“Πάσχα στο σπίτι!”

Το γεγονός ότι πλησιάζει το Πάσχα έρχεται μάλλον να προστεθεί σαν συντελεστής δυσκολίας στις πρωτόγνωρες συνθήκες που βιώνουμε. Αν όμως εστιάσουμε στην ουσία των Αγίων Ημερών, μπορούμε να ζήσουμε ένα υπέροχο Πάσχα με την οικογένειά μας χωρίς να το βιώνουμε σαν δοκιμασία. Ένα Πάσχα γεμάτο αγάπη, γεμάτο κατάνυξη, γεμάτο ζεστή οικειότητα.Γιατί το Πάσχα θα έρθει, απλώς θα ψήσουμε το αρνί στον φούρνο μας και όχι στη σούβλα με φίλους. Θα έρθει, όπως κάθε χρόνο, αλλά τις ευχές μας θα τις πούμε τηλεφωνικά ή μέσω βιντεοκλήσης και θα παρακολουθήσουμε τη Θεία Λειτουργία από το σπίτι μας και όχι στις εκκλησίες. Θα γίνουν όλα αυτά για να μπορούμε να γιορτάσουμε το επόμενο Πάσχα με λαμπρότητα, όπως μόνο εμείς στην Ελλάδα γνωρίζουμε.

Στον πίνακα του Θεόφιλου* που ακολουθεί μια οικογένεια φαίνεται να περνάει το Πάσχα στο σπίτι!

 

“Οι κουλούρες με τα κόκκινα αβγά,

Οικογένεια του κυρίου Πάτρισον από το Σικάγο”.

 

ΠΡΟΤΑΣΗ

Μπορείτε να εντοπίσετε ομοιότητες και διαφορές με το δικό σας Πάσχα στο σπίτι;

Αν και από το Σικάγο, η οικογένεια Πάτρισον βλέπετε να τηρεί κάποια από τα έθιμα του Ελληνικού Πάσχα;

Με ποια φιγούρα του έργου βρίσκετε τα περισσότερα κοινά;

Μπορείς να ζωγραφίσεις κι εσύ το φετινό Πάσχα της οικογένειάς σου! Μην ξεχάσεις να δώσεις έναν τίτλο στο έργο σου!

 

 * Ο Θεόφιλος ήταν  Έλληνας αυτοδίδακτος λαϊκός ζωγράφος της νεοελληνικής τέχνης με κυρίαρχο στοιχείο στο έργο του την εικονογράφηση της ελληνικής λαϊκής παράδοσης και ιστορίας.

 Περιμένουμε τις δημιουργίες σας στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο του σχολείου μας!!!

 

“Πασχαλινές κάρτες για τους Αγαπημένους μας”

Αγαπημένα μας παιδιά,

 Kαθώς δεν έχουμε την ευκαιρία να βρεθούμε όλοι μαζί στο σχολείο μας και να ανταλλάξουμε ευχές τι θα λέγατε να δημιουργήσουμε τις δικές μας κάρτες και να στείλουμε τις ευχές μας στους αγαπημένους μας φίλους μέσα από το ιστολόγιο του σχολείου;

Μπορείτε να φτιάξετε τις κάρτες σας χρησιμοποιώντας χαρτιά ή χαρτόνια και χρώματα για να τις ζωγραφίσετε ή και να τις διακοσμήσετε με διάφορα υλικά κάνοντας κολάζ. 

Όταν ολοκληρώσετε την κατασκευή σας, με τη βοήθεια του μπαμπά ή της μαμάς γράψτε την ευχή σας.

Σας στέλνουμε μερικές ιδέες και περιμένουμε με ανυπομονησία τις Πασχαλινές καρτούλες από τα χεράκια σας!! 

 

 

“Έθιμα του Πάσχα μέσα από την Ελληνική παράδοση”

Kατά τη διάρκεια της Μεγάλης Εβδομάδας λαμβάνουν χώρα πολλά έθιμα για τον εορτασμό του Πάσχα, τη σπουδαιότερη γιορτή του Χριστιανισμού.

Στους παρακάτω πίνακες υπάρχουν μερικά απ΄αυτά…

……αλλά και κάποια από διάφορες περιοχές της χώρας μας.

ΠΗΓΗ   Πρόγραμμα Μελίνα

ΕΘΙΜΑ ΤΟΥ ΠΑΣΧΑ

 ΜΟΥΣΕΙΟ ΜΠΕΝΑΚΗ – ΑΘΗΝΑ 1996

ΠΡΟΤΑΣΗ!!

Ποιό από τα παραπάνω έθιμα γνωρίζεις ή θα βιώσεις φέτος κατά τη διάρκεια της Μεγάλης Εβδομάδας;;

Αν στην οικογένειά σου τηρείτε ένα έθιμο από την ιδιαίτερη πατρίδα σας θα χαρούμε να το μοιραστείτε μαζί μας!!

Περιμένουμε τα νέα σας!!

 

 

 

“Tα δικά σας Πασχαλινά Επιτραπέζια Παιχνίδια”

Από τον Κωνσταντίνο Π. 

