Δείτε την Ταινία: Όνειρο ή πραγματικότητα; Κάνε το σωστό
ΣΤΟ ΠΛΑΊΣΙΟ ΤΟΥ ΑΞΟΝΑ 7 ΔΙΚΤΥΑ ΣΧΟΛΕΙΩΝ-ΚΑΛΕΣ ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ ΥΛΟΠΟΙΗΘΗΚΕ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΔΡΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΑΝΑΠΗΡΙΑΣ ΤΗΝ 3η ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ.
Το σχολείο μας συμμετείχε σε ΄΄εξ αποστάσεως΄΄ δράση για την Παγκόσμια Ημέρα Αναπηρίας την 3η Δεκεμβρίου. Η δράση πραγματοποιήθηκε σε πλατφόρμα webex με τη συμμετοχή 514 σχολείων.
Φορέας : Ε.Ε.Ε.ΕΚ. Γενισέας Ξάνθης ,διοργανωτής και οικοδεσπότης.
Τίτλος της δράσης : ΄΄Αυτό που μας ενώνει… πάει πάρκο!΄΄
Στόχος της δράσης : η Συμπερίληψη.
Στην on line συμμετοχή μας, είχαμε τη δυνατότητα να επικοινωνήσουμε με τον διοργανωτή και τους συμμετέχοντες. Όλα τα έργα παρουσιάστηκαν σε δύο διαδικτυακές συναντήσεις που έγιναν στις 02/12 και 03/12 του 2025 με τους μαθητές/-τριες από τα 514 σχολεία να παρουσιάζουν τις δημιουργίες τους. Τα έργα ήταν ζωγραφιές, ποιήματα, κολάζ , τραγούδια και βίντεο.
Το σχολείο μας παρουσίασε δύο εικαστικές συνθέσεις , ομαδοσυνεργατικής εργασίας. Δημιουργοί του ενός εκ των δύο έργων μία μαθήτρια και ένας μαθητής της Α1 τάξης και του δεύτερου έργου τέσσερις μαθήτριες της Α3 τάξης. Κριτήριο για την τελική επιλογή των δυο έργων που εκπροσώπησαν το σχολείο μας , ήταν η ενεργός συμμετοχή όλων των μαθητών/-τριών της Α Λυκείου στο μάθημα Τέχνες και Πολιτισμός. Η εργασία εκπονήθηκε σε διάστημα περίπου δυο εβδομάδων ,αρχικά στις τάξεις, όπου παρουσιάστηκε εκπαιδευτικό υλικό με θέμα την αναπηρία και στη συνέχεια στο εικαστικό εργαστήριο όπου ολοκληρώθηκαν τα έργα. Με αφόρμηση την ημέρα αυτή ,δημιούργησαν εργασίες ατομικές και ομαδικές με καλή συνεργασία και σκοπό την κατανόηση του θέματος μέσω της δημιουργικής συνεργασίας που ορίζει η Τέχνη και η Τάξη. Έργα όπως σκίτσα, κολάζ, γραφιστικά μηνύματα, ζωγραφικές συνθέσεις με διαφορετικές τεχνοτροπίες. Στο τέλος, με κριτική σκέψη και στοχασμό επιλέχθηκαν τα δύο ζωγραφικά έργα που εκπροσώπησαν το σχολείο μας.
Αυτό που μας ενώνει…πάει πάρκο!
Τα έργα που παρουσιάστηκαν στην εκδήλωση ήταν δύο ζωγραφιές διαστάσεων χαρτονιού 50×70 εκατοστών που απεικόνιζαν δραστηριότητες στο πάρκο με βάση το θέμα της δράσης. Ολοφάνερα διακρίνονται άνθρωποι διαφορετικών ηλικιών να περνούν ευχάριστα τον ελεύθερο χρόνο τους σε χώρους πράσινου και αναψυχής. Ανάμεσα τους άτομα με ειδικές ανάγκες να δραστηριοποιούνται και να συμμετέχουν ισότητα ,να κάνουν στίβο αλλά και παιδιά με αναπηρία να παίζουν με την μπάλα ποδόσφαιρο και πετοσφαίριση. Στο χώρο του πάρκου τα πάντα δείχνουν όμορφα και γαλήνια μέσα στο αστικό ζωγραφικό τοπίο.
