Το Νηπιαγωγείο Λιανοκλαδίου στην Αττάλεια της Tουρκίας στα πλαίσια του Erasmus προγράμματος “Play solves the problems”
Η πρόσκληση για τη συμμετοχή μας.
Γνωριμία των εταίρων και παρουσίαση των δράσεων από την Ελλάδα , τη Σουηδία, την Γαλλία και την Τουρκία.
Επισκεφτήκαμε το σχολείο 15 Temmuz Şehitler Anaokulu. Το σχολείο είναι χτισμένο σε ένα πολύ μεγάλο κτήμα με πολλά δέντρα που δημιουργούν φυσική σκιά. Τα παιδιά περνούν το μεγαλύτερο μέρος της μέρα στον εξωτερικό χώρο και το πρόγραμμα τους διαφοροποιείται από το επίσημο σχολικό πρόγραμμα. Οι μικροί μαθητές παίρνουν το πρωινό τους στην αυλή, ανακαλύπτουν την φύση, καλλιεργούν λαχανικά, παίζουν και δημιουργούν. Την ημέρα που τους επισκεφτήκαμε έκαναν άσκηση σεισμού με την κρατική ομάδα διάσωσης.
Η επόμενη επίσκεψή μας ήταν στο Sehit Teğmen Ayfer Gök Anaokulu. Ένα σχολείο μέσα στην πόλη με σύγχρονες εγκαταστάσεις. Η διευθύντρια του σχολείου μας μίλησε για τον τρόπο λειτουργίας του. Περιηγηθήκαμε τόσο στις αίθουσες όσο και στον εξωτερικό χώρο. Εντύπωση μου έκανε ότι κάθε αίθουσα είχε και μια μικρή αυλή με πάγους εργασίας έκτος της κανονικής αυλής του σχολείου. Είχαμε τη δυνατότητα να παρακολουθήσουμε το μάθημα αγγλικών. Επίσης το σχολείο είχε το δικό του κατοικίδιο.
Οι οικοδεσπότες μας μας ξενάγησαν στις ομορφιές του τόπου τους…Επίσκεψη στην παλιά πόλη, στην πύλη του Αδριανού, στους καταρράκτες Duden, περιήγηση στα παράλια.
Ευχαριστούμε για τη φιλοξενία και περιμένουμε τους εταίρους μας στην Ελλάδα.
Καλή σχολική χρονιά!!!
Οικολογικά σχολεία!
Ολοκλήρωση προγράμματος οικολογικών σχολείων!
Το πρόγραμμα μας ολοκληρώθηκε με την δημιουργία του οικοκώδικά μας. Τα νήπια ζωγράφισαν τις συμβουλές τους για την προστασία του νερού.
Ο οικοκώδικας έγινε τρίπτυχο φυλλάδιο που μοιράστηκε σε γονείς και σε μαθητές της πρώτης τάξης του συστεγαζόμενου δημοτικού σχολείου κατά την επίσκεψή μας στα πλαίσια της ομαλής μετάβασης στο Δημοτικό Σχολείο.
Ζωγράφισαν πάνινες τσάντες για να τις χρησιμοποιήσουν τόσο για την συγκέντρωση των εργασιών της χρονιάς όσο και για τις καλοκαιρινές τους διακοπές.
Μιλήσαμε για την ανάγκη προστασίας του θαλάσσιου οικοσυστήματος. Είδαμε εκπαιδευτικά βίντεο και κάναμε όμορφες κατασκευές. Η προστασία του θαλάσσιου οικοσυστήματος αποτέλεσε και το θέμα της καλοκαιρινής μας γιορτής “Ένα ταξίδι στο βυθό”.
ΚΑΛΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ!!!
4ο Εργαστήριο δεξιοτήτων- Ζω καλύτερα – Ευ ζην – Οδική Ασφάλεια
1ο Εργαστήριο
Διαβάσαμε το e- book “Ο Σταμάτης και ο Γρηγόρης πάνε εκδρομή” της Δέσποινας Γκουτζονίκα
Συζητήσαμε με τα παιδιά τι θα πρέπει να προσέχουμε στο δρόμο ως πεζοί και πως να συμπεριφερόμαστε. Φτιάξαμε μια διάβαση πεζών στην αίθουσα με χαρτοταινία και τα παιδιά εκπαιδεύτηκαν στο πως να περνάνε στις διαβάσεις πεζών.
Στη συνέχεια σε φύλλο εργασία τα παιδιά αποτύπωσαν των κανόνα των 5 για να διασχίσει ένας πεζός μια διάβαση:
- Στέκομαι στην άκρη του πεζοδρομίου
- Κοιτάζω αριστερά
- Κοιτάζω δεξιά
- Κοιτάζω πάλι αριστερά
- Αν δεν έρχεται κάποιο όχημα περνώ σύντομα τη διάβαση
2ο Εργαστήριο
Τα νήπια με βάση την ιστορία του βιβλίου για τους κανόνες του Κ.Ο.Κ. βγήκαν στην αυλή του σχολείου για να την δραματοποιήσουν. Άλλοι ήταν τα φανάρια, άλλοι τα αυτοκίνητα και άλλοι οι πεζοί.
