της Ιωάννας Γκουτέλα (Α΄1)

     Στις 7 Δεκεμβρίου και ώρα 12:00 πραγματοποιήθηκε το ενδοσχολικό πρωτάθλημα ανώμαλου δρόμου στον εξωτερικό χώρο του σχολείου. Σε αυτόν τον αγώνα δρόμου έλαβαν μέρος πολλές μαθήτριες. Οι ακόλουθες έξι κατάφεραν να κατακτήσουν τις πρώτες θέσεις, για τις οποίες απονέμονται μετάλλια:

1η Παναγιώτα Φωτίου (B΄4)

2η Καρατζόγλου Φοίβη (Γ΄2)

3η Παγούνη Αικατερίνη (Β΄2)

4η Καραβίδα Βασιλεία (Β΄2)

5η Μυλωνά Κωσταντίνα (Β΄3)

6η Κατσανάκη Βασιλεία (Γ΄2)

DSC05880DSC05865

     Τα κορίτσια, αφού έκαναν τις ασκήσεις προθέρμανσης υπό την καθοδήγηση της μαθήτριας Φοίβης Καρατζόγλου, ετοιμάστηκαν για τον αγώνα. Η διαδρομή ήταν ο γύρος του σχολείου, τον οποίο θα τον επαναλάμβαναν τρεις φορές.

     Στον πρώτο γύρο προηγείται η Φοίβη Καρατζόγλου με ελάχιστη διαφορά από τη δεύτερη, Παναγιώτα Φωτίου, ενώ στο τέλος του γύρου κάποια κορίτσια εγκαταλείπουν τον αγώνα. Έτσι, λοιπόν, με μικρές απώλειες οι υπόλοιπες μαθήτριες συνεχίζουν τον αγώνα τους. Στον δεύτερο γύρο τα πράγματα παραμένουν ίδια.

P1020858     Μετά από πέντε λεπτά και στον τελευταίο γύρο η Φοίβη είναι για άλλη μια φορά πρώτη. Ξαφνικά όμως, πριν από την τελευταία στροφή και λίγο πριν τη λήξη, έπειτα από μεγάλη προσπάθεια η Παναγιώτα Φωτίου περνάει πρώτη και κερδίζει τον αγώνα.

     Ήταν ένας σπουδαίος αγώνας και όλες οι αθλήτριες έδωσαν τον καλύτερό τους εαυτό. Συγχαρητήρια!

του Απόστολου Μαρμαγκά (Β΄3)

     Τη Δευτέρα 7 Δεκεμβρίου 2015, την τέταρτη σχολική ώρα, στην αυλή του σχολείου μας, αγόρια από όλα τα τμήματα συμμετείχαν σε ένα πολύ σημαντικό γεγονός για το σχολείο, τον ενδοσχολικό αγώνα ανώμαλου δρόμου. Ο αγώνας διεξήχθη υπό την επιμέλεια των γυμναστών μας, της κ. Β. Κεχαγιά και του κ. Κ. Λώλη.

    Στην αρχή της ώρας, όλα τα παιδιά που συμμετείχαν παρατάχθηκαν στη κάτω αυλή του σχολείου και αφού προθερμάνθηκαν μαζί με την κ. Κεχαγιά, περίμεναν το σύνθημα του κ. Λώλη για την εκκίνηση. Την ίδια ώρα, πολλά παιδιά παρακολουθούσαν περιμετρικά της αυλής και άλλα βγάζανε φωτογραφίες.

    Μόλις ο κ. Λώλης έδωσε το σήμα της εκκίνησης, όλοι οι διαγωνιζόμενοι ξεκίνησαν μαζί και προσπαθούσαν να κρατηθούν κοντά στους πρώτους.

PC070007112

    Ο αγώνας διήρκεσε τέσσερις γύρους. Στον πρώτο γύρο, ο Εμβραΐζογλου, του Γ΄1, επιχειρεί να πάρει προβάδισμα, έχοντας λίγο πίσω του τον συμμαθητή του, Βλάχα. Όμως, χάνει γρήγορα την πρώτη θέση, από τα πρώτα μέτρα του δεύτερου γύρου, και από εκείνο το σημείο και μετά ο Βλάχας αρχίζει και παίρνει ένα προβάδισμα, που γύρο με το γύρο αυξάνεται.

    Στους υπόλοιπους γύρους, ο Βλάχας δε χάνει την πρωτιά. Όσον αφορά στην δεύτερη θέση, από τον τρίτο κιόλας γύρο ο Τζιόρας, από το Γ΄3, έχει πάρει μία διαφορά από τους υπόλοιπους, με τους Γούνη και Εμβραΐζογλου να ακολουθούν στη τρίτη και τέταρτη θέση αντίστοιχα. Λίγα μέτρα πριν από τον τερματισμό, ο Βλάχας έχοντας πλέον πάρει απόσταση θριάμβου, δε θα διστάσει να σταματήσει λίγο για να βγάλει μία selfie και ύστερα να τερματίσει! Μετά από λίγη ώρα, σιγά σιγά τερμάτισαν όλα τα παιδιά.

    Οι χρόνοι των αθλητών απείχαν πολύ μεταξύ τους. Ο Βλάχας τερμάτισε με εμφανή άνεση σε χρόνο 3΄ και 50΄΄, ενώ στη δεύτερη θέση ο Τζιόρας με χρόνο 3΄ και 56΄΄. Οι υπόλοιποι τερμάτισαν σε χρόνους πάνω από τα 4 λεπτά.

 PC070036Αναλυτικά οι πρώτοι έξι του αγώνα:

  •   Λάμπρος Βλάχας Γ΄1
  •   Γιάννης Τζιόρας Γ΄3
  •   Λεωνίδας Γούνης Γ΄2
  •   Νίκος Εμβραΐζογλου Γ΄1
  •   Θέμης Λέκκας Γ΄2
  •   Χαρίλαος Σιάφης Γ΄4

 

 

 

του Χάρη Κουρουζίδη (Α΄2)

    Πριν από μία εβδομάδα, την Τρίτη 13 Οκτωβρίου, η τάξη μου, το Α΄2, πήγε μια εκπαιδευτική εκδρομή στη Ζωσιμαία Δημόσια Κεντρική Ιστορική Βιβλιοθήκη Ιωαννίνων. Όλοι οι μαθητές συγκεντρωθήκαμε μαζί με τους συνοδούς μας έξω από την είσοδο του σχολείου, για να πάμε στη βιβλιοθήκη. Όταν φτάσαμε εκεί, συναντήσαμε την υπεύθυνη, η οποία θα μας παρουσίαζε το πρόγραμμα που θα παρακολουθούσαμε.

    Πριν μπούμε μέσα στη βιβλιοθήκη, οι δάσκαλοί μας μας εξήγησαν ότι το πρόγραμμα θα έχει σχέση με τα είδη των γραφών από τις παλαιότερες εποχές έως σήμερα. Όταν εισήλθαμε στον χώρο, μας συστήθηκε η υπεύθυνη. Σε όλη τη διάρκεια της παρουσίασης μας παρουσίασε τα είδη των γραφών αλλά και μας έδωσε κάποιες επιπλέον πληροφορίες γι’ αυτά, όπως σε ποια εποχή χρησιμοποιούνταν, από ποιους λαούς και πού γράφονταν. Εκτός όμως από αυτό μας έδειξε και εικόνες, για να τα κατανοήσουμε καλύτερα.

Α2,2Α2,1

    Οι εντυπώσεις μου από κει είναι θετικές, παρόλο που στο ίδιο πρόγραμμα είχα πάρει μέρος και στο δημοτικό σχολείο. Τα πλεονεκτήματά του όμως είναι ότι μας τα παρουσίασαν πιο αναλυτικά, δηλαδή με περισσότερες λεπτομέρειες. Η υπεύθυνη ήταν πολύ καλή, καθώς μας εξήγησε με επιπρόσθετες πληροφορίες την ιστορία της βιβλιοθήκης, κάτι που δεν πρόβλεπε το πρόγραμμα. Θα ήθελα πολύ να κάνουμε κι άλλες τέτοιες εκπαιδευτικές επισκέψεις με το σχολείο.

