Ανάπτυξη ικανοτήτων μέσα από την εικαστική τέχνηΑνάπτυξη ικανοτήτων μέσα από την εικαστική τέχνη

Η εικαστική τέχνη μπορεί να αποτελέσει, όπως το θέατρο και η μουσική, ένα εργαλείο διδασκαλίας με μεγάλη δύναμη για τον εκπαιδευτικό. Η χαρά της δημιουργίας σε συνδυασμό με την οργανωμένη και στοχευμένη διδασκαλία μπορεί να βοηθήσει ιδιαίτερα τους μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες να ασκήσουν την αυτοσυγκέντρωση, τη δημιουργικότητα και τη φαντασία τους. Επίσης μπορεί να […]

Απλές και επαυξημένες προτάσειςΑπλές και επαυξημένες προτάσεις

Απλές είναι οι προτάσεις που αποτελούνται μόνο από τους κύριους όρους μιας πρότασης δηλαδή το ρήμα , το υποκείμενο και το αντικείμενο. Π.χ. Ο Τάσος παίζει μπάλα. Επαυξημένες είναι οι προτάσεις στις οποίες υπάρχουν πιο πολλοί όροι οι οποίοι δίνουν περισσότερες λεπτομέρειες. Π.χ. Ο μικρός Τάσος παίζει με ενθουσιασμό μπάλα. Η λέξη μικρός είναι σε […]

Πολυγλωσσία και μάθησηΠολυγλωσσία και μάθηση

Κάθε γλώσσα έχει την αξία της και γενικά η καλλιέργεια της αγάπης για την εκμάθηση ξένων γλωσσών, βοηθά τους ανθρώπους να κατανοήσουν πως ο γλωσσικός πλούτος της κάθε γλώσσας είναι σημαντικός και ξεχωριστός! Τα παιδιά που μεγαλώνουν σε δίγλωσσο περιβάλλον μπορούν να κατανοήσουν πιο εύκολα την αξία της αποκωδικοποίησης μεταξύ έννοιας και φθόγγων. Ακόμη κατανοούν […]

Οπτικοακουστικός Γραμματισμός στην ΕκπαίδευσηΟπτικοακουστικός Γραμματισμός στην Εκπαίδευση

Η εισαγωγή του κινηματογράφου στο σχολείο δεν αφορά απλώς στην εισαγωγή ενός ακόμα εξειδικευμένου μαθήματος, αλλά αρθρώνεται με όλο το σχολικό πρόγραμμα. Λειτουργεί κυρίως ως τρόπος προσέγγισης, διδασκαλίας και εκμάθησης των άλλων μαθημάτων, κατά τρόπο δομικό, και όχι απλώς ως εικονογράφηση. Τα όποια εξειδικευμένα μαθήματα εντάσσονται στην ευρύτερη αυτή λογική. Ο κινηματογράφος είναι γλώσσα και […]

Κυκλοφορώντας με ασφάλειαΚυκλοφορώντας με ασφάλεια

Ολοένα και πιο σημαντικό ρόλο στην καθημερινότητα των μικρών μαθητών έχουν οι γνώσεις τους σχετικά με την κυκλοφοριακή αγωγή. Οι περισσότεροι ζουν σε πόλεις, όπου είναι απαραίτητη η γνώση των σημάτων καθώς και η απόκτηση μιας σωστής οδικής συμπεριφοράς. Για τον λόγο αυτό κάθε χρόνο και υποχρεωτικά πλέον υπάρχει η ενημέρωση των μαθητών για τους […]

Κατασκευή κύκνουΚατασκευή κύκνου

Δείτε στο παρακάτω βίντεο πώς μπορείτε να κατασκευάσετε έναν κύκνο εύκολα, χρησιμοποιώντας μόνο χαρτί και μαρκαδόρους! Από το συγκεκριμένο ιστότοπο μπορείτε να μάθετε να κατασκευάζετε μικρές κατασκευές, ακονίζοντας το μυαλό και εξασκώντας τα χέρια!

Η μαγειρική και …η χαρά της δημιουργίας σε ταξίδια συνεργατικά!Η μαγειρική και …η χαρά της δημιουργίας σε ταξίδια συνεργατικά!

      Η μαγειρική είναι ένας ενδιαφέρον τομέας για τους μικρούς μαθητές. Τους αρέσει να παίζουν με τα υλικά! Έτσι πολλές φορές κοντά στην περίοδο των εορτών, έχουμε την ευκαιρία να φτιάχνουμε στο σχολείο διάφορες μικρές λιχουδιές! Έτσι, στην τάξη μου, στο Στ2 τμήμα, οργανώσαμε ένα πρωινό και φτιάξαμε κουλουράκια ομαδικά, πριν από λίγες […]

Εκδήλωση για την παγκόσμια ημέρα των ατόμων με αναπηρίαΕκδήλωση για την παγκόσμια ημέρα των ατόμων με αναπηρία

Την Τρίτη στις 3 Δεκεμβρίου 2019, οι μαθητές μου, δηλαδή οι μαθητές του Στ2, η δασκάλα ειδικής αγωγής Ελευθεριάδου Μαρία  και εγώ, παρουσιάσαμε ένα δικό μας αφιέρωμα, για αυτήν την πολύ σημαντική ημέρα. Συγκεκριμένα, μετά την παρουσίαση-συζήτηση για το τι σημαίνει αναπηρία από την εκπαιδευτικό αγωγής, και μετά από μια δική μου παρουσίαση για τη […]

Μια μικρή παρουσίαση του 1ου Δημοτικού Σχολείου ΚιλκίςΜια μικρή παρουσίαση του 1ου Δημοτικού Σχολείου Κιλκίς

Το 1ο Δημοτικό Σχολείο Κιλκίς είναι το σχολείο στο οποίο εργάζομαι τα τελευταία χρόνια. Είναι ένα από μεγαλύτερα σχολεία της πόλης μας.Όπως αναφέρεται σε εργασία των μαθητών (της Στ1 τάξης,2017-2018).Είναι δωδεκαθέσιο και αποτελείται από 12 αίθουσες διδασκαλίας, ένα εργαστήριο φυσικής και ένα υπολογιστών, 4 αποθήκες, ένα κυλικείο, ένα γραφείο δασκάλων. Στο μεγάλο κτίριο που είναι […]

Μια ωραία ιδέα για ανάπτυξη συνεργασίαςΜια ωραία ιδέα για ανάπτυξη συνεργασίας

   ΄Ο,τι φτιάχνει κανείς με τα χέρια του, το αγαπά διπλά. ΄Ο,τι φτιάχνει κανείς με παρέα, μοιράζεται την αγωνία, το ενδιαφέρον, την προσπάθεια, τον κόπο , την αποτυχία και την επιτυχία αν θα ρθει. Αλλά μια ομαδική κατασκευή έχει πιο πολύ ενδιαφέρον: Μπορούν να διαπιστωθούν οι σχέσεις των μαθητών μεταξύ τους, τι ρόλο επιλέγουν να […]