Επίσημη έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς!

kali xronia 2 700x375 1020x580 1

Αγαπητοί Γονείς,

Σας ενημερώνουμε ότι τη Δευτέρα 11 Σεπτεμβρίου 2023 και ώρα 09:00πμ θα τελεστεί στον προαύλιο χώρο του σχολείου μας ο καθιερωμένος Αγιασμός για την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς 2023-24.

Αμέσως μετά θα συγκεντρωθούμε στην τάξη του νηπιαγωγείου ώστε να γνωριστούμε και να συζητήσουμε τα βασικά για τις πρώτες μέρες λειτουργίας του σχολείου μας.

.

Καλή και δημιουργική  σχολική χρονιά!!

Καλό Καλοκαίρι!!!

Το καλοκαιράκι έφτασε!!!

Αποχαιρετήσαμε το σχολείο με την καλοκαιρινή γιορτούλα μας και δείξαμε στους γονείς όσα μάθαμε για τις “4 εποχές” που ζήσαμε στο Νηπιαγωγείο!

1687072963023 1687072963160 1687072963207

1687072963360     

Πήραμε τα αναμνηστικά, τους φακέλους εργασιών και τα δωράκια μας και ανανεώσαμε το ραντεβού μας για του χρόνου!

1687072963398 1687072963414 1687072963431 1687072963450 1687072963470 1687072963491

Καλό καλοκαίρι με υγεία, όμορφες και ξέγνοιαστες στιγμές σε όλους!!!

Εργαστήριο Δεξιοτήτων Δ’ θεματικού κύκλου/Δημιουργώ και Καινοτομώ, “Ποιος είμαι, τι κάνω; Ποιο είναι το επάγγελμά μου;”

Σε αυτό το εργαστήριο δεξιοτήτων αποφασίσαμε να γνωρίσουμε τα επαγγέλματα και να μάθουμε όσα περισσότερα μπορούσαμε γύρω από αυτά! Η συζήτηση ξεκίνησε προσπαθώντας να απαντήσουμε στην ερώτηση “Τι είναι επάγγελμα;” και φτιάξαμε ένα ιστόγραμμα. Στη συνέχεια καταγράψαμε στον πίνακα τι επάγγελμα κάνει η μαμά και ο μπαμπάς και διαβάσαμε το βιβλίο “Μα τι κάνουν οι μεγάλοι όλη μέρα”!

Αξίζει να σημειωθεί ότι το διάστημα που ασχοληθήκαμε με τα επαγγέλματα είχαν φτάσει στο σχολείο μας ΒΙΒΛΙΑ ΣΕ ΡΟΔΕΣ®, τα οποία είχαν ως θέμα “Τα επαγγέλματα” και έτσι είχαμε την ευκαιρία να διαβάσουμε, στο σχολείο αλλά και στο σπίτι, πολλά σχετικά βιβλία. Τα ΒΙΒΛΙΑ ΣΕ ΡΟΔΕΣ® είναι ένα πρωτοποριακό πρόγραμμα που φέρνει μικρές, κινητές, θεματικές και δανειστικές βιβλιοθήκες στις τάξεις των δημόσιων δημοτικών σχολείων και νηπιαγωγείων σε όλη την Ελλάδα. Σκοπός του προγράμματος είναι  να ενθαρρύνει τα παιδιά να ξεφυλλίσουν, να ακούσουν ή να διαβάσουν τα βιβλία και να «ταξιδέψουν» μαζί τους, να αναγνωρίσουν τις σκέψεις και τα συναισθήματα που τους προκαλούν και να τα μοιραστούν. Τα βιβλία φθάνουν στο σχολείο μέσα σε μια βαλίτσα με ρόδες και παραμένουν στη σχολική τάξη επί 4 εβδομάδες, ώστε να υπάρχει χρόνος για δανεισμό και για διάφορες δραστηριότητες.

IMG 20230214 092319 IMG 20230214 102301 IMG 20230214 124904 IMG 20230214 093055

IMG 20230303 115133 IMG 20230303 115219 IMG 20230303 101813 IMG 20230306 100805 IMG 20230313 120428 IMG 20230306 100739

IMG 20230220 080755 IMG 20230307 090224 IMG 20230307 090411 IMG 20230308 084620

Με τη βοήθεια καρτών που απεικόνιζαν διάφορα επαγγέλματα, μάθαμε πληροφορίες για το κάθε επάγγελμα και παίξαμε πολλά παιχνίδια. Το ίδιο κάναμε και με το σχετικό επιτραπέζιο παιχνίδι των επαγγελμάτων που έπρεπε να βρούμε τα σχετικά αντικείμενα!

