Animals hibernate
It’s winter time! Some animals go to sleep and wake up in spring. Let’s sing the song!!
Now, let’s draw a bear sleeping in a cave!
Πανελλήνια Ημέρα κατά της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού
6 Μαρτίου 2021
Πηγή: http://www.oxme.info/anti-bullying
-
Τι είναι σχολική βία και εκφοβισμός;
-
Πώς καταλαβαίνω το φαινόμενο;
-
Τι πρέπει να κάνω;
Τα παρακάτω εγχειρίδια μας βοηθούν να απαντήσουμε στα τρία ερωτήματα:
Δύο ιστορίες για τη βία στο σχολείο από παιδιά για παιδιά:
Και ένα παραμύθι για τον εκφοβισμό:
Μερικές προτάσεις για βιβλία με θέμα τον σχολικό εκφοβισμό, για μικρότερα αλλά και μεγαλύτερα παιδιά:
Τελικά είναι αληθινός ο Αληθινός Τρικεράτωψ; Και στ’ αλήθεια δε φοβήθηκε καθόλου να τα βάλει µε αυτούς που κορόιδευαν τον Πάρη στο σχολείο; Ποιος μπορεί να απαντήσει; Μόνο ο ίδιος ο Πάρης, που σε αυτή την απροσδόκητη φιλία βρήκε τη δύναμη που χρειαζόταν για να σταματήσει τον σχολικό εκφοβισμό και να βρει φίλους στην τάξη, φίλους που δεν τους ένοιαζε καθόλου αν δεν έλεγε το ρο ή αν ήταν ο καινούριος στο σχολείο.
Ηλικία: 5+
ΚΡΑΤΙΚΟ ΒΡΑΒΕΙΟ ΠΑΙΔΙΚΟΥ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ
Ο εντεκάχρονος Αρίφ, μαθητής της έκτης δημοτικού, χάνει το μολύβι του και το ξαναβρίσκει στο κουτί με τα χαμένα αντικείμενα της τάξης.Κι αυτό το ασήμαντο συμβάν τον οδηγεί σε μια μεγάλη περιπέτεια, που του δίνει την ευκαιρία να γνωριστεί με τη Μαρία, το ωραιότερο κορίτσι της τάξης. Χρησιμοποιώντας τα χαμένα πραγματάκια, ο «ξένος» βρίσκει σιγά σιγά τους δρόμους και τις ισορροπίες του μέσα στην τάξη και αποκτά τον πρώτο του πραγματικό φίλο.
Ηλικία: 9+
Πώς ασκείται το bullying; Ποιους επηρεάζει;
Ενα ξενόγλωσσο βιβλίο για όλες τις ηλικίες.
Ελεύθερα βιβλία στο διαδίκτυο
Ελεύθερα παιδικά βιβλία που μπορώ είτε να τα διαβάσω διαδικτυακά ή να τα κατεβάσω.
Παιδικά βιβλία για on-line ανάγνωση.
Ελεύθερα παιδικά βιβλία που μπορώ να κατεβάσω σε μορφή pdf.
Μια πρωτοβουλία του Εθνικού Κέντρου Βιβλίου με δωρεάν ηλεκτρονικά βιβλία για όλες τις ηλικίες.
My family
Μάθημα 3ο
Γεια σας παιδάκια! Σήμερα θα μιλήσουμε για την οικογένειά μας.
Στην παρουσίαση που σας δίνω παρακάτω, μπορείτε να δείτε τα βασικά μέλη μιας οικογένειας και να ακούσετε το ηχογραφημένο μήνυμα πατώντας το ηχείο που είναι δεξιά από τον τίτλο (my family). Στην επόμενη σελίδα της παρουσίασης, ακούστε το τραγουδάκι που αφορά την οικογένεια, πατώντας πάλι το ηχείο.
Πάμε τώρα να ζωγραφίσουμε την οικογένειά μας;
Μπορείτε να ζωγραφίσετε και αυτή την οικογένεια αν θέλετε:
Για να ακούσουμε τώρα ένα τραγουδάκι που σίγουρα γνωρίζετε! Μας μιλάει για μια οικογένεια κι αυτό, a shark family!
Αν έχετε χρόνο και διάθεση, μπορείτε να ζωγραφίσετε κι εσείς ένα μωρό καρχαρία και την οικογένειά του, ακολουθώντας τις οδηγίες στο παρακάτω βίντεο:
Πολύ ωραία, μπράβο! Τι λέτε τώρα να φτιάξουμε ένα μωρό καρχαρία με χαρτόνι; Δείτε το παρακάτω βίντεο:
Καλή επιτυχία!
Healthy food
Μάθημα 5ο
Γεια σας παιδιά! Σήμερα θα μιλήσουμε για την υγιεινή διατροφή. Τι πρέπει να περιλαμβάνει η διατροφή μας για να έχουμε καλή υγεία και ενέργεια; Για να ρίξουμε μια ματιά!
Οι τροφές που πρέπει να καταναλώνονται πιο συχνά, καταλαμβάνουν μεγαλύτερο μέρος του κύκλου (π.χ. 1. φρούτα και λαχανικά, 2. δημητριακά και ψωμί, 3. κρέας, ψάρι και πουλερικά και 4. τελευταία τα γλυκά και το γρήγορο φαγητό απ’εξω)
Ας δούμε μερικές από τις λέξεις που θα μάθουμε σήμερα:
apple = μήλο
fish = ψάρι
water = νερό
Για να είμαστε υγιείς, πρέπει να τρώμε καθημερινά φρούτα, όπως το μήλο, αρκετά συχνά ψάρι και να πίνουμε άφθονο νερό. Στην παρακάτω παρουσίαση θα ακούσουμε ένα τραγουδάκι για την κάθε λέξη. Ακούστε το κάθε τραγούδι ξεχωριστά αρκετές φορές:
sugar = ζάχαρη
spice = μπαχαρικά
Αφού ακούσουμε αρκετές φορές το κάθε τραγουδάκι, πάμε να κάνουμε ένα φύλλο εργασίας για κάθε λέξη:
Μπράβο παιδιά! Πολύ ωραία! Περιμένω νέα σας! Μην ξεχνάτε να παρακολουθείτε και τον τοίχο της e-me.
Writing a biography
Μάθημα 5ο
Τελικά τι πρέπει να περιλαμβάνει μια βιογραφία για να είναι επιτυχημένη και να κερδίσει τον αναγνώστη ή τον ακροατή; Στο παρακάτω αρχείο θα βρείτε κάποια στοιχεία συγκεντρωμένα, τα οποία θα επεξηγήσουμε συνοπτικά:
Χρόνοι: Χρησιμοποιούμε παρελθοντικούς χρόνους (αόριστο, υπερσυντέλικο). Στον επίλογο, μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε παροντικούς / μελλοντικούς χρόνους (ενεστώτα, μέλλοντα)
Η εισαγωγή αποτελεί συνοπτική περίληψη των βασικών γεγονότων της ζωής του ατόμου και πρέπει να κερδίσει το ενδιαφέρον του αναγνώστη.
Τα γεγονότα γράφονται σε χρονολογική σειρά. Τα πρώτα χρόνια της ζωής του, η οικογένειά του και οι επιρροές του από το σπίτι του, βοηθούν τον αναγνώστη να κατανοήσει το άτομο καλύτερα.
Μπορώ να συμπεριλάβω εικόνες και κάποια λόγια του για να κινήσω περισσότερο το ενδιαφέρον.
Στον επίλογο, καλό είναι να αναφέρουμε τι κάνει το άτομο αυτό τώρα ή πώς θα τον θυμούνται, αν δε ζει πια.
Δεν ξεχνώ να συμπεριλάβω πληροφορίες για το χαρακτήρα του, τα επιτεύγματά του και τα συναισθήματά του για διάφορα γεγονότα της ζωής του.
Τι λέτε, θα δοκιμάσουμε να γράψουμε τη δική μας βιογραφία; Ακολουθήστε τις οδηγίες που θα σας δώσω στην e-me! Υπενθυμίζω ότι πρέπει να έχουμε δουλέψει σωστά το προηγούμενο μάθημα πρώτα.
Irregular verbs
Μάθημα 7ο
Γεια σας παιδιά! Στο προηγούμενο μάθημα ασχοληθήκαμε με τον Past Simple και τα regular verbs (ομαλά ρήματα). Σήμερα θα μιλήσουμε για τα irregular verbs (ανώμαλα ρήματα), που δεν σχηματίζουν τον αόριστο με βάση τους κανόνες που μάθαμε. Το παρακάτω βίντεο θα μας βοηθήσει να μάθουμε πώς προφέρεται ο αόριστος των βασικών ανώμαλων ρημάτων αλλά και η past participle (παθητική μετοχή) την οποία χρησιμοποιούμε για να σχηματίσουμε χρόνους όπως ο Παρακείμενος και ο Υπερσυντέλικος:
Παρακάτω σας δίνω και μια λίστα με τα βασικά ανώμαλα ρήματα και τη σημασία τους, τα οποία είναι σημαντικό να χωρίσουμε σε ενότητες και να τα μάθουμε, με βοήθεια το βίντεο που προηγήθηκε:
Τώρα ας κάνουμε λίγη εξάσκηση όσων διαβάσαμε! Θα μας βοηθήσει ένα παράδειγμα.
Present Simple | Past Simple (κατάφαση) | Past Simple (άρνηση) | Past Simple (ερώτηση) |
I go | I went (πήγα) | I didn’t go | Did I go? |
Το παρακάτω φύλλο εργασίας μπορεί να χωριστεί σε ενότητες και να γίνει τμηματικά:
Περιμένω νέα σας! Μην ξεχνάτε να παρακολουθείτε τον τοίχο της κυψέλης μας! Θα αναρτήσω κι εκεί κάποιες δραστηριότητες.
Betty’s dream – adverbs of frequency
Μάθημα 7ο
Στο προηγούμενο μάθημα , μιλήσαμε για τον Present Simple. Σήμερα θα δούμε τα adverbs of frequency (επιρρήματα συχνότητας) και τη θέση τους μέσα στην πρόταση.
always | = πάντα |
usually | = συνήθως |
often | = συχνά |
sometimes | = μερικές φορές |
rarely | = σπάνια |
never | = ποτέ |
Τα επιρρήματα συχνότητας δείχνουν πόσο συχνά συμβαίνει κάτι. Μπαίνουν πριν το κύριο ρήμα ή μετά το ρήμα to be (είμαι).
π.χ. I usually go to school on foot. αλλά I am never late for school.
Ας δούμε το παρακάτω βίντεο που θα μας βοηθήσει να τα καταλάβουμε καλύτερα:
Αφού λοιπόν μάθαμε τον Present Simple, τα adverbs of frequency και το λεξιλόγιο που σας έδωσα στο προηγούμενο μάθημα, πάμε στο βιβλίο μας στη σελ. 58. Παράλληλα, ακολουθούμε τον παρακάτω σύνδεσμο στα διαδραστικά βιβλία:
Πάνω από το κείμενο που θα διαβάσουμε, υπάρχει ένα μικρό βελάκι, δίπλα σε ένα μικρόφωνο. Αν το πατήσουμε, θα μπορούμε να διαβάζουμε το μάθημα από το βιβλίο μας και να το ακούμε ταυτόχρονα. Καλό είναι να το διαβάσουμε αρκετές φορές, για να το κατανοήσουμε.
Ας παίξουμε τώρα! Βάζω τις λέξεις στη σωστή σειρά για να βγει μια σωστή πρόταση:
Τώρα σας περιμένει μια άσκηση στον τοίχο της e-me. Αφού την ολοκληρώστε, μπορείτε να κάνετε το παρακάτω φύλλο εργασίας. Οι ασκήσεις είναι αρκετές, μπορείτε να τις κάνετε λίγες-λίγες:
Περιμένω νέα σας!
Lessons at the animal school
Μάθημα 7ο
Γεια σας παιδιά! Είστε έτοιμοι να προχωρήσουμε στο lesson 2; Πάμε λοιπόν!
Για να δούμε πρώτα τις λέξεις που θα συναντήσουμε, στις παρακάτω καρτέλες. Μην ξεχάσετε να πατήσετε την επιλογή flashcards πάνω αριστερά για να μπορείτε να παίξετε με τις καρτέλες, να ακούσετε τις λέξεις και να δείτε τη σημασία τους. Μπορείτε να τις χωρίσετε σε ομάδες και να τις μάθετε για ορθογραφία. Όταν είστε έτοιμοι, θα γράψουμε ορθογραφία στην e-me!
Πολύ ωραία! Πάμε τώρα στο βιβλίο μας στη σελ. 71 και παράλληλα ακούμε το μάθημα εδώ:
Καλό είναι να ακούσουμε το μάθημα αρκετές φορές, μέχρι να μπορούμε να το διαβάσουμε μόνοι μας. Ας κάνουμε τώρα και ένα φύλλο εργασίας:
Τέλεια! Περιμένω νέα σας! Να παρακολουθείτε τον τοίχο της κυψέλης μας για επιπλέον δραστηριότητες.