Τα παιδιά γίνονται ζευγαράκια και διαλέγουν ένα φίλο τους που έχουν καιρό να παίξουν μαζί. Το κάθε ζευγαράκι μοιράζεται ένα χαρτί και ζωγραφίζει το φίλο του. Η αλληλεπίδραση αρχίζει όταν πρέπει να συνεργαστούν για να ζωγραφίσουν στο ίδιο χαρτί. Κόβουν τις φιγούρες και ζητάμε τα ζευγάρια να βρουν ένα άλλο ζευγάρι και να γίνουν τετράδα. Κολλάνε τις φιγούρες σε ένα μεγάλο χαρτί και κάθε παιδί περιγράφει το φίλο του στη τετράδα.
Με καταιγισμό ιδεών καταγράφουμε στο πίνακα ότι μας λένε τα παιδιά για τις λέξεις βία και εκφοβισμός.
Διαβάζουμε το βιβλίο << Ο νταής του σχολικού >>. Ζητήσαμε από τα παιδιά να σκεφτούν ιδέες για πράγματα που μπορούν να κάνουν μια κατάσταση δικαιότερη.
Τι μπορούσε να κάνει ο Αριστοτέλης για να αποφύγει αυτή τη δυσάρεστη? κατάσταση. Τι θα συμβουλεύαμε τον Αριστοτέλη για να τον αντιμετωπίσει?
Δημιουργήσαμε συμβόλαιο για την πρόληψη ανάλογων περιστατικών στο σχολείο.
Διαβάσαμε σταδιακά το σενάριο << Μιμή η κουταλαυτού >> . Σε μεγάλο χαρτί τα παιδιά σχεδίασαν το περίγραμμα της Μιμής. Καθώς εξελίσσεται το δράμα τα παιδιά γράφουν εντός του περιγράμματος σκέψεις και συναισθήματα του ρόλου και εκτός τις σκέψεις και τα δικά τους συναισθήματα .
Επεξεργαστήκαμε τον πίνακα του Matt Mahurin με τίτλο Bulling.
Διαβάσαμε το βιβλίο << Τα χέρια δεν είναι για να δέρνουνε..>>. Κάναμε το περίγραμμα των χεριών μας ,τα ζωγραφίσαμε, τα κόψαμε, τα κολλήσαμε σε ένα χαρτόνι.
Ακούσαμε το τραγούδι των Locomohdo << Χέρια σαν και αυτά …>> . Κάθε παιδί ζωγραφίζει καλές συμπεριφορές που μπορεί να κάνει με τα χέρια του. Τα παιδιά επιλέγουν ένα παιδί και μιλάνε με όμορφα λόγια για αυτό. Τα λόγια τα καταγράψαμε σε ένα χαρτί και μετά κάθε παιδί αναλαμβάνει να μια ζωγραφιά για το φίλο του.
Συνολική αποτίμηση , αναστοχασμός πάνω στην υλοποίηση του εργαστηρίου.. Τα παιδιά εκφράζουν αυθόρμητα στην ολομέλεια ότι έμαθαν τα οποία και καταγράψαμε. Προκύπτει μέσα από τα έργα των παιδιών, από τις καταγραφές που κάναμε ότι επιτεύχθησαν τα προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα. Τα παιδιά απόκτησαν δεξιότητες καλλιέργησαν στάσεις και τελικά άλλαξαν αντιλήψεις για το φαινόμενο της βίας.




















