#CodeWeek 2023

Συμμετέχουμε στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού, EUCodeWeek 2023, 

με τις δραστηριότητες-εκδηλώσεις:

“Μια βόλτα στην πόλη μου”

Μια βόλτα στην Πόλη 1

code map 1Code Week 23 1o

Κάναμε τις βόλτες μας με τη beebot και περάσαμε υπέροχα!

Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν καθώς παρακολούθησαν τη μικρή ρομποτική φίλη τους

να κινείται και να ακολουθεί τις εντολές που της δίνανε. Η διασκέδαση συνδυάστηκε με την εκπαιδευτική εμπειρία, καθώς τα παιδιά μάθαιναν τα βήματα της προγραμματισμένης κίνησης.

Αυτή η συναρπαστική δραστηριότητα έφερε την τεχνολογία στην τάξη και βοήθησε τα παιδιά να αναπτύξουν δεξιότητες προγραμματισμού, λογικής, και συνεργασίας.

Και το καλύτερο; Το παιχνίδι συνεχίζεται, καθώς τα παιδιά ανυπομονούν να δοκιμάσουν νέες διαδρομές

και να δημιουργήσουν περιπέτειες με τον beebot τους.

Είμαστε πολύ χαρούμενοι που βλέπουμε το πάθος και το ενδιαφέρον των παιδιών μας για την τεχνολογία και την μάθηση!

♥♥♥♥♥

“Από το σπίτι στο σχολείο”

Η διαδρομή των παιδιών από το σπίτι στο σχολείο γίνεται παιχνίδι που βοηθάει τους μαθητές να αναπτύξουν δεξιότητες  προσανατολισμού στο χώρο  και να έρθουν σε επαφή με βασικές αρχές προγραμματισμού. Στο πρώτο στάδιο του παιχνιδιού τα παιδιά καλούνται να τοποθετήσουν πάνω σε ένα χαλάκι 4×3,  σε όποιο σημείο επιλέξουν, εικόνες  που απεικονίζουν σταθμούς της διαδρομής τους και να περπατήσουν το μονοπάτι τους περιγράφοντας τις κινήσεις τους.

0 1

Στο δεύτερο στάδιο το παιχνίδι μεταφέρεται σε ένα χαλάκι- πλέγμα 4×4 πάνω στο οποίο βρίσκονται τοποθετημένες όλες οι εικόνες σταθμοί της διαδρομής  ενώ αντίγραφα των εικόνων βρίσκονται ανάποδα έξω από το πλέγμα. Ένας  παίχτης κάθε φορά τραβάει  δύο κάρτες με βάση τις οποίες πρέπει να σχεδιάσει τη διαδρομή χρησιμοποιώντας βέλη.

DSCF2641DSCF2647

Στο τελευταίο και ιδιαίτερα διασκεδαστικό στάδιο του παιχνιδιού το κάθε παιδί καλείται να χρησιμοποιήσει το ρομποτάκι Beebot και να το προγραμματίσει δίνοντάς του τις κατάλληλες εντολές ώστε να πραγματοποιήσει τη διαδρομή.

DSCF2647DSCF2664DSCF2661

Ο προγραμματισμός του μικρού ρομπότ ήταν  μια  μικρή πρόκληση για τα παιδιά τα οποία ενθουσιάστηκαν με τις ικανότητές τους  και  ανυπομονούν για το επόμενο ρομποτικό τους ταξίδι.

♥♥♥♥♥

“Προφυλάσσομαι από το σεισμό με το Beebot”

Ένα επιδαπέδιο παιχνίδι με στόχο  να εξοικειώσει τα παιδιά με την έννοια της προφύλαξης από τον σεισμό και τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσουν για τη διασφάλιση της ασφάλειάς τους.

Τα παιδιά  προγραμμάτισαν το Beebot να “κινηθεί” ακολουθώντας  τις σωστές συμπεριφορές κατά τη διάρκεια ενός σεισμού. Με το παιχνίδι ανέπτυξαν βασικές δεξιότητες  προγραμματισμού, δημιουργικής σκέψης, προβληματισμού και διασκέδασαν πολύ!

Προφυλάσσομαι από το σεισμό με το Beebot

♥♥♥♥♥

Από την ελιά στο λάδι

Κατά τη δραστηριότητα  “Από την ελιά στο λάδι” οι μαθητές, κάνοντας χρήση βασικών αρχών προγραμματισμού, ανακαλύπτουν τα στάδια παραγωγής του ελαιόλαδου. Σε πρώτη φάση παρατηρούν,  περιγράφουν και σειροθετούν εικόνες που απεικονίζουν τη διαδικασία παραγωγής του λαδιού.

DSCF2957

Στη συνέχεια σε ένα χαλάκι πλέγμα 4×4 όπου βρίσκονται τοποθετημένα αντίγραφα των εικόνων, που προηγουμένως έχουν σειροθετήσει,  καλούνται να προγραμματίσουν το ρομποτάκι Beebot ώστε να διανύσει τη διαδρομή ακολουθώντας  τη σειρά των εικόνων. 

DSCF2960  DSCF2961

Οι μαθητές αρχικά χρησιμοποιούν βελάκια και ορίζουν τα βήματα που θα ακολουθήσουν ενώ παράλληλα καταγράφουν με αριθμούς και βελάκια την πορεία της διαδρομής.

DSCF2964 DSCF2979

Διαβάζοντας τις εντολές που κατέγραψαν προγραμματίζουν τη Beebot ώστε να εκτελέσει τις εντολές και να διανύσει τη διαδρομή και την παρακολουθούν με ενθουσιασμό.

DSCF2969

CC BY-NC 4.0 Αυτή η εργασία έχει άδεια χρήσης Creative Commons Αναφορά-Μη Εμπορική Χρήση 4.0.