Φαίνεται πως όλοι είχαν εύκολη πρόσβαση στο πάρκο ,άνετοι χώροι με πράσινο και όλα καθαρά. Τα χρώματα των έργων αναδεικνύουν την ευχάριστη ατμόσφαιρα και διάθεση των ανθρώπων. Συμβολίζουν το θερμό και ψυχρό συναίσθημα τους να εναλλάσσεται και να έρχεται σε αρμονία με τους απαλούς τόνους. Η τονική σύνθεση των έργων είναι απαλή χωρίς εντάσεις και ο χώρος των έργων ρεαλιστικός. Το σχέδιο έγινε με μολύβι και στη συνέχεια με ξυλομπογιές. Απεικονίζεται το θέμα μέσω της εικονογράφησης με λεπτομέρειες.
Στις 3 Δεκεμβρίου συνδεθήκαμε στην πλατφόρμα και παρακολουθήσαμε την εξαιρετική διοργάνωση. Όλοι οι συμμετέχοντες ένιωσαν την αξία και την τιμή που τους πρόσφερε ο διοργανωτής και φορέας, την ισότιμη συμμετοχή. Μία μαθήτρια εκπροσώπησε το σχολείο μας και την καθορισμένη στιγμή παρουσίασε τα έργα μας. Εκλάβαμε την αποδοχή και όλοι μας το ίδιο συναίσθημα ,αυτό που ταιριάζει στην δράση, όλοι ίσοι – όλοι διαφορετικοί.
Το μήνυμα αυτό ταξίδεψε σε κάθε γωνιά της χώρας μας ,με ενωμένες φωνές για την αποδοχή και την συμπερίληψη Το Ε.Ε.Ε.ΕΚ, Γενισέας Ξάνθης ευχαρίστησε θερμά όλα τα σχολεία για τις υπέροχες δουλειές τους.
Το σχολείο μας έλαβε έπαινο συμμετοχής το ίδιο και οι μαθητές/-τριες για τις δημιουργίες τους.
ΠΗΓΕΣ – ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΌ ΥΛΙΚΟ:
Η αξιοποίηση των εικαστικών στην εκπαίδευση μαθητών με αναπηρία Γ΄έως ΣT΄Δημοτικού | iepX
https://share.google/HNNOBCpkybDTUrK68
Την δράση οργάνωσε για τον Άξονα 7 Σχολείο και Κοινότητα η καθηγήτρια Καλλιτεχνικών κυρία Κωνσταντίνα Βενέτη.
Σε ένα κλίμα βαθιάς συγκίνησης, υπερηφάνειας και διάχυτης αισιοδοξίας για το μέλλον, πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 18 Ιουνίου 2026, η τελετή αποφοίτησης των μαθητών και μαθητριών του Π.ΕΠΑ.Λ. Ρόδου.
Ο εμβληματικός και ιστορικός χώρος των Πηγών Καλλιθέας, με την απαράμιλλη αρχιτεκτονική του ομορφιά και το μαγευτικό φυσικό του περιβάλλον, αποτέλεσε το ιδανικό σκηνικό για να αποχαιρετήσουμε τους αποφοίτους μας. Η θάλασσα και το υποβλητικό φως του δειλινού συνόδευσαν μια βραδιά που θα μείνει ανεξίτηλη στη μνήμη όλων μας.


Η τελετή σηματοδότησε το κλείσιμο ενός σημαντικού κύκλου της ζωής των παιδιών μας και την αφετηρία μιας νέας, συναρπαστικής πορείας προς την ενήλικη ζωή, την τριτοβάθμια εκπαίδευση και την επαγγελματική αποκατάσταση.
Στο πλευρό των μαθητών βρέθηκαν οι εκπαιδευτικοί του σχολείου, οι οποίοι με συγκίνηση αποχαιρέτησαν τους μαθητές τους, αναλογιζόμενοι τα χρόνια της κοινής τους προσπάθειας, της γνώσης και της προσωπικής εξέλιξης μέσα στις σχολικές αίθουσες. Μαζί τους, οι γονείς και οι κηδεμόνες τους – οι αφανείς ήρωες αυτής της διαδρομής – γεμάτοι υπερηφάνεια και συγκίνηση, έβλεπαν τα παιδιά τους να ανοίγουν τα φτερά τους για το μεγάλο ταξίδι της ζωής.