IMG 20230306 114009 IMG 20230306 114109 IMG 20230306 114832 IMG 20230315 123122 IMG 20230315 123125 IMG 20230315 123143

Μιλήσαμε για τα παλιά επαγγέλματα (λούστρος, παγωτατζής, γαλατάς, σαμαρτζής κ.α.) και ζωγραφίσαμε ποιο μας εντυπωσίασε περισσότερο! Γίναμε σεφ και φτιάξαμε τη δική μας κατασκευή, μιλήσαμε για το επάγγελμα του διασώστη και φτιάξαμε το δικό μας ιατρικό βαλιτσάκι. Γίναμε αστροναύτες αλλά και φεγγαροσκεπαστές!

IMG 20230310 130810 IMG 20230310 130838 1 IMG 20230221 083355 IMG 20230221 083337 IMG 20230314 092754 IMG 20230315 083547 IMG 20230308 101647

Προγραμματίσαμε τη μελισσούλα ρομποτάκι bee-bot να μετακινείται ανάμεσα από τα διάφορα επαγγέλματα (π.χ. από τον μανάβη στον φούρναρη, έπειτα στον ζαχαροπλάστη, στον σεφ του εστιατορίου αλλά και στον γιατρό στο νοσοκομείο κ.α….)

IMG 20230317 095832 IMG 20230317 094836 IMG 20230317 095023 IMG 20230317 095557

Μας επισκέφθηκε στο σχολείο ο κ. Ιωάννης Καχρίλας, γιατρός και πατέρας μαθήτριάς μας, μαζί με ασθενοφόρο και διασώστες και μας μίλησε για το επάγγελμά του…

IMG 20230317 122321 IMG 20230317 123303 IMG 20230317 124146 IMG 20230317 124822

Επισκεφθήκαμε γειτονική οικοδομή όπου εκεί ο κ. Διονύσης Ρουμελιώτης, εργολάβος οικοδομών και πατέρας μαθήτριάς μας, μας μίλησε για το επάγγελμά του…

IMG 20230323 120432 IMG 20230323 120542 IMG 20230323 122024

Τέλος, επισκεφθήκαμε την Πυροσβεστική Υπηρεσία Αργοστολίου και γνωρίσαμε από κοντά το επάγγελμα του Πυροσβέστη…

IMG 20230329 105550 IMG 20230329 105631 IMG 20230329 111110 IMG 20230329 111419 IMG 20230329 112206 IMG 20230329 112800 IMG 20230329 113355

 

 

 

 

ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2023-2024

Για το σχολικό έτος 2023-2024 οι εγγραφές στο Νηπιαγωγείο θα πραγματοποιηθούν από 1 έως 20 Μαρτίου 2023.

Εγγραφές μετά την 20η Μαρτίου θεωρούνται εκπρόθεσμες και χρειάζονται την έγκριση του Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

Η αίτηση γίνεται ηλεκτρονικά και οι γονείς καλούνται να προσκομίσουν τα απαιτούμενα δικαιολογητικά στο Νηπιαγωγείο μέχρι τις 20 Μαρτίου 2023.

Η προσκόμιση των δικαιολογητικών γίνεται κατόπιν ραντεβού στο τηλ. 2671081424 ή με email στο mail@nipchion.kef.sch.gr, τηρώντας τα μέτρα προστασίας για αποφυγή διασποράς της πανδημίας COVID-19

Δευτέρα – Παρασκευή από 12:15 έως 13:00

Όρια Σχολικής Περιφέρειας

Η περιοχή σχολικής περιφέρειας του Νηπιαγωγείου Χιονάτων περιλαμβάνει τις εξής Κοινότητες: Χιονάτων, Βαλεριάνου, Μαυράτων, Αργινίων, Μαρκόπουλου

Ηλικίες προνηπίων – νηπίων

Στα Νηπιαγωγεία, για το σχολικό έτος 2023-2024, θα φοιτήσουν μαθητές που έχουν συμπληρώσει τη νόμιμη ηλικία εγγραφής, όπως αυτή ορίζεται στις σχετικές διατάξεις του άρθρου 34 του ν. 4704/2020 (ΦΕΚ Α’ 133). Σύμφωνα με αυτές, στα Νηπιαγωγεία εγγράφονται για πρώτη φορά μαθητές/τριες που την 31η Δεκεμβρίου του έτους εγγραφής συμπληρώνουν την ηλικία των τεσσάρων (4) ετών. Συγκεκριμένα, εγγράφονται στα Νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος 2023-24, μαθητές/τριες γεννημένοι/ες το 2019 και τα Νηπιαγωγεία υποχρεούνται να δεχτούν όλες τις αιτήσεις προνηπίων που έχουν γεννηθεί κατά τη διάρκεια του έτους αυτού.

