Το Βραβείο Διασκευασμένου Σεναρίου 2007 στην Άννα Γαρεφαλάκη

Το Βραβείο Διασκευασμένου Σεναρίου για ταινία μεγάλου μήκους (ύψους 7.000 ευρώ) απένειμε το Εθνικό Κέντρο Βιβλίου (ΕΚΕΒΙ) τη Δευτέρα 19 Νοεμβρίου σε ειδική εκδήλωση που οργάνωσε στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης.

Το Βραβείο απέσπασε η Άννα Γαρεφαλάκη για το σενάριο «Σκέλεθρας» που είναι βασισμένο στο ομώνυμο βιβλίο του Κύπριου συγγραφέα Νίκου Νικολαΐδη, το οποίο σενάριο σύμφωνα με την Επιτροπή «είναι μία δημιουργική διασκευή που αποδίδει με οξυδέρκεια και ευαισθησία το πνεύμα του συγγραφέα».

Τιμητική μνεία απονεμήθηκε στην Κλειώ Κολοκυθά για το σενάριο «Μεντόλ» που βασίστηκε στο «Μενεξεδένιο Μπουκετάκι» του Γρηγορίου Ξενόπουλου.

Ακολούθησε στρογγυλό τραπέζι που διοργάνωσε το ΕΚΕΒΙ σε συνεργασία με την Εταιρεία Συγγραφέων με θέμα: «Από το βιβλίο στο σενάριο. Πώς γίνεται η μεταφορά ενός μυθιστορήματος στον κινηματογράφο;», με τη συμμετοχή των: Θανάση Βαλτινό, συγγραφέα- πρόεδρος της Εταιρείας Συγγραφέων, και τους συγγραφείς Νικ Γκατζογιάννη, Βαγγέλη Ραπτόπουλο και Πέτρο Τατσόπουλο.

Η βραβευμένη ΄Αννα Γαρεφαλάκη φανερά συγκινημένη ευχαρίστησε το ΕΚΕΒΙ λέγοντας χαρακτηριστικά: « Είναι πολύ διαφορετικό να πειραματίζομαι μόνη μου και να αδειάζω το κεφάλι μου για να διαβάσω ένα συγγραφέα σαν τον Νίκο Νικολαϊδη και πολύ διαφορετικό, κάποιος να σκύβει πάνω σε αυτό το γραπτό να το αξιολογεί και να το εκτιμά». Και συνέχισε ευχαριστώντας τον Νίκο Νικολαϊδη γιατί όπως εξήγησε, «με πολύ μεγάλη γενναιοδωρία, ενώ ο ίδιος έζησε μέσα στις στερήσεις, έγραψε τις εικόνες του για τον κόσμο και φρόντισε κιόλας αυτές να φτάσουν μέχρι εμάς». Η σεναριογράφος δεν παρέλειψε να ευχαριστήσει, και τον δάσκαλό της, Χρήστο Παπαδημούλη, δάσκαλο του θεάτρου και του κινηματογράφου που της δίδαξε, όπως είπε, «την τέχνη της ηθοποιίας και του σεναρίου», αλλά και την οικογένειά της που την στήριξε σε κάθε της προσπάθεια.

Η κ. Κλειώ Κολοκυθά, η οποία τιμήθηκε με την ειδική μνεία, είπε χαρακτηριστικά για το έργο της: «Ήταν ένα ενδιαφέρον πείραμα αυτή η δουλειά γιατί ήταν μια μεταφορά σε μία άλλη εποχή από αυτή που είναι η ιστορία του βιβλίου». Στη συνέχεια τόνισε ότι για να έχουμε ένα επιτυχημένο σενάριο δεν χρειάζεται να μένουμε απαραίτητα στο τυπικό και στη φόρμα του κειμένου και της προέλευσης του, αλλά ότι μπορούμε να το πάρουμε σαν αφορμή για να κάνουμε πάρα πολλά πράγματα. «Άλλωστε η ιστορία είναι αυτή που κρατάει», τόνισε κλείνοντας.

Αφήστε μια απάντηση