ΗΜΕΡΑ ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑΣ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ

“ΗΜΕΡΑ ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑΣ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ”

Στα πλαίσια των δράσεών μας για τη Φιλαναγνωσία καθιερώσαμε την Παρασκευή ως “Ημέρα Φιλαναγνωσίας στην τάξη”.

Κάθε Παρασκευή ένας γονιός μαθητή/τριάς μας μπορεί, εφόσον το επιθυμεί, να έρχεται στο σχολείο μας και να διαβάζει/αφηγείται ένα παραμύθι στα παιδιά. Το παραμύθι το επιλέγει με το ίδιο του το παιδί που μπορεί να είναι και το αγαπημένο του. Με αυτή τη δράση σκοπεύουμε να καλλιεργήσουμε τη Φιλαναγνωσία στα παιδιά κάνοντας το βιβλίο αποδεκτό από το παιδί, να αντλήσουμε γνώση και ευχαρίστηση και να αποτελέσουμε πρότυπα συμπεριφοράς για τα παιδιά μας.

Η πρώτη μας επίσκεψη πραγματοποιήθηκε με μεγάλη προθυμία και χαρά από τη μαμά ενός μαθητή της τάξης μας την κ. Δήμητρα που μας διάβασε με γλυκύτητα και αμεσότητα ένα πολύ ωραίο παραμύθι με τίτλο “Είμαι και εγώ δυνατή” της Ελίζαμπεθ Τσέλερ.

IMG 5071

IMG20260228230750  IMG20260228230713

IMG 5072  IMG 5073

IMG 5075

Μετά την ανάγνωση του βιβλίου και αναλύοντας το νόημά του, τα παιδιά κατάλαβαν πόσο σημαντικό είναι να είμαστε θαρραλέοι και να έχουμε εμπιστοσύνη στον εαυτό μας! Στη συνέχεια αφού κάθε παιδί μας μίλησε για τον  “Θησαυρό” που κρύβει μέσα του, σκεφτήκαμε να γεμίσουμε το δικό μας μπαλόνι με τους θησαυρούς που κλείνουμε μέσα μας και που μας κάνουν ξεχωριστούς.

IMG20260301183810

 

Ζωγραφίσαμε τα μπαλόνια με τους θησαυρούς μας …

IMG20260302075734

Το παραμύθι της κ. Δήμητρας μας έδωσε την ευκαιρία να μιλήσουμε με τα παιδιά για τον σχολικό εκφοβισμό και το εντάξαμε στα πλαίσια των δράσεων μας

για την Μαρτίου “Πανελλήνια Ημέρα κατά της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού”.

Ευχαριστούμε πάρα πολύ την κ. Δήμητρα που βοήθησε στην υλοποίηση αυτής της δράσης και οι Παρασκευές μας γίνονται… παραμυθένιες!!!

Πραγματοποιήθηκε και η δεύτερη επίσκεψη.

Με χαρά υποδεχτήκαμε στην τάξη μας την κ. Ιωάννα (μητέρα μαθήτριας) η οποία μας διάβασε πολύ ωραία με τη γλυκιά και ήρεμη φωνή της το παραμύθι “Κάτω από το φως του φεγγαριού”.

IMG 5195  IMG 5194

IMG 5197  IMG 5198

IMG 5199

Μετά από την ανάγνωση τα παιδιά απάντησαν σε ερωτήσεις κατανόησης του παραμυθιού και είπε το καθένα τι του άρεσε περισσότερο… Περάσαμε όλοι όμορφα!

Ευχαριστούμε πολύ την κ. Ιωάννα για μια ακόμα παραμυθένια Παρασκευή που μας χάρισε!

Η Δράση συνεχίζεται…

Μία ακόμη επίσκεψη …

Με χαρά υποδεχτήκαμε στο σχολείο μας, τον κ. Θανάση (μπαμπά μαθήτριας ), ο οποίος μας διάβασε δύο παραμυθάκια με πολύ ωραίο τρόπο “ο παπουτσωμένος γάτος” και “Μπάμπι το ελαφάκι”, τα οποία άρεσαν ιδιαίτερα στα παιδάκια και περισσότερο η ιστορία του Μπάμπι του μικρού ελαφιού…

IMG 5351  IMG 5353

IMG 5354  IMG 5356 1

Η δράση συνεχίστηκε και με την κ. Μαρία (μαμά μαθήτριας), η οποία με χαρά διάβασε στα παιδάκια το αγαπημένο κλασικό παραμύθι “Η Σταχτοπούτα”. Τα παιδάκια είπαν τι τους άρεσε από το παραμύθι και έκαναν μια ωραία ζωγραφιά…

IMG 5456 1  IMG 5457 1

IMG 5458  IMG 5459

IMG 5557

Κάθε Παρασκευή γονείς, δάσκαλοι και παιδιά περνάμε παραμυθένια!!!

Ημέρα Φιλαναγνωσίας στην τάξη…(συνέχεια)

Τα παιδιά ρωτούν “Κυρία σήμερα είναι  Παρασκευή ποιός θα έρθει να μας διαβάσει παραμύθι;” Και αυτή η προσμονή είναι η πιο ξεκάθαρη απόδειξη για εμάς ότι η δράση μας αυτή τους αρέσει ιδιαίτερα.

Καθόμαστε όλοι στον κύκλο και μαζί “μια παρεούλα” ακούμε τα παραμυθάκια που μας διαβάζει με πολύ γλυκό τρόπο η κ. Γωγώ. Τα παραμύθια τα έχει επιλέξει μαζί με τα κορίτσια της (μαθήτριές μας).

IMG 5562   IMG 5561

Μετά την ανάγνωση και αφού συζητήσαμε βλέποντας τις εικόνες ακολούθησαν ωραίες δημιουργικές δραστηριότητες. Τα παιδιά είπαν τι τους άρεσε περισσότερο και από τις δύο ιστορίες και έκαναν ωραίες ζωγραφιές, γεμάτες φαντασία και έμπνευση (τα παραμύθια με ζώα πάντα εμπνέουν και αρέσουν στα παιδιά).

IMG 5566

Τα παραμυθάκια αυτά μας δίδαξαν πόσο σημαντικό είναι να αγαπάμε τον εαυτό μας έτσι όπως είναι γιατί ο καθένας μας είναι μοναδικός. Επίσης μάθαμε ότι είναι πολύ σημαντικό να είμαστε πρόθυμοι και πάντα να βοηθάμε όποιον έχει ανάγκη.

“Ο Τζάμπο το ελεφαντάκι” και “η πρόθυμη αγελάδα” ήταν οι πρωταγωνιστές στις ζωγραφιές τους!

Η ωραία μας δράση συνεχίστηκε την τελευταία μέρα πριν τις διακοπές του Πάσχα με τον κ. Γεράσιμο  (πατέρα μαθητή μας) όπου με πολύ χαρά και ήρεμο τρόπο μας διάβασε το πολύ ωραίο φιλοσοφικό παραμύθι “Ο μικρός πρίγκιπας”.

IMG 5662  IMG 5664

IMG 5663  IMG 5661

Τα παιδάκια άκουσαν το παραμύθι προσεκτικά, συζητήσαμε με τον κ. Γεράσιμο στην παρεούλα και μέσα από την συζήτηση που επακολούθησε αντιλήφθηκαν ότι η αληθινή ομορφιά και η αξία των πραγμάτων βρίσκεται στην καρδιά. Χαρήκαμε όλοι πολύ!!!

Η δραστηριότητά μας με την επίσκεψη των γονιών τελείωσε και είμαστε όλοι χαρούμενοι από την εξέλιξή της. Περάσαμε όμορφα, συνεργαστήκαμε άψογα και τα παιδιά αποκόμισαν πολλά οφέλη απ΄αυτή την αλληλεπίδραση. Μέσα από την αρμονική συνεργασία τα παιδιά ένιωσαν ασφάλεια, ενδυναμώθηκαν συναισθηματικά και λειτούργησαν με χαρά μέσα στην τάξη. Οι γονείς βίωσαν πολύ θετικά αυτή την εμπειρία, ενώ αρχικά δίσταζαν λίγο. Ο ρόλος ο δικός μας ήταν διευκολυντικός και σε δύσκολες στιγμές δίναμε λύση. Η δράση μας αυτή αποτέλεσε μία καλή πρακτική για το άνοιγμα του σχολείου στην κοινωνία, είχε θετικά αποτελέσματα σε παιδιά, γονείς και σχολείο.

Ευχαριστούμε όλους τους γονείς που με τα παραμύθια τους μας ταξίδεψαν σε ταξίδια μαγικά!!!

7ος ΜΑΡΑΘΩΝΙΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΗΣ

7ος  ΜΑΡΑΘΩΝΙΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΗΣ

“Γνωρίζουμε την κορυφαία συγγραφέα Αγγελική Δαρλάση και τους ήρωές της”.

Στα πλαίσια του Σχεδίου Δράσης Αξιολόγησης της σχ. μονάδας κατά το σχ. έτος 2025-26 με θέμα: “ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑ” Το Νηπιαγωγείο μας συμμετέχει στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα φιλαναγνωσίας με τη μορφή διαγωνισμού για τα παιδιά του Νηπιαγωγείου με θέμα : 7ος ΜΑΡΑΘΩΝΙΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΗΣ

Στο πρόγραμμα αυτό θα εργαστούμε με τα παιδιά σε ομάδες και θα τα ενθαρρύνουμε να ανταλλάξουν σκέψεις και απόψεις, να αναπτύξουν διάλογο και να γίνουν ενεργητικοί αναγνώστες. Θα γνωρίσουμε τα βιβλία της Αγγελικής Δαρλάση κορυφαίας συγγραφέως παιδικής και νεανικής λογοτεχνίας. Στόχοι μας μέσα από αυτή τη δράση είναι:

Να καλλιεργήσουν τα παιδιά μια φιλική σχέση με την λογοτεχνία και την ανάγνωση βιβλίων

Να ασκηθούν σε βιωματικές, διαδραστικές, προφορικές αναδιηγήσεις, αφηγήσεις παραμυθιών

Να μπουν στη θέση των ηρώων και να εκφράσουν τα δικά τους συναισθήματα και βιώματα

Να έρθουν σε επαφή με το μαγικό κόσμο του βιβλίου και να απολαύσουν την ανάγνωση

Τα βιβλία που επιλέξαμε να επεξεργαστούμε στην τάξη είναι:

Ο πρώτος μου Κάρολ: Η Αλίκη στη χώρα των θαυμάτων

Το παιδί και το άγαλμα του Άντερσεν

Η Ελιά.

IMG 5043   IMG 5047 

IMG 5050  

IMG 5156   IMG 5169

IMG 5134

 

Τα παιδιά με τη βοήθειά μας θα συμπληρώσουν φύλλα δραστηριοτήτων “τα τετραδιάκια μας” όπως τα ονομάσαμε που αντιστοιχούν στα βιβλία που έχουμε επιλέξει.

Από καιρό περιμέναμε με ανυπομονησία το αναμνηστικό συμμετοχής, το οποίο είναι για εμάς μιά όμορφη επιβράβευση για την προσπάθειά μας.

ANAMNHSTIKA 7ou MARATHONIOU ANAGNOSIS NHP 2026 1 page 0001

 

ΒΙΒΛΙΑ ΣΕ ΡΟΔΕΣ

ΒΙΒΛΙΑ ΣΕ ΡΟΔΕΣ

Στα πλαίσια της Φιλαναγνωσίας, το νηπιαγωγείο μας συμμετείχε στο πρόγραμμα “βιβλία σε ρόδες”.

