Ο Σύμβουλος Εκπαίδευσης Πληροφορικής Πιερίας (με αρμοδιότητα στις ΔΔΕ και ΔΠΕ Πιερίας και σε μέρος των ΔΔΕ και ΔΠΕ Ανατολικής Θεσσαλονίκης), Σταύρος Φιλιππίδης, προσκαλεί τις/τους εκπαιδευτικούς Πληροφορικής (ΠΕ86), που διδάσκουν σε Σχολικές Μονάδες επιστημονικής ευθύνης του, στο βιωματικό εργαστηριακό σεμινάριο μεικτής επιμόρφωσης με θέμα:
«Το LAMS στην Τάξη – Καινοτομία στην πράξη»
Επιμόρφωση για τον Παιδαγωγικό Σχεδιασμό Μαθημάτων Πληροφορικής και την Τεχνολογική υποστήριξη Ανάπτυξης και Υλοποίησης τους με το LAMS
Ειδικότερα, σας ενημερώνουμε για την πραγματοποίηση προαιρετικού – Εισαγωγικού Βιωματικού Εργαστηριακού Σεμιναρίου, διάρκειας οκτώ (8) εβδομάδων (Οκτώβριος 2025 – Δεκέμβριος 2025), που απευθύνεται σε Εκπαιδευτικούς Πληροφορικής, οι οποίοι επιθυμούν να επιμορφωθούν στο σχεδιασμό μαθημάτων Πληροφορικής και την ανάπτυξη – υλοποίηση μαθημάτων / σεναρίων μάθησης με την υποστήριξη του Συστήματος Διαχείρισης Μαθησιακών Δραστηριοτήτων LAMS.
Ιστοσελίδα Σεμιναρίου: https://shorturl.at/Kx7Hg
Το σεμινάριο θα πραγματοποιηθεί μέσω μεικτής μάθησης με το μοντέλο της Ανεστραμμένης Τάξης και θα έχει διάρκεια 20 ωρών (8 ώρες σύγχρονης και 12 ώρες ασύγχρονης εξ αποστάσεως επιμόρφωσης). Οι σύγχρονες συναντήσεις θα γίνονται ανά εβδομάδα κάθε Πέμπτη (16/10, 30/10, 13/11, 11/12) και ώρες 18:00 – 20:00. Αρχικά την Πέμπτη 2/10/2024 και ώρες 18:00 – 19:15 γίνει στο https://minedu-secondary.webex.com/join/papadakis μια ενημερωτική – προπαρασκευαστική συνάντηση προετοιμασίας των συμμετεχόντων για ενημέρωση, καθοδήγησης, επεξήγηση της μεθοδολογίας και επίλυσης τεχνικών προβλημάτων.
Υποβολή αιτήσεων συμμετοχής (Από 15/09/2024 έως 02/10/2025): https://forms.gle/fZB4T1HKMzkD9uq46
Το σεμινάριο απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς ΠΕ86 & ΤΕ01.13 οι οποίοι επιθυμούν να δοκιμάσουν στην τάξη τους καινοτόμες μεθόδους και εργαλεία και να μοιραστούν με συναδέλφους τους σενάρια και φύλλα εργασίας για τη Διδασκαλία της Πληροφορικής σε Δημοτικό, Γυμνάσιο, ΓΕΛ, ΕΠΑΛ, και ΕΝΕΕΓΥΛ. Κατά τη διάρκεια του σεμιναρίου, οι συμμετέχοντες θα έχουν την ευκαιρία να εμπλουτίσουν τα Ευρετήρια Ανοικτών Εκπαιδευτικών Πόρων (OER) – Σχεδίων Μαθημάτων Πληροφορικής, αξιοποιώντας το Διεθνές Αποθετήριο LAMS και το Ευρετήριο Σεναρίων Πληροφορικής (https://bit.ly/3C1gNuj). Σε περίπτωση κενών θέσεων μπορεί να γίνει δεκτός και μικρός αριθμός συναδέλφων από άλλες ειδικότητες με προτεραιότητα τους Συμβούλους Εκπαίδευσης (ΣΕ) και εκπαιδευτικούς που έχουν μεγάλη εμπειρία με χρήση ΤΠΕ (έχουν ολοκληρώσει, Β2, Β1, Α’ Επίπεδο Επιμόρφωσης στις ΤΠΕ) από όλες τις άλλες ειδικότητες.
Σκοπός (Βιωματικού Εργαστηριακού Σεμιναρίου):
α) η εκμάθηση του LAMS για τη βελτίωση της ποιότητας της διδασκαλίας μας ενσωματώνοντας καινοτόμες διδακτικές πρακτικές, με το σχεδιασμό – υλοποίηση μαθημάτων σε LAMS, η πιλοτική εφαρμογή τους στην τάξη, η αναπροσαρμογή – βελτίωση των μαθημάτων μέσω κατάλληλης υποστήριξης και ανατροφοδότησης και μέσω της ανταλλαγής εμπειριών και β) η διαμοίρασή των μαθημάτων με άδειες CC στο Διεθνές Αποθετήριο του LAMS και σε Ευρετήρια και σε Ευρετήρια (ανά βαθμίδα) Εκπαιδευτικών Πόρων Μαθημάτων Πληροφορικής.