Οκτ 15
22
Κάτω από (Άρθρα) από στις 22-10-2015 και με ετικέτα

του Χρήστου Μανταλόβα (Α΄2)

   Χθες, την Τετάρτη 21 Οκτωβρίου 2015, επισκεφτήκαμε με το σχολείο το Πανηπειρωτικό Στάδιο. Ήταν η πρώτη εκδρομή με το γυμνάσιο. Όλοι ήταν εκεί, μαθητές και δάσκαλοι από όλο το σχολείο. Ήταν μια ευκαιρία να γνωριστώ καλύτερα με τους συμμαθητές μου. Άδειασε το μυαλό, χαλάρωσα χωρίς να έχω άγχος για τα μαθήματα κι έκανα μάλιστα και καινούργιες παρέες από άλλα τμήματα.

    Φύγαμε από το σχολείο νωρίς το πρωί. Μόλις φθάσαμε, όλοι έτρεχαν, για να προλάβουν να «πιάσουν» ένα γήπεδο Πανηπειρωτικόή να αγοράσουν κάτι από το κυλικείο. Το τμήμα μου ήταν το πρώτο που έφθασε εκεί. Σαν αστραπή όλοι πήγαιναν προς το γήπεδο, για να παίξουν ποδόσφαιρο. Δεν προλάβαμε να ξεκινήσουμε, διότι η Γ΄ γυμνασίου ως η «μεγαλύτερη» τάξη είχε το δικαίωμα να διεκδικεί όποιο γήπεδο ήθελε χωρίς να ρωτήσει. Χωρίς να έχουμε τι να κάνουμε, πήγαμε να παίξουμε μπάσκετ. Μια χαρά ήταν, το ευχαριστήθηκα.

    Η εκδρομή ήταν αρκετά ευχάριστη. Έπαιξα, διασκέδασα με τους καινούργιους μου φίλους. Δεν την περίμενα, για να είμαι ειλικρινής, και γι’ αυτό ενθουσιάστηκα. Όμως δεν ήταν τόσο ωραία όσο στο Δημοτικό, καθώς κράτησε λιγότερο. Ελπίζω και εύχομαι την επόμενη φορά να είναι μεγαλύτερη.

της Ελένης Δήμου (Α΄1)

Ζωσιμαία

    Το σχολείο μου διοργάνωσε πρόσφατα μία επίσκεψη στη Ζωσιμαία Βιβλιοθήκη. Εκεί, η υπεύθυνη μας μίλησε για τη λειτουργία της, η οποία μετρά πάνω από 180 χρόνια ζωής – γι’ αυτό και πήρε το όνομα «Ιστορική» από το 2004. Η βιβλιοθήκη ιδρύθηκε από τους αδελφούς Ζωσιμάδες το 1828, ως βιβλιοθήκη της Ζωσιμαίας Σχολής. Μόνο το 1940 ανέστειλε τη λειτουργία της λόγω του Β΄ Παγκόσμιου Πολέμου. Παλιά στεγαζόταν στο Δημαρχείο, ένα κτίριο βυζαντινού ρυθμού, ενώ τώρα στεγάζεται στην Πλατεία Μπότσαρη, στο κτίριο των παλαιών λουτρών.

    Το θέμα της επίσκεψής μας στη Βιβλιοθήκη ήταν: «Από τις πινακίδες της Γραμμικής Γραφής στα Tablets. Ένα ταξίδι στην ιστορία της γραφής και του βιβλίου». Πράγματι, ταξιδέψαμε στο παρελθόν. Πρώτος σταθμός, η Μεσοποταμία, το 4000 π.Χ. Εκεί είδαμε τη σφηνοειδή γραφή. Έπειτα, ταξιδέψαμε στην Αίγυπτο, το 3.000 π.Χ., όπου οι ιερείς και γραφείς σκάλιζαν ιερογλυφικά πάνω στις πέτρες. Μετά πήγαμε στην εποχή του Χαλκού. Ταξιδέψαμε στην Κρήτη και γνωρίσαμε τον «πρόδρομο της τυπογραφίας», τον δίσκο της Φαιστού. Ύστερα είδαμε τη Γραμμική Α΄, η οποία ήταν γραμμένη με γραμμές και όχι με σύμβολα. Η Γραμμική Β΄ την ακολούθησε, η οποία ήταν συλλαβική.