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΓΓΡΑΦΗΣ

Oι αιτήσεις εγγραφών στα δημόσια Νηπιαγωγεία Γενικής Παιδείας γίνονται μέσω ηλεκτρονικής εφαρμογής με Ηλεκτρονική Αίτηση Εγγραφής, σύμφωνα με το άρθρο 1, της υπ’ αρ. πρωτ. 53128/Δ1/2020 (Β΄ 1767) ΚΥΑ των Υπουργών Παιδείας και Θρησκευμάτων και Επικρατείας αρμόδιο για θέματα Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Την Ηλεκτρονική Αίτηση Εγγραφής θα υποβάλλει ο γονέας/κηδεμόνας για το Νηπιαγωγείο που ανήκει, βάσει της διεύθυνσης κατοικίας του σύμφωνα με τα όρια της σχολικής περιφέρειας του Νηπιαγωγείου, μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης στην ηλεκτρονική διεύθυνση:

 https://proti-eggrafi.services.gov.gr/

Α. ΑΙΤΗΣΗ ΓΟΝΕΑ/ΚΗΔΕΜΟΝΑ

Ο γονέας/ κηδεμόνας πρέπει να ακολουθήσει τα εξής βήματα:

  • Χρήση κωδικών: Οι γονείς/κηδεμόνες, κατά την είσοδό τους στην ηλεκτρονική Υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) αυθεντικοποιούνται με την χρήση των κωδικών-διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης (taxisnet).
  • Είσοδος στη σελίδα της εφαρμογής (https://proti-eggrafi.services.gov.gr/) και επιλογή του Νηπιαγωγείου στο οποίο ανήκει σύμφωνα με τη διεύθυνση κατοικίας του.
  • Συμπλήρωση στοιχείων επικοινωνίας: Κατά την είσοδό του στο σύστημα, ο γονέας/κηδεμόνας συμπληρώνει τα στοιχεία ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (προαιρετικά) και κινητού τηλεφώνου μέσω του οποίου θα ενημερώνεται για την πορεία της αίτησής του.

Για την υποβολή της αίτησης ο γονέας/κηδεμόνας συμπληρώνει διαδοχικά τα ακόλουθα:

α) τα στοιχεία του νηπίου/προνηπίου για το οποίο αιτείται την εγγραφή. Σε περίπτωση που για οποιοδήποτε λόγο η λίστα δεν περιλαμβάνει το τέκνο που επιθυμεί να εγγράψει, έχει τη δυνατότητα να εισάγει μόνος του τα στοιχεία του νηπίου/προνηπίου και να τεκμηριώσει τη σχέση κηδεμονίας, είτε με δικαστική απόφαση επιμέλειας είτε με ιδιωτικό συμφωνητικό ρύθμισης επιμέλειας, με ανάρτηση σχετικού αποδεικτικού σε ψηφιακή μορφή,

β) τη διεύθυνση μόνιμης κατοικίας τους, την οποία τεκμηριώνει αναρτώντας σε ψηφιακή μορφή εγγράφου σχετικό αποδεικτικό, όπως λογαριασμό ΔΕΚΟ, μισθωτήριο συμβόλαιο, ή άλλο δημόσιο πρόσφατο έγγραφο από το οποίο να προκύπτει ρητά η διεύθυνση κατοικίας,

γ) το ονοματεπώνυμο άλλου/λων τέκνου/ων, που φοιτά/τούν στην ίδια ή σε συστεγαζόμενη σχολική μονάδα, εφόσον υπάρχει/χουν και για το/τα οποίο/α θα χρειαστεί να προσκομίσει Βεβαίωση Φοίτησης από τον Διευθυντή/ντρια της συστεγαζόμενης σχολικής μονάδας.

δ) εάν επιθυμούν τη φοίτηση του νηπίου/προνηπίου στο Προαιρετικό Ολοήμερο πρόγραμμα,

ε) τα στοιχεία των συνοδών των νηπίων/προνηπίων κατά την προσέλευση και αποχώρηση τους από τη σχολική μονάδα και

στ) επιλέγει τη δήλωση: «Υποβάλλοντας αυτή την αίτηση, αναλαμβάνω την ευθύνη για την ασφαλή προσέλευση και αποχώρηση του νηπίου/προνηπίου».

Πριν την οριστική υποβολή της αίτησης, ο γονέας/κηδεμόνας ενημερώνεται από την ηλεκτρονική υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) για τα παραστατικά που θα απαιτηθεί να προσκομίσει κατά την επίσκεψή του στη σχολική μονάδα.

Μετά την υποβολή της αίτησης, ο γονέας/κηδεμόνας λαμβάνει ενημερώσεις στο κινητό τηλέφωνο που έχει δηλώσει κατά την ηλεκτρονική υποβολή της αίτησής του για την πορεία της. Εφόσον απαιτηθούν διορθώσεις, η αίτησή του επιστρέφεται στον ίδιο από το Νηπιαγωγείο, προκειμένου να τις πραγματοποιήσει. Έπειτα από τις σχετικές διορθώσεις, η αίτηση γίνεται «αποδεκτή». Σημειώνεται ότι η «αποδοχή» της αίτησης δεν συνεπάγεται απαραίτητα φοίτηση του νηπίου στη δηλωθείσα σχολική μονάδα.

Σε περιπτώσεις γονέων/κηδεμόνων που αδυνατούν να κάνουν χρήση της ηλεκτρονικής υπηρεσίας, η αίτηση μπορεί να γίνει με αυτοπρόσωπη παρουσία στο Νηπιαγωγείο. Για τον σκοπό ο γονέας/κηδεμόνας κατά τις ώρες συνεργασίας που έχουν οριστεί μπορεί να προσέλθει στο Νηπιαγωγείο, προσκομίζοντας τα αναγκαία δικαιολογητικά.

Β. ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΕΓΓΡΑΦΗΣ

Οι γονείς καλούνται να προσκομίσουν στο νηπιαγωγείο τα παρακάτω δικαιολογητικά μέχρι τις 20 Μαρτίου 2023:

α) Αίτηση εγγραφής

β) Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή, σύμφωνα με τη με αρ. πρωτ. Φ.6/1094/80261/Δ1/20-5-2015 εγκύκλιο (Α.Δ.Υ.Μ.). Μπορείτε να το κατεβάσετε στον παρακάτω σύνδεσμο:



Λήψη αρχείου

γ) Βιβλιάριο Υγείας του μαθητή/τριας, ή προσκόμιση άλλου στοιχείου, στο οποίο φαίνεται ότι έγιναν τα προβλεπόμενα εμβόλια (παρ. 4, του άρ. 6 του Π.Δ 79/2017 (ΦΕΚ Α’ 109), όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 23 του ν. 4559/2018 (ΦΕΚ Α’ 142) και από το άρθρο 74 του ν. 4589/2019 (ΦΕΚ Α’ 13)).

δ) Γνωμάτευση από ΚΕΣΥ, ή δημόσιο ιατροπαιδαγωγικό κέντρο ή άλλη αρμόδια δημόσια υπηρεσία, εφόσον υπάρχει, σε περιπτώσεις μαθητών/τριών με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Επισημαίνεται ότι η γνωμάτευση αυτή δεν αποτελεί προϋπόθεση εγγραφής του μαθητή/τριας στο Νηπιαγωγείο, διευκολύνει όμως την οργάνωση για την υποστήριξη μαθητών με ΕΕΑ.

ε) Αποδεικτικό στοιχείο, (άρθρο 1, του Π.Δ. 200/98 (ΦΕΚ 161/1998), από το οποίο, φαίνεται η διεύθυνση κατοικίας του μαθητή (λογαριασμός Δημοσίων Επιχειρήσεων και Οργανισμών (Δ.Ε.Κ.Ο.), μισθωτήριο συμβόλαιο…)

στ) βεβαίωση φοίτησης άλλων τέκνων από τον Διευθυντή/ντρια της συστεγαζόμενης σχολικής μονάδας, εφόσον υπάρχουν.

Γ. ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΣΤΟ ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

Στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα των Νηπιαγωγείων εγγράφονται οι μαθητές/τριες κατόπιν σχετικής αίτησης-δήλωσης των γονέων/κηδεμόνων τους. Όλες ανεξαιρέτως οι αιτήσεις γίνονται δεκτές χωρίς προϋποθέσεις, σύμφωνα με όσα ορίζονται στη με αριθ. πρωτ. Φ7/124668/ΦΔ/Δ1/18-9-2020, σχετική εγκύκλιο του ΥΠΑΙΘ.

Η αποχώρηση πραγματοποιείται στις 16:00 και δεν προβλέπεται πρόωρη αποχώρηση νηπίων/προνηπίων από το Ολοήμερο Πρόγραμμα.

*Σε περιπτώσεις γονέων/κηδεμόνων που αδυνατούν να κάνουν χρήση της ηλεκτρονικής υπηρεσίας «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr), η αίτηση μπορεί να υποβληθεί με παρουσία στο νηπιαγωγείο.



Λήψη αρχείου

Πληροφορίες για είσοδο και εγγραφή στο σύστημα θα βρείτε στο παρακάτω αρχείο:



Λήψη αρχείου

Η Προϊσταμένη του Νηπιαγωγείου Χιονάτων

Κοσμά Χριστίνα

 

Χριστούγεννα μυρίζει…

Χριστούγεννα μυρίζει…που λέει και το τραγουδάκι μας και μπήκαμε αμέσως στο κλίμα των Χριστουγέννων!

Πρώτη μας δουλειά να στολίσουμε το δέντρο και να φτιάξουμε Χριστουγεννιάτικη ατμόσφαιρα στο σχολείο μας…

IMG 20221201 115827 IMG 20221201 115830 IMG 20221208 085336 IMG 20221202 105404 IMG 20221207 105859 IMG 20221207 105835 IMG 20221207 105950 IMG 20221207 110027

Ξεκινήσαμε με τα ημερολόγια αντίστροφης μέτρησης, βάζοντας ένα στολίδι στο δέντρο για κάθε μέρα του Δεκεμβρίου, για να ξέρουμε πόσες μέρες μας μένουν μέχρι τα Χριστούγεννα. Γεμίζαμε επίσης κάθε μέρα το σάκο του Αϊ Βασίλη με ένα δώρο για να τα μοιράσει τα Χριστούγεννα…

IMG 20221202 114021  IMG 20221202 114117IMG 20221216 112726 IMG 20221202 082532IMG 20221212 101124IMG 20221222 101332

Και τι δεν κάναμε μέχρι να έρθουν τα Χριστούγεννα!

Επιλέξαμε Χριστουγεννιάτικα βιβλία για τη βιβλιοθήκη της τάξης και ξεκινήσαμε την ανάγνωση… Διαβάσαμε και συζητήσαμε για τη γέννηση του Χριστού, τις παραδόσεις, τα ήθη και τα έθιμα διαφόρων περιοχών, τραγουδήσαμε τα κάλαντα, διάφορα άλλα τραγουδάκια, διαβάσαμε ποιήματα και φτιάξαμε τη δική μας φάτνη…

IMG 20221207 084828 IMG 20221209 101352 IMG 20221209 101400

Είδαμε το χριστουγεννιάτικο animation μικρού μήκους με τίτλο “Hey deer” και ζωγραφίσαμε τη δική μας Χριστουγεννιάτικη χιονόμπαλα. Φτιάξαμε τη δική μας Χριστουγεννιάτικη μπάλα-στολίδι ρίχνοντας το ζάρι με τα μοτίβα και ζωγραφίζοντας τα αντίστοιχα μοτίβα σε αυτή…

IMG 20221207 100930 IMG 20221207 105728 IMG 20221207 105732IMG 20221207 105737 

IMG 20221209 092145 IMG 20221209 092930 IMG 20221209 095708

Φτιάξαμε παζλ αναγνωρίζοντας και αντιστοιχίζοντας τα γράμματα της λέξης “Χριστούγεννα”, παίξαμε μουσικοκινητικά παιχνίδια, ζωγραφίσαμε τον Ρούντολφ το ελαφάκι και το δικό μας Χριστουγεννιάτικο δέντρο…

IMG 20221208 093648 IMG 20221208 093800 IMG 20221208 095010 IMG 20221208 094310 IMG 20221219 085055 IMG 20221213 102237 IMG 20221213 102250 IMG 20221213 102257 IMG 20221220 101036 IMG 20221220 101041 IMG 20221220 101045

Φυσικά, δεν παραλείψαμε να στείλουμε γράμμα στον Άγιο Βασίλη για να ζητήσουμε το δώρο μας…

IMG 20221208 091712 IMG 20221208 092052 IMG 20221208 092103 IMG 20221208 092452 IMG 20221208 092510

IMG 20221208 091544 IMG 20221208 092939 IMG 20221208 092957 IMG 20221208 092913

Φτιάξαμε διάφορες πρωτότυπες κατασκευές! Δέντρο από κουκουνάρι και αυγοθήκες, στολίδια από γλωσσοπίεστρα, μπότα Αϊ Βασίλη που τη γεμίσαμε με γλυκά, ευχητήριες κάρτες, ξύλινα στολίδια ελαφάκι με το όνομά μας που τα βάψαμε, ημερολόγια για το 2023…

IMG 20221207 124148 IMG 20221209 124503  IMG 20221209 130708 IMG 20221213 085911 IMG 20221206 123012 IMG 20221213 084635

IMG 20221212 112342 IMG 20221212 115200 IMG 20221220 114225

IMG 20221215 092534 IMG 20221219 085438 IMG 20221219 085445  IMG 20221214 082735IMG 20221216 084359 

IMG 20221221 084035 IMG 20221221 084039 IMG 20221221 084110 IMG 20221221 084120

Φτιάξαμε κουλουράκια και τα στολίσαμε με γλάσο και τρούφα…

IMG 20221222 124901 IMG 20221222 124942 IMG 20221222 125046 IMG 20221222 125311

Οι πρόβες και οι ετοιμασίες για τη Χριστουγεννιάτικη γιορτούλα μας είχαν ήδη ξεκινήσει! Ετοιμάσαμε την πρόσκληση να τη στείλουμε στους γονείς, τις χάρτινες τσάντες με το αποτύπωμα της παλάμης μας σε σχήμα Χριστουγεννιάτικου δέντρου όπου βάλαμε μέσα τις κατασκευές, τυλίξαμε τα δώρα και όλα ήταν έτοιμα για τη μεγάλη μέρα…

IMG 20221213 084940 IMG 20221215 110119 IMG 20221216 093459IMG 20221220 114210 IMG 20221220 114143IMG 20221221 085734

Κι έφτασε η μέρα της γιορτής μας με τίτλο: “Καλικαντζαράκια εν δράσει…

Στήσαμε το Χριστουγεννιάτικο σκηνικό μας…

IMG 20221221 084848 IMG 20221221 084912

Τα παιδιά έπαιξαν το θεατρικό δρώμενο, είπαν τα ποιηματάκια τους, τραγούδησαν Χριστουγεννιάτικα τραγούδια, χόρεψαν τις χορογραφίες τους και πήραν τα δωράκια τους και τις κατασκευές τους…

IMG 4603 IMG 4606 1 IMG 4621IMG 4628 IMG 4630 IMG 4634 IMG 4645 

Τέλος, επιβραβευτήκαμε με έναν πλούσιο και χορταστικό μπουφέ, με φαγητά που μας είχαν φέρει το πρωί της γιορτής οι γονείς!

IMG 20221221 102205 IMG 20221221 102219

ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΚΑΙ ΕΥΤΥΧΙΣΜΕΝΟ ΤΟ ΝΕΟ ΕΤΟΣ!!!

Εργαστήριο Δεξιοτήτων Α’ Θεματικού Κύκλου/Ζω καλύτερα – Ευ ζην, “Ο Γρηγόρης και ο Σταμάτης πάνε εκδρομή!”

Ολοκληρώσαμε το πρώτο εργαστήριο δεξιοτήτων με τίτλο “Ο Γρηγόρης και ο Σταμάτης πάνε εκδρομή” και οι μικροί μας μαθητές το απόλαυσαν πραγματικά!

Αρχικά συζητήσαμε αρκετά με τα παιδιά πάνω στα θέματα οδικής κυκλοφορίας και ασφάλειας. Διαβάσαμε την ιστορία “Καλώς τον κύριο Κ.Ο.Κ.”, προσπαθήσαμε να ερμηνεύσουμε κάποια σήματα και να μάθουμε τη χρησιμότητά τους, φτιάξαμε δικό μας οδικό δίκτυο, παίξαμε παιχνίδια ερωτήσεων, ταξινομήσαμε τα σήματα σύμφωνα με το σχήμα τους και το χρώμα τους και ζωγραφίσαμε το αγαπημένο μας σχήμα…

IMG 20221102 100754 IMG 20221102 100751IMG 20221102 095234IMG 20221102 094906IMG 20221103 094421

 

IMG 20221103 095649 IMG 20221104 112943

Παρακολουθήσαμε βιντεάκια και ακούσαμε τραγούδια σχετικά με την κυκλοφοριακή αγωγή, διαβάσαμε την ιστορία “Ο Σταμάτης και ο Γρηγόρης πάνε εκδρομή” και μάθαμε πως πρέπει να συμπεριφερόμαστε όταν συναντάμε φανάρι στο δρόμο, φτιάξαμε το δικό μας φανάρι…

IMG 20221104 091020 IMG 20221104 090943 IMG 20221104 093337 IMG 20221104 093201 IMG 20221104 095535IMG 20221104 100816IMG 20221103 124039

Συζητήσαμε με την ομάδα για τη συμπεριφορά μας στο δρόμο ως πεζοί και τους κανόνες που πρέπει να ακολουθούμε πριν διασχίσουμε το δρόμο…

IMG 20221102 112326 IMG 20221102 113134 IMG 20221102 120001

Μιλήσαμε για τα μέσα μεταφοράς, είδαμε φωτογραφίες, ζωγραφίσαμε με τι μέσο ερχόμαστε το πρωί στο σχολείο, φτιάξαμε παζλ, ακούσαμε ήχους μεταφορικών μέσων και προσπαθήσαμε να τους αναγνωρίσουμε, φτιάξαμε το δικό μας αυτοκινητάκι…

IMG 20221101 080352 IMG 20221107 085030IMG 20221102 120208 IMG 20221102 120218IMG 20221107 113126IMG 20221116 085543

IMG 20221102 123317IMG 20221104 125451IMG 20221104 124714

 

Φτιάξαμε τη δική μας αφίσα συγκεντρώνοντας όλους τους βασικούς κανόνες κυκλοφοριακής αγωγής, με τίτλο “Κυκλοφορώ…με ασφάλεια”…

IMG 20221110 083822

Πήραμε μεγάλα χαρτόκουτα, βάψαμε, κόψαμε και φτιάξαμε αυτοκίνητα που να χωράνε οδηγό και επιβάτη, φτιάξαμε τα δικά μας σήματα, βγήκαμε στην αυλή του σχολείου και παίξαμε τους οδηγούς και τους πεζούς, ακολουθώντας τους κανόνες που είχαμε μάθει όλες αυτές τις μέρες…

IMG 20221102 124119 IMG 20221102 125822IMG 20221104 122919IMG 20221107 125427IMG 20221107 125554IMG 20221202 122556IMG 20221202 123639IMG 20221202 123121IMG 20221202 123331IMG 20221202 124242IMG 20221202 123800

Τέλος, απονεμήθηκαν στα παιδιά βραβεία για την πολύτιμη συμμετοχή τους στο πρόγραμμα οδικής ασφάλειας!

Η χαρά και η ικανοποίησή τους ήταν απερίγραπτη!!!

IMG 20221118 121748 IMG 20221118 121752 IMG 20221202 125039

Από την ελιά στο λάδι!

Νοέμβριος και η θεματική ενότητα “ελιά και λάδι” πρωταγωνίστησαν στο νηπιαγωγείο μας!

Η παραγωγή του λαδιού είναι γνώριμη στα παιδιά, μιας και όλο και κάποιοι συγγενείς ή γνωστοί τους μαζεύουν ελιές αυτή την εποχή και τις πηγαίνουν στο ελαιοτριβείο! Ξεκινήσαμε λοιπόν με τις εμπειρίες και τις μικρές ιστορίες των παιδιών για το μάζεμα των ελιών και συνεχίσαμε συζητώντας και παρατηρώντας τους πίνακες αναφοράς σχετικά με την ελιά, το μάζεμα της ελιάς και την παραγωγή λαδιού σε διάφορες περιοχές της Ελλάδας αλλά και στο νησί μας, την Κεφαλονιά! Είδαμε βιντεάκια, τραγουδήσαμε, χορέψαμε, κάναμε σειροθέτηση των εικόνων για το μάζεμα της ελιάς και ζωγραφίσαμε…

IMG 20221121 132018 IMG 20221121 132024IMG 20221121 132042 IMG 20221121 132034IMG 20221121 113159 IMG 20221121 113246

Η ελιά και το λάδι έπαιξαν σημαντικό ρόλο και στην αρχαιότητα!

Η Ελληνική μυθολογία πάντα αρέσει στα παιδιά… έτσι διαβάσαμε, δραματοποιήσαμε και φτιάξαμε σε παζλ το μύθο της Αθηνάς και του Ποσειδώνα. Μιλήσαμε για τον “κότινο” το στεφάνι των πρωταθλητών και κάναμε ασκήσεις μαθηματικών, αλλά και για τα πήλινα αγγεία – αμφορείς όπου αποθήκευαν οι αρχαίοι Έλληνες το λάδι, προσπαθώντας να ζωγραφίσουμε το άλλο μισό κάποιων αγγείων…

IMG 20221121 132010 IMG 20221121 132006 IMG 20221121 121224 IMG 20221121 121139 IMG 20221121 121031IMG 20221124 100525IMG 20221125 100349

Φυσικά γίναμε και μικροί επιστήμονες-ερευνητές κάνοντας τόσο το πείραμα με το λάδι και το νερό, αλλά και το πείραμα με το λάδι, το νερό και το οινόπνευμα…

IMG 20221122 092555 IMG 20221122 094425 IMG 20221122 094148 1669644082596IMG 20221122 095533IMG 20221122 095409

Ακούσαμε, τραγουδήσαμε και παίξαμε παιχνίδια σχετικά με το παραδοσιακό παιδικό τραγούδι “Ντίλι, Ντίλι…το καντήλι”…

Προσπαθήσαμε να λύσουμε αινίγματα σχετικά με τις ελιές και το λάδι, μάθαμε σύνθετες λέξεις από τη λέξη λάδι, μάθαμε το γράμμα Ε της ελιάς, είπαμε λέξεις από “Ε”, το γράψαμε και το σχηματίσαμε με την πλαστελίνη…

IMG 20221124 093814 IMG 20221124 093842IMG 20221125 113628 IMG 20221125 115144 IMG 20221125 115149

Παρατηρήσαμε τον πίνακα του Θεόφιλου “Το Λιομάμάζωμα” και αποφασίσαμε να φτιάξουμε και τον δικό μας ομαδικό πίνακα με το δικό μας λιομάζωμα…

Το Λιομάζωμα – Θεόφιλος Χατζημιχαήλb5a768e4

IMG 20221123 112900 IMG 20221123 112909IMG 20221124 123309 IMG 20221124 124041IMG 20221125 080651

Τέλος, δεν παραλείψαμε να φτιάξουμε και το δικό μας ατομικό “Λιομάζωμα” σε μια κατασκευή που την πήραμε στο σπίτι…

1669909322457 1 1669909322513 1 1669909483612

1669909483595 1 1669909795539

 

 

 

 

Το σταφύλι και ο τρύγος

Είμαστε όλοι φίλοι γλυκό τσαμπί σταφύλι….

Με αφορμή το σταφύλι ως φθινοπωρινό φρούτο, ξεκινήσαμε συζήτηση για το σταφύλι, το αμπέλι, τον αμπελώνα αλλά και τα προϊόντα που παράγονται από αυτό…Παρακολουθήσαμε σχετικά βίντεο με τον τρύγο και την παραγωγή του κρασιού, δραματοποιήσαμε τη διαδικασία τρύγου και παραγωγής κρασιού, είδαμε πίνακες ζωγραφικής σχετικούς με τον τρύγο, διαβάσαμε το παραμύθι “Η αλεπού και τα σταφύλια”, το δραματοποιήσαμε και το παίξαμε στο κουκλοθέατρο, μιλήσαμε για το Θεό Διόνυσο, ζωγραφίσαμε, μάθαμε τον αριθμό 2 και κολλήσαμε ρώγες από γκοφρέ χαρτί για να φτιάξουμε το δικό μας τσαμπί!

Απαγγείλαμε, συζητήσαμε, τραγουδήσαμε, δραματοποιήσαμε το παιδικό ποίημα «Το τσιριτρό» του Ζαχαρία Παπαντωνίου!

Φυσικά δεν παραλείψαμε να εξερευνήσουμε κάποια προϊόντα του σταφυλιού, μυρίσαμε διαφορετικά είδη κρασιού, το τσίπουρο, το ξίδι αλλά δοκιμάσαμε και διαφορετικά είδη σταφίδας….

IMG 20221012 122100 IMG 20221012 122821IMG 20221013 123210IMG 20221013 123339 IMG 20221013 123318 IMG 20221013 123233 IMG 20221013 123444 IMG 20221013 123654IMG 20221019 124223IMG 20221021 112428IMG 20221021 114235

 

4η Οκτωβρίου – Παγκόσμια Ημέρα των Ζώων

Η 4η Οκτωβρίου έχει οριστεί ως η παγκόσμια ημέρα των ζώων! Με αφορμή την ημέρα αυτή παρατηρήσαμε εικόνες με ζώα σε διάφορα περιβάλλοντα, συζητήσαμε για τα δικαιώματα και την καλή διαβίωσή τους και ζωγραφίσαμε το αγαπημένο μας ζωάκι.

Είχαμε ήδη προσκαλέσει την κα Carina (μητέρα ενός μαθητή) να έρθει στο σχολείο να μας συστήσει τον μικρό τετράποδο “teddy” και έτσι τα παιδιά έγιναν “μικροί δημοσιογράφοι” και ετοίμασαν κάποιες ερωτήσεις για τον “teddy”, όπως π.χ. Τι τρώει; Τι πίνει; Τι παίζει; Πότε κάνει μπάνιο; Έχει σπίτι; Πόσες φορές τη μέρα πάει βόλτα; Δαγκώνει; Πότε κοιμάται; Έχει πάει στον κτηνίατρο; Πόσο χρονών είναι;

Στη συνέχεια, φτιάξαμε μια αφίσα με ζωάκια με το αποτύπωμα των χεριών μας για να περάσουμε τα σχετικά μηνύματα για την προστασία των ζώων αλλά και ατομικά ζωάκια για το σπίτι…

IMG 20221004 110903IMG 20221004 111033 IMG 20221004 111304 IMG 20221005 121608 IMG 20221006 083546

Ήρθε το φθινόπωρο…πέφτουνε τα φύλλα…

Καλώς ήρθες φθινόπωρο…

Στο πλαίσιο της θεματικής “φθινόπωρο” οι μικροί μας μαθητές μαζέψαν φύλλα από την αυλή του σχολείου, παρατήρησαν το χρώμα τους, την υφή τους, το σχήμα τους, το μέγεθός τους, τα ταξινόμησαν, τα μέτρησαν, έμαθαν για αυτά…

και στη συνέχεια έφτιαξαν δέντρα με τυπώματα από φύλλα, έγιναν φυλλαράκια που τα πήρε ο άνεμος, έμαθαν τραγούδια, παρατήρησαν πίνακες ζωγραφικής, έπαιξαν ψυχοκινητικά παιχνίδια…

IMG 20221003 110908IMG 20221003 111900IMG 20221003 113345IMG 20221003 120359 IMG 20221003 123958IMG 20221003 125442 IMG 20221003 132742IMG 20221006 131040IMG 20221010 113050IMG 20221006 112441

Φρούτα φρούτα ζουμερά…φρούτα φθινοπωρινά…Ποια φρούτα τρώμε το φθινόπωρο;

Μιλήσαμε για τα φθινοπωρινά φρούτα, είδαμε φωτογραφικό υλικό, πίνακες αναφοράς καθώς και έργα τέχνης για τα φρούτα του φθινοπώρου, προσπαθήσαμε να βρούμε λύσεις σε αινίγματα. Αναφερθήκαμε και στην διατροφική αξία των φρούτων καθώς στα προϊόντα που παράγουμε από αυτά. Μάθαμε καινούργιες μαθηματικές έννοιες, ζωγραφίσαμε, κολλήσαμε και φυσικά γευτήκαμε και κάποια από αυτά…

IMG 20221007 094620 IMG 20221007 094615IMG 20221007 112242 IMG 20221007 112627IMG 20221010 112755 IMG 20221010 115630 IMG 20221010 123206