχνεται το πολύτιμο ψωμί και απόλαυσαν την εμπειρία. Το ψωμί έγινε από τα χεράκια τους και ήταν κατά γενική ομολογία το πιο γλυκό όλου του κόσμου γιατί φτιάχτηκε με αγνά υλικά και αγάπη.

1234

Εκπαιδευτικό πρόγραμμα Ελληνικής Ποδοσφαιρικής Ομοσπονδίας «Πάσα στα θρανία» 2023-2024

ΠΑΣΑ ΣΤΑ ΘΡΑΝΙΑ 1ΠΑΣΑ ΣΤΑ ΘΡΑΝΙΑ 2ΠΑΣΑ ΣΤΑ ΘΡΑΝΙΑ 3

Κύριος στόχος του εν λόγω εκπαιδευτικού προγράμματος είναι η μετάδοση στους/στις μαθητές/τριες μηνυμάτων και αξιών, όπως του «ευ αγωνίζεσθαι», της ομαδικότητας, της ισότητας, του δίκαιου παιχνιδιού που πηγάζουν μέσα από το άθλημα του ποδοσφαίρου και τον αθλητισμό γενικότερα. Επιπλέον, το πρόγραμμα στοχεύει στη βελτίωση των κινητικών, φυσικών και ψυχοπνευματικών ικανοτήτων των παιδιών μέσα από ποδοσφαιρικές δράσεις στο σχολικό περιβάλλον, καθώς και στη δημιουργία μελλοντικών καλύτερων φιλάθλων, παικτών, επαγγελματιών του αθλητισμού και καλύτερα ενημερωμένων αυριανών πολιτών.

Επίσης, χορηγείται το σχολικό εγχειρίδιο «Πάσα στα Θρανία» στους/στις μαθητές/τριες ως εκπαιδευτικό υλικό για το εν λόγω πρόγραμμα. Η θεματολογία που αναπτύσσεται καλύπτει με σύγχρονο επιστημονικό τρόπο και παιδαγωγικές μεθόδους σειρά θεμάτων (ιστορική διαδρομή του αθλήματος, διατροφή, άσκηση και ανάπτυξη, ψυχολογία και πλήθος κοινωνικών μηνυμάτων).

5 Ιουνίου. Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος

fJdl Yg 1

Με αφορμή την παγκόσμια ημέρα περιβάλλοντος, τη Δευτέρα 3 Ιουνίου, μαθητές και μαθήτριες του σχολείου μας  προχώρησαν  στη δημιουργία αφισών με στόχο την περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση των συμμαθητών τους αλλά και της τοπικής κοινότητας. Οι αφίσες αυτές τοποθετήθηκαν από τους μαθητές στον προαύλιο χώρο του σχολείου.

Η δράση αυτή  πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της ευαισθητοποίησης των μαθητών σε περιβαλλοντικά ζητήματα πρόγραμμα που υλοποιείται την τρέχουσα σχολική χρονιά στο σχολείο μας.  Μέσα από το πρόγραμμα αυτό επιδιώκουμε να ενισχύσουμε την περιβαλλοντική εκπαίδευση και ευαισθητοποίηση των μαθητών σε περιβαλλοντικά ζητήματα δημιουργώντας μελλοντικά ενεργούς πολίτες με κριτική σκέψη.

IyQatHPvgTQ9cB0

«Ο Ήλιος, ο Ηλιάτορας, ο Πετροπαιχνιδάτορας»

436027700 26069428952648045 5811723137015771555 n436406343 388915150773786 2264056175913259904 n436492275 416751804534862 7876280142253608462 n 1

