Η οικογένεια δεν έχει αριθμητική ..είναι απλώς μοναδική

Αρχικά ζητήσαμε από τα παιδιά να ζωγραφίσουν την οικογένειά τους και παρουσιάσαμε στην ολομέλεια την εργασία τους. Συζητήσαμε και εντοπίσαμε ομοιότητες και διαφορές

DSC02632DSC02633

Παίξαμε ένα παιχνίδι αντιστοίχισης με τις ζωγραφιές μας  από διάφορους τύπους οικογένειας ως πρώτη διερεύνηση

DSC02635DSC02636DSC02637

 

Καλέσαμε τα παιδιά να αναρωτηθούν << τι είναι οικογένεια>> Δημιουργήσαμε με τις απαντήσεις ένα ιστόγραμμα

DSC02640

Διαβάσαμε το παραμύθι <<η μονα-δική μου οικογένεια>> και συζητήσαμε για τις οικογένειες που αναφέρονται στο παραμύθι

ΠΕΣ ΜΑΣ ΠΙΓΚΟΥΙΝΕ (Συζήτηση για την πυρηνική οικογένεια )

Μας επισκέφτηκε ένα πιγκουινάκι από τον Νότιο Πόλο και μας ζήτησε να τον βοηθήσουμε στο πρόβλημά του , που ήταν ότι έλειπαν συχνά οι γονείς του κι αυτό ένοιωθε μόνο του

Τα παιδιά πρότειναν διάφορες λύσεις αλλά επικράτησε μία (να πάς να κάνεις παρέα με τα άλλα πιγκουινάκια μέχρι να έρθουν οι γονείς σου κι έτσι δεν θα νοιώθεις μοναξιά)

 

Ζωγραφίσαμε και δημιουργήσαμε μία αφίσα για το πως αισθάνεται ο πιγκουίνος μέσα στην οικογένειά του

DSC02655 1DSC02656DSC02657DSC02660

DSC02650

ΠΕΣ ΜΑΣ ΛΥΚΕ (Συζήτηση για την εκτεταμένη οικογένεια)

Αυτή την εβδομάδα μας επισκέφτηκε ένα λυκάκι από το δάσος και μας ζήτησε να το βοηθήσουμε στο δικό του πρόβλημα που ήταν ότι τα αδέρφια του τον πειράζουν συνέχεια

Τα παιδιά προτείνουν διάφορες λύσεις και καταλήγουν ότι θα είναι προτιμότερο να πάει στο δωμάτιό του και να κάνει κάτι που τον ευχαριστεί δηλαδή να παίξει με τα παιχνίδια του η να ζωγραφίσει

Δημιουργήσαμε μία αφίσα για την εκτεταμένη οικογένεια και το πως αισθάνεται ο λύκος μέσα σε αυτή

DSC02700DSC02699

DSC02695

ΠΕΣ ΜΑΣ ΚΑΓΚΟΥΡΩ (Συζήτηση για τη μονογονεική οικογένεια)

Τώρα μας επισκέφτηκε ένα καγκουρώ από την μακρινή Αυστραλία και μας ζήτησε βοήθεια για το δικό του πρόβλημα  (η μαμά μου είναι συνέχεια κουρασμένη από τις δουλειές του σπιτιού και δεν ασχολείται μαζί μου, τι να κάνω)

Τα παιδιά σχεδόν όλα πρότειναν να βοηθήσει κι αυτό τη μαμά ώστε να τελειώσει πιο γρήγορα τις δουλειές κι έτσι να βρουν χρόνο να περάσουν

DSC02706DSC02707

DSC02705

ΠΕΣ ΜΑΣ ΚΟΥΚΕ (Συζήτηση για τη θετή οικογένεια)

Μας επισκέφτηκε ένας κούκος που ζούσε με τη θετή του οικογένεια τη μαμά χελιδόνα και τον μπαμπά χελιδόνι σε μία μικρή φωλιά και μας ζήτησε βοήθεια για το πρόβλημά του ( δεν το παίζουν τα άλλα χελιδόνια γιατί είναι διαφορετικός από αυτά) Πολλές οι απαντήσεις αλλά καταλήξαμε ότι ας ήταν διαφορετικός , να πάει να βρει τα χελιδονάκια και να τους πει ότι θέλει να παίξει μαζί τους και ότι ξέρει πολύ ωραία παιχνίδια για να διασκεδάσουν. Τότε θα ενθουσιαστούν τα χελιδονάκια και θα θέλουν να παίζουν συνέχεια μαζί του

DSC02715DSC02716

ΠΕΣ ΜΑΣ ΧΕΛΩΝΑΚΙ (Συζήτηση για τα ορφανά παιδιά)

Μας επισκέφτηκε μια χελωνίτσα και μας μίλησε για τον εαυτό της και τη ζωή της , ότι δηλ δεν έχει κανέναν , είναι μόνη της , δεν έχει ούτε μπαμπά ούτε μαμά και νοιώθει δυστυχισμένη .Ζητάει τη βοήθεια των παιδιών

Ακολουθεί συζήτηση για τα ορφανά παιδιά και για τα ιδρύματα που φροντίζουν αυτά τα παιδιά. Υπήρξε προβληματισμός και αρκετές ερωτήσεις από τη μεριά των παιδιών.

DSC02717 1

Στην ερώτηση << πως θα βοηθούσατε ένα παιδί ορφανό αν ερχόταν στο σχολείο μας>> οι απαντήσεις ήταν πολλές και συγκινητικές (<< θα το έκανα συνέχεια παρέα για να μη νοιώθει μόνο>> << θα του έδινα το φαγητό μου >> << θα του έλεγα αστεία για να του φύγει η λύπη>> << θα του γνώριζα τους φίλους μου για να τους κάνει κι αυτό φίλους>> κλπ)

Στο τέλος ζωγραφίσαμε το δικό μας σπίτι με τη δική μας οικογένεια και δίπλα ένα άλλο σπίτι που θα στεγάζει μία από τις οικογένειες που μάθαμε

DSC02721DSC02722DSC02723

Στη φάση της αξιολόγησης του προγράμματος όλα τα παιδιά είπαν ότι τους άρεσαν οι δραστηριότητες με τις οποίες ασχοληθήκαμε και μας ζητήθηκε να συνεχίσουμε να μιλάμε για τις οικογένειές μας και να μάθουμε περισσότερα για τα ορφανά παιδάκια (ήταν αυτό που τα προβλημάτισε περισσότερο)