Πανελλήνια Ημέρα κατά της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού

6 Μαρτίου 2021

Πηγή: http://www.oxme.info/anti-bullying

 

  1. Τι είναι σχολική βία και εκφοβισμός; 

  2. Πώς καταλαβαίνω το φαινόμενο; 

  3. Τι πρέπει να κάνω; 

Τα παρακάτω εγχειρίδια μας βοηθούν  να απαντήσουμε στα τρία ερωτήματα:



Λήψη αρχείου

 



Λήψη αρχείου

Δύο ιστορίες για τη βία στο σχολείο από παιδιά για παιδιά:



Λήψη αρχείου

Και ένα παραμύθι για τον εκφοβισμό:



Λήψη αρχείου

 

 

Μερικές προτάσεις για βιβλία με θέμα τον σχολικό εκφοβισμό, για μικρότερα αλλά και μεγαλύτερα παιδιά:

Τελικά είναι αληθινός ο Αληθινός Τρικεράτωψ; Και στ’ αλήθεια δε φοβήθηκε καθόλου να τα βάλει µε αυτούς που κορόιδευαν τον Πάρη στο σχολείο; Ποιος μπορεί να απαντήσει; Μόνο ο ίδιος ο Πάρης, που σε αυτή την απροσδόκητη φιλία βρήκε τη δύναμη που χρειαζόταν για να σταματήσει τον σχολικό εκφοβισμό και να βρει φίλους στην τάξη, φίλους που δεν τους ένοιαζε καθόλου αν δεν έλεγε το ρο ή αν ήταν ο καινούριος στο σχολείο.

Ηλικία:  5+

 

 

 

 

ΚΡΑΤΙΚΟ ΒΡΑΒΕΙΟ ΠΑΙΔΙΚΟΥ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ

Ο εντεκάχρονος  Αρίφ, μαθητής της έκτης δημοτικού, χάνει το μολύβι του και το ξαναβρίσκει στο κουτί με τα χαμένα αντικείμενα της τάξης.Κι αυτό το ασήμαντο συμβάν τον οδηγεί σε μια μεγάλη περιπέτεια, που του δίνει την ευκαιρία να γνωριστεί με τη Μαρία, το ωραιότερο κορίτσι της τάξης. Χρησιμοποιώντας τα χαμένα πραγματάκια, ο «ξένος» βρίσκει σιγά σιγά τους δρόμους και τις ισορροπίες του μέσα στην τάξη και αποκτά τον πρώτο του πραγματικό φίλο.

Ηλικία:  9+

 

 

 

 

Πώς ασκείται το bullying; Ποιους επηρεάζει;

Ενα ξενόγλωσσο βιβλίο για όλες τις ηλικίες.

Ελεύθερα βιβλία στο διαδίκτυο

Openbook

Ελεύθερα παιδικά βιβλία που μπορώ είτε να τα διαβάσω διαδικτυακά ή να τα κατεβάσω.

ebooks4greeks

Παιδικά βιβλία για on-line ανάγνωση.

free-ebooks

Ελεύθερα παιδικά βιβλία που μπορώ να κατεβάσω σε μορφή pdf.

Μικρός Αναγνώστης

Μια πρωτοβουλία του Εθνικού Κέντρου Βιβλίου με δωρεάν ηλεκτρονικά βιβλία για όλες τις ηλικίες.

 

My family

Μάθημα 3ο

Γεια σας παιδάκια! Σήμερα θα μιλήσουμε για την οικογένειά μας.

Στην παρουσίαση που σας δίνω παρακάτω, μπορείτε να δείτε τα βασικά μέλη μιας οικογένειας και να ακούσετε το ηχογραφημένο μήνυμα πατώντας το ηχείο που είναι δεξιά από τον τίτλο (my family). Στην επόμενη σελίδα της παρουσίασης, ακούστε το τραγουδάκι που αφορά την οικογένεια, πατώντας πάλι το ηχείο.

My family

Πάμε τώρα να ζωγραφίσουμε την οικογένειά μας;



Λήψη αρχείου

Μπορείτε να ζωγραφίσετε και αυτή την οικογένεια αν θέλετε:



Λήψη αρχείου

Για να ακούσουμε τώρα ένα τραγουδάκι που σίγουρα γνωρίζετε! Μας μιλάει για μια οικογένεια κι αυτό, a shark family!

Baby shark

Αν έχετε χρόνο και διάθεση, μπορείτε να ζωγραφίσετε κι εσείς ένα μωρό καρχαρία και την οικογένειά του, ακολουθώντας τις οδηγίες στο παρακάτω βίντεο:

How to draw a baby shark

Πολύ ωραία, μπράβο! Τι λέτε τώρα να φτιάξουμε ένα μωρό καρχαρία με χαρτόνι; Δείτε το παρακάτω βίντεο:

How to make a baby shark

Καλή επιτυχία!

Healthy food

Μάθημα 5ο

Γεια σας παιδιά! Σήμερα θα μιλήσουμε για την υγιεινή διατροφή. Τι πρέπει να περιλαμβάνει η διατροφή μας για να έχουμε καλή υγεία και ενέργεια; Για να ρίξουμε μια ματιά!

  Οι τροφές που πρέπει να καταναλώνονται πιο συχνά, καταλαμβάνουν μεγαλύτερο μέρος του κύκλου (π.χ. 1. φρούτα και λαχανικά, 2. δημητριακά και ψωμί, 3. κρέας, ψάρι και πουλερικά και 4. τελευταία τα γλυκά και το γρήγορο φαγητό απ’εξω)

Ας δούμε μερικές από τις λέξεις που θα μάθουμε σήμερα:

apple = μήλο

fish = ψάρι

water = νερό

Για να είμαστε υγιείς, πρέπει να τρώμε καθημερινά φρούτα, όπως το μήλο, αρκετά συχνά ψάρι και να πίνουμε άφθονο νερό. Στην παρακάτω παρουσίαση θα ακούσουμε ένα τραγουδάκι για την κάθε λέξη. Ακούστε το κάθε τραγούδι ξεχωριστά αρκετές φορές:

sugar = ζάχαρη

spice = μπαχαρικά

Healthy food

Αφού ακούσουμε αρκετές φορές το κάθε τραγουδάκι, πάμε να κάνουμε ένα φύλλο εργασίας για κάθε λέξη:



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου

Μπράβο παιδιά! Πολύ ωραία! Περιμένω νέα σας! Μην ξεχνάτε να παρακολουθείτε και τον τοίχο της e-me.

Writing a biography

Μάθημα 5ο

Τελικά τι πρέπει να περιλαμβάνει μια βιογραφία για να είναι επιτυχημένη και να κερδίσει τον αναγνώστη ή τον ακροατή; Στο παρακάτω αρχείο θα βρείτε κάποια στοιχεία συγκεντρωμένα, τα οποία θα επεξηγήσουμε συνοπτικά:



Λήψη αρχείου

Χρόνοι: Χρησιμοποιούμε παρελθοντικούς χρόνους (αόριστο, υπερσυντέλικο). Στον επίλογο, μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε παροντικούς / μελλοντικούς χρόνους (ενεστώτα, μέλλοντα)

Η εισαγωγή αποτελεί συνοπτική περίληψη των βασικών γεγονότων της ζωής του ατόμου και πρέπει να κερδίσει το ενδιαφέρον του αναγνώστη.

Τα γεγονότα γράφονται σε χρονολογική σειρά. Τα πρώτα χρόνια της ζωής του, η οικογένειά του και οι επιρροές του από το σπίτι του, βοηθούν τον αναγνώστη να κατανοήσει το άτομο καλύτερα.

Μπορώ να συμπεριλάβω εικόνες και κάποια λόγια του για να κινήσω περισσότερο το ενδιαφέρον.

Στον επίλογο, καλό είναι να αναφέρουμε τι κάνει το άτομο αυτό τώρα ή πώς θα τον θυμούνται, αν δε ζει πια.

Δεν ξεχνώ να συμπεριλάβω πληροφορίες για το χαρακτήρα του, τα επιτεύγματά του και τα συναισθήματά του για διάφορα γεγονότα της ζωής του.

Τι λέτε, θα δοκιμάσουμε να γράψουμε τη δική μας βιογραφία; Ακολουθήστε τις οδηγίες που θα σας δώσω στην e-me! Υπενθυμίζω ότι πρέπει να έχουμε δουλέψει σωστά το προηγούμενο μάθημα πρώτα.

Irregular verbs

Μάθημα 7ο

Γεια σας παιδιά! Στο προηγούμενο μάθημα ασχοληθήκαμε με τον Past Simple και τα regular verbs (ομαλά ρήματα). Σήμερα θα μιλήσουμε για τα irregular verbs (ανώμαλα ρήματα), που δεν σχηματίζουν τον αόριστο με βάση τους κανόνες που μάθαμε. Το παρακάτω βίντεο θα μας βοηθήσει  να μάθουμε πώς προφέρεται ο αόριστος των βασικών ανώμαλων ρημάτων αλλά και η past participle (παθητική μετοχή) την οποία χρησιμοποιούμε για να σχηματίσουμε χρόνους όπως ο Παρακείμενος και ο Υπερσυντέλικος:

Irregular verbs

Παρακάτω σας δίνω και μια λίστα με τα βασικά ανώμαλα ρήματα και τη σημασία τους, τα οποία είναι σημαντικό να χωρίσουμε σε ενότητες και να τα μάθουμε, με βοήθεια το βίντεο που προηγήθηκε:



Λήψη αρχείου

Τώρα ας κάνουμε λίγη εξάσκηση όσων διαβάσαμε! Θα μας βοηθήσει ένα παράδειγμα.

Present Simple Past Simple (κατάφαση) Past Simple (άρνηση) Past Simple (ερώτηση)
I go I went (πήγα) I didn’t go Did I go?

Το παρακάτω φύλλο εργασίας μπορεί να χωριστεί σε ενότητες και να γίνει τμηματικά:



Λήψη αρχείου

Περιμένω νέα σας! Μην ξεχνάτε να παρακολουθείτε τον τοίχο της κυψέλης μας! Θα αναρτήσω κι εκεί κάποιες δραστηριότητες.

Betty’s dream – adverbs of frequency

Μάθημα 7ο

Στο προηγούμενο μάθημα , μιλήσαμε για τον Present Simple. Σήμερα θα δούμε τα adverbs of frequency (επιρρήματα συχνότητας) και τη θέση τους μέσα στην πρόταση.

always = πάντα
usually = συνήθως
often = συχνά
sometimes = μερικές φορές
rarely = σπάνια
never = ποτέ

Τα επιρρήματα συχνότητας δείχνουν πόσο συχνά συμβαίνει κάτι. Μπαίνουν πριν το κύριο ρήμα ή μετά το ρήμα to be (είμαι).

π.χ. I usually go to school on foot.  αλλά I am never late for school.

Ας δούμε το παρακάτω βίντεο που θα μας βοηθήσει να τα καταλάβουμε καλύτερα:

Adverbs of frequency

Αφού λοιπόν μάθαμε τον Present Simple, τα adverbs of frequency και το λεξιλόγιο που σας έδωσα στο προηγούμενο μάθημα, πάμε στο βιβλίο μας στη σελ. 58. Παράλληλα, ακολουθούμε τον παρακάτω σύνδεσμο στα διαδραστικά βιβλία:

Betty’s dream

Πάνω από το κείμενο που θα διαβάσουμε, υπάρχει ένα μικρό βελάκι, δίπλα σε ένα μικρόφωνο. Αν το πατήσουμε, θα μπορούμε να διαβάζουμε το μάθημα από το βιβλίο μας και να το ακούμε ταυτόχρονα. Καλό είναι να το διαβάσουμε αρκετές φορές, για να το κατανοήσουμε.

Ας παίξουμε τώρα! Βάζω τις λέξεις στη σωστή σειρά για να βγει μια σωστή πρόταση:

Jumble order

Τώρα σας περιμένει μια άσκηση στον τοίχο της e-me. Αφού την ολοκληρώστε, μπορείτε να κάνετε το παρακάτω φύλλο εργασίας. Οι ασκήσεις είναι αρκετές, μπορείτε να τις κάνετε λίγες-λίγες:



Λήψη αρχείου

Περιμένω νέα σας!

Lessons at the animal school

Μάθημα 7ο

Γεια σας παιδιά! Είστε έτοιμοι να προχωρήσουμε στο lesson 2; Πάμε λοιπόν!

Για να δούμε πρώτα τις λέξεις που θα συναντήσουμε, στις παρακάτω καρτέλες. Μην ξεχάσετε να πατήσετε την επιλογή flashcards πάνω αριστερά για να μπορείτε να παίξετε με τις καρτέλες, να ακούσετε τις λέξεις και να δείτε τη σημασία τους. Μπορείτε να τις χωρίσετε σε ομάδες και να τις μάθετε για ορθογραφία. Όταν είστε έτοιμοι, θα γράψουμε ορθογραφία στην e-me!

Vocabulary – Lesson 2

Πολύ ωραία! Πάμε τώρα στο βιβλίο μας στη σελ. 71 και παράλληλα ακούμε το μάθημα εδώ:

Lessons at the animal school

Καλό είναι να ακούσουμε το μάθημα αρκετές φορές, μέχρι να μπορούμε να το διαβάσουμε μόνοι μας. Ας κάνουμε τώρα και ένα φύλλο εργασίας:



Λήψη αρχείου

Τέλεια! Περιμένω νέα σας! Να παρακολουθείτε τον τοίχο της κυψέλης μας για επιπλέον δραστηριότητες.

Marie Curie’s biography

Μάθημα 4ο

Τι κάνετε παιδιά; Χρόνια πολλά σε εσάς και τις οικογένειές σας! Ελπίζω να περάσατε όμορφα!

Στο σημερινό και το επόμενο μάθημα θα ασχοληθούμε με τα εξής:

  1. Θα παρακολουθήσουμε τη βιογραφία μιας σπουδαίας επιστήμονα, της Μαρί Κιουρί.
  2. Θα μάθουμε σχετικό  λεξιλόγιο.
  3. Θα εντοπίσουμε τι πρέπει να περιλαμβάνει μια πετυχημένη βιογραφία.
  4. Θα γράψουμε τη δική μας βιογραφία.

Πάμε λοιπόν! Πριν παρακολουθήσουμε το βίντεο με τη βιογραφία της Μαρί Κιουρί, ας δούμε το καινούργιο λεξιλόγιο που θα συναντήσουμε. Ακολουθήστε το σύνδεσμο που σας δίνω παρακάτω. Θα σας ζητηθεί να κάνετε δωρεάν εγγραφή με το μέιλ των γονιών σας ή κάποιο δικό σας, για να μπορείτε να έχετε πρόσβαση στις καρτέλες του λεξιλογίου.

Marie Curie – Quizlet

Αφού εγγραφείτε, θα δείτε κάτι παρόμοιο:

Θα πρέπει να πατήσετε το πλήκτρο flashcards που έχω κυκλώσει.

Μόλις το πατήσετε, μπορείτε να δείτε τις καρτέλες του δικού μας λεξιλογίου. Πατώντας το δεξί βελάκι που έχω κυκλώσει, θα μπορείτε να δείτε και να ακούσετε την επόμενη λέξη. Αν πατήσετε πάνω στην καρτέλα, θα δείτε τη σημασία της λέξης στα ελληνικά. Αφιερώστε χρόνο για να μάθετε την εφαρμογή. Σας δίνει την ευκαιρία να μάθετε το καινούργιο λεξιλόγιο παίζοντας.  Για τυχόν απορίες, θα μιλήσουμε στον τοίχο της e-me.

Αφού λοιπόν μάθετε τις λέξεις, πάμε να δούμε ένα βίντεο με τη βιογραφία της Μαρί Κιουρί. What do you know about her?

Marie Curie’s biography

Μπορούμε να δούμε το βίντεο αρκετές φορές. Εάν μας δυσκολεύει, μπορούμε να επιλέξουμε να βλέπουμε και τους υπότιτλους στα αγγλικά. Στη συνέχεια θα κάνουμε μερικές ασκήσεις στην e-me. Θα σας δώσω οδηγίες στον τοίχο της κυψέλης. Για να κάνουμε τις ασκήσεις, είναι σημαντικό να έχουμε μάθει καλά το λεξιλόγιο και να έχουμε παρακολουθήσει το βίντεο. Αν στην πορεία όμως δυσκολευτούμε, μπορούμε να δούμε το βίντεο ξανά και ξανά.

Περιμένω νέα σας!