Αγαπητοί γονείς
Με την κατάσταση που επικρατεί και τα σχολεία κλειστά δε σημαίνει ότι δεν μπορούμε να βρούμε τρόπους για παιχνίδι και δημιουργική απασχόληση των παιδιών μας.Παρακάτω θα σας παραθέσω κάποια παιχνίδια και δράσεις που μπορείτε να κάνετε με τα παιδιά προκειμένου να περνάτε ευχάριστα το χρόνο σας.
- Μπορείτε να δείτε παλιές φωτογραφίες των παιδιών ή άλλων αγαπημένων προσώπων που λείπουν αυτό το καιρό από τα παιδιά.
- Τα παιδιά μπορούν να ζωγραφίσουν με ότι πρόσφορο μέσο υπάρχει (μαρκαδόρους,ξυλομπογιές,νερομπογιές, μολύβια) για τα πρόσωπα που θέλουν και μετά να γράψουν πάνω στο έργο τους το όνομά τους και κάποιο μήνυμα π.χ. γιαγιά σε αγαπώ.
- Μπορείτε να παίξετε με τα παιδιά μέσα στο σπίτι ή και έξω στην αυλή και μόνο εκεί παιδαγωγικά παιχνίδια που πιθανά υπάρχουν στο σπίτι ή και μουσικοκινητικά π.χ. μουσικές καρέκλες ,χτυπώντας αντικείμενα που παράγουν ήχους ή και απλά παιχνίδια π.χ. λαστιχάκι ,ελαφριές μπάλες.
- Να φτιάξτε φαγητά ή γλυκά π.χ. κέικ,κουλουράκια πίτσα…όπου τα παιδιά θα έχουν ενεργή συμμετοχή γράφοντας μαζί σας τη συνταγή ,κάποιες δοσολογίες ,φτιάχνοντας και γράφοντας με τη ζύμη γράμματα και αριθμούς.
- Παίξτε στρατιωτάκια αγαλματάκια ακούνητα ,αμίλητα,αγέλαστα και μουσικά παιχνίδια με μουσική που ανοιγοκλείνει και τα παιδιά πρέπει να εκτελούν κάποιες εντολές.
- Προσποιηθείτε ότι είστε ζώα χοροπηδήστε σαν βατραχάκια,περπατήστε σαν πιγκουίνοι,συρθείτε σαν φίδια ( όχι εσείς κ. Μπάρμπαρα).
- Παίξτε μπάσκετ ( χρειάζεστε μια άδεια κούτα ή ένα καλάθι και μια μπάλα από εφημερίδες ή από παλιά υφάσματα που θα φτιάξτε μαζί με τα παιδιά.
- Παίξτε το παιχνίδι των γραμμάτων .Δώστε στο παιδί ένα καλάθι ή ένα κουτί και βάλτετο να << σαρώσει>> το σπίτι και να μαζέψει μικρά αντικείμενα που το όνομά τους αρχίζει από κάποιο γράμμα διαφορετικό κάθε φορά.Κάντε το μαζί στην αρχή.
- Διαβάστε μαζί βιβλία ( παλιά δικά σας ή ηλεκτρονικά που σας έχουν σταλεί) δείχνοντας στα παιδιά κάθε φορά το εξώφυλλο,το όνομα του συγγραφέα,τον τίτλο του βιβλίου ή παραμυθιού όπως κάνουμε και με τη δανειστική βιβλιοθήκη.Μπορείτε όταν τελειώσει η ανάγνωση ή η αφήγηση να σχολιάστε τα ονόματα των ηρώων τις εικόνες την πλοκή ρωτώντας τα παιδιά τι θα μπορούσε να είχε συμβεί εάν άλλαζε το ένα ή το άλλο οδηγώντας έτσι τα παιδιά να οξύνουν τη φαντασία τους και να βελτιωθούν γλωσσικά. Τέλος μπορείτε να δραματοποιήσετε την ιστορία αλλάζοντας το σπίτι ,φορώντας άλλα ρούχα ,μπαίνοντας στους ρόλους και συμμετέχοντας όλη η οικογένεια όπου αυτό είναι εφικτό.
Φυσικά υπάρχουν πολλά παιχνίδια και δραστηριότητες που μπορούμε να τα προσαρμόσουμε στις ανάγκες των παιδιών και στο διαθέσιμο χώρο.Είμαι σίγουρος ότι ήδη το κάνετε.Καταλαβαίνω ότι για σας ο χρόνος είναι περιορισμένος καθώς για τους περισσότερους υπάρχουν οι αγροτικές εξωτερικές εργασίες αλλά και οι ανάγκες των μεγαλύτερων παιδιών.Πρέπει όμως να διατεθεί χρόνος και για τα μικρά παιδιά προκειμένου να μη βρίσκονται όλη μέρα μπροστά στη τηλεόραση και στην οθόνη ενός υπολογιστή.
Θέλω να πιστεύω ότι δε σας κούρασα πολύ και βοήθησα έστω και ελάχιστα για μια δημιουργική διέξοδο.
Εύχομαι και ελπίζω γρήγορα να τελειώσει η περιπέτεια που βιώνουμε και γρήγορα να επιστρέψουμε στο φυσικό μας χώρο,στο σχολείο μας και στις δραστηριότητές μας.
Καλή δύναμη Ευχαριστώ πολύ