Μεθοδολογία: Το σεμινάριο διοργανώνεται εθελοντικά από έμπειρους και λιγότερους έμπειρους Συμβούλους Εκπαίδευσης και Εκπαιδευτικούς Πληροφορικής ως Επιμορφωτές και Μέντρορες στο LAMS με τη μεθοδολογία της μεικτής μάθησης (Blended Learning) δίνοντας την ευκαιρία μέσω ανοιχτής πρόσκλησης σε μια μεγάλη ομάδα της κοινότητα των εκπαιδευτικών ΠΕ86 να συμμετέχει ενεργά αξιοποιώντας προηγούμενες εμπειρίες και ανάγκες – προσμονές ως ερέθισμα ενεργούς συμμετοχής [πληθοπορισμός (Crowdsourcing) και από τα κάτω προς τα πάνω (bottom-up approach) προσέγγιση – επεξεργασία] για τη βελτίωση της διδασκαλίας και τη διευκόλυνση των πρακτικών στη τάξη.
Θεματικές ενότητες:
- Εισαγωγή στο LAMS – Παρουσίαση περιβάλλοντος LAMS, Αποθετήριο, Ευρετήρια.
- LAMS – Εξάσκηση ως συγγραφέας. Περιβάλλον Επόπτη, Σχεδιασμός μαθήματος σε υπόδειγμα .docx αρχείου με προοπτική να υλοποιηθεί σε LAMS. Άλλα εργαλεία στο LAMS (προαιρετικές, υποστηρικτικές, κλάδοι, ομαδοποίηση, πύλες, κτλ.).
- Εφαρμογή στην τάξη. Δημιουργία τάξης και εισαγωγή μαθητών. Προσθήκη μαθήματος σε τάξη με μαθητές στο LAMS του ΠΣΔ. Εμβάθυνση στο LAMS. Διαφοροποιημένη διδασκαλία και συνεργατική μάθηση.
- Διεθνής κοινότητα – Ανάρτηση μαθήματος στο Διεθνές αποθετήριο. Διαμοίραση σε Ευρετήρια OER – ΣΜ Μαθημάτων.
Το σεμινάριο συντονίζει ο Δρ. Σπ. Παπαδάκης, Σύμβουλος Εκπαίδευσης (Σ.Ε. ΠΕ86) της ΔΔΕ Αχαΐας.
Επιμορφωτές – μέντορες * (υπό διαμόρφωση):
- Αλεξανδροπούλου Αγγελική, Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Παν/μίου Πατρών (ΠΔΣΠΠ)
- Αναστασοπούλου Μαρία, Γυμνάσιο Αξιού, Θεσσαλονίκη
- Βερρή Ανδρονίκη, 3ο Πειραματικό ΓΕΛ Κομοτηνής
- Δημουλά Δέσποινα, 1ο Πειραματικό ΓΕΛ Λάρισας
- Διλάλου Ασπασία, 1ο Γυμνάσιο Αιγίου, Αχαΐας
- Καλαϊτζής Χρήστος, ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.Λ. Κομοτηνής
- Καρρά Κωνσταντίνα, Γυμνάσιο Λύκειο Βούπερταλ, Γερμανία
- Λαζαρόπουλος Σπυρίδων, 1ο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Πύργου, Ηλείας
- Μπακόπουλος Νικόλαος, Πρότυπο Γυμνάσιο Πάτρας
- Παππάς Δημήτριος, Δ.Σ. Αγνάντερου Καρδίτσας
- Παπαδάκης Σπυρίδων, Σύμβουλος Εκπαίδευσης (Σ.Ε.) Πληροφορικής (ΠΕ86) Αχαΐας
- Παπαδοπούλου Λεμονιά, Πρότυπο ΕΠΑΛ Κρύας Βρύσης Πέλλας
- Ρώσσιου Ελένη, Πειραματικό Σχολείο Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης
- Σπαθάρη Άννα, Δημοτικό Σχολείο Παληού Καβάλας
- Τριανταφύλλου Χρήστος Σύμβουλος Εκπαίδευσης (Σ.Ε.) Πληροφορικής (ΠΕ86) [Έδρα: ΔΔΕ Σερρών]
- Χαρίσκου Χρυσάνθη, ΓΕΛ Νιγρίτας Σερρών
- Φακιολάκης Γιώργος, Γυμνάσιο Μεταμόρφωσης-Ηρακλείου Αττικής
* Ανάλογα με την εθελοντική προσφορά – διαθεσιμότητα συναδέλφων και τον αριθμό των συμμετεχόντων στο σεμινάριο θα συμπληρωθεί – αναδιαμορφωθεί ο αριθμός των μεντόρων.