Η κοινή αυτή γιορτή, μέσα σε ένα έντονα φορτισμένο συγκινησιακά περιβάλλον, επισφράγισε με τον πιο όμορφο τρόπο τους κόπους, τις φιλίες και τους δεσμούς που δημιουργήθηκαν όλα αυτά τα χρόνια. Το θερμό χειροκρότημα και οι εγκάρδιες ευχές όλων των παρευρισκόμενων αντήχησαν ως μια ελάχιστη αναγνώριση της προσπάθειας των παιδιών, δίνοντάς τους ώθηση για το νέο τους ξεκίνημα.
Η Διεύθυνση και ο Σύλλογος Διδασκόντων του Π.ΕΠΑ.Λ. Ρόδου εκφράζουν τα θερμά τους συγχαρητήρια σε όλους τους αποφοίτους. Σας ευχόμαστε από καρδιάς υγεία, πρόοδο και κάθε επιτυχία στα επόμενα βήματά σας. Να κυνηγάτε πάντα τα όνειρά σας με το ίδιο πάθος και την ίδια εργατικότητα!
Καλή σταδιοδρομία σε όλους και σε όλες!
Μαθήτριες της Γ’ Λυκείου της ειδικότητας Αισθητικής Τέχνης του Τομέα Υγείας, Πρόνοιας και Ευεξίας στο πρόγραμμα DTTI Action in Food.
Στο πλαίσιο του προγράμματος, μαθήτριες της Γ’ Λυκείου της Ειδικότητας Αισθητικής Τέχνης του Τομέα Υγείας, Πρόνοιας και Ευεξίας ,με την καθοδήγηση και υποστήριξη των υπεύθυνων καθηγητριών, δημιούργησαν μια εικονική επιχείρηση με την ονομασία VitaLook. Η VitaLook αποτελεί μια πρωτοποριακή ψηφιακή πλατφόρμα που αξιοποιεί την Τεχνητή Νοημοσύνη για τη βελτίωση της υγείας του δέρματος μέσω της διατροφής. Η επιχειρηματική αυτή ιδέα αναπτύχθηκε στο πλαίσιο της συμμετοχής των μαθητριών στο πρόγραμμα DTTI Action in Food, το οποίο υλοποιείται δωρεάν από το Junior Achievement Greece σε συνεργασία με τον ευρωπαϊκό οργανισμό EIT Food.
Στόχος του προγράμματος ήταν να εξοπλίσει τη νέα γενιά με κρίσιμες δεξιότητες στους τομείς της Τεχνητής Νοημοσύνης, της επιχειρηματικότητας, της βιώσιμης διατροφής και της καινοτομίας. Η ομάδα αποτελείται από μαθήτριες της Γ’ Λυκείου της ειδικότητας Αισθητικής Τέχνης με όραμα την ψηφιακή μετάβαση στον τομέα της υγείας και της ευεξίας. Δείτε την προσπάθειά μας στην ακόλουθη παρουσίαση ή «μπείτε» κάνοντας κλικ στους ακόλουθους συνδέσμους:
Link ψηφιακής πλατφόρμας: https://teachablemachine.withgoogle.com/models/xl2R0D0oN/
Link e- book συνταγών:https://heyzine.com/flip-book/d60d88c004.html
Υπεύθυνες καθηγήτριες: Μαρία Αποστολίδη ΠΕ 87.03, Στεργιανή Κάλλια ΠΕ 87.02, Ελισάβετ Σπύρου ΠΕ 87.03.
