4ο εργαστήριο: Θρακιώτικα
Σε αυτό εργαστήριο θα ασχοληθούμε με τα θρακιώτικα τραγούδια μέσα από μια πιο σύγχρονη ματιά.
Για αρχή, βάζουμε στα παιδιά να ακούσουν τα παρακάτω τραγούδια, ζητώντας τους να αναγνωρίσουν τον τόπο προέλευσης καθώς και κάποια από τα μουσικά όργανα που ακούγονται.
Στη συνέχεια, αφού τα παιδιά έχουν εντοπίσει την προέλευση των τραγουδιών, αναφέρουμε μερικά στοιχεία για το θρακιώτικο τραγούδι:
Τα όργανα που χρησιμοποιούνται στα θρακιώτικα μπορούμε να τα δούμε στην παρακάτω παρουσίαση (διαφάνειες 11 – 34):
Στη συνέχεια, δίνουμε στα παιδιά τους στίχους του “Δέντρο είχα στην αυλή μου” και “Βασιλικούδα” για να τους μελετήσουμε από κοινού και να μελετήσουμε το θέμα τους αλλά και την ντοπιολαλιά που χρησιμοποιείται. Αφού γίνει η επεξεργασία, αναφέρουμε στα παιδιά ότι θα ακούσουμε ακόμη μια φορά τα τραγούδια, με την πρόφαση ότι έχουμε κατανοήσει καλύτερα το περιεχόμενό τους.
Μόνο που αυτή τη φορά, το άκουσμα θα είναι διαφορετικό, καθώς οι Thrax Punks θα μας τα ερμηνεύσουν:
Η “Βασιλικούδα” είναι πιο εντυπωσιακή στο βίντεο εδώ, στο 20:20.
Κι αφού, λογικά, έχουμε κεντρίσει το ενδιαφέρον των παιδιών, και έχουμε δημιουργήσει απορίες περί του συγκροτήματος, η συζήτηση προχωράει και μελετάμε λίγο καλύτερα το συγκρότημα και τις μουσικές τους επιλογές και διαδρομές. Κι αν ο χρόνος μαθήματος δε μας καλύπτει (που λογικά δεν….), τους δίνουμε ως εργασία για το σπίτι, να ψάξουνε πιο άνετα τα τραγούδια του συγκροτήματος στο διαδίκτυο και να έρθουν την επόμενη φορά για να σημειώσουν στο φύλλο εργασίας μας, ορισμένους στίχους από το τραγούδι που τους εντυπωσίασε περισσότερο.
Για να βοηθήσουμε λίγο περισσότερο, παραθέτουμε εδώ κάποια από τα τραγούδια (προσωπική επιλογή, χωρίς συγκεκριμένη σειρά προτίμησης) που κινούν το ενδιαφέρον μας, καθώς και την εκπομπή της ΕΡΤ3 “Volume με τους Thranx Punks”:
Thrax Punks: Ψες είδια – Γιούρια – Κοίτα με – Συναυλία στο WE | STAGES A/LIVE του ιδρύματος Ονάσση