Με αφόρμηση το μάθημα από το βιβλίο της Μελέτης Περιβάλλοντος σχετικά με τον ήλιο, οι μαθητές της πρώτης δημοτικού με τη δασκάλα τους διερεύνησαν το φαινόμενο της εναλλαγής μέρας και νύχτας με σημείο αναφοράς τον ήλιο μέσα από μία σειρά βιωματικών δραστηριοτήτων. Ο ουρανός, ο ήλιος, τα αστέρια και η γη αποτελούν μυστήριο για τα παιδιά, ειδικά αυτά της μικρής ηλικίας, ενώ ταυτόχρονα θέλοντας να ερμηνεύσουν τα φαινόμενα αυτά έχουν δημιουργήσει τις δικές τους αναπαραστάσεις μέσα από την καθημερινή τους ζωή. Ο ηλιόλουστος ουρανός της Πέμπτης 23/05 ήταν μια καλή ευκαιρία για τους μαθητές της πρώτης να βγουν στην αυλή, να εντοπίσουν τον ήλιο, το σημείο από όπου βγαίνει (ανατολή) και εν συνεχεία τα υπόλοιπα σημεία του ορίζοντα (δύση, βοράς, νότος). Έπειτα, άκουσαν σε τραγούδι το ποίημα του Οδυσσέα Ελύτη με τίτλο «Ο ήλιος ο ηλιάτορας, ο πετροπαιχνιδάτορας» δίνοντας την ευκαιρία στους μαθητές να προβληματιστούν αν τελικά είναι ο ήλιος ή η γη που κινείται. Έπειτα, παρακολούθησαν σε βίντεο τις δύο κινήσεις της γης, την περιστροφή και την περιφορά, τις οποίες στη συνέχεια τις μιμήθηκαν τα ίδια τα παιδιά. Με ενθουσιασμό και περιέργεια, οι μαθητές μεταφέρθηκαν μέσω του λογισμικού Google Earth Pro σε διάφορες χώρες του πλανήτη μας για να διαπιστώσουν ότι την ίδια στιγμή κάποιες είχαν μέρα ενώ κάποιες άλλες νύχτα. Κατόπιν, με σκοπό να κατανοήσουν γιατί συμβαίνει αυτό, προχώρησαν στην κατασκευή μιας προσομοίωσης της εναλλαγής μέρας και νύχτας και με την χρήση της υδρογείου σφαίρας και ενός φακού για ήλιο παρατήρησαν το φαινόμενο. Τέλος, εκμεταλλευόμενοι την ανοιξιάτικη μέρα βγήκαν και πάλι στην αυλή για να παίξουν σε ζευγάρια το παιχνίδι μέρα-νύχτα μιμούμενοι τις δύο κινήσεις της γης.

Τα ΒΙΒΛΙΑ ΣΕ ΡΟΔΕΣ έφτασαν στο σχολείο μας.

ΒΙΒΛΙΑ ΣΕ ΡΟΔΕΣ

Το πρόγραμμα ΒΙΒΛΙΑ ΣΕ ΡΟΔΕΣ είναι μια μικρή, κινητή, δανειστική και θεματική βιβλιοθήκη που κινείται σε βαλίτσες με ρόδες. Δημιουργήθηκε το 2012 από την πολιτιστική εταιρεία ΠΥΡΝΑ με τη συνεργασία του Γραφείου Περιβάλλοντος της Α’ Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αθηνών. Με σημαντική δωρεά του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος το πρωτοποριακό πρόγραμμα επεκτάθηκε κατά το 2013-14 εκτός Αττικής και έκτοτε έχει συνεχώς ανοδική πορεία.

Με αίτηση που κάναμε να μας αποσταλούν τα βιβλία σε ρόδες, μια βαλίτσα με βιβλία ήρθε στο σχολείο μας με τη θεματική “Δικαιώματα” και θα παραμείνει σε αυτό για έναν μήνα. Στη Γ’-Δ΄τάξη υποδεχτήκαμε τη βαλίτσα με χαρά. Ξεφυλλίζουμε τα βιβλία, παρατηρούμε τα εξώφυλλα και τα οπισθόφυλλά τους, διαβάζουμε μεγαλόφωνα, επεξεργαζόμαστε αρκετά στην τάξη και ενθαρρύνουμε τον δανεισμό τους στο σπίτι, ώστε τα παιδιά να έχουν περισσότερο χρόνο να απολαύσουν την ανάγνωση μόνα τους ή με την οικογένειά τους αποκτώντας κουλτούρα φιλαναγνωσίας.  Καλά αναγνωστικά ταξίδια σε όλους μας!

Καθαρισμός γηπέδου 5 x 5 Γλώσσας

εικόνα Viber 2024 04 24 12 24 12 887

Την Τετάρτη 17 Απριλίου πραγματοποιήθηκε  περίπατος στο γήπεδο του χωριού μας. Οι μαθητές και μαθήτριες του σχολείου μας  προχώρησαν με τον κατάλληλο εξοπλισμό  μαζί με τους εκπαιδευτικούς του σχολείου μας σε καθαρισμό από σκουπίδια του  χώρου που και οι ίδιοι περνούν πολύ χρόνο τις απογευματινές τους ώρες παίζοντας.

Ο καθαρισμός αυτός πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της ευαισθητοποίησης των μαθητών σε περιβαλλοντικά ζητήματα μέσω του προγράμματος που υλοποιείται την τρέχουσα σχολική χρονιά στο σχολείο μας.  Μέσα από το πρόγραμμα αυτό επιδιώκουμε να ενισχύσουμε την περιβαλλοντική εκπαίδευση και ευαισθητοποίηση των μαθητών σε περιβαλλοντικά ζητήματα δημιουργώντας μελλοντικά ενεργούς πολίτες με κριτική σκέψη.