Μύρισε καλοκαιράκι
Αφήγηση παραμυθιού
Ομαλή μετάβαση από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό
Στα πλαίσια της Ομαλής Μετάβασης στο Δημοτικό Σχολείο επισκεφθήκαμε με τους μαθητές που θα φοιτήσουν την επόμενη σχολική χρονιά στο Δημοτικό, την Α-Β τάξη του Δημοτικού Σχολείου Βολισσού. Οι μαθητές της Α-Β τάξης με μεγάλη χαρά μας υποδέχτηκαν, προθυμοποιήθηκαν & μας έδειξαν τα βιβλία τους και πως εργάζονται πάνω σε αυτά. Έπειτα, όλοι μαζί παρακολουθήσαμε τα μαθήματα της Γλώσσας, των Μαθηματικών και των Εικαστικών και τα νήπια σε συνεργασία με τους μαθητές της Α-Β τάξης ασχολήθηκαν με διάφορες ασκήσεις και φύλλα εργασίας. Ευχαριστούμε πολύ το εκπαιδευτικό προσωπικό & το μαθηματικό δυναμικό του Δημοτικού Σχολείου Βολισσού για την τόσο εγκάρδια φιλοξενία.
Η Τέχνη στο Νηπιαγωγείο
Η Τέχνη στο Νηπιαγωγείο
Η Τέχνη στο Νηπιαγωγείο
Βασίλι Καντίνσκι
Ο Βασίλι Βασίλιεβιτς Καντίνσκι ήταν Ρώσος ζωγράφος και θεωρητικός της τέχνης. Θεωρείται ένας από τους σημαντικότερους καλλιτέχνες του 20ού αιώνα και ήταν ένας από τους πρωτοπόρους της αποκαλούμενης αφηρημένης τέχνης. Ο Kandinsky παρακολούθησε ιδιαίτερα μαθήματα ζωγραφικής, μουσικής και σχεδίου, ενώ το 1886 επέστρεψε στη Μόσχα για να σπουδάσει Νομική και Οικονομικά, έναν τομέα στον οποίο γνώρισε επιτυχία. Παρά την γεμάτη προοπτικές ακαδημαϊκή του πορεία, ο Kandinsky δεν σταμάτησε να ασχολείται με την Τέχνη, γεγονός που τον οδήγησε – σε ηλικία 30 ετών – να εγκαταλείψει τη Μόσχα για να ακολουθήσει τις καλλιτεχνικές του ανησυχίες στο Μόναχο. Αρχικά το έργο του Kandinsky δεν έτυχε ευρείας αποδοχής και απορρίφθηκε. Η αφαίρεση στους πίνακές του δυσκόλευαν στο να εντοπίσει κανείς τι ακριβώς απεικόνιζαν. Ωστόσο το “χρωματικό χάος” γοητεύει, προκαλεί πολλούς συνειρμούς και συναισθήματα. Η επίδραση που προξενεί η ζωγραφική του συγγενεύει με αυτή της μουσικής. Όντας ο ίδιος μουσικός ( έπαιζε βιολοντσέλο ) συνένωσε τις δύο μορφές τέχνης σε μία, γι αυτό και οι πίνακές του μπορούν να χαρακτηριστούν “μουσικοί”.
Η Τέχνη στο Νηπιαγωγείο
Συνεχίζοντας με τη θεματική ενότητα “Η Τέχνη στο Νηπιαγωγείο” γνωρίσαμε τον Πάουλ Κλέε. Ο Πάουλ Κλέε (Paul Klee, 18 Δεκεμβρίου 1879 – 29 Ιουνίου 1940) ήταν Γερμανο-Ελβετός ζωγράφος. Μολονότι δεν εντάχθηκε επισήμως σε καμία σχολή ή κίνημα, το έργο του είχε σημαντική συμβολή στη διαμόρφωση των περισσοτέρων καλλιτεχνικών τάσεων της μοντέρνας τέχνης, ενώ υπήρξε και δάσκαλος στη σχολή Μπαουχάους (Bauhaus). Άφησε συνολικά περισσότερα από 9.000 έργα, μεταξύ αυτών υδατογραφίες, χαρακτικά και σχέδια, το μεγαλύτερο μέρος των οποίων φιλοξενείται σήμερα στο Κέντρο Πάουλ Κλέε της Βέρνης.
Προσεγγίσαμε διάφορα έργα του Paul Klee
Φτιάξαμε τη δική μας εκδοχή για τον πίνακα “Σενέκιος” του Paul Klee
Η Τέχνη στο Νηπιαγωγείο
H γνωριμία μας με τον Pablo Picasso
Παρατηρήσαμε και σχολιάσαμε τους πίνακες ζωγραφικής του και αναζητήσαμε πληροφορίες για τη ζωή και το έργο του.
Μας εντυπωσίασαν τα παράξενα πρόσωπα στους πίνακες του και φτιάξαμε τα δικά μας.
Στη συνέχεια, φτιάξαμε τη δική μας χρωματιστή Γκερνίκα (Guernica στα ισπανικά ή Γκουέρνικα, με λατινική απόδοση στα ελληνικά).
Η Τέχνη στο Νηπιαγωγείο
Ζωγραφίζοντας όπως ο Τζάκσον Πόλοκ (Jackson Pollock)
Ατομικά & Ομαδικά
Ο Τζάκσον Πόλοκ ήταν Αμερικανός ζωγράφος και ένας από τους σημαντικότερους εκπροσώπους του κινήματος του αφηρημένου εξπρεσιονισμού. Αποτελεί έναν από τους μείζονες αλλά και δημοφιλέστερους ζωγράφους της Αμερικής. Ο Πόλοκ γεννήθηκε στο Κόντυ του Ουαϊόμινγκ και μεγάλωσε στην Αριζόνα.
Η τεχνική ντρίπινγκ
Κατά την τεχνική αυτή ο Πόλοκ τοποθετούσε στο έδαφος τον καμβά και έσταζε με χαοτικό τρόπο τη μπογιά πάνω του. Λόγω της ιδιαιτερότητας του ζωγράφου, τα δημιουργήματά του αποκτούσαν φράκταλ δομή και θεωρείται σχεδόν αδύνατο να αναπαραχθούν από μιμητές, καθώς αντανακλούν την ιδιαίτερη εσωτερική δομή του Πόλοκ.








































