    Στη συνέχεια γνωρίσαμε τα πρώτα βιβλία, φτιαγμένα από πάπυρο και τυλιγμένα σε ρολά. Ο πάπυρος προερχόταν από τις φλούδες του φυτού, οι οποίες πατιούνταν με πέτρες, τις άλειφαν με κόλλα και τις άφηναν να στεγνώσουν στον ήλιο. Η περγαμηνή διαδέχεται τον πάπυρο το 200-100 π.Χ. στην Πέργαμο. Η περγαμηνή ήταν κομμάτια επεξεργασμένου δέρματος. Το ταξίδι του χαρτιού ακολουθεί. DSC_0352Εφευρίσκεται από τους Κινέζους το 105 μ.Χ. και περνά από την Κίνα στην Ινδία, μετά στην Περσία, στην Αραβία, στη Βόρεια Αφρική, στην Ισπανία και φτάνει και στην Ευρώπη. Έπειτα από έναν αιώνα περνά και στην Αμερική. Η τυπογραφία ουσιαστικά ξεκινά με τους Κινέζους το 100 μ.Χ., ενώ στην Ευρώπη εφευρίσκεται από τον Γουτεμβέργιο μόλις το 1452 μ.Χ. Πολλοί από τους πρώτους σημαντικούς τυπογράφους ήταν Έλληνες, όπως οι Γλυκύδες, ο Δημήτριος Δαμιλλάς. Τέλος, το ταξίδι τελειώνει στη σημερινή εποχή με τα υπερσύγχρονα tablets.

    Το ταξίδι στη γνώση θα μου μείνει αξέχαστο!

της Ειρήνης Αρλέτου (Α΄1)

    Το πρωί της Παρασκευής 9 Οκτωβρίου η τάξη μας, το Α΄1 του Πρότυπου Γυμνασίου Ζωσιμαίας Σχολής, με τη συνοδεία δύο καθηγητών, έκανε μια επίσκεψη στη ZB 4bΖωσιμαία Βιβλιοθήκη, με σκοπό την παρακολούθηση του εκπαιδευτικού προγράμματος «Από τις πινακίδες της Γραμμικής Γραφής στα Tablets». Η επίσκεψη έγινε με αφορμή όσα μάθαμε για τη γραφή στο μάθημα των Αρχαίων και της Ιστορίας.

    Στη βιβλιοθήκη η υπεύθυνη, κ. Παπαδοπούλου, μας έδειξε μια παρουσίαση που αναφερόταν στην ιστορία της γραφής. Είδαμε τη Γραμμική Α και Β, τη σφηνοειδή γραφή, αλλά και τα ιερογλυφικά. Στη συνέχεια μελετήσαμε υλικά στα οποία έγραφαν αλλά και τις γραφικές ύλες τις οποίες χρησιμοποιούσαν. Μας έδειξαν πένες και μελάνι, αλλά και κάποια από τα είδη χαρτιών που χρησι-μοποιούσαν για τα βιβλία, όπως πάπυρο και περγαμηνή. Στη συνέχεια μάθαμε για τα βιβλία της αρχαίας εποχής αλλά και για τη βιβλιοδέτηση και μετά μας ξενάγησαν στο αναγνωστήριο. Επίσης εργαστήκαμε με φύλλα εργασίας, όπου μάθαμε να γράφουμε το όνομά μας και στα ιερογλυφικά.

    Η επίσκεψή μας ήταν ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα και διασκε-δαστική. Μάθαμε πολλά πράγματα για την ιστορία της γραφής και της τυπογραφίας και για την Κεντρική Βιβλιοθήκη της πόλης μας. Ήταν μια επίσκεψη που θα μου μείνει αξέχαστη.

Μαΐ 15
23

Απρ 15
08

    Παραλάβαμε πρόσφατα μέσω ταχυδρομείου το έπαθλο που συνόδευε τη βράβευσή μας από τη Γυναικεία Λογοτεχνική Συντροφιά για τα φύλλα της 2ης περιόδου του «Ζωσιμάδων Τύπου». Πρόκειται για μια σειρά βιβλίων εφηβικής λογοτεχνίας από τις εκδόσεις Πατάκη.

    Ευχαριστούμε πολύ τόσο τη Γυναικεία Λογοτεχνική Συντροφιά όσο και τον εκδοτικό οίκο Πατάκη και τους συγχαίρουμε για την προώθηση της φιλαναγνωσίας των μικρών μαθητών.

   Τα βιβλία που επιλέξαμε και λάβαμε είναι τα ακόλουθα:

  • Φρ. Ντ’Αντάμο, Ικμπάλ, ένα παιδί ενάντια στην παιδική εργασία
  • Αγγελικής Βαρελλά, Καλημέρα, Ελπίδα
  • Γαλάτειας Γρηγοριάδου-Σουρέλη, Εμένα με νοιάζει
  • Βαγγέλη Ηλιόπουλου, Παίξε το ανάποδα
  • Παντελή Καλιότσου, Τα ξύλινα σπαθιά
  • Μαρίας Λαμπαδαρίδου-Πόθου, Συνέντευξη με το φάντασμα του βάλτου
  • Λουί Περγκό, Ο πόλεμος των κουμπιών
  • Λότης Πέτροβιτς-Ανδρουτσοπούλου, Η προφητεία του κόκκινου κρασιού
  • Λότης Πέτροβιτς-Ανδρουτσοπούλου, Αμίλητη αγάπη
  • Ούρσουλα Ποζνάνσκι, Έρεβος. Μετά το login τίποτα δε θα είναι το ίδιο
  • Ζωρζ Σαρή, Τα χέγια
  • Μάργκαρετ Μπίτσετ Στόου, Η καλύβα του μπαρμπα-Θωμά
  • Λίτσας Ψαραύτη, Η εξαφάνιση
  • Λίτσας Ψαραύτη, Το χαμόγελο της Εκάτης

    Αποφασίσαμε να τα διατηρήσουμε προς το παρόν στο σχολείο σαν μια μικρή δανειστική βιβλιοθήκη, ώστε να έχουν την ευκαιρία όλοι οι συντάκτες της εφημερίδας να τα δανειστούν και να τα διαβάσουν όλα.

 

20150401_090423-1      Την Τετάρτη 1η Απριλίου 2015 η ομάδα της εφημερίδας μας επισκέφθηκε τον «Ηπειρωτικό Αγώνα», την αρχαιότερη ημερήσια εφημερίδα της Ηπείρου. Μας υποδέχτηκαν εγκάρδια η Διευθύντρια, κ. Τιτίκα Τζάλλα, και οι εργαζόμενοι, ενώ ήρθε να μας χαιρετήσει και η εκδότρια της εφημερίδας, κ. Λουκία Τζάλλα. Αφού μας ενημέρωσαν για τη λειτουργία του «Ηπειρωτικού Αγώνα» και τη συμβολή του στην ιστορία του Τύπου της Ηπείρου, μας ξενάγησαν στους χώρους και στα αρχεία. Ωστόσο, το σημαντικότερο κομμάτι της διδακτικής μας επίσκεψης ήταν το βιωματικό.

20150401_092217-1   Οι δημοσιογράφοι κ. Βαρβάρα Αγγέλη και κ. Γιώργος Τσαντίκος σχε- δίασαν και πραγματοποίησαν με τους μαθητές ένα δίωρο εργαστήριο δημοσιογραφίας. Οι μικροί «δημοσιογράφοι», χωρισμένοι σε τρεις ομάδες, έμαθαν από επαγγελματίες του χώρου για τις αρχές της ειδησεογραφίας, τη δημοσιογραφική έρευνα, τη σημασία της διασταύρωσης των ειδήσεων και της αξιολόγησης των πηγών, την αξιοποίηση του αρχείου στην παραγωγή ειδήσεων και τη δομή της είδησης. Επίσης αναζήτησαν ειδήσεις στο αρχείο, σχολίασαν δημοσιογραφικά κείμενα, συμμετείχαν σε εικονική συνέντευξη τύπου και έγραψαν τα δικά τους μονόστηλα.

   Ο «διαδραστικός» χαρακτήρας της συνάντησής μας με τους δημοσιογράφους ενθουσίασε τους μαθητές και μετέτρεψε τη διδακτική επίσκεψη σε πραγματικό μάθημα δημοσιογραφίας. Ευχαριστούμε θερμά όλο το προσωπικό της εφημερίδας «Ηπειρωτικός Αγών» γι’ αυτή την πολύ αξιόλογη εμπειρία.

 20150401_090325-120150401_090409-1

Δεκ 14
28