Τα βιβλία σε ρόδες είναι μικρές κινητές, δανειστικές και θεματικές βιβλιοθήκες που κινούνται σε βαλίτσες σε ρόδες. Η βαλίτσα με τα βιβλία έφτασε και στο δικό μας σχολείο και η χαρά μας είναι απερίγραπτη.

thumbnail 10  thumbnail 9

thumbnail 7 1  thumbnail 8

thumbnail 2 2

thumbnail 1 2  thumbnail 5 1

thumbnail 7  thumbnail 6

thumbnail 5  thumbnail 4

sel

 

bib  thumbnail 4 1

IMG 3086

Τα βιβλία παρέμειναν μαζί μας για δύο εβδομάδες. Το πρόγραμμα προσφέρει τη δυνατότητα δανεισμού βιβλίων στο σπίτι. Τα παιδιά δανείστηκαν βιβλία στο σπίτι τους, για να τα διαβάσουν με τους γονείς τους. Τα παιδιά θα διαβάσουν το βιβλίο στο σπίτι τους, θα συζητήσουν το περιεχόμενό του με τους γονείς τους και θα ετοιμάσουν μια ζωγραφιά με ό,τι τους άρεσε… και μέσα από τη συνεργατική αυτή δράση να περάσουν δημιουργικά και να ενισχυθεί η σχέση σχολείου-σπιτιού μέσω του δανεισμού των βιβλίων.

thumbnail 3 2  thumbnail 2 4

Βλέποντας τον ενθουσιασμό γονιών και παιδιών με το δανεισμό βιβλίων στο σπίτι, συνεχίσαμε τη δράση με βιβλία που επιλέγουν οι μαθητές, αυτή τη φορά τόσο από τα ήδη υπάρχοντα βιβλία, όσο και από βιβλία που έφεραν οι γονείς με προθυμία στην αρχή της σχολικής χρονιάς με σκοπό τον εμπλουτισμό της βιβλιοθήκης μας.

IMG 3384  IMG 3411

Διατήρηση καρτελών δανεισμού για να έχουμε μια εικόνα για το πόσα και ποια βιβλία διάβασε κάθε παιδί…

1000023412  1000023414

IMG 3547  IMG 3548

IMG 3554  IMG 3555

IMG 3556

IMG 20251216 072401

Η θεματική των βιβλίων είχε να κάνει με τα ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ και τα παιδάκια από την ανάγνωση των βιβλίων κατάλαβαν πόσο σημαντικό είναι να ακούμε τις επιθυμίες μας, να αναγνωρίζουμε τις ικανότητες και τα ταλέντα μας και να ακολουθούμε τα όνειρά μας.

Στην τάξη μας διαβάσαμε μερικά από τα βιβλία όπως  η τρίτη μάγισσα, τι θα γίνω όταν μεγαλώσω, η μικρή Σάρλοτ σκηνοθέτις, η Χαρά χορεύει! Κρίμα που δεν προλάβαμε να διαβάσουμε κι άλλα γιατί η βαλίτσα έπρεπε να επισκεφτεί και άλλα σχολεία. Προτείνουμε στα επόμενα παιδάκια να διαβάσουν στην τάξη τους τη Μαρμελαδού γιατί μας άρεσε ο τίτλος αλλά δεν προλάβαμε εμείς να το διαβάσουμε…

IMG 3255  IMG 3254

IMG 3235

IMG 3320

Δημιουργήσαμε και μία ωραία αφίσα για να ευχαριστήσουμε τα βιβλία σε ρόδες, την βάλαμε μέσα στον φάκελο για να την παραλάβουν  τα επόμενα παιδάκια που περιμένουν την βαλίτσα με ανυπομονησία. Αγαπήσαμε τα βιβλία σε ρόδες, τους ευχόμαστε καλό ταξίδι σε άλλα σχολεία. Σίγουρα θα τα καλέσουμε και του χρόνου για να συνεχίσουμε το τόσο ευχάριστο ταξίδι μαζί τους!

IMG 3273   IMG 3274