Archive for Δεκέμβριος, 2010

Γιατί γιορτάζουμε τα Χριστούγεννα στις 25 Δεκεμβρίου; »

Σήμερα, θεωρούμε δεδομένο και αυτονόητο ότι ο Χριστός γεννήθηκε στις 25 Δεκεμβρίου. Τους πρώτους χριστιανικούς αιώνες, όμως, τα γενέθλια του Χριστού ήταν θέμα ατελείωτων συζητήσεων. Το ότι ο Χριστός γεννήθηκε στις 25 Δεκεμβρίου, αποφασίστηκε, τελικά, το 336 μ.Χ και ο λόγος ήταν ότι έπρεπε να αντικατασταθεί μια σημαντική γιορτή των Ελλήνων και των Λατίνων. Οι πιστοί της προηγούμενης θρησκείας, γιόρταζαν τις ημέρες εκείνες τη μεγάλη γιορτή της γέννησης του Ήλιου (Dies Solis Invectis Natalis). Κατά την αστρονομία, επίσης, 23 – 25 Δεκεμβρίου είναι οι μέρες του χειμερινού ηλιοστάσιου. Μέχρι τον 7ο – 8ο αιων. δεν έβρισκαν ησυχία με τέτοια ζητήματα, για παράδειγμα: ο Επιφάνιος (315 – 403) είχε προτείνει την 6η Ιανουαρίου ως ημέρα γέννησης του Χριστού, ενώ ο Κλήμης ο Αλεξανδρεύς (ο σημαντικότερος θεολόγος του β΄αιων.) είχε προτείνει τη 18η Νοεμβρίου. Αξιοσημείωτη λεπτομέρεια είναι ότι πρώτα προσδιορίστηκε η ημερομηνία της γέννησης του Χριστού (25 Δεκεμβρίου) και στη συνέχεια ορίστηκε η ημερομηνία της γιορτής της σύλληψης του Θεανθρώπου, ακριβώς εννέα μήνες νωρίτερα (Ευαγγελισμός της Θεοτόκου, 25 Μαρτίου).
Όταν ο χριστιανισμός θα διαδοθεί στους βόρειους λαούς της Ευρώπης, τότε, θα εμπλουτιστεί με νέα ήθη και έθιμα, όπως, για παράδειγμα το χριστουγεννιάτικο έλατο.

Η Ιστορία του Χριστουγεννιάτικου δέντρου.

Το χριστουγεννιάτικο δένδρο καθιερώθηκε τον 8ο αιώνα από τον Άγιο Βονιφάτιο (672- 754), ο οποίος διαδίδοντας τον Χριστιανισμό στους Γερμανούς, έπρεπε να αντικαταστήσει τις δοξασίες των γηγενών πληθυσμών. Συγκεκριμένα, οι αρχαίοι Γερμανοί λάτρευαν τον ιερό δρυ (: βελανιδιά) και ο Βονιφάτιος τους τον αντικατέστησε με το χριστουγεννιάτικο έλατο. Πολλούς αιώνες αργότερα (το 1539) ο Μαρτίνος Λούθηρος θα κρεμάσει πάνω στο έλατο φαγώσιμα ή είδη ρουχισμού. Αυτά τα χρήσιμα δώρα θα αντικατασταθούν, αργότερα, με τα σημερινά άχρηστα στολίδια (μπάλες, λαμπάκια κ.α)

Πότε στολίστηκε το πρώτο δέντρο στην Ελλάδα και πότε στην Αθήνα, στην Ουάσιγκτον, στο Λονδίνο;

Το πρώτο Χριστουγεννιάτικο δένδρο στην Ελλάδα στολίστηκε το 1833 στο Ναύπλιο, έξω από το σπίτι του Όθωνα. Στη συνέχεια, όταν η πρωτεύουσα μεταφέρθηκε στην Αθήνα, η οικία του Όθωνα (ακόμα δεν υπήρχαν ανάκτορα) ήταν το μοναδικό στολισμένο σπίτι στην Αθήνα. Εμπρός στο σπίτι του βασιλιά, λοιπόν, έκαναν ουρά οι Αθηναίοι για να θαυμάσουν το πρωτόγνωρο δέντρο. Το στολισμένο καραβάκι δεν το γνώριζαν στην Αθήνα παρά μόνο σε ορισμένα νησιά. Συνεπώς, το χριστουγεννιάτικο έλατο ήταν μία νέα μόδα και δεν περιόρισε κάποια προϋπάρχουσα συνήθεια των Αθηναίων (και των περισσοτέρων Ελλήνων). Τώρα, γιατί πρέπει να το στολίζουμε, το δέντρο και τη φάτνη, με ψεύτικο χιόνι αυτό δεν έχει να κάνει με τη Βηθλεέμ, αλλά με τη Γερμανική προέλευση του εθίμου.
Πάντως και στην Εσπερία το έθιμο με το στόλισμα του δέντρο διαδόθηκε την ίδια, περίπου, εποχή. O Λευκός Oίκος απέκτησε το πρώτο του στολισμένο χριστουγεννιάτικο δέντρο το 1856, επί προεδρίας Φράνκλιν Πιρς, ενώ το παλάτι του Oυίδσορ στόλισε για πρώτη φορά χριστουγεννιάτικο δέντρο το 1834. Tο έφερε στο παλάτι ο Πρίγκιπας Aλβέρτος, σύζυγος της Bασίλισσας Bικτόριας για χάρη της βασιλικής οικογένειας.

πηγή: 24 Γράμματα, https://blogs.sch.gr/gymespch

Μείωση εισακτέων στις ιατρικές σχολές »

Επιμελητήριο Υγείας για όλους τους επαγγελματίες του χώρου, αποσύνδεση του πτυχίου από την άδεια άσκησης επαγγέλματος, δραστική μείωση αποφοίτων και ανατροπές στις ιατρικές σχολές προβλέπει κυβερνητικό σχέδιο.

Μείωση εισακτέων στις ιατρικές σχολές, πιο «σκληρή» εκπαίδευση των φοιτητών της Ιατρικής, σταδιακή μείωση του αριθμού των φοιτητών Ιατρικής που έρχονται από το εξωτερικό και αποσύνδεση του πτυχίου Ιατρικής από την άδεια άσκησης επαγγέλματος είναι μερικές μόνο από τις παρεμβάσεις που μελετούν τα συναρμόδια υπουργεία Υγείας και Παιδείας.

Πίεση ασκείται και προς τους πανεπιστημιακούς γιατρούς, προκειμένου να βάλουν «πλάτη» στην ολοήμερη λειτουργία των νοσοκομείων. Τους δίνεται η δυνατότητα λειτουργίας ιδιωτικού ιατρείου, με την προϋπόθεση ότι θα πρέπει να εργάζονται δύο μέρες στο «ολοήμερο» νοσοκομείο για να έχουν δικαίωμα μίας μέρας ιδιωτικού ιατρείου.

Σημείο αιχμής
Το ανθρώπινο δυναμικό αποτελεί σημείο αιχμής για την αναμόρφωση του δημόσιου συστήματος Υγείας. Η χώρα μας διαθέτει ?αναλογικά? τους περισσότερους γιατρούς στην Ευρώπη, στοιχείο το οποίο οδηγεί σε προκλητή ζήτηση των υπηρεσιών Υγείας. Από την άλλη, διαθέτει τους λιγότερους νοσηλευτές, με αποτέλεσμα να υποβαθμίζεται η παρεχόμενη περίθαλψη στα δημόσια νοσοκομεία.

Το θέμα αποτέλεσε προχθές αντικείμενο σύσκεψης, υπό τους υπουργούς Υγείας Ανδρέα Λοβέρδο και Παιδείας Αννα Διαμαντοπούλου, παρουσία των γενικών γραμματέων του υπουργείου Υγείας Αντώνη Δημόπουλου και του υπουργείου Παιδείας Βασίλη Παπάζογλου. Η υπουργός Παιδείας εισηγείται τη δημιουργία Επιμελητηρίου Υγείας, το οποίο θα αποτελεί τη θεσμική «ομπρέλα» των επαγγελμάτων του χώρου. Μελετάται, επίσης, το πλαίσιο εισαγωγής φοιτητών στις σχολές Ιατρικής, ενώ συζητείται και το θέμα εισαγωγής ηλικιακών κριτηρίων.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΟΛΟΚΛΗΡΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ..

