Εργαστήρια Δεξιοτήτων 2025-2026

1ος Θεματικός Κύκλος – Ζω Καλύτερα Ευ Ζην

Τίτλος Εργαστηρίου: Γνωρίζω την τροφή μου

Διάρκεια: Οκτώβριος – Νοέμβριος 

Στο πλαίσιο των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων, ασχοληθήκαμε με την υγιεινή διατροφή και το ταξίδι των τροφών από τη φύση στο πιάτο μας. Μέσα από βιωματικές δραστηριότητες, παιχνίδια, κατασκευές και ομαδική συνεργασία, τα παιδιά γνώρισαν τις ομάδες τροφίμων, την τροφική αλυσίδα και τη σημασία της σωστής και ισορροπημένης διατροφής.

1ο Εργαστήρι: Γιατί τρώμε και από που έρχεται το φαγητό μας;

  • Συζητήσαμε την αξία της τροφής και ανακαλύψαμε την προέλευση διάφορων τροφίμων.

  • Γνωρίσαμε την τροφική αλυσίδα μέσα από εποπτικό υλικό και πειραματιστήκαμε με διάφορες τροφικές αλυσίδες.

  • Δημιουργήσαμε την τροφική πυραμίδα.

b176b0d4 cfb1 4e34 a7cd de337b8d9f10  91dede70 ff29 48d4 91f3 9b1ed4591438   6e330ffd 4db4 483c 855b 995a4d6479ff  47699950 6ebd 482c bbb9 3da7ad8b0b6e  65d406f9 b538 4ae6 9bca 1256093b31ac  9e17b218 5a0b 4586 ba2d aadaf8d936e4

2ο Εργαστήρι: Τι ομάδα είναι;

  • Γνωρίσαμε το “ουράνιο τόξο της διατροφής”.

  • Συγκεντρώσαμε τρόφιμα από την κουζινούλα της τάξης και με κινητικό παιχνίδι τα χωρίσαμε σε ομάδες ανάλογα με το χρώμα τους.

  • Κάναμε ατομική κατασκευή “Τρώω το ουράνιο τόξο” για να θυμόμαστε να τρώμε τρόφιμα όλων των χρωμάτων.

  • Φτιάξαμε όλοι μαζί την πυραμίδα της διατροφής.

3081d8c1 2b98 42a5 8d5f 7dc9886fd861  d7936f5a 4279 4734 abb2 f929200973d7  e95e7417 a599 40f6 8ec5 b94c97d98ca5   f8bffed9 f6be 41e9 ad35 6ac1d7ab60c3        5a681661 59be 4e65 8734 d28519633190   2d6033c6 33e2 40cd b75c e31509495259    

9cdb9d51 5fd4 455e bc22 eea67c37d954   2ec8884a 8449 41fc 90dc f444ab7e619f   68495254 c071 43c9 9750 8b76255baf14

3ο Εργαστήρι: Από τη φάρμα στο τραπέζι Ανακαλύπτω τον κύκλο ζωής της τροφής

  • Αναρωτηθήκαμε από πού προέρχεται κάθε τρόφιμο και παίξαμε σχετικό επιτραπέζιο παιχνίδι.

  • Συμπληρώσαμε όλοι μαζί τον κύκλο ζωής της ντομάτας.

  • Μιλήσαμε για το γάλα, παρακολουθήσαμε σχετικό βίντεο και… αρμέξαμε την δική μας “αγελάδα”!

62b26718 5331 42a5 b034 c83a6d331697 ee6c5b6d 9856 462e 96bf fa0265356d20 7ce096de 28e8 4174 b92a e0fda33540fb  89452ff4 6250 463c a4ca 101c29079eac   19209754 fc3a 4baf 90c1 75b1252ed142

4ο Εργαστήρι: Τι μας λένε τα τρόφιμα

  • Ακούσαμε πληροφορίες από τον αγαπημένο μας Egg εδω 
  • και έπειτα χωρίσαμε τρόφιμα σε υγιεινά και μη υγιεινά.

  • Κάναμε ατομική χειροτεχνία με αποτυπώματα φρούτων και τραγουδήσαμε το “Φρούτα Φρουτ”.

  • Παίξαμε “Πάμε για ψώνια” στο μαγαζάκι της τάξης μας, αγοράζοντας μόνο υγιεινά τρόφιμα ακολουθώντας τη λίστα που είχαμε ετοιμάσει.

d2079ba1 5ff7 45dc b736 f199d5b512e8 aeb47b9e 05f4 4a37 8b21 301cfabe97d1 5f80512a 71e7 4987 bd78 bf85b2e3b271 8fbf75e0 1196 49a2 9708 5e99d308d69a 0b747046 0d89 4713 ae4c bc0b9092ca9f 6ea9411b 2d36 44a0 ab34 2a65eabd468a a5c76a72 3edc 41b1 9d00 b1b0d2f6fda3 cde5ac44 d786 4141 b15d 6cff05489ad1 1b4f85c0 efb3 4721 8fd5 28f675bb8fc0

5ο Εργαστήρι: Φτιάχνω το πιάτο μου σωστά!

  • Συζητήσαμε ότι στο πιάτο μας πρέπει να υπάρχουν τροφές από όλες τις ομάδες.

  • Μαζί με το Δημοτικό φυτέψαμε στον λαχανόκηπό μας κρεμμύδια, σκόρδα, ραπανάκια, μπρόκολα, κουνουπίδια, λάχανα.
  • Φτιάξαμε το “Βαλιτσάκι του κολατσιού” μας.

72dead27 bcc0 4653 b3fc 7a5c1de76090 79d0e8c9 50dd 4d1a bd1c 62d2912a58b6 849501d2 f034 4b44 994a d16aecf0f047 d7e9a254 265f 4a57 a018 f13ae13bfc8f dc7bf765 56bd 4365 9956 8862c60984fd ae3053c5 da8f 41a7 a7d6 ea6dd354b70b

6ο Εργαστήρι: Δεν πετάω το φαγητό!

  • Συζητήσαμε για τη σπατάλη των τροφίμων και είδαμε σχετικά βίντεο: WWF Greece, Σπατάλη Τροφίμων, Μπορούμε.

  • Δημιουργήσαμε την ομαδική μας αφίσα για να ενημερώσουμε και να ευαισθητοποιήσουμε και τους γονείς.

9cf44892 eac6 4de3 b1b8 155880af48c5  711ba2be 84c8 4d97 9aea 1a1b004be1e1  d986111c 8ea1 4f98 9bfc b9df230e21a9

  • Δώσαμε στο σπίτι ημερολόγιο καταγραφής σπατάλης τροφίμων. Μαζί με τους γονείς τα παιδιά θα καταγράψουν για μία εβδομάδα την σπατάλη της τροφής στο σπιτικό τους και θα συζητήσουμε έπειτα στην τάξη.