Για την επιτυχή ολοκλήρωση του σεμιναρίου και τη χορήγηση (για όσους το επιθυμούν) βεβαίωσης επιτυχούς συμμετοχής, κάθε επιμορφούμενος/η θα πρέπει:
- να είναι παρών/ούσα στις τρεις (3) τουλάχιστον από τις σύγχρονες εξ αποστάσεως συναντήσεις
- να ολοκληρώσει επιτυχώς όλα τα ακόλουθα πέντε (5) παραδοτέα του σεμιναρίου
- 1o παραδοτέο (1η ενότητα): σύνδεσμος προς μία ακολουθία στη Διεθνή κοινότητα στην οποία οι επιμορφούμενοι έδωσαν ανατροφοδότηση
- 2ο παραδοτέο (2η ενότητα): σχέδιο μαθήματος σε κειμενογράφο για ένα μάθημα Πληροφορικής, το οποίο αργότερα θα γίνει ακολουθία σε LAMS.
- 3ο παραδοτέο (3η ενότητας): το φύλλο αναστοχασμού σε κειμενογράφο σχετικά το μάθημα σε LAMS που έτρεξαν οι επιμορφούμενοι στην τάξη με τους μαθητές τους.
- 4o παραδοτέο (4η ενότητας) σύνδεσμος προς τη βελτιωμένη από τους επιμορφούμενους έκδοση ακολουθίας κατέβασαν από το Διεθνές αποθετήριο ή έφτιαξαν και έτρεξαν με τους μαθητές τουλάχιστον με ένα τμήμα μιας τάξης τους.
- 5ο παραδοτέο (μετά το τέλος του σεμιναρίου έως τέλος Δεκεμβρίου 2025): σύνδεσμος προς μία ολοκληρωμένη ακολουθία μαθήματος που έχει αναρτηθεί στη Διεθνή Κοινότητα του LAMS και στο αντίστοιχο (ανά βαθμίδα) Ευρετήριο Εκπαιδευτικών Πόρων – Μαθημάτων Πληροφορικής
Η επιμόρφωση συν-διοργανώνεται από τους Συμβούλους Εκπαίδευσης Πληροφορικής [ΠΕ86] (με έδρα) κ.κ. Αθανασάκου Πηνελόπη (ΔΔΕ Εύβοιας), Αλεξούδα Γεωργία (ΔΔΕ Ανατολικής Θεσσαλονίκης), Βραχνό Ευριπίδη (ΔΔΕ Πειραιά), Βολονάκη Παντελή (ΔΔΕ Δωδεκανήσου), Γώγουλο Γεώργιο (ΔΔΕ Χανίων), Διαμαντή Ευστράτιο (ΔΔΕ Α’ Αθήνας), Ευαγγελινό Αιμιλιανό (ΔΔΕ Λέσβου), Ζαχαρή Κωνσταντίνο (ΔΔΕ Μαγνησίας), Ζάχο Γεώργιο (ΔΔΕ Φθιώτιδας), Κατσαρό Κωνσταντίνο (ΔΔΕ Αιτωλοακαρνανίας), Κοκκόρη Αθηνά (ΔΔΕ Γ’ Αθήνας), Κολεγά Ευαγγελία (ΔΔΕ Δ΄ Αθήνας), Μακράκη Ευαγγελία (ΔΔΕ Δυτικής Αττικής), Μαραγκό Κωνσταντίνο (ΔΔΕ Β’ Αθήνας), Μαστοροδήμο Δημήτριο (ΔΔΕ Β’ Αθήνας), Μπαμπαλώνα Ελένη (ΔΔΕ Ημαθίας), Μπασούνα Αθανάσιο (ΔΔΕ Ιωαννίνων), Μπεγέτη Παναγιώτη (ΔΔΕ Α’ Αθήνας), Παντελοπούλου Σταυρούλα (ΔΔΕ Ανατολικής Αττικής), Παπαβασιλείου Αθανάσιο (ΔΔΕ Κοζάνης), Παπαγεωργίου Κωνσταντίνο (ΔΔΕ Λάρισας), Παπαδάκη Σπυρίδωνα (ΔΔΕ Αχαΐας), Ραφτόπουλο Γεώργιο (ΔΔΕ Ηλείας), Σουβατζόγλου Βασίλειο (ΔΔΕ Αρκαδίας), Συμεωνίδη Συμεών (ΔΔΕ Καβάλας), Τζελέπη Σοφία (ΔΔΕ Δυτικής Θεσσαλονίκης), Τριανταφύλλου Χρήστο (ΔΔΕ Σερρών), Φιλιππίδη Σταύρο (ΔΔΕ Πιερίας) και Χερτούρα Κωνσταντίνο (ΔΔΕ Χαλκιδικής).
Η παρακολούθηση της επιμόρφωσης θα γίνει στον σύνδεσμο (είσοδος με τους κωδικούς του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου) https://minedu-secondary.webex.com/join/papadakis
Διευκρινίζεται ότι η συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε αυτές τις επιμορφώσεις είναι προαιρετική.
Παρακαλούνται οι Διευθυντές/τριες να ενημερώσουν τους εκπαιδευτικούς Πληροφορικής.