Από τον Ανδρέα

“Αυτό είναι το δικό μας επιτραπέζιο. Δεν είχαμε πιόνια και βάλαμε αυτούς τους κώνους από παιχνίδια του Αντρέα και επειδή δεν είχαμε ούτε ζάρι το φτιάξαμε με γόμα και μαρκαδόρο. Και στο τέλος η επιβράβευση είναι κομμάτι σοκολάτας!!!!”

….και από την Θεοδώρα μας (Ν2)

“Κολλήσαμε,χρωματίσαμε,παίξαμε και στο τέλος φάγαμε τα κέρδη μας!”

Καταπληκτικές οι δουλειές σας παιδιά!!

Η ευρηματικότητά σας αστείρευτη!!!

Συγχαρητήρια!!

“Επιτραπέζιο Πασχαλινό Παιχνίδι”

Παιδιά!!  Τι θα λέγατε  να φτιάξουμε ένα επιτραπέζιο παιχνίδι που όλοι κερδίζουν σοκολατένια αβγουλάκια;

Ας ξεκινήσουμε λοιπόν!!!

Θα χρειαστούμε

Μαρκαδόρους, χαρτί ή χαρτόνι, ζάρι, πιόνια, μπολάκια ή καλαθάκια και φυσικά σοκολατένια αβγουλάκια!

Η δοκιμασία

Ο μικρός λαγός ανυπομονεί να φτάσει στο καλάθι του γεμίζοντάς το με σοκολατένια αβγά. Θα ήθελες να τον βοηθήσεις; Δεν υπάρχουν νικητές και χαμένοι γιατί όλοι θα απολαύσουμε τα αβγουλάκια που θα μαζέψουμε. Μπορούμε όμως αν θέλουμε να τα μετρήσουμε και να δούμε ποιος κατάφερε να μαζέψει τα περισσότερα.

Ας σχεδιάσουμε την πίστα μας

Ζωγραφίζουμε ένα λαγό στη μία πλευρά του χαρτιού και ένα καλάθι στην άλλη. Σχεδιάζουμε τη διαδρομή με τις θέσεις για τα πιόνια. Σε κάθε θέση σχεδιάζουμε από1-3 αβγά και σε κάποιες θέσεις σχεδιάζουμε ένα Χ που σημαίνει καθόλου αβγά. 

Οι κανόνες

Ο κάθε παίκτης τοποθετεί το πιόνι του στην αρχή και έχει μπροστά του το καλαθάκι του. Δίπλα στο παιχνίδι τοποθετούμε τα σοκολατένια αβγουλάκια. Ο παίκτης με τη μεγαλύτερη ζαριά παίζει πρώτος. Κάθε φορά που φτάνουμε σε μία θέση μετράμε τα αβγουλάκια και τοποθετούμε στο καλάθι μας τόσα όσα είναι σχεδιασμένα στη θέση αυτή. Όταν όλοι οι παίκτες φτάσουν στο τέλος μετράμε τα αβγουλάκια μας και φυσικά τα απολαμβάνουμε!!

Πρόταση!!

Μπορείτε να φτιάξετε  τη δική σας πίστα και αφού συμφωνήσετε τους δικούς σας κανόνες να απολαύσετε το παιχνίδι.

Θα χαρούμε πολύ να μας στείλετε τα επιτραπέζια παιχνίδια που θα δημιουργήσετε!!

Μένουμε σπίτι και διασκεδάζουμε παίζοντας!!!

 

Πλησιάζει Πασχαλιά!!

Το Πάσχα πλησιάζει και υπό κανονικές συνθήκες τέτοιες μέρες στην τάξη θα καταπιανόμασταν με πασχαλινές κατασκευές, έθιμα και ιστορίες… Γι’ αυτό σήμερα το παραμύθι που προτείνεται μυρίζει Πάσχα!

ΤΟ ΠΑΣΧΑ ΤΟΥ ΠΑΣΧΑΛΗ

 

Φέτος την άνοιξη ο μικρός τρισχαριτωμένος λαγουδάκος, ο Πασχάλης, έχει χάσει τελείως το κέφι του. Αιτία της κακοκεφιάς του η μετακόμιση που αναγκάζονται να κάνουν -λόγω της δουλειάς του πατέρα του- από το αγρόκτημα όπου γεννήθηκε σε μια μικρή πόλη κάμποσα χιλιόμετρα μακριά. Από ‘κει δηλαδή που έτρεχε ανέμελος στα λιβάδια, τώρα θα πρέπει να κλειστεί σε κάποιο διαμέρισμα στην πόλη; Δυστυχώς ναι! Ο Πασχάλης δυσκολεύεται πολύ να συνηθίσει την καινούργια του γειτονιά, ώσπου ανήμερα το Πάσχα, αναπάντεχα, όλα αλλάζουν σαν από θαύμα.

Αααααααα!!!!! Πώς καταφέρνει τελικά ο Πασχάλης να προσαρμοστεί στην καινούργια του ζωή;

ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΑΚΟΥΣΕΤΕ ΚΑΙ ΝΑ ΔΙΑΒΑΣΕΤΕ ΤΟ ΠΑΡΑΜΥΘΙ

Αφού το διαβάσετε, ρίξτε μια ματιά στα παρακάτω:

ΠΡΟΤΑΣΗ για ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ και ΣΥΖΗΤΗΣΗ 

Στις πρωτόγνωρες αυτές συνθήκες που αντιμετωπίζουμε, θα έλεγε κανείς πως μοιάζουμε όλοι με αυτή τη ριζωμένη Πασχαλιά!

Συζητείστε όλοι μαζί σαν οικογένεια για τις πρόσφατες συνήθειες σας και όλα όσα κάνετε με δεδομένο ότι δεν μπορείτε να μετακινηθείτε όπως πριν.

 

 

 

ΠΡΟΤΑΣΗ !!! 

Θα συμφωνήσετε πως το βιβλίο είναι γεμάτο μυρωδιές!!! Τι θα λέγατε να καταγράψετε κάπου ή απλώς να ζωγραφίσετε όλες εκείνες τις μυρωδιές που θυμίζουν Πάσχα… Είναι σίγουρο πώς οι γονείς θα μπορούν να σας μιλήσουν για τις Πασχαλινές μυρωδιές των παιδικών τους χρόνων, ξέρετε εκείνες που δεν ξεχνάμε ποτέ…

 

Περιμένουμε τις δημιουργίες σας στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο του σχολείου μας!!!

Μήνυμα από τον Κωνσταντίνο (Ν2)

Ο Κωνσταντίνος , μας  στέλνει το γήπεδο του  μπάσκετ που έφτιαξε με πλαστελίνη και παίχτες από πλέιμομπιλ με τη βοήθεια του μπαμπά του !!

Και μας θέτει το εξής ερώτημα….

“Ποιος παίχτης έχει τη μπάλα??  Και για να βοηθήσει λίγο η μπάλα έχει κόκκινο χρώμα…

 

 

Επίσης προτείνει στους συμμαθητές του, να φτιάξουν μια αθλητική δραστηριότητα από πλαστελίνη!!

 

Τέλος,  στέλνει τα χαιρετίσματα του στους συμμαθητές του και τους εύχεται υγεία και ότι του λείπουν πολύ τα παιχνίδια στο προαύλιο του σχολείου και στέλνει και την αγάπη του στις δασκάλες του κυρίως στη κυρία Φωτεινή.

Με εκτίμηση,

Κωνσταντίνος Π.”

 

Εξαιρετική η ιδέα σου Κωνσταντίνε!!

Περιμένουμε και τις ιδέες των συμμαθητών σου!!

 

 

ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ ΕΠΕΙΓΟΝ

Παροχή εξοπλισμού φορητών ηλεκτρονικών συσκευών σε σχολικές μονάδες 

Αγαπητοί γονείς,

Το ΥΠΑΙΘ προτίθεται να προβεί στην προμήθεια και παροχή εξοπλισμού φορητών ηλεκτρονικών συσκευών (laptop, tablet) για την υποστήριξη της εκπαιδευτικής διαδικασίας και της ισότιμης πρόσβασης λαμβάνοντας υπόψη τις ιδιαίτερες ανάγκες κάθε σχολικής μονάδας (πχ χαμηλό εισόδημα, πολύτεκνες οικογένειες, τηλεργασία γονέων).

Όσοι έχετε έλλειψη βασικού εξοπλισμού  παρακαλούμε να το δηλώσετε άμεσα, σήμερα  Τετάρτη 8/4/2020  στο email του νηπιαγωγείου.

 

Προτάσεις για τη νηστεία και όχι μόνο!!

Ο Κωνσταντίνος προτείνει για σνακ,  ποπ κορν από καλαμπόκι που είναι νηστίσιμο…

Κριθαράκι σουπίτσα με καροτάκι και διάφορα άλλα λαχανικά για να  είναι θρεπτικό αλλά και φακές τις οποίες λατρεύει…..  

Κολάζ με Όσπρια και Ζυμαρικά

Νηστισίμη συνταγή από τον Ανδρέα!!

Μανιτάρια σοτέ με λαχανικά!! 😛  😛  😛 

Καλησπέρα σας, θα θέλαμε να μοιραστούμε μαζί σας την αγαπημένη μας νηστίσιμη συνταγή!!! ”

 

Καλή σας Όρεξη!! Μας δίνετε γευστικές ιδέες !!

 

Δημιουργικές Προτάσεις με Φρούτα και Λαχανικά

Τα πιάτα της Ευαγγελίας και το γλυκό της μήνυμα!!

Σας αγαπώ πολύ είσαστε οι καλύτερες δασκάλες κυρία Φωτεινή και κυρία Μαρία.Μου άρεσαν πολύ τα παιχνίδια που στείλατε σας ευχαριστώ πολύ πολύ πολύ.

Με Αγάπη Ευαγγελία.

Ανδρέας-Αναστασία 1-1

Καλημέρα ,σας στέλνουμε αυτό που φτιάξαμε!!! Χαχαχα ήταν τέλειο παιχνίδι!! Ο αγώνας έληξε ισόπαλος!!