Αξιολόγηση δοκιμαστικής εφαρμογής του προγράμματος 1:1 laptop.

Τις χρονιές 2002-2004 δόθηκαν laptop στις τάξεις 7η και 8η(νομίζω αντιστοιχούν στις δικές μας α΄και β΄γυμνασίου) στην πολιτεία του Maine (κάπου εκεί). Δόθηκαν και στους μαθητές και στους εκπαιδευτικούς. Επίσης υπήρχε παροχή τεχνικής υποστήριξης στα σχολεία καθώς και επιμόρφωση στους εκπαιδευτικούς.

Αξιολόγηση που έγινε κατά τη διάρκεια αυτής της φάσης δείχνει:

  • Οι εκπαιδευτικοί χρησιμοποιούν τα λάπτοπ ποικιλοτρόπως και πιο συχνά για να αναπτύξουν καθοδηγητικό υλικό, να ασχοληθούν με έρευνα σχετική με το υλικό που ετοιμάζουν και για να επικοινωνούν με τους συναδέλφους τους.
  • Οι εκπαιδευτικοί που έχουν περισσότερες γνώσεις στις ΤΠΕ τα χρησιμοποιούν κατά 20-30% περισσότερο από τους υπόλοιπους και ακόμα πιο πολύ τα χρησιμοποιούν  εκπαιδευτικοί που συμμετείχαν τουλάχιστον σε 4 επιμορφωτικές δραστηριότητες που αφορούσαν τις ΤΠΕ.
  • Οι μαθητές χρησιμοποιούν τα λάπτοπ  πιο συχνά για να αναζητήσουν πληροφορίες 90%, να οργανώσουν τις πληροφορίες 63% και για να κρατούν σημειώσεις μέσα στην τάξη 57%
  • Πάνω από το 70% των εκπαιδευτικών δήλωσαν ότι η χρήση του λάπτοπ τους βοήθησε αποτελεσματικά στο να πετύχουν τους στόχους τους όσον αφορά το αναλυτικό πρόγραμμα και να εξατομικεύσουν το πρόγραμμά τους όταν χρειαζόταν σε συγκεκριμένες ανάγκες συγκεκριμένων μαθητών.
  • Πάνω από το 75% των δασκάλων δήλωσαν ότι έχοντας τα λάπτοπ κατάφεραν να πλησιάσουν περισσότερο τους γενικότερους εκπαιδευτικούς στόχους της πολιτείας Maine.
  • Πάνω από 4 στους 5 εκπ/κούς δήλωσαν ότι οι μαθητές ασχολούνται περισσότερο με τη μάθηση, συμμετέχουν πιο ενεργά και παράγουν καλύτερης ποιότητας εργασίες.
  • Πάνω από το 70% των μαθητών δήλωσαν ότι είναι πιο οργανωμένοι, τελειώνουν τη δουλειά τους πιο γρήγορα και με καλύτερη ποιότητα αποτελέσματος.
  • Όλοι οι τύποι μαθητών ασχολούνται περισσότερο με τη μάθηση, έχουν περισσότερα κίνητρα και ειδικότερα οι μαθητές με ειδικές ανάγκες.
  • Παιδιά της 9ης τάξης που δεν έχουν πλέον λάπτοπ δηλώνουν ότι τελειώνουν λιγότερη δουλειά τώρα που δεν τα έχουν, και ότι η ποιότητα της δουλειάς τους έχει πέσει.
  • Τα μεγαλύτερα εμπόδια ενσωμάτωσης των λάπτοπ είναι η έλλειψη τεχνικής υποστήριξης, έλλειψη επιμόρφωσης και έλλειψη χρόνου.
  • Μερικοί εκπαιδευτικοί, μαθητές και διευθυντές ακόμα αναφέρουν συνεχιζόμενα προβλήματα με την τεχνολογία, αλλά αυτά τα προβλήματα φαίνεται να μειώνονται ουσιαστικά μετά από τους πρώτους μήνες.
  • Αναφέρθηκαν ορισμένες αυξήσεις στα έξοδα των μονάδων μετά τη χρήση των λάπτοπ.

Η δήλωση ενός παιδιού της 9ης τάξης (Σαν α΄λυκείου):

Θα ήθελα λάπτοπ στο σχολείο. Τα χρησιμοποιήσαμε στις προηγούμενες τάξεις και γνωρίζω πώς να το χειρίζομαι. Τώρα που είμαι στο λύκειο, δεν έχω πολύ χρόνο για να χρησιμοποιήσω το εργαστήριο υπολογιστών ή τη βιβλιοθήκη του σχολείου μου. Έτσι θα είνια πολύ δύσκολο να τελειώσω τη δουλειά μου στο σχολείο χωρίς το λάπτοπ. Επίσης στο σπίτι τον υπολογιστή τον χρησιμοποιεί συνέχεια η υπόλοιπη οικογένεια και είναι αρκετά παλιός και αργός. Τα λάπτοπ μας βοηθάνε να τελειώσουμε τη δουλειά μας πιο γρήγορα και εύκολα και είναι πολύ καλά για μαθητές που δεν έχουν υπολογιστή στο σπίτι τους. Τα λάπτοπ σε βοηθούν να έχεις την πληροφορία όταν τη χρειάζεσαι. …

Αποσπάσματα από:  The Impact of Maine’s One-to-One Laptop Program on Middle School Teachers and Students

Μάλλον θετική μου φαίνεται η αξιολόγηση. Θα δω και αλλού.

Αφήστε μια απάντηση