Φ.Ε. Ο Ηρακλής (1 δ.ώ.)

Το παρόν φύλλο εργασίας μπορεί να χρησιμοποιηθεί επίσης ως επαναληπτικό για την αντίστοιχη ενότητα της Ιστορίας Γ’ δημοτικού. Αν και το βιβλίο που χρησιμοποιούμε απευθύνεται σε μικρότερες ηλικίες, από την επανειλημμένη χρήση του, έχω διαπιστώσει ότι παρακολουθείται ευχάριστα και από τα παιδιά αυτής της ηλικίας. Θα χρησιμοποιήσουμε το βιβλίο του Φίλιππου Μανδηλαρά, σε εικονογράφηση της Ναταλίας Καπατσούλια με τίτλο “Ο Ηρακλής”.

  1. Έχουμε σκανάρει (ή φωτογραφήσει) το βιβλίο και το προβάλλουμε στον ασπροπίνακα με τη βοήθεια προτζέκτορα. Ξεκινάμε την ανάγνωση και αλλάζουμε τις σελίδες του βιβλίου ώστε τα παιδιά να μπορούν να παρακολουθούν το έμμετρο κείμενο και να παρατηρούν την όμορφη εικονογράφηση.
  2. Αφού τελειώσουμε την ανάγνωση, κάνουμε μια σύντομη ανασκόπηση της ιστορίας. Τους ρωτάμε αν πιστεύουν πως μπορούν να ονοματίσουν τον άθλο από μια μόνο εικόνα του βιβλίου. Έτσι ξεκινάμε την πρώτη δραστηριότητα μέσω μια εφαρμογής που ετοιμάσαμε στο περιεχόμενο e-content της e-me (παρατίθεται στο τέλος του κειμένου). Κάθε φορά που αναγνωρίζεται κάποιος άθλος, τον εξηγούμε από κοινού με τους μαθητές με σύντομο τρόπο. Με αυτόν τον τρόπο κάνουμε την επανάληψή μας μέσα από μια πιο ευχάριστη δραστηριότητα και ταυτόχρονα ελέγχουμε τις γνώσεις των παιδιών.
  3. Στη συνέχεια, με το πρόσχημα ότι τα κατάφεραν πολύ καλά, προβάλλουμε τη δεύτερη δραστηριότητα, που είναι ένα παιχνίδι τύπου memo. Πρέπει να ταιριάξουν την εικόνα του άθλου με την ονομασία του (παρατίθεται στο τέλος του κειμένου). Μόνο που σε αυτή την περίπτωση οι εικόνες δεν είναι παρμένες από το βιβλίο που μόλις διαβάσαμε αλλά από αρχαίες παραστάσεις σε αγγεία. Επομένως τα παιδιά καλούνται να παρατηρήσουν τις εικόνες εντοπίζοντας τα στοιχεία που προσφέρουν.

Επέκταση: Θα μπορούσε όλο το σχέδιο εργασίας να γίνει στην αίθουσα πληροφορικής, προκειμένου να μπορεί το κάθε παιδί να λύσει μόνο του τις δραστηριότητες, ή σε ομάδες των 2. Επιπλέον, οι δραστηριότητες είναι κατάλληλες και για εξ αποστάσεως εκπαίδευση.

Δραστηριότητα 1η:

 

Δραστηριότητα 2η: