Η 20η Νοεμβρίου είναι μία ημερομηνία αφιερωμένη στα παιδιά όλου του κόσμου. Δεν πρόκειται για εορτασμό, αλλά μια έκκληση πραγματοποίησης δράσεων βελτιώνοντας τον κόσμο αναφορικά με τα παιδιά.
Η αγάπη, η φροντίδα, το φαγητό, το καθαρό νερό, η κατοικία, η υγειονομική περίθαλψη, η ειρήνη, η οικογένεια… είναι μερικά από τα δικαιώματα των παιδιών, εν αντιθέση με την παιδική εργασία, την εκμετάλλευση και κάθε είδους κακοποίηση των παιδιών που οφείλουν να εξαλειφθούν.
Την ημέρα αυτή παρατηρήσαμε εικόνες, συγκρίναμε και συζητήσαμε τι ακριβώς γνωρίζουμε για τα δικαιώματα των παιδιών και ποιες πράξεις καταπατούν τα δικαιώματά τους
Τα παιδιά έφτιαξαν το αποτύπωμα του χεριού τους και ζωγράφισαν σε κάθε δάχτυλο ένα αναφαίρετο δικαίωμά τους!
Στο προεδρικό διάταγμα 79/2017 επισημαίνεται ότι γίνονται εκδηλώσεις στις 17 Νοεμβρίου για την επέτειο του Πολυτεχνείου, τον αντιδικτατορικό αγώνα και την Εθνική Αντίσταση. Έτσι φέτος οι σχολικές εκδηλώσεις πραγματοποιήθηκαν την Παρασκευή 15/11 στις 8.30 με βάση την απόφαση του συλλόγου διδασκόντων.
Ολόκληρη σχεδόν την εβδομάδα, τα νήπια άκουσαν τραγούδια, παραμύθια, είδαν εκπαιδευτικά βίντεο και έκαναν εργασίες σχετικές με τα γεγονότα του Πολυτεχνείου
Ένα γαρίφαλο για τα παιδιά εκείνης της βραδιάς!
Τα παιδιά συνεργάστηκαν για την κατασκευή της αφίσας της τάξης μας. Πρόκειται για μια αφίσα που απεικονίζει τα τανκς να πετούν καρδιές αντί για σφαίρες…μια αφίσα που προωθεί την αγάπη, την ελευθερία, την χαρά και την ειρήνη!
Τέλος, όλοι μαζί παρακολουθήσαμε το κουκλοθέατρο της Ντενεκεδούπολης και προσπαθήσαμε να παραλληλίσουμε τους ήρωες του παραμυθιού με τα γεγονότα του Πολυτεχνείου
Την Παρασκευή 8/11 στα πλαίσια του σχεδίου δράσης με θέμα “σχέσεις σχολείου- οικογένειας”, οργανώθηκε στο χώρο του Νηπιαγωγείου μας μία μικρή φθινοπωρινή έκθεση. Είχε ζητηθεί από τους γονείς να μαζέψουν φθινοπωρινά φύλλα σε κάποια έξοδο με τα παιδιά τους και να φτιάξουν ότι κατασκευές θέλουν. Οι κατασκευές- εκθέματα διακόσμησαν το σχολείο μας και τέθηκαν σε κοινή θέα την ημέρα εκείνη.
Στο σχολείο κατασκευάσαμε μία κορνίζα όπου ο κάθε γονέας μπορούσε να φωτογραφίζει το παιδί του
Τα νήπια είχαν ετοιμάσει ένα μικρό ποιηματάκι του φθινοπώρου να πουν στους γονείς τους:
Το πρώτο εργαστήριο δεξιοτήτων έφτασε στο τέλος του και αφορούσε στην υγιεινή και ισορροπημένη διατροφή. Μέσα από πληθώρα δραστηριοτήτων, τα νήπια ανέπτυξαν γνωστικές δεξιότητες και δεξιότητες συνεργασίας, επικοινωνίας, κριτικής σκέψης και ενσυναίσθησης καθώς ενεπλάκησαν σε διαδικασίες βιωματικής και ανακαλυπτικής μάθησης.
Ο κεντρικός ήρωας του εργαστηρίου ήταν ο Ρούλης, ο Τροφούλης! Πρόκειται για έναν σκύλο, που μας επισκέφτηκε και ήθελε να μοιραστεί μαζί μας τις περιπέτειές του
Τι είναι όμως η υγιεινή διατροφή;;
Ξεκινήσαμε από το αγαπημένο μας φαγητό – είναι υγιεινό;
Διαβάσαμε το παραμύθι “Ο ωραίος Δαρείος” και συζητήσαμε σχετικά με το σταθερό πρόγραμμα διατροφής και άσκησης που χρειάζεται να ακολουθούμε για να είμαστε υγιείς, όπως ο Δαρείος. Τα παιδιά έκοψαν εικόνες προϊόντων και με την τεχνική του κολλάζ έκαναν μία ομαδοποίηση υγιεινών και ανθυγιεινών τροφών
Τα νήπια εργάστηκαν ατομικά συμπληρώνοντας φύλλα εργασίας
αλλά δούλεψαν και σε μικρές ομάδας παίζοντας τρίλιζα με εικόνες τροφών
Τάισαν τις φατσούλες
Και φτιάξαμε μια τρισδιάστατη πυραμίδα διατροφής όλοι μαζί
Ψηφίσαμε το αγαπημένο μας φρούτο
και νικητής ήταν το ΜΗΛΟ!
Το τραγουδήσαμε
το χορέψαμε
και μάθαμε την γνωστή φράση: “ένα μήλο την ημέρα…τον γιατρό τον κάνει πέρα!”, φτιάχνοντας τα δικά μας μήλα
Τα παιδιά έφεραν στο σχολείο φρούτα εποχής, τα οποία μετρήσαμε, ομαδοποιήσαμε, κόψαμε και μάθαμε τις έννοιες μισό – ολόκληρο
Στη συνέχεια τα χρησιμοποιήσαμε ως τυπώματα για να ζωγραφίσουμε!
Η υγιεινή διατροφή έχει αντίκτυπο και στη στοματική υγεία φυσικά και αυτό δεν το αγνοήσαμε. Διαβάσαμε το γνωστό παραμύθι “Σοκολάκης και Ζαχαρούλα Τρυποδόντη” και τα νήπια συζήτησαν για τις καθημερινές τους συνήθειες σχετικά με το βούρτσισμα των δοντιών αλλά και τις εμπειρίες τους με οδοντιάτρους (όσοι είχαν).
Τέλος σημαντικό και αναπόσπαστο κομμάτι της εκπαιδευτικής διαδικασίας αποτελούν οι γονείς και η ενεργός συμμετοχή τους στις σχολικές δραστηριότητες. Ζητήθηκε στα πλαίσια του 1ου εργαστηρίου δεξιοτήτων να φτιάξουν πρωτότυπα πιάτα από πρωινά ή σνακ μαζί με τα παιδιά τους στο σπίτι και να μας στείλουν τις αντίστοιχες φωτογραφίες. Η ανταπόκρισή τους άμεση και η προθυμία τους μεγάλη δείχνοντας την αρμονική σχέση σχολείου – οικογένειας (ο άξονάς της αποτελεί το σχέδιο δράσης για την φετινή χρονιά)
Στις 31 Οκτωβρίου είναι η Ημέρα της Αποταμίευσης και τα νήπια έχουν την ευκαιρία να έρθουν σε επαφή με την έννοια αυτή και να προσπαθήσουν να την κατανοήσουν.
Ως αφόρμηση χρησιμοποιήσαμε το παραμύθι “Αν κάθε μέρα…” του Αντώνη Παπαθεοδούλου, το οποίο μας παρουσιάζει με έναν διαφορετικό τρόπο την “αποταμίευση”. Όχι με την έννοια του “κουμπαρά”, αλλά με την καθημερινή προσπάθεια, οι άνθρωποι έχουν την ευκαιρία να κατακτήσουν κάτι μεγάλο!
Η Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κώδικα 2024 πραγματοποιήθηκε από τις 14 έως τις 27 Οκτωβρίου 2024 με την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Είναι μια εθελοντική πρωτοβουλία για την προώθηση του ψηφιακού εγγραμματισμού και της συνεργασίας, καθώς και για την στήριξη των παιδιών, των νέων και των ενηλίκων, να ζωντανέψουν τις ιδέες τους μέσω του προγραμματισμού και της κωδικοποίησης.
Το Νηπιαγωγείο Καλής συμμετείχε με τέσσερις δραστηριότητες ρομποτικής και pixel art, κατά τις οποίες:
α) να δώσουν τις σωστές οδηγίες ώστε να οδηγήσουν την bee bot στα φθινοπωρινά φρούτα
β) να σπάσουν τον κώδικα και να βρουν ποιο φθινοπωρινό φρούτο κρύβεται σύμφωνα με τους αριθμούς
γ) να οδηγήσουν το παιδάκι να μαζέψει τις κολοκύθες του Halloween (στα πλαίσια των αγγλικών)
δ) να βρουν το άλλο μισό των πινάκων ζωγραφικής με θέμα το φθινόπωρο
28 Οκτωβρίου :η Ελλάδα γιορτάζει την εθνική επέτειο της και το ιστορικό «ΟΧΙ» των Ελλήνων που σηματοδότησε την εμπλοκή της χώρας στο Β Παγκόσμιο Πόλεμο. Η μέρα αυτή μνημονεύει την άρνηση της Ελλάδας στις ιταλικές αξιώσεις που περιείχε το τελεσίγραφο του 1940
Στο Νηπιαγωγείο κάθε γιορτή, είναι μια ευκαιρία για μία διαθεματική προσέγγιση. Εργαζόμαστε ομαδικά, αλλά και ατομικά για την ολόπλευρη ανάπτυξη των νηπίων. Μάθαμε την ιστορία της χώρας μας μέσα από ένα εκπαιδευτικό βίντεο
ακούσαμε και εξηγήσαμε τα σχετικά τραγούδια
και ετοιμάσαμε κατασκευές, οι οποίες θα αποτελούσαν το σκηνικό της γιορτής μας
Το κάθε παιδί είπε το ποίημα του μπροστά στην ελληνική σημαία, δείχνοντας μία εικόνα σχετική και όταν τελείωνε, την τοποθετούσε στο μπλε πανί.
Έτσι στο τέλος της γιορτής μας, φτιάξαμε μαζί το “ΕΠΟΣ ΤΟΥ ’40”!!!
Από το 2021-22, έχει ενταχθεί η διδασκαλία των Αγγλικών στο χώρο του Νηπιαγωγείου μέσα από δραστηριότητες βιωματικού χαρακτήρα, εστιάζοντας έτσι στην ανακαλυπτική μάθηση. Τα οφέλη της πολλά, όπως: η ενίσχυση της πολυγλωσσικότητας, η διαπολιτισμική επικοινωνία, το πλουσιότερο λεξιλόγιο, οι καλύτερες δεξιότητες μνήμης και πολλά άλλα.
Κάθε χρόνο τέλη Οκτώβρη στις Αγγλοσαξονικές χώρες γιορτάζεται το Halloween και τα παιδιά ήρθαν σε επαφή μέσα από το μάθημα των αγγλικών με αυτό το έθιμο.
Με την τεχνική του κολλάζ, έφτιαξαν τις δικές τους κολοκύθες
αλλά και κάρτες που στη συνέχεια πήραν μαζί τους
Στο τέλος πραγματοποιήθηκε μία δραστηριότητα ρομποτικής όπου η αγαπημένη μας bee-bot μεταμορφώθηκε σε άνθρωπο και έπρεπε να μαζέψει τις κολοκύθες χωρίς να “πέσει” πάνω σε φαντασματάκι. Τα παιδιά προβληματίστηκαν, έδωσαν τις κατάλληλες εντολές και μέσα από τα λάθη τους ανέπτυξαν δεξιότητες επίλυσης προβλημάτων
Η παραπάνω δραστηριότητα ήταν μία από τις τέσσερις δραστηριότητες που φέραμε εις πέρας με επιτυχία, στα πλαίσια της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Κώδικα (code week), στην οποία το Νηπιαγωγείο μας έλαβε μέρος!
…το νέο σύνθημα στην μικρή μας τάξη που ήρθε για να μείνει!
Το σταφύλι είναι ένα φθινοπωρινό φρούτο που αρέσει στα παιδιά και προσφέρεται για πληθώρα δραστηριοτήτων στο χώρο του νηπιαγωγείου.
Αρχικά φτιάξαμε ένα μεγάλο σταφύλι με την βοήθεια μπαλονιών, διακοσμήσαμε την τάξη μας και στη συνέχεια παρατηρήσαμε και περιγράψαμε εικόνες σχετικά με το αμπέλι, τον τρύγο αλλά και τον θεό Διόνυσο!
Αφού τα νήπια είπαν τι γνωρίζουν για τα προϊόντα που παράγονται από τα σταφύλια (κρασί, ούζο, σταφίδες, ξύδι κλπ) παρακολούθησαν ένα βίντεο με τη διαδικασία του τρύγου
εργάστηκαν σε μικρές ομάδες στα γνωστικά πεδία των μαθηματικών, γλώσσας και εικαστικών. Ανέπτυξαν τη δημιουργικότητά τους, την κριτική τους σκέψη και μπήκαν σε διαδικασίες επίλυσης προβλημάτων
σταφύλι με τα αρχικά όλων των παιδιών της τάξης μας!
Παρακολουθήσαμε τον μύθο του Αισώπου: “Η αλεπού και τα σταφύλια”
και μέσα από ένα παιχνίδι ρόλων παίξαμε και μεις τον μύθο
Τέλος πήραμε σταφύλια στην τάξη μας και αποφασίσαμε να τα “πατήσουμε” ώστε να συνειδητοποιήσουμε την δυσκολία που είχαν οι άνθρωποι πριν την βοήθεια των μηχανημάτων
Τελειώνοντας τη θεματική προσέγγιση σχετικά με το σταφύλι αποφασίσαμε να αποτυπώσουμε το σύνθημά μας ώστε να μην το ξεχάσουμε ποτέ!!
και με QR code:
Σκανάρετε την εικόνα με σαρωτή QR
…μπορείτε να αναγνωρίσετε τη φωνούλα του παιδιού σας;;;
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.ΕντάξειΔιαβάστε περισσότεραΜη αποδοχή