Με ιδιαίτερη επιτυχία πραγματοποιήθηκε στην Πλατεία Κύπρου το Χριστουγεννιάτικο Bazaar του Π.ΕΠΑ.Λ. Ρόδου. Σε ένα ιδιαίτερα ζεστό και γιορτινό κλίμα, οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας υποδέχθηκαν τους συμπολίτες μας, μεταφέροντας με το χαμόγελο και τη θετική τους ενέργεια το αυθεντικό μήνυμα των Χριστουγέννων. Οι επισκέπτες είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν από κοντά το έργο του σχολείου μας και να στηρίξουν έμπρακτα την προσπάθεια των παιδιών, επιλέγοντας ανάμεσα σε πρωτότυπες χειροποίητες δημιουργίες, χειροποίητα καλλυντικά, εορταστικά στολίδια και παραδοσιακές γλυκές λιχουδιές, που κατασκευάστηκαν με υποδειγματικό μεράκι, φαντασία και δημιουργικότητα.
Η φετινή δράση ξεχώρισε πρωτίστως για τον βαθύ κοινωνικό της χαρακτήρα, αναδεικνύοντας την έμφυτη ευαισθησία της σχολικής μας κοινότητας. Με τα έσοδα που συγκεντρώθηκαν, οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές των Τομέων Υγείας, Πρόνοιας & Ευεξίας, καθώς και Γεωπονίας, Τροφίμων & Περιβάλλοντος, προχώρησαν στην αγορά εξειδικευμένων μουσικών και μουσικοκινητικών παιχνιδιών. Τα παιχνίδια αυτά παραδόθηκαν με αισθήματα αγάπης και σεβασμού στο Θεραπευτήριο Χρόνιων Παθήσεων Παίδων Ρόδου «Ο Άγιος Ανδρέας». Η επίσκεψη στους χώρους του ιδρύματος αποτέλεσε μια σπουδαία βιωματική εμπειρία και ένα μάθημα ζωής για όλους τους συμμετέχοντες, μετουσιώνοντας τις θεωρητικές αξίες του εθελοντισμού και της κοινωνικής συνεισφοράς σε μια απτή πράξη ανθρωπιάς.
Αισθανόμαστε την ανάγκη να εκφράσουμε τις θερμότερες ευχαριστίες μας στη διοίκηση και το προσωπικό του Θεραπευτηρίου «Ο Άγιος Ανδρέας» για την εγκάρδια υποδοχή, τη φιλοξενία και την ενημερωτική ξενάγηση, καθώς και σε όλους τους πολίτες της Ρόδου που αγκάλιασαν την πρωτοβουλία μας, χαρίζοντάς της ένα ουσιαστικό κοινωνικό αποτύπωμα.
Το Π.ΕΠΑ.Λ. Ρόδου επιβεβαιώνει για ακόμη μία φορά ότι αποστολή του δεν είναι μόνο η παροχή γνώσης και η καλλιέργεια δεξιοτήτων, αλλά και η διαμόρφωση ενεργών πολιτών με ενσυναίσθηση, αποδεικνύοντας ότι το σύγχρονο σχολείο μπορεί και πρέπει να αποτελεί έναν ζωντανό φάρο αλληλεγγύης για την κοινωνία μας.
Την Τρίτη 12 Μαΐου 2026 πραγματοποιήθηκε στο αμφιθέατρο του Πρότυπου ΕΠΑΛ Ρόδου εκδήλωση διάχυσης αποτελεσμάτων του ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ με τίτλο «Βιώσιμη επαγγελματική ανάπτυξη ειδικοτήτων στα σχολεία» (2024-1- EL01-KA210-VET-000244703), στο οποίο συμμετέχει το σχολείο μας σε συνεργασία με σχολείο της Μπρέσια της Ιταλίας και επαγγελματικό λύκειο από το Καντιρλί της Τουρκίας.
Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης παρουσιάστηκαν οι εμπειρίες, οι δράσεις και τα αποτελέσματα των τριών κινητικοτήτων του προγράμματος, οι οποίες πραγματοποιήθηκαν:
Η παρουσίαση πραγματοποιήθηκε από την εκπαιδευτικό Χρηστακίδου Αλεξάνδρα και την παρακολούθησαν γονείς, εκπαιδευτικοί και μαθητές του σχολείου μας. Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης έγινε αναφορά στους βασικούς στόχους του Erasmus+, όπως:
Ιδιαίτερη αναφορά έγινε στις δράσεις που υλοποιήθηκαν στις τρεις χώρες. Στην Ιταλία παρουσιάστηκαν πρακτικές εργαστηριακής μάθησης, συμπεριληπτικής εκπαίδευσης και ανάπτυξης κοινωνικών και επαγγελματικών δεξιοτήτων των μαθητών. Στην Τουρκία οι συμμετέχοντες γνώρισαν πρακτικές βιωσιμότητας, ανακύκλωσης, STEM εκπαίδευσης, ρομποτικής, CNC τεχνολογιών και εφαρμογών Τεχνητής Νοημοσύνης.
Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε και στη φιλοξενία των εταίρων μας στη Ρόδο, όπου παρουσιάστηκαν εργαστήρια και δράσεις διαφορετικών τομέων και ειδικοτήτων του σχολείου μας. Οι μαθητές συμμετείχαν ενεργά παρουσιάζοντας επαγγελματικές δεξιότητες μέσα από εργαστήρια Αισθητικής, Κομμωτικής και Φυσικοθεραπείας, δράσεις βιωματικής μάθησης, εφαρμογές Τεχνητής Νοημοσύνης, τεχνολογίες XR και δράσεις που συνδέονται με την κυκλική οικονομία και τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.
Παρουσιάστηκαν επίσης πρωτοβουλίες κοινωνικής προσφοράς και πολιτισμού, όπως η δράση «Χταποδάκια για πρόωρα βρέφη», εργαστήρια σχολικής διαμεσολάβησης, παραδοσιακά προϊόντα και πολιτιστικές δράσεις, καθώς και η συνεργασία του σχολείου με το Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Μέσα από το πρόγραμμα Erasmus+, οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί απέκτησαν πολύτιμες εμπειρίες, αντάλλαξαν καινοτόμες εκπαιδευτικές πρακτικές και ενίσχυσαν τις ψηφιακές και επαγγελματικές τους δεξιότητες, ενώ παράλληλα καλλιεργήθηκαν η ευρωπαϊκή συνεργασία, η πολιτισμική κατανόηση και η εξωστρέφεια του σχολείου μας.
Μετά το τέλος της παρουσίασης πραγματοποιήθηκε απονομή πιστοποιητικών συμμετοχής σε μαθητές και εκπαιδευτικούς του σχολείου μας, οι οποίοι συνέβαλαν ενεργά στην επιτυχημένη υλοποίηση της 3ης κινητικότητας Erasmus+ στη Ρόδο.
Συγκεκριμένα, βραβεύτηκαν μαθητές που συμμετείχαν σε εργαστήρια και παρουσιάσεις, καθώς και εκπαιδευτικοί που υποστήριξαν τη φιλοξενία των εταίρων μας μέσα από εργαστηριακές δράσεις, παρουσιάσεις, ξεναγήσεις και διερμηνεία.
Η εκδήλωση ολοκληρώθηκε σε ιδιαίτερα θετικό κλίμα, επιβεβαιώνοντας ότι η εκπαίδευση, η συνεργασία και η βιωσιμότητα μπορούν να συμβάλουν ουσιαστικά στη δημιουργία ενός καλύτερου μέλλοντος για τους μαθητές και την επαγγελματική εκπαίδευση.
Την Τρίτη 12 Μαΐου, το σχολείο μας διοργάνωσε μια ιδιαίτερα εποικοδομητική ενημερωτική συνάντηση με προσκεκλημένο τον φορέα «Ξένιος Ζευς». Στόχος της δράσης ήταν η ουσιαστική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών μας πάνω σε κρίσιμα ζητήματα ψυχικής υγείας που ανακύπτουν μέσα στη σχολική τάξη.
Στο επίκεντρο της συζήτησης βρέθηκε η Εναντιωματική Προκλητική Διαταραχή σε παιδιά και εφήβους. Αναλύθηκαν διεξοδικά τα χαρακτηριστικά της, όπως η συστηματική ανυπακοή και η δυσκολία αποδοχής των κανόνων, με σκοπό την καλύτερη κατανόηση και την αποτελεσματική διαχείριση αυτών των συμπεριφορών από την πλευρά των δασκάλων.
Θα θέλαμε να εκφράσουμε τις θερμές μας ευχαριστίες στην κυρία Παναγιά Αικατερίνη, Ψυχολόγο, και την κυρία Κώτη Αθηνά, Κοινωνική Λειτουργό, για την εξαιρετική παρουσίαση και την πολύτιμη μεταφορά της τεχνογνωσίας τους από τη Μονάδα Έγκαιρης Παρέμβασης στην Ψύχωση.
Η οργάνωση της δράσης υλοποιήθηκε από τον Ψυχολόγο της σχολικής μας μονάδας κύριο Μουρατίδη Θεμιστοκλή.
Σας προσκαλούμε, μέσω του συνδέσμου, να ακολουθήσετε το ταξίδι της ομάδας Σχολικής Διαμεσολάβησης κατά το 2ο έτος εφαρμογής του θεσμού στο σχολείο μας, μέσα από δράσεις, βιώματα, συνεργασίες και στιγμές που μας έφεραν πιο κοντά στον διάλογο, τον σεβασμό και την ειρηνική επίλυση συγκρούσεων.
Ανανεώνουμε το ραντεβού μας για τη νέα σχολική χρονιά, με τη Σχολική Διαμεσολάβηση ακόμη πιο δυνατή, πιο ουσιαστική και πιο εδραιωμένη στη ζωή του σχολείου μας.
Την Πέμπτη 30 Απριλίου 2026, ομάδα μαθητών του σχολείου μας επισκέφθηκε τον Ιερό Ναό των Αγίων Αποστόλων, την ενορία του σχολείου μας, στο πλαίσιο δράσεων του θεσμού της σχολικής διαμεσολάβησης.
Τα παιδιά υποδέχθηκε με ιδιαίτερη ζεστασιά ο εφημέριος του ναού, π. Παΐσιος, με τον οποίο είχαν την ευκαιρία να συζητήσουν ανοιχτά και ουσιαστικά για σημαντικά πνευματικά και υπαρξιακά θέματα. Μεταξύ άλλων, τέθηκαν ερωτήματα γύρω από την ύπαρξη του Θεού, το νόημα του «τώρα» στη ζωή μας, τον θάνατο, την αυτοχειρία, τις δυσκολίες και το άδικο που συναντά ο άνθρωπος, καθώς και τις προκλήσεις της σύγχρονης εποχής.
Η συζήτηση πραγματοποιήθηκε σε κλίμα σεβασμού και ελευθερίας έκφρασης, δίνοντας τη δυνατότητα στους μαθητές να εκφράσουν σκέψεις, απορίες και προσωπικούς προβληματισμούς.
Στο τέλος, ο εφημέριος προσέφερε σε κάθε μαθητή το βιβλίο «ΤΩΡΑ», το οποίο έχει συγγράψει ο ίδιος, ως μια μικρή υπενθύμιση της αξίας της στιγμής και της προσωπικής αναζήτησης.
Η εμπειρία αυτή αποτέλεσε μια σημαντική ευκαιρία για γόνιμο διάλογο και ουσιαστική προσέγγιση θεμάτων που απασχολούν τους νέους σήμερα.
Τους μαθητές συνόδευσαν οι εκπαιδευτικοί κυρία Μαριάννα Νουμεροπούλου και κυρία Γεωργία Αρβανίτη.
Την Τρίτη 28 Απριλίου, στο αμφιθέατρο του σχολείου μας, πραγματοποιήθηκε ενημέρωση για την ευαισθητοποίηση της εκπαιδευτικής κοινότητας και των μαθητών/τριών σε θέματα περιβάλλοντος και ανακύκλωσης, από την Δωδεκανησιακή Ανακύκλωση ΑΕΚΚ.
Σκοπός της δράσης ήταν η ευαισθητοποίηση των μαθητών/τριών σχετικά με τη σημασία της σωστής διαχείρισης των Αποβλήτων Εκσκαφών, Κατασκευών και Κατεδαφίσεων (ΑΕΚΚ), τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις που προκύπτουν από την αλόγιστη απόρριψη, τις πρακτικές ανακύκλωσης και επαναχρησιμοποίησης υλικών, συμβάλλοντας έτσι στη δημιουργία περιβαλλοντικής συνείδησης.
