απ` το πεδίο της σχολικής πράξης – Αναστάσιος Τασινός

Βίντεο στη διδασκαλία

ΒΙΝΤΕΟ ΣΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ

Αναστάσιος Αγ. Τασινός

Ιωάννινα 31 Μαΐου 2017

 Για να δείτε το βίντεο πατήστε επί της οθόνης

47ο Δημοτικό Σχολείο Πατρών, τάξη ΣΤ2`, σχολικό έτος 1997-1998

Ο ετήσιος προγραμματισμός του εκπαιδευτικού μου έργου, πάντα εμπεριείχε μερικές διδακτικές προβολές, όταν το σχολείο διέθετε τον ανάλογο εξοπλισμό. Τα πρώτα χρόνια της θητείας μου έκανα διδακτικές προβολές με μηχανή σλάιντ και αργότερα με συσκευή αναπαραγωγής βίντεο.

Σήμερα, με την Ψηφιακή τεχνολογία και τη χρήση του Διαδικτύου, υπάρχει μεγάλη ευκολία διδακτικών προβολών στην τάξη. Η ευκολία όμως αυτή, δεν πρέπει να παρασέρνει το δάσκαλο να προβάλλει ασυλλόγιστα βίντεο εκτός τόπου και χρόνου.

Έντονα χαράχτηκε στη μνήμη μου η προβολή ενός μικρού βίντεο, από την Ολυμπιάδα του 1984 στο Λος Άντζελες, με πρωταγωνίστρια την Ελβετίδα Μαραθωνοδρόμο Γκαμπριέλα Άντερσεν. Θυμάμαι τους μαθητές μου να παρακολουθούν με ένταση προσοχής, τη συγκλονιστική προσπάθεια της αθλήτριας. Ενώ τερμάτισε 37η στο Μαραθώνιο, συγκλόνισε τον κόσμο με τη δύναμη θέλησης και ψυχής, που επέδειξε στα τελευταία μέτρα του αγώνα! Η προσήλωσή της στο στόχο ήταν συγκινητική!

Η προβολή του εν λόγω βίντεο γινόταν πάντα προγραμματισμένα, στα πλαίσια ενός μικρού αφιερώματος που έκανα στις μεγάλες τάξεις για τους Ολυμπιακούς Αγώνες.

Δεν υπάρχει αμφιβολία, ότι η σύγχρονη τεχνολογία άνοιξε νέους ορίζοντες στη διδακτική πράξη. Ο δάσκαλος σήμερα, με έναν υπολογιστή στην έδρα, μπορεί εύκολα να έχει άμεση πρόσβαση σε ένα πλούσιο εκπαιδευτικό υλικό (κείμενα, εικόνες βίντεο, μουσική…), για όλες τις τάξεις και για όλα τα μαθήματα. Πρέπει όμως, να προηγείται μια καλή προετοιμασία του δασκάλου στο σπίτι, ώστε το υλικό που επιλέγει, να εντάσσεται μεθοδευμένα και με οικονομία χρόνου στην πορεία διδασκαλίας. Έτσι, ο δάσκαλος δεν θα πελαγοδρομεί κατά την ώρα της διδασκαλίας και δεν θα σπαταλά πολύτιμο διδακτικό χρόνο. Η διδασκαλία του θα βρίσκεται πάνω στις ράγες του προγραμματισμού, που θα τον οδηγούν στην επίτευξη των διδακτικών στόχων.

Ως επιμορφωτής, πάντα συνιστούσα στους εκπαιδευτικούς να προβάλλουν και μερικά βίντεο στους μαθητές, με την προϋπόθεση όμως, να τα εντάσσουν μεθοδευμένα και με οικονομία χρόνου στην πορεία διδασκαλίας. Έτσι, επιτυγχάνονται καλύτερα ορισμένοι διδακτικοί στόχοι.

Ιωάννινα 31 Μαΐου 2017

Αφήστε μια απάντηση

Top
 
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων