ΜΕΛΙΣΣΟΚΟΜΟΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ

Στο σχολείο μας είχαμε την ευκαιρία να μας επισκεφθεί ένα μελισσοκόμος , φέρνοντας μαζί του και διάφορα σύνεργα της δουλειάς του. Μας μίλησε για τον υπέροχο κόσμο των μελισσών , τα σύνεργα που χρησιμοποιεί, μας έδειξε προϊόντα της μέλισσας και λύσαμε πάρα πολλές απορίες μας

 

ΕΧΑΣΑ ΤΗ ΜΥΤΗ ΜΟΥ ΚΑΙ ΨΑΧΝΩ ΝΑ ΤΗ ΒΡΩ

δσIMG 20250224 172105

Ένα πολύ ιδιαίτερο και αγαπημένο βιβλίο κατά τη διάρκεια των Αποκριών είναι το πιο πάνω. Αφού το διαβάσαμε αρχίσαμε την ενασχόληση με αυτό. Τα παιδιά προβληματίστηκαν και μοιράστηκαν τα συναισθήματα που είχε ο Κλόουν κατά τη διάρκεια της ιστορίας αλλά και κατά τα δικά τους συναισθήματα.

-Ποια σημείο του σώματός σας θεωρείται ότι είναι πολύ σημαντικό και γιατί;

-Το κεφάλι   -Τα μάτια  -Η μύτη  -Τα αυτιά  -Τα πόδια -Τα γόνατα  – Οι πατούσες  – Τα χέρια. Πολλές απαντήσεις που το καθένα δικαιολογούσε κάθε φορά, πολύ εύστοχα

Ακολούθησαν παιχνίδια κινητικά.

Αρχικά παίξαμε παιχνίδι προσανατολισμού, χρησιμοποιώντας μια καρέκλα και μια μύτη…

IMG 20250224 172347      IMG 20250224 172714IMG 20250224 143243IMG 20250224 143322IMG 20250224 143333IMG 20250224 143343

Σαν μικροί κλόουν θέλοντας να κάνουμε τους άλλους να γελάσουν αλλά και να δουν την ισορροπία μας , δώσαμε μία καρέκλα και τους προτείναμε να βρουν διαφορετικούς τρόπους για να καθίσουν πάνω σε αυτήν. Ευρηματικότατα τα παιδιά

IMG 20250224 172644 IMG 20250224 172612  IMG 20250224 172529 IMG 20250224 172508IMG 20250224 172644 1IMG 20250224 172546 1IMG 20250224 144344IMG 20250224 144327IMG 20250224 144257IMG 20250224 144234IMG 20250224 144223IMG 20250224 144211IMG 20250224 144149IMG 20250224 144126IMG 20250224 144029IMG 20250224 144012IMG 20250224 143941IMG 20250224 143928IMG 20250224 143917IMG 20250224 143901IMG 20250224 143848IMG 20250224 143821IMG 20250224 143806IMG 20250224 143754IMG 20250224 143732IMG 20250224 143724IMG 20250224 143703IMG 20250224 143654IMG 20250224 143637 1IMG 20250224 143626IMG 20250224 143615IMG 20250224 143558IMG 20250224 143550IMG 20250224 143539IMG 20250224 143525

Απλώσαμε μία κορδέλα και κάναμε ισορροπία . Έπρεπε

να προσέχουμε γιατί κάτω από την κορδέλα βρίσκονταν “μια λίμνη με ένα κροκόδειλο”IMG 20250224 145102

IMG 20250224 144619 IMG 20250224 144647 IMG 20250224 144833 IMG 20250224 145039 1 IMG 20250224 145123 IMG 20250224 145205 IMG 20250224 145209 IMG 20250224 145217 IMG 20250224 145248 IMG 20250224 145315 IMG 20250224 145340 IMG 20250224 145405 IMG 20250224 145442

Χρησιμοποιώντας τώρα  τη μύτη του κλόουν , παίξαμε το παιχνίδι : Ζεστό -κρύο

IMG 20250224 145831  IMG 20250224 150758 IMG 20250224 172131 IMG 20250224 172206 IMG 20250224 172220 IMG 20250224 172235 IMG 20250224 172247 IMG 20250224 172259 IMG 20250224 172314 IMG 20250224 172329

Δόθηκε ατομική εργασία στα παιδιά και ζητήσαμε να φτιάξουν τον άλλο μισό κλόουν που εικονίζονταν

IMG 20250224 152410 IMG 20250224 152423 IMG 20250224 152434 IMG 20250224 152452

Στο διαδραστικό πίνακα βρήκαμε τις διαφορές ανάμεσα στις δύο “ίδιες ” εικόνες

IMG 20250225 154936 IMG 20250225 155011 IMG 20250225 155016 IMG 20250225 155135 IMG 20250225 155421 IMG 20250225 155826

Τί χρειάζεται ο κλόουν για ντυθεί; Αφού τα καταγράψαμε, ψάξαμε στο διαδίκτυο και βρήκαμε σχετικές εικόνες. Τις κάναμε σειροθέτηση αφού πρώτα τις ονομάτιζαν

IMG 20250225 140456 IMG 20250225 140510 IMG 20250225 140537 IMG 20250225 140552 IMG 20250225 140557 IMG 20250225 140614 IMG 20250225 140616

Παίξαμε παιχνίδι, πατώντας στο γνωστό παιχνιδοτράγουδο: περπατώ περπατώ εις το δάσος… και το κάναμε : περπατώ περπατώ μες το τσίρκο όταν ο κλόουν δεν είναι εδώ, κλόουν κλόουν είσαι εδώ; και αυτό συνεχίζεται μέχρι… να βάλει… τη μύτη του… και να τους κυνηγήσει.

Βρήκαμε κύκλους μέσα στην τάξη μας, σε αντικείμενα, στρογγυλά όπως η μύτη του κλόουν

IMG 20250225 145744 IMG 20250225 145801 IMG 20250225 145805 IMG 20250225 145811 IMG 20250225 145813 IMG 20250225 145817 IMG 20250225 145844 IMG 20250225 145850 IMG 20250225 145857 IMG 20250225 145903 IMG 20250225 145905

Βάλαμε την κυρία Φαντασία να βοηθήσει τα παιδιά να μετατρέψουν τους κύκλους σε … ό,τι πίστευαν ότι έχει αυτό το σχήμα

IMG 20250225 151225 IMG 20250225 153833 IMG 20250225 153856 IMG 20250225 153929 IMG 20250225 153950 IMG 20250225 154012 IMG 20250225 154048 IMG 20250225 154105

 

Ο ΚΥΚΛΟΣ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ

Οι βροχές αυτού του μήνα μας οδήγησαν να ασχοληθούμε με το νερό , το κύκλο του νερού αλλά και τη βροχή. Πού είναι το νερό; Πού το συναντάμε; Τι μορφή έχει; Πώς έφτασε στον ουρανό; και πολλές άλλες ερωτήσεις που προσπαθήσαμε να την απαντήσουμε μέσα από δραστηριότητες και πειραματισμούς

Ξεκινήσαμε διαβάζοντας το ακόλουθο βιβλίο: Πέφτει πέφτει η σταγόνα ΓΔ Ακολούθησαν ερωτήσεις από τα παιδιά και για λίγη ώρα το ένα απαντούσε στο άλλο.

Στη συνέχεια κάναμε καταγραφή πού συναντάμε το νερό στη φύση και πού μέσα στο σπίτι

IMG 20250115 140325 IMG 20250115 140938 IMG 20250115 141633 IMG 20250115 142932

Προσπαθήσαμε να δημιουργήσουμε τα βήματα του κύκλου του νερού και αφού τα ξεχωρίσαμε έγιναν φύλλο εργασίας

IMG 20250117 111924 IMG 20250117 111932 IMG 20250117 112425 IMG 20250117 112448 IMG 20250117 112516 IMG 20250117 112933

Με τη βοήθεια της Bee bot, το μικρό μας ρομποτάκι , προσπαθήσαμε να ακολουθήσουμε τα βήματα του κύκλου του νερού

IMG 20250116 144655 IMG 20250116 144945 IMG 20250116 145228

Ακολούθησε παρόμοια ατομική εργασία

IMG 20250116 154233 IMG 20250116 173041IMG 20250116 154435 IMG 20250116 154445

 

Ζωγράφισαν τον κύκλο του νερού, στο μπλοκ ζωγραφικής τους

IMG 20250115 205234 IMG 20250115 205254 IMG 20250115 205320 IMG 20250115 205345  IMG 20250115 205501 IMG 20250115 205533 IMG 20250115 205636

Δραματοποιήσαμε τον κύκλο του νερού

Κάναμε πείραμα για να δούμε την εξάτμιση

IMG 20250117 093451 IMG 20250117 093951 IMG 20250117 094021 IMG 20250117 094508

Με το επόμενο πείραμα, μια λεκάνη , ένα σφουγγάρι και νερό, είδαμε τι συμβαίνει όταν το σύννεφο δε μπορεί να κρατήσει άλλο τις σταγόνες μέσα του

IMG 20250117 091936 IMG 20250117 092001 IMG 20250117 092029 IMG 20250117 092043 IMG 20250117 092319

 

Παίξαμε παιχνίδια αρίθμησης με αυτοσχέδιο παιχνίδι: δύο ομπρέλες , σταγόνες και ένα ζάρι

IMG 20250117 115308 IMG 20250117 115504 IMG 20250117 115928 IMG 20250117 120225 IMG 20250117 120329

 

HELP A BEE AND SAVE THE ENVIRONMENT

Με την έναρξη της νέας χρονιάς ένα καινούργιο etwinning  πρόγραμμα ξεκινά. HELP A BEE AND SAVE THE ENVIRONMENT.

Το έργο στοχεύει: να προωθήσει μια συνείδηση ​​για το περιβάλλον και τη σημασία των μελισσών και των εντόμων για μια βιώσιμη ζωή στην Ευρώπη και στον κόσμο. Η φαντασία ενός ταξιδιού στις χώρες του εταίρου θα συνδέσει τους μαθητές στο σεβασμό και την επίγνωση της σημασίας των μελισσών. Θα είναι επίσης ένας τρόπος για να ανακαλύψετε άλλες χώρες, πολιτισμούς και γλώσσες και να χρησιμοποιήσετε μια μεθοδολογία CLIL που αναπτύσσει το περιεχόμενο του έργου και τα αγγλικά ως δεύτερη γλώσσα για να αγαπήσετε την επικοινωνία.

Οι στόχοι του έργου:

Να μεταδώσει στις νέες γενιές τη θεμελιώδη σημασία των μελισσών στη σχέση μεταξύ ανθρώπου και περιβάλλοντος. Ενθαρρύνουν το ομαδικό πνεύμα και το αίσθημα ευθύνης προς τα πάντα γύρω τους: συμμαθητές, οικογένεια και περιβάλλον. Εργασία σε μια διεθνή ομάδα σε ένα θετικό, οργανωμένο, συνεργατικό κλίμα που προωθεί τη γνώση της κοινωνικής, επικοινωνιακής δομής των μελισσών. Πειραματιστείτε με την αγγλική γλώσσα ως μέσο επικοινωνίας μεταξύ των εταίρων και σε σχέση με το έργο.

Παρουσιάσαμε τον εαυτό μας, σαν εκπαιδευτικοί της τάξης

Τα παιδιά της τάξης μας, φροντίζοντας να διαφυλάξουμε τις φωτογραφίες και μετατρέποντάς τες με διαδικτυακό εργαλείο έτσι ώστε να μην αναγνωρίζονται

Φωτογραφίες που δείχνουν πώς είναι το σχολείο μας, έτσι ώστε να γνωριστούμε καλύτερα με τους συνεργάτες μας

και φυσικά την όμορφη πόλη μας.

Δημιουργήσαμε το λόγκο για το πρόγραμμα, με τη συμμετοχή  των παιδιών, το  οποίο και κέρδισε στην κοινη ψηφοφορία που είχαμε

6

Το πόστερ του προγράμματος , ήταν δουλειά του κάθε εκπαιδευτικου

POSTER

Με το εργαλείο word art καλλιτεχνήσαμε τον τίτλο του προγράμματος

FF 1

 

Πραγματοποιήσαμε την πρώτη συνάντηση μεταξύ των εκπαιδευτικών για να γνωριστούμε μεταξύ μας

collage 1

Δώσαμε στους γονείς να υπογράψουν εγγράφως την άδεια για τη συμμετοχή του παιδιού τους στο πρόγραμμα

collage 2 1

 

Η εισαγωγή στο πρόγραμμα, έγινε μέσα από εκπαιδευτικά βίντεο για τη μέλισσα και τη ζωή της. Τα παιδιά πήραν πολλές πληροφορίες και αγάπησαν αυτό το μικρό εντομάκι!

collage 12

IMG 20250217 141734 IMG 20250217 142253 IMG 20250217 142748 IMG 20250217 143253 IMG 20250217 143528 IMG 20250217 183950

Ετσι κάναμε ένα καταιγισμό ιδεών γύρω από τη μέλισσα, πραγματοποιώντας πάρα πολλές δραστηριότητες, ακόμα και με τη συμβολή των γονιών , που ήταν πολύ βοηθητικοί. Στο βίντεο συμπεριλάβαμε αρκετές από τις δραστηριότητες που κάναμε, για αρκετό διάστημα,  για να γνωρίσουμε καλύτερα τη ζωή της μέλισσας

IMG 20250217 135508 IMG 20250217 140422 IMG 20250217 141046  IMG 20250217 135026 IMG 20250217 135855  IMG 20250217 140553     IMG 20250217 183852

 

 

 

Για να δούμε πώς είναι η μέλισσα….

IMG 20250217 153619 IMG 20250217 153631 IMG 20250217 153705 IMG 20250217 153741

 

 

Λάβαμε ένα γράμμα από τη μέλισσα στο οποίο μας ζήταγε τη βοήθειά μας για το περιβάλλον

IMG 20250217 183225 IMG 20250217 152302 IMG 20250217 152347 IMG 20250217 152352

Αποφασίσαμε ότι, σίγουρα, θα θέλαμε να φτιάξουμε έναν κήπο για τις μικρές μας φίλες, μια ποτίστρα για να πίνουν νερό αλλά και να δώσουμε συμβουλές στους φίλους μας στο άλλο τμήμα αλλά και στους γονείς μας για το πώς μπορούν, κι αυτοί, να γίνουν προστάτες των μελισσών. Οι δύο ομάδες, κατέγραψαν τις απόψεις τους και είναι έτοιμοι να σας τις πουν! Αφού έγινε η σχετική συζήτηση με τα παιδιά φτάσαμε στα ακόλουθες συμβουλές

Πήραμε μέρος στην εβδομάδα code week , και αφού μοιράστηκαν γράμματα από μία φράση, στο canva , γεμίσαμε το κάθε γράμμα με εικόνες που αφορούν τη μέλισσα

collage 12 1    IMG 20250212 150311    tere 1

Κατασκευάσαμε μια κούκλα – μέλισσα, με ομαδική δουλειά

 

https://www.youtube.com/watch?v=Q4d_1BS_CDA

Coding activity

ενώ με το αγαπημένο μας ρομποτάκι  bee bot κάναμε, και οι δύο ομάδες, τον κύκλο ζωής της μέλισσας  αφού πρώτα κατασκευάσαμε την πίστα και βρήκαμε στο διαδίκτυο τις σχετικές εικόνες

Our Mixed Student Teams

Μια συνάντηση που ξάφνιασε τα παιδιά γιατί δεν περίμεναν να δουν παιδιά από άλλα κράτη. Όλα τα μέλη του προγράμματος χωριστήκαμε σε διακρατικές ομάδες , 2 ή τρία σχολεία και φτιάξαμε ένα ον λάιν παιχνίδι, το οποίο το παίξαμε αφού πρώτα “συναντηθήκαμε” διαδικτυακά και γνωριστήκαμε μεταξύ μας.  Το παιχνίδι που παίξαμε το είχε φτιάξει το τμήμα μου, με εικόνες που είχαν διαλέξει από το διαδίκτύο τα παιδιά, με τη βοήθειά μας, ένα παιχνίδι memory σχετικά με τη μέλισσα:

collage 30

το ον λάιν παιχνίδι είναι το ακόλουθο και είχε δημιουργηθεί από εμένα δα

https://matchthememory.com/beee

Χορός ή τραγούδι σχετικό με τη μέλισσα. Αφού ακούσαμε διάφορα τραγούδια καταλήξαμε σε ένα από αυτά. Φορέσαμε ρούχα και αρχίσαμε να ζουζουνίζουμε στην αίθουσα τραγουδώντας και χορεύοντας το τραγούδι

Φτιάξαμε υπέροχα μπισκοτάκια με μέλι. Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν με την όλη διαδικασία και στο τέλος την απόλαυση των κόπων τους.

Ο ΚΗΠΟΣ ΛΟΥΛΟΥΔΙΑΖΕΙ

Οι νηπιαγωγοί ανέλαβαν να αφρατέψουν το χώμα όπου θα γίνονταν το φύτεμα.

Επίσης η κα Έφη, μαμά του σχολείου μας και γεωπόνος ήρθε, την προγραμματισμένη με αυτήν, μέρα και μας μίλησε για τα λουλούδια, τις ανάγκες τους, τη χρησιμότητά τους, τους κινδύνους τους.

Και στη συνέχεια ήρθε η ώρα του φυτέματος . Αφού, τα παιδιά, φόρεσαν τις γαλότσες τους, ξεκίνησαν το φύτεμα , με τη βοήθεια της κας Έφης και των εκπαιδευτικών.

Φτιάξαμε ποτίστρες για τις μέλισσες. Όπως όλα τα πλάσματα της γης , έτσι και αυτές χρειάζονται νερό

Κάναμε ατομικές εργασίες , ψάχνοντας να βρουν και να ζωγραφίσουν το πρώτο γράμμα  από τη λέξη: ΜΕΛΙΣΣΑ

IMG 20250218 155001 IMG 20250218 155106 IMG 20250218 155153 IMG 20250218 155217

 

Μετά από όλες τις δραστηριότητες και τις συζητήσεις , τα παιδιά πρότειναν τρόπους για την προστασία της μέλισσας

 

ΠΟΥΛΙΑ

Τι ξέρουμε για τα πουλιά; Με ένα ιστόγραμμα αμέσως βρήκαμε τόσα πολλά πράγματα να πούμε

IMG 20241125 155611 IMG 20241125 155516

Ποιος είναι όμως ο κύκλος ζωής των πουλιών; Ας βάλουμε στη σειρά τις σχετικές εικόνες

17328076640601732807654420 1732807664050

Κάναμε αρίθμηση τις εικόνες

 173280760979417328076424391732807642462

1732807654404   1732807609817

Παίξαμε διαδικτυακά παιχνίδια μνήμης σχετικό με τα πουλιά, αρίθμησης αλλά και αναγνώρισης του ονόματός τους

1732719885775 1732719885793 1732719885830

1732807654404   1732807609817

Παίξαμε διαδικτυακά παιχνίδια μνήμης σχετικό με τα πουλιά, αρίθμησης αλλά και αναγνώρισης του ονόματός τους

1732719885775 1732719885793 1732719885830

Ζωγράφισαν τα πουλιά όπως τα φαντάζονταν και όπως τα μπορούσαν

17329986435451732998643482 17329986434961732998643518 1 1732998643518 1732998643531 1732998672700 1 1732998672712  1732998672737 1732998672749 1732998672760

Ζητήσαμε από τα παιδιά, στα πλαίσια του εθελοντισμού, να βάλουν σε ένα μπολάκι ψιχουλάκια και σε ένα άλλο νεράκι, και να μας στείλουν φωτογραφίες

1732998450852 1732998564962   1734781613418    1734781613408                       1734781613429

Κάναμε μία κατασκευή – πουλάκια, με ρολά υγείας

 

ΣΕΙΣΜΟΣ

Όπως κάθε χρόνο, μιλάμε, στο σχολείο, για το σεισμό. Ένα θέμα που , ενώ δε μας ευχαριστεί με τις επιπτώσεις του, και που πρέπει να μας βρει προετοιμασμένους.

Είδαμε διάφορα βίντεο στο youtube 1731004263640

πρόληψη σεισμού στο σχολείο από το Φωτόδεντρο

Δείτε στο photodentro.edu.gr

 

Brochure-STATHI-For-site   μέτρα πρόληψης

 

Μιλήσαμε για τα είδη πρώτης ανάγκης που πρέπει να έχουμε όλοι, σε περίπτωση σεισμού. Παίξαμε παιχνίδια μνήμης, σε ομάδες με αυτά

1731004318562 1731004318576

Τα παιδιά δούλεψαν και σε ατομική εργασία, προσπαθώντας να θυμηθούν και να ζωγραφίζουν τα είδη πρώτης ανάγκης

1731004318522 1731004318533 1731004318542 1731004318515 1731004334498 1731004334513 1731004334523 1731004334533 1731004334545

Προσπαθήσαμε να κάνουμε προσομοιώσεις του σεισμού, κατασκευάζοντας, ανά ομάδες, τις δικές τους πόλεις , από όπου πέρασε ο εγκέλαδος

Πρόγραμμα Αναπαραγωγής Βίντεο

Κάναμε ασκήσεις σεισμού μέσα στην τάξη

1731004219892 1731004219902 1731004219929 1731004219939 1731004263619 1731004263629 1731004263648 1731004263659

Και φυσικά , ασκήσεις σεισμού, και στην αυλή μας

IMG 20241108 1356561 IMG 20241108 1357031 IMG 20241108 1357171  IMG 20241108 1356561

 IMG 20241108 1357031 IMG 20241108 1357171 IMG 20241108 13581211