«Σκούπα» για 350 επαγγέλματα »


ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ, ΤΡΟΪΚΑ ΚΑΙ ΜΠΟΛΚΕΣΤΑΪΝ ΑΛΛΑΖΟΥΝ ΒΙΑΙΑ ΤΗ ΖΩΗ ΣΕ 2,2 ΕΚΑΤ. ΕΛΛΗΝΕΣ ΠΟΛΙΤΕΣ
Των ΔΗΜΗΤΡΑΣ ΚΑΔΔΑ, ΒΑΣΙΛΗ ΓΕΩΡΓΑ
Ανοίγει ο δρόμος για την είσοδο «ξένων» και «μεγάλων» συμφερόντων σε επιχειρήσεις από το χώρο των ιδιωτικών πανεπιστήμιων ώς τις λαϊκές αγορές και το πλανόδιο εμπόριο
Παπακωνσταντίνου και Σαχινίδης, με το «μάνιουαλ» της τρόικας στο χέρι, είναι έτοιμοι για τις μεγάλες ανατροπές.

Τα πάνω-κάτω σε 350 και πλέον επαγγέλματα αλλά και περίπου 2,2 εκατομμύρια πολίτες που εμπλέκονται σε αυτά, είτε ως επιχειρηματίες είτε ως εργαζόμενοι, φέρνει νομοσχέδιο-«σκούπα» του υπουργείου Οικονομικών που απελευθερώνει ή διευκολύνει την άσκηση δραστηριότητας.

Οι αλλαγές που έρχονται είναι σαρωτικές:

*Επιτρέπεται η είσοδος «ξένων» και «μεγάλων» επιχειρηματικών συμφερόντων σε χώρους και δραστηριότητες όπου μέχρι σήμερα υπήρχε προστασία των «μικρών».

*Ανοίγει παράλληλα ο δρόμος για την αδειοδότηση σε όλη την επικράτεια πολυκαταστημάτων χωρίς προηγούμενη γνωμοδότηση για τις οικονομικές και κοινωνικές επιπτώσεις στους πάνω από 800.000 απασχολούμενους και επαγγελματίες στον κλάδο του λιανεμπορίου.

*Εταιρείες θα μπορούν να ανταγωνιστούν τους 24.000 πωλητές στις λαϊκές αγορές και το πλανόδιο εμπόριο.

*Καταργούνται οι ελάχιστες τιμές σε ξενοδοχεία και άλλα καταλύματα και επιτρέπεται η παροχή από το εξωτερικό υπηρεσιών τουριστικού πράκτορα και ξενάγηση.

*Τα ιδιωτικά πανεπιστήμια μπορούν να νομιμοποιηθούν.

Οι παραπάνω είναι λίγες μόνο από τις εκατοντάδες σαρωτικές αλλαγές που καλύπτονται πίσω από τον «καπνό» που προκάλεσε η έντονη αντίδραση των «ισχυρών» κλάδων (νομικών, συμβολαιογράφων, φαρμακοποιών, μηχανικών, αρχιτεκτόνων και ορκωτών λογιστών). Οι τελευταίοι κατάφεραν να μεταθέσουν για τις αρχές του 2011 τις αλλαγές, παρά το σφιχτό χρονοδιάγραμμα του μνημονίου που ήθελε την ψήφιση του σχετικού νόμου φέτος. Αντίθετα, οι αλλαγές στο εργασιακό πέρασαν ως «κατεπείγουσες».

Το «άνοιγμα» στα πιο πολλά από τα επαγγέλματα έχει δρομολογηθεί εδώ και χρόνια, προ μνημονίου, από την οδηγία απελευθέρωσης της αγοράς υπηρεσιών (γνωστή ως οδηγία Μπολκεστάιν). Το μνημόνιο έφερε πιο σκληρούς όρους «διευρύνοντας» τη λίστα η οποία συμπληρώνεται από το νομοσχέδιο του υπουργείου Περιφερειακής Ανάπτυξης για τα 16 τεχνικά επαγγέλματα και τις συνολικά 204 ειδικότητες (άδειες) που τα διέπουν.

Η κυβέρνηση ανταλλάσσει από καιρό αλληλογραφία με τις Βρυξέλλες για το συγκεκριμένο θέμα. Είναι σε εξέλιξη διαπραγμάτευση των αρμόδιων υπουργείων με τους εκπροσώπους της τρόικας που φαίνεται να διαφωνούν με μια σειρά «εξαιρέσεις».

1. Τι αλλάζει στο εμπόριο:

*Καταστήματα λιανεμπορίου. Καταργούνται όλοι οι περιορισμοί που σήμερα θέτει η νομοθεσία για την αδειοδότηση πολυκαταστημάτων ανά την επικράτεια βάσει του νόμου 3377/2005. Χρειαζόταν ειδική άδεια από τις νομαρχίες με γνωμοδότηση για τις οικονομικές και κοινωνικές επιπτώσεις για καταστήματα άνω των 1.500 ή 2.000 τ.μ σε απόσταση 20 χλμ. από το κέντρο κάθε πόλης.

*Πωλητές λαϊκών αγορών. Η τρόικα ζητά να δίδεται δικαίωμα και σε όσους δεν μιλούν ελληνικά και να αρθεί το δικαίωμα κατοχής μόνο 1 άδειας ανά φυσικό πρόσωπο.

*Πλανόδιο εμπόριο. Η επιτροπή ζητά να δοθεί δικαίωμα αδειοδότησης και νομικών προσώπων και να αρθεί η απαγόρευση να έχουν άλλη εργασία. Η Ελλάδα δηλώνει ότι θα καταργηθεί η αγόρευση πλανόδιου εμπορίου σε πόλεις με περισσότερους από 20.000 κατοίκους.

*Εκθέσεις. Αίρεται η απαγόρευση παράλληλης άσκησης άλλου επαγγέλματος και εξετάζεται να επιτραπεί η διενέργεια εκθέσεων κατά τη διάρκεια της Διεθνούς Εκθεσης Θεσσαλονίκης.

2. Αλλαγές στον τουρισμό.

Στα τουριστικά καταλύματα καταργούνται οι διασφαλισμένες κατώτερες τιμές «πόρτας». Επανεξετάζονται τα συστήματα αδειοδότησης, με στόχο την απλοποίηση. Καταργείται η υποχρέωση κατάθεσης εγγυητικής επιστολής (π.χ. για γραφεία ταξιδίων) στην Ελλάδα, αν υπάρχει αδειοδότηση άλλου κράτους-μέλους.

*Ξεναγοί. Καταργούνται οι περιορισμοί άσκησης επαγγέλματος για κατοίκους Ε.Ε.

*Τουριστικά γραφεία. Θα επιτρέπεται σε εγκατεστημένους σε άλλο κράτος-μέλος να δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα.

**Ο προϋπολογισμός κάθε χρόνο ψηφίζεται αλλά δεν εκτελείται, οι νόμοι υπάρχουν αλλά δεν εκτελούνται, οι μικρομεσαίοι αποτελούν τη ραχοκοκαλιά της οικονομίας, αλλά αυτοί εκτελούνται. Κανονικά…

ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ, 24/12/2010, Των ΔΗΜΗΤΡΑΣ ΚΑΔΔΑ, ΒΑΣΙΛΗ ΓΕΩΡΓΑ

Μαθητικό συνέδριο “ACSTAC” »

Το Αμερικανικό Κολλέγιο Ανατόλια διοργανώνει το μαθητικό συνέδριο “ACSTAC” (Anatolia College Science & Technology Annual Conference – Συνέδριο Επιστήμης και Τεχνολογίας) στις 19 και 20 Μαρτίου 2011. Πρόκειται για ένα συνέδριο, όπου οι μαθητές αναλαμβάνουν ρόλους και συμμετέχουν σε μια διαδικασία προσομοίωσης ενός επιστημονικού συνεδρίου (διαδικαστική προσομοίωση).
Στο συνέδριο μπορούν να λάβουν μέρος μαθητές και καθηγητές δημόσιων και ιδιωτικών σχολείων της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης και η προθεσμία αποστολής περιλήψεων είναι έως τις 30 Νοεμβρίου 2011. Η συμμετοχή στο συνέδριο είναι δωρεάν. Την έναρξη του συνεδρίου θα κηρύξει ο καθηγητής Φυσικής, κάτοχος της έδρας Mitchell/Heep Φυσικής Ενεργειών του Πανεπιστημίου A & M του Τέξας, κ. Δ. Νανόπουλος.