Στο πλαίσιο της δράσης, οι μαθητές ήρθαν σε επαφή με το έργο της ΔΑΝΑΕΚΚ και έμαθαν πώς λειτουργεί ένα εγκεκριμένο σύστημα ανακύκλωσης οικοδομικών υλικών. Ενημερώθηκαν αναλυτικά για τη διαδρομή των μπαζών από τη συλλογή έως την επαναξιοποίησή τους, κατανοώντας στην πράξη τα πλεονεκτήματα της κυκλικής οικονομίας.
Η δράση πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια του Συλλογικού Προγραμματισμού Εσωτερικής Αξιολόγησης του έργου της σχολικής μονάδας, στον άξονα ΄΄Σχολείο και κοινότητα΄΄.
Θα θέλαμε να εκφράσουμε τις θερμές μας ευχαριστίες στους εκπροσώπους της ΔΑΝΑΕΚΚ, κύριο Μακρή Παντελή και κυρία Πελλού Αγγελική, για την εξαιρετική παρουσίαση και τον χρόνο που διέθεσαν. Η συμβολή τους στην ενημέρωση και την ευαισθητοποίηση των μαθητών μας γύρω από τα κρίσιμα ζητήματα της ανακύκλωσης και της κυκλικής οικονομίας ήταν καθοριστική.
Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Οικονομίδου Βασιλική, Κάρλα Γραμματική, Βασιλείου Θεόδωρος, Νουμεροπούλου Μαριάννα.
Με ιδιαίτερη επιτυχία πραγματοποιήθηκε στο σχολείο μας η δράση για τον εορτασμό της Παγκόσμιας Ημέρας της Γης, στις 22 Απριλίου, με τη συμμετοχή μαθητών από την Α’ και Β’ τάξη. Η δράση είχε ως στόχο την ευαισθητοποίηση των μαθητών σε θέματα προστασίας του περιβάλλοντος και την ενίσχυση της περιβαλλοντικής τους συνείδησης μέσα από βιωματικές και συνεργατικές δραστηριότητες.
Η εκδήλωση ξεκίνησε με μια σύντομη εισαγωγική παρουσίαση, κατά την οποία παρουσιάστηκαν βασικά στοιχεία για τη σημασία της Ημέρας της Γης, καθώς και κρίσιμα περιβαλλοντικά ζητήματα, όπως η εξοικονόμηση νερού και ενέργειας, η προστασία της βιοποικιλότητας, η ανακύκλωση και η υπεύθυνη κατανάλωση.
Στη συνέχεια, οι μαθητές χωρίστηκαν σε ομάδες και συμμετείχαν σε θεματικούς σταθμούς δραστηριοτήτων, όπου είχαν την ευκαιρία να διερευνήσουν:
•τη σωστή χρήση νερού και ενέργειας μέσα από παιχνίδια
•αναγνώρισης καθημερινών λαθών,
•τη σημασία της ανακύκλωσης και της επαναχρησιμοποίησης υλικών,
•τον ρόλο της βιοποικιλότητας στην ισορροπία των οικοσυστημάτων,
•καθώς και το προσωπικό τους περιβαλλοντικό αποτύπωμα.
Οι δραστηριότητες σχεδιάστηκαν με τρόπο διαδραστικό και συμμετοχικό, ενθαρρύνοντας τους μαθητές να εκφράσουν απόψεις, να συνεργαστούν και να προτείνουν λύσεις για την προστασία του περιβάλλοντος.
Η επιτυχία της δράσης ανέδειξε τη σημασία της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης στο σχολείο και επιβεβαίωσε ότι η αλλαγή ξεκινά από τη γνώση, τη συνεργασία και την προσωπική ευθύνη.
Το σχολείο μας συνεχίζει να επενδύει σε δράσεις που προάγουν τη βιωσιμότητα και την ενεργή συμμετοχή των μαθητών στη διαμόρφωση ενός καλύτερου μέλλοντος.
Η εν λόγω δράση εντάσσεται στα πλαίσια του Συλλογικού Προγραμματισμού Εσωτερικής Αξιολόγησης του έργου της σχολικής μονάδας, στον άξονα ΄΄Σχολείο και κοινότητα΄΄.
Υποστηριζόμενο από blogs.sch.gr & Θέμα βασισμένο στο Lovecraft από τον Anders Norén