ΤΟ ΑΙΤΗΜΑ ΓΙΑ ΕΝΑ ΨΗΦΙΑΚΟ ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑΣ ΤΟΥ ΙΕΠ ΤΟ 2020
Συγγραφέας: pantsouka στις 30 Ιουνίου, 2024
ΤΟ ΙΔΙΟ ΤΟ ΙΕΠ είχε προβεί σε ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΥΠΟΜΝΗΜΑΤΙΣΜΕΝΩΝ ΜΑΘΗΤΙΚΩΝ ΓΡΑΠΤΏΝ τον Ιανουάριο του 2020
Τότε είχε διοργανώσει προσομοιωτική εξέταση σε τρία λύκεια και είχε δημοσιεύσει τα θέματα και επιλεκτικά μαθητικές απαντήσεις (μερικώς διασκευασμένες, όπως ανέφερε, και μεταγραμμένες σε υπολογιστή).
Κάποιες μάλιστα τις είχε βαθμολογήσει δικαιολογώντας τον βαθμό με τα κριτήρια της εποχής εκείνης.
Ολα αυτά τα είχε στείλει στους Συμβούλους (ΣΕΕ τότε) , οι οποίοι τα είχαν παραδώσει στους εκπαιδευτικούς και τα είχαν αξιοποιήσει στις επιμορφωτικές τους δράσεις.
Κάτι τέτοιο ζητάμε να γίνει αλλά μόνιμα, πιο οργανωμένα και με βάση το υλικό των πανελλαδικών εξετάσεων.
Γιατί να ψάχνουμε αλλού υλικό , όταν έχουμε άφθονο πρωτογενές , ανεπηρέαστο απο οποιονδήποτε αστάθμητο παράγοντα μιας προσομοιωτικής διαδικασίας;
Καλύτερο θα είναι βεβαια να εστιάσουμε στα ποιοτικά χαρακτηριστικά του μαθητικού κειμένου και όχι τόσο στη βαθμολόγηση (η οποια ασφαλώς δεν πρέπει να παραλείπεται, δεδομένης της επιθυμίας μας να συντονιστούμε ως βαθμολογητές).
Παραδείγματος χάριν , στο παρακάτω ο συνάδελφος του ΙΕΠ το 2020 έκρινε μια περίληψη και θεώρησε πως ο μαθητής χρησιμοποίησε κατάλληλα τις τεχνικές πύκνωσης και παράφρασης.
Ας παρουσιάσει σήμερα κάποιος άλλος συνάδελφος του ΙΕΠ ένα σύνολο μαθητικών κειμένων με επιτυχείς και ανεπιτυχείς εφαρμογές της πύκνωσης και της παράφρασης με βάση το υλικό των πανελλαδικών 2024 κι ας εξηγήσει λίγο αναλυτικότερα δηλ. πιο εμπεριστατωμένα την παρατήρηση του.
Δυο τρεις τέτοιες κατηγορίες φέτος, αλλες τόσες του χρόνου, σιγά σιγά.
Κι ας υπάρχει παραδίπλα και κάποιο υλικό χωρίς αναλυτικό υπομνημα. Αρκεί μια ένδειξη κάποιου άλλου επιτεύγματος ή κάποιας αστοχίας.
Κείμενο μαθητή/-τριας (Β12)
Ο συγγραφέας του παρόντος αποσπάσματος δίνει στη λέξη «ηλίθιος» πέντε σημασίες. Αρχικά, τοποθετεί στην πρώτη κατηγορία τον άνθρωπο που δε ξεχωρίζει καμία επιθυμία του και παραμένει ράθυμος. Έπειτα κάνει λόγο για αυτόν που επιθυμεί επιπόλαια ακόμη και αντίθετα πράγματα. Αναφέρει, μάλιστα, και τον τύπο που έχει άγνοια της επιθυμίας του αλλά δεν επιδιώκει την αναζήτησή της, αφού προσδιορίζεται από τις επιθυμίες του περίγυρού του. Αυτός που γνωρίζει τι θέλει αλλά δειλιάζει στην απόκτησή του ανήκει στον τέταρτο τύπο «ηλιθίου», ενώ τελευταίος θεωρείται ο άνθρωπος που είναι θαρραλέος αλλά μπερδεύει το ωφέλιμο με το βλαβερό.
Βαθμολόγηση (απο το ΙΕΠ το 2020)
Ως προς το περιεχόμενο, παρουσιάζονται όλες οι κύριες έννοιες εκτός από αυτήν του σημείου (ε) του κειμένου αναφοράς. Περιλαμβάνονται σημαντικές συμπληρωματικές πληροφορίες, μεταφέρεται πειστικά η άποψη του συγγραφέα, αλλά παραβιάζεται το όριο των λέξεων (06). Ως προς την οργάνωση χρησιμοποιούνται κατάλληλα τεχνικές πύκνωσης και παράφρασης. Παρουσιάζονται οι πληροφορίες λογικά με συνοχή και συνεκτικότητα εκτός από το σημείο που συνδέει το (β) και (γ) στοιχεία του κειμένου αναφοράς (04). Ως προς τη γλώσσα διαπιστώνεται κατάλληλη χρήση γλωσσικών συμβάσεων και έλλειψη λαθών (03). Βαθμολογία: 13
(αλήθεια, οι άνθρωποι που τότε εργάστηκαν σε αυτή την προσπάθεια, είναι υπερ του αιτήματος για ένα μόνιμο ψηφιακό αποθετήριο σήμερα;)
Αφήστε μια απάντηση