Για περισσότερες πληροφορίες, παρακαλούμε δείτε το συνημμένο αρχείο ή επισκεφτείτε την ιστοσελίδα www.acstac.gr
application/pdf iconΜαθητικό συνέδριο “ACSTAC”

Αττική, ημερίδα, “Το μάθημα της Ιστορίας στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση” »

Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος

Οι Διευθύνσεις και το Ακαδημαϊκό τμήμα των Φιλολόγων του Αμερικανικού Κολλεγίου Ελλάδος – PIERCE, σε συνεργασία με τις Σχολικές Συμβούλους των Φιλολόγων της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Β΄ Αθήνας κ. Μ. Αλεξοπούλου και Β. Μπαλτά, διοργανώνουν το Σάββατο 26 Φεβρουαρίου 2011 ημερίδα με θέμα: «Το μάθημα της Ιστορίας στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση».

Θεματικοί άξονες:
1. Διδακτικές προτάσεις – σενάρια
2. Η διδακτική αξιοποίηση των ιστορικών πηγών στο Γυμνάσιο και στο Λύκειο.
3. Καλλιέργεια και ανάπτυξη της ιστορικής περιέργειας.
4. Η ενσωμάτωση των ΤΠΕ στη διδακτική πράξη.

Οι συνάδελφοι που ενδιαφέρονται να παρουσιάσουν εργασία τους καλούνται να υποβάλουν πρόταση εισήγησης και περίληψη 300 περίπου λέξεων το αργότερο μέχρι και τη Δευτέρα 17/1/2011 (ώρα 14:00). Ο μέγιστος χρόνος που θα διατεθεί για την παρουσίαση κάθε εισήγησης θα είναι 15΄. Η ηλεκτρονική διεύθυνση στην οποία μπορείτε να στείλετε τις προτάσεις σας είναι:plogiotatou@acg.edu.
edugate.gr

Καταγγελία της ΟΛΜΕ σχετικά με την ειδική ομάδα περιορισμού δαπανών των σχολείων στην εκπαίδευση »

Ο.Λ.Μ.Ε.
Ερμού & Κορνάρου 2
ΤΗΛ: 210 32 30 073 – 32 21 255
FAX: 210 32 27 382
www.olme.gr
email: olme@otenet.gr
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ – ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ

Ειδική ομάδα στην εκπαίδευση για περιορισμό δαπανών προβλέπει το Μνημόνιο

Το ΔΣ της ΟΛΜΕ καταγγέλλει στον Ελληνικό Λαό, στους εκπαιδευτικούς, στους γονείς και στους μαθητές τη νέα δέσμευση που υπόγραψε η Ελληνική Κυβέρνηση με την τρόικα για τη δημιουργία ειδικής ομάδας για την εκπαίδευση, με αποστολή τη δραστική περικοπή ακόμα και των ελάχιστων δαπανών (2,75% του ΑΕΠ) που προβλέπονται με το νέο προϋπολογισμό!

Συγκεκριμένα σύμφωνα με το νέο «Μνημόνιο 3» και στο κεφάλαιο «Δράσεις για την τέταρτη αξιολόγηση» και με τον τίτλο «Αναβάθμιση (!!) του εκπαιδευτικού συστήματος» προβλέπεται πως « η κυβέρνηση συστήνει μέχρι τα τέλη Φεβρουαρίου 2011, μια ανεξάρτητη ειδική ομάδα εκπαιδευτικής πολιτικής με στόχο την αύξηση της αποτελεσματικότητας του δημόσιου εκπαιδευτικού συστήματος (πρωτοβάθμια, δευτεροβάθμια και τριτοβάθμια εκπαίδευση) και της αποτελεσματικότερης χρήσης πόρων»!!

Με τη συγκρότηση αυτής της ομάδας η ελληνική εκπαίδευση τίθεται ουσιαστικά και τυπικά υπό την κηδεμονία του ΔΝΤ, που πλέον θα αποφασίζει για τη λειτουργία της εκπαίδευσης όλων των βαθμίδων με αυστηρώς λογιστικά κριτήρια έχοντας ως δηλωμένο της στόχο το «φτηνό σχολείο».