3ο Εργαστήριο
Δώσαμε στα παιδιά σήματα κομμένα στη μέση και προσπάθησαν να τα ενώσουν. Παρατήρησαν τα σχήματα και προσπάθησαν να καταλάβουν τη σημασία τους. Μιλήσαμε για τα υποχρεωτικά σήματα, τα απαγορευτικά, αυτά που δείχνουν κίνδυνο και αυτά που ενημερώνουν.
Έπειτα ζωγράφισαν το σήμα που ήθελαν ανάλογα με το σχήμα που τους δόθηκε.
4ο Εργαστήριο
Τέλος τα νήπια έφτιαξαν μια δική τους ιστορία με έναν τροχονόμο και έναν απρόσεκτο οδηγό. Δυστυχώς υπήρξε κάποιο πρόβλημα με το φωτογραφικό υλικό.
Συμμετοχή του Νηπιαγωγείου Λιανοκλαδίου σε πρόγραμμα erasmus!
Με μεγάλη χαρά το σχολείο μας θα συμμετέχει σε πρόγραμμα erasmus κατά το επόμενο σχολικό έτος. Το πρόγραμμα έχει τίτλο ¨Το παιχνίδι λύνει τα προβλήματα” ( Play solves the problems) και συμμετέχουν η Σουηδία, η Τουρκία η Γαλλία και η Ελλάδα.
Μπορείτε να δείτε το ενημερωτικό βίντεο του προγράμματος:
Ετοιμάσαμε και την δική μας αφίσα για το πρόγραμμα:
ΕΤΟΙΜΟΙ ΓIΑ ΠΟΛΥ ΠΑΙΧΝΙΔΙ!!!
3ο Εργαστήριο δεξιοτήτων: Δημιουργώ και καινοτομώ Stem- εκπαιδευτική ρομποτική- Μικροί μετεωρολόγοι
6ο Εργαστήριο
Ξαναδιαβάσαμε το βιβλίο με τον Νέλο και μια μέρα με πολύ αέρα. Κάποιοι από τους φίλους που έφερε ο αέρας ήταν οι μέλισσες. Δραματοποιήσαμε την ζωή των μελισσών και μιλήσαμε για τη σημασία των πολύτιμων αυτών εντόμων για την επιβίωση του πλανήτη.
Στη συνέχεια ετοιμάσαμε μια μικρή μακέτα και ζητήθηκε από τα παιδιά να βοηθήσουν τη ρομποτική μελισσούλα να φτάσει στα λουλούδια ανάλογα με τη ζαριά που έριχναν.
Τέλος φτιάξαμε και ένα επιτραπέζιο παιχνίδι. Τα νήπια ζωγράφισαν διάφορα καιρικά φαινόμενα και τα κόλλησαν σε αριθμοσειρά. Φτιάξαμε χρωματιστά μελισάκια με σύρμα πίπας. Κάθε παίχτης έριχνε το ζάρι του. Αν τύχαινε βροχή και καταιγίδα που είναι δυσάρεστος καιρός για τις μέλισσες έκανε ένα βήμα πίσω. Αν τύχαινε ήλιο και ουράνιο τόξο έκανε ένα βήμα μπροστά.
3ο Εργαστήριο δεξιοτήτων: Δημιουργώ και καινοτομώ Stem- εκπαιδευτική ρομποτική- Μικροί μετεωρολόγοι
5ο Εργαστήριο
Παρακολουθήσαμε διάφορα δελτία καιρού και αποφασίσαμε να παρουσιάζουμε και εμείς τον καιρό καθημερινά στις πρωινές ρουτίνες. Ετοιμάσαμε ένα χάρτη της Ελλάδας σε μακετόχαρτο και τα παιδιά κολλούσαν εικόνες καιρικών φαινομένων σε διάφορα μέρη της Ελλάδας και κάρτες με αριθμούς για τα μποφόρ στα πελάγη.
3ο Εργαστήριο δεξιοτήτων: Δημιουργώ και καινοτομώ Stem- εκπαιδευτική ρομποτική- Μικροί μετεωρολόγοι
4ο Εργαστήριο
Ένα άλλο στοιχείο του αέρα που είναι σημαντικό για τους μετεωρολόγους είναι και η ένταση του αέρα. Μιλήσαμε για τα μποφόρ και για έναν καπετάνιο πολυταξιδεμένο ο οποίος έφτιαξε την κλίμακα μέτρησης του αέρα η οποία πήρε το όνομά του. Είδαμε το ακόλουθο βίντεο. Δανειστήκαμε εικόνες από το ιστολόγιο της συναδέλφου Λίνας Σαρμή
Φτιάξαμε ανεμόμετρο και προσπαθήσαμε φυσώντας να το κάνουμε να κινηθεί. Το βγάλαμε στην αυλή αλλά είχε άπνοια οπότε χρησιμοποιήσαμε πιστολάκι μαλλιών.
Σε φύλλο εργασίας ζωγραφίσαμε εμείς τι βλέπουμε από το παράθυρό μας ανάλογα με τα μποφόρ του αέρα που επιλέγουμε να φυσάει ( Ιδέα της συναδέλφου Καλλιόπης Παπουτσάκη).
Φτιάξαμε τα δικά μας ανεμούρια















































































































