Εθνική Ετικέτα Ποιότητας eTwinning για τη συμμετοχή στο Ευρωπαϊκό πρόγραμμα “Young Meteorologists”
Ένα μεγάλο μπράβο στα παιδιά για τη συμμετοχή και τον ενθουσιασμό τους
και ένα μεγάλο ευχαριστώ σε όλους όσοι στήριξαν την προσπάθεια μας!
Το έργο Young Meteorologists e-twinning είναι ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα που περιλαμβάνει 6 ενότητες και επικεντρώνεται στην εκπαίδευση STEM (Επιστήμη, Τεχνολογία, Μηχανική και Μαθηματικά) και τη βιώσιμη εκπαίδευση.
Συνδυάζει τη διαδικασία της αφήγησης με τη μάθηση που βασίζεται σε προβλήματα, μέσω συνεργατικών δραστηριοτήτων. Έτσι, οι μαθητές σχολείων από την Ευρώπη θα γίνουν ενεργοί συμμετέχοντες σε έναν κόσμο που αλλάζει ραγδαία λόγω του κλίματος. Θα έχουν την ευκαιρία να μάθουν για τα καιρικά φαινόμενα, την κλιματική αλλαγή και πώς μπορούν και οι ίδιοι να γίνουν μικροί “μετεωρολόγοι”, συμβάλλοντας στη φροντίδα του πλανήτη μας.
Το eTwinning έργο “Young Meteorologists” στοχεύει στην ανάπτυξη γνώσεων και δεξιοτήτων που απαιτούνται για την αναγνώριση και τη συμμετοχή στη δημιουργική επίλυση τοπικών περιβαλλοντικών προκλήσεων σε αυθεντικά πλαίσια.
Πιο συγκεκριμένα, το έργο επιδιώκει:
– Την κατανόηση των βασικών εννοιών που σχετίζονται με τον καιρό και το κλίμα.
– Την εκμάθηση των συμβόλων και των εργαλείων που χρησιμοποιούν οι μετεωρολόγοι.
– Την κατασκευή και τον πειραματισμό με μετεωρολογικά εργαλεία.
– Την παρατήρηση του καιρού σε μικροκλίμακα, καθώς και τη συλλογή και ερμηνεία των σχετικών δεδομένων.
– Την ανάληψη ενεργού ρόλου στην τοπική κοινότητα για την αντιμετώπιση περιβαλλοντικών προκλήσεων.
♦♦♦♦♦♦
Project Promotional Video
♦♦♦♦♦♦
♦♦♦♦♦♦
♦♦♦♦♦♦
Για τη συμμετοχή των μαθητών, οι γονείς και κηδεμόνες υπέγραψαν γονική συναίνεση (Parental Permits), δίνοντας τη συγκατάθεσή τους για τη λήψη και χρήση εκπαιδευτικού υλικού, καθώς και για τη συμμετοχή των παιδιών σε σχετικές δραστηριότητες.
♦♦♦♦♦♦
Στο Χάρτη Συνεργατών του Έργου – “Πού Βρισκόμαστε;”, παρουσιάζονται οι τοποθεσίες όλων των συμμετεχόντων σχολείων!
♦♦♦♦♦♦
Γονική Άδεια Συμμετοχής
♦♦♦♦♦♦
Project Rules
O δικός μας κανόνας για το έργο! Συνεργαζόμαστε και στηρίζουμε ο ένας τον άλλο σε κάθε δραστηριότητα!
Τα παιδιά γνώρισαν τους βασικούς κανόνες της συνεργασίας μέσα από παιχνίδια, συζητήσεις και δημιουργικές δραστηριότητες. Κάθε σχολείο επέλεξε έναν κανόνα και τα παιδιά τον παρουσίασαν με ζωγραφιές και λέξεις. Οι δημιουργίες τους συγκεντρώθηκαν σε ένα κοινό ηλεκτρονικό βιβλίο.
♦♦♦♦♦♦
Student’s Warm-Up Activity
Γνωρίσαμε τις μασκότ του προγράμματος, τη BAZZ και το BEZZ, μέσα από παιχνίδι και δημιουργικές δραστηριότητες. Οι δράσεις όλων των σχολείων αποτυπώθηκαν στο παρακάτω Padlet.
♦♦♦♦♦♦
“Πρώτη μαθητική συνάντηση με παιχνίδι και μάθηση!”
Στην πρώτη μας διαδικτυακή συνάντηση, παίξαμε όλοι μαζί το παιχνίδι «Είναι Καιρός ή Κλίμα;» και το χαρήκαμε πολύ! Μέσα από το παιχνίδι μάθαμε με απλό και ευχάριστο τρόπο τη διαφορά ανάμεσα στον καιρό και το κλίμα και περάσαμε όμορφα βλέποντας τους νέους φίλους μας!
♦♦♦♦♦♦
Καταγράψαμε τις ιδέες των παιδιών για τον καιρό και το κλίμα, ώστε να κατανοήσουμε τις προσωπικές τους θεωρίες. Αυτές οι απόψεις χρησίμευσαν για να σχεδιάσουμε κατάλληλες δραστηριότητες μάθησης. Στην παρακάτω εικόνα παρουσιάζονται οι ιδέες των παιδιών με τη μορφή ακτινωτών διαγραμμάτων.
♦♦♦♦♦♦
Αρχική Καταγραφή Απόψεων και Προσδοκιών των Μαθητών για το Έργο
♦♦♦♦♦♦
Παρατηρώντας τον Καιρό – Μια Φωτογραφική Μελέτη
Από 8 έως 11 Νοεμβρίου, οι μαθητές εξερεύνησαν τον ουρανό μέσα από ένα δημιουργικό φωτογραφικό project. Κάθε μέρα παρατηρούσαν τα σύννεφα, το φως του ήλιου και τα χρώματα του ουρανού, καταγράφοντας με φωτογραφίες τις αλλαγές του καιρού. Μέσα από αυτή τη βιωματική εμπειρία ανακάλυψαν πώς και γιατί αλλάζει ο καιρός.
Παρακάτω θα βρείτε το συνεργατικό eBook που δημιουργήθηκε από όλα τα συμμετέχοντα σχολεία.
Σκανάρετε τον QR code για να το δείτε!
Observing the Weather (a photo study) COLLABORATIVE _ European School Education Platform
♦♦♦♦♦♦
Εμβάθυνση της Κατανόησης για τον Καιρό και το Κλίμα
♦♦♦♦♦♦
Η δική μας συμμετοχή στο λογότυπο του έργου μας – Γράμμα “Ν” με φυσικά υλικά
Τα παιδιά χωρίστηκαν σε τέσσερις ομάδες και συμμετείχαν σε ένα δημιουργικό project με θέμα: «Our Letter N with Natural Materials».Κάθε ομάδα εργάστηκε συνεργατικά για να δημιουργήσει μια δική της εκδοχή του γράμματος Ν, χρησιμοποιώντας φυσικά υλικά που συγκέντρωσαν από τη φύση: φύλλα, κλαδάκια, πέτρες, καρπούς και χώμα. Τα παιδιά παρατήρησαν, διάλεξαν και τακτοποίησαν τα υλικά με φαντασία και ομαδικό πνεύμα, μετατρέποντας το γράμμα σε ένα έργο τέχνης!
♦♦♦♦♦♦
Όνομα και Αφίσα του Έργου μέσα από Συνεργατική Εργασία
♦♦♦♦♦♦
«Is it Weather or Climate?»
Μια δραστηριότητα ομαδικής αξιολόγησης όπου οι μαθητές συνεργάζονται και υποστηρίζουν ο ένας τον άλλον για να λάβουν σωστές αποφάσεις σχετικά με τις διαφορές μεταξύ καιρού και κλίματος.
♦♦♦♦♦♦
Πώς μετράμε τον Καιρό και το Κλίμα;
Οι μαθητές μέτρησαν καθημερινά τη θερμοκρασία του αέρα και της γης, καταγράφοντας τα αποτελέσματα και συνεργάστηκαν για να κατανοήσουν τις διαφορές μεταξύ καιρού και κλίματος.
♦♦♦♦♦♦
Ο Κύκλος του Νερού
Οι μαθητές παρατήρησαν και περιέγραψαν τα στάδια του κύκλου του νερού μέσα από πειράματα και ομαδικές δραστηριότητες.
♦♦♦♦♦♦
Πείραμα για τη συμπύκνωση στον Κύκλο του Νερού
Οι μαθητές παρατήρησαν πώς σχηματίζεται υγρασία στο εξωτερικό ενός ποτηριού με παγωμένο νερό. Με τη χρήση χρώματος απέδειξαν ότι η υγρασία προέρχεται από τον αέρα, κατανοώντας έτσι τη διαδικασία της συμπύκνωσης στον κύκλο του νερού.
Συνεργατική Εργασία σε Ομάδες Σχολείων
♦♦♦♦♦♦
Οι μαθητές συμμετείχαν σε ένα κουίζ αξιολόγησης ελέγχοντας όσα έμαθαν και συνεργαζόμενοι για να απαντήσουν σωστά
♦♦♦♦♦♦
Άλλα Εργαλεία για τη Μέτρηση του Καιρού
Οι μαθητές έμαθαν για τα εργαλεία που χρησιμοποιούμε για να μετρήσουμε τον καιρό! Παρακολούθησαν εκπαιδευτικά βίντεο, έπαιξαν διαδραστικά παιχνίδια και συμπλήρωσαν φύλλα εργασίας για να κατανοήσουν καλύτερα πώς λειτουργούν.
Ημερολόγιο Καιρού Ιανουαρίου
Οι μαθητές κατέγραφαν καθημερινά τον καιρό για όλο τον μήνα Ιανουάριο, παρατηρώντας αλλαγές και δημιουργώντας πίνακες και γραφήματα με τα δεδομένα.
♦♦♦♦♦♦
Κατασκευάζουμε Μετεωρολογικά Εργαλεία! Το Δικό μας Βροχόμετρο
Οι μαθητές κατασκεύασαν ένα μετεωρολογικό εργαλείο – ένα βροχόμετρο – μαθαίνοντας πώς λειτουργεί και πώς χρησιμοποιείται για τη μέτρηση της βροχόπτωσης.
♦♦♦♦♦♦
Είμαστε Όλοι Μέρος του Φυσικού Περιβάλλοντος
Κάθε σχολείο ξεκίνησε τη δράση ξεχωριστά, με τους μαθητές να δημιουργούν, μαζί με τον εκπαιδευτικό τους, μια ζωγραφιά που αναδεικνύει τη σχέση τους με το φυσικό περιβάλλον. Ο στόχος ήταν να αναπτύξουν επίγνωση ότι, παρόλο που βρίσκονται σε διαφορετικά μέρη, ανήκουν όλοι στην ίδια κοινότητα.
Στη συνέχεια, η ζωγραφιά από κάθε σχολείο ενώθηκε σε μια συνεργατική αφίσα. Η αφίσα αυτή μετατράπηκε σε παζλ, με το οποίο μπορούσαν να παίξουν όλοι οι μαθητές, ενισχύοντας το αίσθημα της συνεργασίας και της ενότητας μέσα από τη δημιουργική μάθηση.
Ας παίξουμε!
Εδώ θα βρείτε έναν σύνδεσμο για μια πιο απλή εκδοχή του παζλ με 14 κομμάτια.
https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=105b923f8511
Εδώ είναι ο σύνδεσμος για μια πιο σύνθετη εκδοχή του παζλ με 36 κομμάτια.
https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=2ccb2a03d891
♦♦♦♦♦♦
Μηνιαία Αξιολόγηση – Διαδικτυακό Κουίζ
Οι μαθητές συμμετείχαν σε μια διαδικτυακή αξιολόγηση μέσα από κουίζ. Μέσα από διασκεδαστικές ερωτήσεις, κλήθηκαν να εντοπίσουν τα εργαλεία που χρησιμοποιούν οι μετεωρολόγοι για τη μελέτη του καιρού. Η δραστηριότητα βοήθησε στην επανάληψη και ενίσχυση της γνώσης με συνεργατικό και παιγνιώδη τρόπο.
♦♦♦♦♦♦
Μαθαίνουμε γιατί Ζεσταίνονται οι Πόλεις!
Πώς τα Δέντρα και τα Κτίρια Επηρεάζουν τη Θερμοκρασία;
Mελετήσαμε τις θερμοκρασίες στις πόλεις, παρατηρήσαμε και συζητήσαμε πώς ο ήλιος, τα δέντρα και τα κτίρια επηρεάζουν το ζεστό και το κρύο. Αναρωτηθήκαμε γιατί οι πόλεις είναι πιο ζεστές το καλοκαίρι, πώς τα κτίρια δημιουργούν σκιά και γιατί τα πάρκα είναι πιο δροσερά. Καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι τα δέντρα προσφέρουν δροσιά, ότι τα υλικά των κτιρίων παίζουν ρόλο και ότι οι πόλεις μπορούν να είναι πιο δροσερές όταν έχουν πράσινα σημεία, όπως πάρκα και φυτά.
♦♦♦♦♦♦
Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου & Δραστηριότητα “Το Δίχτυ Ασφαλείας Μου”
Γιορτάσαμε την Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου και μάθαμε πολλά! Διαβάσαμε ιστορίες, παρακολουθήσαμε εκπαιδευτικά βίντεο και συζητήσαμε τι πρέπει να κάνουμε όταν κάτι στο διαδίκτυο μάς φαίνεται περίεργο ή τρομακτικό. Καταλάβαμε ότι πρέπει πάντα να μιλάμε σε έναν ενήλικα που εμπιστευόμαστε, όπως τους γονείς μας ή τις νηπιαγωγούς μας.
Κάθε παιδί δημιούργησε τη δική του “ασπίδα προστασίας”.
♦♦♦♦♦♦
Το Φαινόμενο της Αστικής Θερμικής Νησίδας (UHI) ανάμεσα στα Συνεργαζόμενα Σχολεία
Συνεργατική Δραστηριότητα
Οι μαθητές από κάθε σχολείο κατέγραψαν τη μέση θερμοκρασία του Φεβρουαρίου. Αν το σχολείο τους βρίσκεται σε πόλη με πληθυσμό πάνω από 10.000 κατοίκους, τοποθέτησαν τη μέση θερμοκρασία μέσα στον “θόλο” (dome). Αν βρίσκεται σε επαρχιακή περιοχή με πληθυσμό κάτω από 10.000 κατοίκους, την τοποθέτησαν εκτός του θόλου.
Με αυτόν τον τρόπο, παρατηρήσαμε συλλογικά τη διαφορά θερμοκρασίας μεταξύ αστικών και αγροτικών περιοχών, αναδεικνύοντας το φαινόμενο της Αστικής Θερμικής Νησίδας.
♦♦♦♦♦♦
Μηνιαία Αξιολόγηση – Παίζουμε και Μαθαίνουμε!
Οι μαθητές, στο πλαίσιο της αξιολόγησης του μήνα, έπαιξαν ένα εκπαιδευτικό παιχνίδι στο Scratch με τίτλο «Μπορείς να βρεις τους παράγοντες που αυξάνουν τη θερμοκρασία στην πόλη;». Μέσα από το παιχνίδι, αναγνώρισαν πηγές θερμότητας και συζήτησαν πώς επηρεάζουν το κλίμα στις αστικές περιοχές.
♦♦♦♦♦♦
Σχεδιάζουμε μια Γειτονιά χωρίς Αρνητικούς Παράγοντες Θερμοκρασίας – Συνεργατική Δραστηριότητα σε Ομάδες
Οι μαθητές συνεργάζονται σε ομάδες για να σχεδιάσουν μια γειτονιά απαλλαγμένη από αρνητικούς παράγοντες που αυξάνουν τη θερμοκρασία. Επιλέγουν αντικείμενα που έχουν θετική επίδραση στο περιβάλλον και τα τοποθετούν σε έναν κοινό χάρτη, δημιουργώντας έναν βιώσιμο και φιλικό προς το κλίμα χώρο.
♦♦♦♦♦♦
Τελική Εορταστική Συνάντηση Εκπαιδευτικών και Μαθητών
Στην τελευταία μας συνάντηση, μαθητές και εκπαιδευτικοί γιόρτασαν μαζί τα επιτεύγματα του έργου μέσα σε ένα ζεστό και χαρούμενο κλίμα, ανταλλάσσοντας εμπειρίες και εντυπώσεις.
♦♦♦♦♦♦
Εικονικό Μουσείο! Οι Πόλεις Χωρίς Ρύπανση CO2
https://visit.virtualartgallery.com/youngmeteoetwin
Αυτή η εργασία έχει άδεια χρήσης Creative Commons Αναφορά-Μη Εμπορική Χρήση 4.0.




