Η ακολουθούμενη πολιτική και η ενεργοποίηση της «ειδικής» ομάδας θα οδηγήσει στην προώθηση των καταργήσεων και συγχωνεύσεων σχολείων, τη μείωση των θέσεων εργασίας με την παύση των διορισμών αλλά και με απολύσεις εκπαιδευτικών όλων των βαθμίδων, την ανατροπή των εργασιακών σχέσεων με τη σύνδεση του μισθού των εκπαιδευτικών με τις επιδόσεις των μαθητών, την αύξηση του ωραρίου των εκπαιδευτικών, την κατάργηση κάθε θεσμού στήριξης της μαθησιακής προσπάθειας, καθώς και τη δραστική μείωση των κονδυλίων για τα λειτουργικά έξοδα των σχολείων. Από τη λαίλαπα αυτή, όπως διαφαίνεται και από το πλαίσιο για την «αναβάθμιση» της διοίκησης, δεν θα γλιτώσει καμία σχολική μονάδα, καθώς όλες θα πρέπει να αποδεικνύουν, μέσω της διαδικασίας της “κοινωνικής λογοδοσίας”, ότι αξίζουν τα ψίχουλα της κρατικής χρηματοδότησης.

Με άλλα λόγια, τα σχολεία θα φορτωθούν ευθύνες τις οποίες εκ των προτέρων δεν μπορούν να αναλάβουν και θα τιμωρηθούν επειδή δεν κατάφεραν αυτό που ήταν γνωστό ότι δεν θα καταφέρουν.

Καταγγέλλουμε σε όλο τον Ελληνικό Λαό αυτή την πολιτική που έχει ως στόχο τη διάλυση τη δημόσιας εκπαίδευσης. Καλούμε όλους τους εκπαιδευτικούς, γονείς και μαθητές, αλλά και όλους τους εργαζόμενους και τα συνδικάτα τους να αντισταθούν σε αυτή την πολιτική. Επιβάλλεται να οργανώσουμε την αντίστασή μας με κοινούς ανυποχώρητους αγώνες.
Όχι στο ξεθεμελίωμα της δημόσιας εκπαίδευσης.

ΔΗΜΟΣΙΟ: «Μη βγαίνετε στη σύνταξη, λεφτά τέλος» »


H κατάρρευση των ασφαλιστικών ταμείων και οι «μαύρες τρύπες» στη λειτουργία των υπηρεσιών εκτιμάται ότι υποκρύπτονται πίσω από την εσπευσμένη απόφαση της κυβέρνησης να καλέσει τους δημοσίους υπαλλήλους να παραμείνουν στη θέση τους ακόμη και αν μπορούν να συνταξιοδοτηθούν. «Ο Θεός να μας βοηθήσει…» λέει προς «Το Βήμα» ο γενικός διευθυντής του Ταμείου Πρόνοιας Δημοσίων Υπαλλήλων κ. Ν. Καλάκος, ο οποίος έκανε γνωστό ότι εκκρεμούν 36.500 αιτήσεις συνταξιοδότησης, το κόστος των οποίων υπερβαίνει το 1,5 δισ. ευρώ όταν το Ταμείο έχει μηδέν αποθεματικό. Το υπουργείο Εσωτερικών με εγκύκλιο την οποία υπογράφει η γενική γραμματέας κυρία Ευσταθία Μπεργελέ ενημερώνει όλες τις υπηρεσίες ότι σύμφωνα με την παρ. 5 του άρθρου 9 του Ν. 3899/2010 παρατείνεται ο χρόνος της πρώτης εφαρμογής σχετικής διάταξης (19 του άρθρου 10 του Ν. 3863/2010) για την παραμονή στην υπηρεσία υπαλλήλων, πέραν του ορίου αυτοδίκαιης αποχώρησης, δηλαδή πέραν της συμπλήρωσης 35ετούς δημόσιας υπηρεσίας και του 60ού έτους της ηλικίας. Δυνατότητα άσκησης αυτού του δικαιώματος δίνεται στους υπαλλήλους που έχουν αυτοδικαίως απολυθεί από την 1η Ιουνίου 2010, εφόσον δεν έχει εκδοθεί η πράξη συνταξιοδοτήσεως.

Με την εγκύκλιο καλούνται οι υπηρεσίες να ενημερώσουν κατεπειγόντως τους υπαλλήλους που πρόκειται να αποχωρήσουν λόγω ορίου ηλικίας και 35ετίας, είτε έχουν υποβάλει σχετική αίτηση είτε όχι, καθώς και όλους τους υπαλλήλους που απολύθηκαν αυτοδικαίως από την 1η Ιουνίου ότι δύνανται να υποβάλουν αίτηση επαναφοράς. Δύνανται να παραμείνουν στην υπηρεσία έως και τρία επιπλέον έτη και πάντως όχι πέραν του 65ου έτους της ηλικίας τους. Ο πρόεδρος της ΑΔΕΔΥ κ. Σπύρος Παπασπύρου σημειώνει ότι «η βίαιη υποχρέωση 40.000 υπαλλήλων σε συνταξιοδότηση χωρίς να αλλάξει η δομή των υπηρεσιώνδημιούργησε τεράστια κενά, με αποτέλεσμα όλες σχεδόν οι υπηρεσίες να υπολειτουργούν».
ΤΟ ΒΗΜΑ, ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΝΙΚΟΛΑΚΟΠΟΥΛΟΣ | Παρασκευή 24 Δεκεμβρίου 2010
alfavita.gr

ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ »

Στίγμα Να αποβιώσει το κράτος για να επιβιώσουν οι συντεχνίες; »


Του ΓΙΩΡΓΟΥ Χρ. ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΥ , gpapachistos@dolnet.gr
ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ: 23 Δεκεμβρίου 2010
Εµένα βασικά δεν µου αρέσουν τα «κλειστά» κανενός είδους. Οι περιορισµοί γενικά. Το θέλω να κάνω αυτό ή εκείνο, αλλά δεν µπορώ να το κάνω, επειδή κάποιος που α) είναι γεννηµένος από τζάκι, β) έχει µπάρµπα στην Κορώνη, τη Μεθώνη, δεν θυµάµαι ακριβώς, γ) είναι πιο όµορφος, πιο λεπτός, ξανθός, ευκίνητος, διαθέτει γωνιώδες πρόσωπο, θεληµατικό πιγούνι και δεν ξέρω τι άλλο, δεν µου το επιτρέπει, διότι φρόντισε να θωρακίσει την παρουσία του µε νόµους και διατάξεις, µε χαλάει άσχηµα.

Σε δηµοκρατία ζούµε, Σύνταγµα έχουµε και µάλιστα από τα καλύτερα του κόσµου, γιατί πρέπει να υπάρχουν αυτές οι εξαιρέσεις; Αν εγώ ας πούµε, θέλω να γίνω µηχανικός, φαρµακοποιός, αρχιτέκτονας, συµβολαιογράφος, δικηγόρος, ταξιτζής, φορτηγατζής, µανάβης στις λαϊκές ή εφηµεριδοπώλης, και πληρώ τις προϋποθέσεις, γιατί να µην µπορώ να κάνω πράξη το όνειρό µου, που είµαι και ονειροπόλος ο άνθρωπος; Είµαι πολίτης δεύτερης κατηγορίας και µου το κρατάτε µυστικό, γιατί δεν θέλετε να µε πληγώσετε;

Να χτιστεί από την αρχή
Οχι, να ανοίξουν εκατό φορές τα κλειστά επαγγέλµατα και να ‘µαι και παρών παρακαλώ, να πιστοποιήσω το άνοιγµα, µη γίνει κανένα λάθος και ξεφύγει καµιά κατηγορία – 160 είναι, ζωή να ‘χουνε… Επίσης ένας σπουδαίος λόγος για να ανοίξουν τα κλειστά είναι κι αυτός ο περιρρέων τσαµπουκάς, που διαχέεται από ορισµένους εκπροσώπους κλειστών επαγγελµάτων που απειλούν, λέει, «να κλείσουν το κράτος», αν η κυβέρνηση προχωρήσει στο άνοιγµα! Τι λέτε ρε παιδιά, σοβαρά; Να κλείσει το κράτος για να διατηρήσει η κάθε συντεχνία το µικρό της φέουδο και από το καστράκι της να εφορµάει στις τσέπες όλων εµάς των άτυχων πολιτών – πελατών; Αν είναι να κλείσει το κράτος, να κλείσει µια και καλή από µόνο του, για να µπορέσει να ξαναχτιστεί από την αρχή, χωρίς τέτοια κόλπα…

http://www.tanea.gr/default.asp?pid=12&ct=8&artID=4610247

Ουγγαρία – Το τέλος της ελευθερίας του Τύπου »


ΤΟ ΒΗΜΑ, ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΓΑΛΑΝΗΣ
Για απολυταρχικό έλεγχο του Τύπου κάνουν λόγο δημοσιογραφικές οργανώσεις τόσο στο εσωτερικό της Ουγγαρίας, όσο και στο εξωτερικό σχετικά με το νομοσχέδιο που ψήφισε χθες η ουγγρική κυβέρνηση, σύμφωνα με το οποίο το νεοσυσταθέν Συμβούλιο Μέσων Ενημέρωσης θα εποπτεύει και θα επιβάλλει ποινές και πρόστιμα όχι μόνο σε τηλεοπτικούς και ραδιοφωνικούς σταθμούς, αλλά και σε όλα τα έντυπα και ηλεκτρονικά μέσα ενημέρωσης. Ο πρόεδρος του Συμβουλίου θα έχει θητεία 9 ετών και οι αποφάσεις τους δεν θα περνούν από κοινοβουλευτικό έλεγχο. Το συμβούλιο απαρτίζεται από μέλη προσκείμενα στο κυβερνών κόμμα της Ένωσης Νεαρών Δημοκρατών.

Σε ένδειξη διαμαρτυρίας για την ψήφιση του νομοσχεδίου οι ουγγρικές εφημερίδες που διαφωνούν με την κυβέρνηση κυκλοφόρησαν με λευκές τις πρώτες σελίδες τους, ενώ βουλευτές της αντιπολίτευσης εμφανίστηκαν στο κοινοβούλιο της χώρας φορώντας φίμωτρα. Την ίδια στιγμή χιλιάδες υποστηρικτές της ελευθερίας του Τύπου διαδήλωσαν σε κεντρική πλατεία της Βουδαπέστης.

Οι διατάξεις του νομοσχεδίου προβλέπουν επίσης βαρύτατα πρόστιµα για τα µέσα που «παραβιάζουν το δηµόσιο συµφέρον», χωρίς όμως να διευκρινίζεται ποιο είναι αυτό. Οι δηµοσιογράφοι υποχρεούνται να αποκαλύπτουν τις πηγές τους σε περίπτωση που «απειλείται το εθνικό συµφέρον». Τουλάχιστον το 40% της µουσικής που µεταδίδουν τα ραδιοτηλεοπτικά µέσα πρέπει να είναι ουγγρική, ενώ οι ειδήσεις του αστυνοµικού δελτίου δεν πρέπει να ξεπερνούν το 20% του συνόλου των ειδήσεων που µεταδίδονται.

Οι εκπρόσωποι της κυβέρνησης στη Βουλή υποστήριξαν ότι ο νέος νόµος θα υποχρεώσει τους δηµοσιογράφους να κάνουν πιο αντικειµενικά τη δουλειά τους. Η ένωση των δηµοσιογράφων στην Ουγγαρία κάνει λόγο για «παραβίαση του συνταγµατικού δικαιώµατος στην ελευθερία της έκφρασης», ενώ έντονες ήταν οι αντιδράσεις και πολλών ευρωπαϊκών δηµοσιογραφικών οργανώσεων.

Ο νέος νόμος θα τεθεί σε ισχύ από την 1η Ιανουαρίου, ημέρα που η Ουγγαρία αναλαμβάνει την προεδρία της Ευρωπαϊκής Ενωσης για το πρώτο εξάμηνο του 2011.

Η Ντούνια Μιγιάτοβιτς, αρμόδια για την Ελευθερία του Τύπου, επίτροπος του ΟΑΣΕ, δήλωσε ότι το νομοσχέδιο παραβιάζει τις βασικές αρχές της ελευθερίας του Τύπου και της λειτουργίας των ΜΜΕ, ενώ υψηλόβαθμα στελέχη του οργανισμού καταγγέλλουν πως ο νέος ουγγρικός νόμος θυμίζει απολυτ

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση