ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΑΓΙΟΥ ΣΠΥΡΙΔΩΝΑ ΑΡΤΑΣ

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΙΣΤΟΤΟΠΟΣ

Το BeeBot και οι σημαίες

Νοέ 20254

Το BeeBot και οι σημαίες

Στόχοι:

Εισαγωγή στον προγραμματισμό και την κωδικοποίηση (αλγοριθμική σκέψη).  Εξοικείωση με τη χρήση του Bee-bot (κατεύθυνση).  Αναγνώριση της Ελληνικής Σημαίας και των χρωμάτων της , αλλά και άλλων κρατών ( Ιταλική, Γερμανική,κ.λ.π.). Ανάπτυξη συνεργασίας και δεξιοτήτων επίλυσης προβλημάτων. Διόρθωση λαθών.

Αφού έχουμε παρουσιάσει  το υλικό με τις σημαίες,  τις παρατηρήσαμε, ζωγραφίσαμε, τις φτιάξαμε με πλαστελίνη,  βρήκαμε κοινά στοιχεία,  κάναμε ομαδοποιήσεις , ήρθε  η στιγμή να  παίξουμε με το αγαπημένο μας BeeBot

IMG 20251030 165924

1η Δραστηριότητα

Ο δρόμος με τις Ελληνικές Σημαίες

Στόχοι:

Εισαγωγή στον προγραμματισμό και την κωδικοποίηση (αλγοριθμική σκέψη).  Εξοικείωση με τη χρήση του Bee-bot (κατεύθυνση).  Αναγνώριση της Ελληνικής Σημαίας και των χρωμάτων της ανάμεσα σε άλλες. Δημιουργία κώδικα.

Στην πίστα του BeeBot,  τοποθετούμε Ελληνικές Σημαίες , και άλλων χωρών.

Ζητάμε το BeeBot  να περάσει από όλες τις Ελληνικές Σημαίες. Δίνουμε το σημείο εκκίνησης και το τέρμα της διαδρομής.  Προσοχή!!! Το Bee Bot δεν μπορεί να  πατήσει σε  σημαία άλλης χώρας. Τα παιδιά σε ζευγάρια θα πρέπει να συνεργαστούν και να οδηγήσουν το BeeBot στον δρόμο με τις ελληνικές σημαίες.

o dromos me tis ellhnikes shmaies.jpeg1

2η Δραστηριότητα

Παιχνίδι Μνήμης (Memory) με Σημαίες

Στόχος: Κωδικοποίηση, στρατηγική σκέψη, μνήμη.

Υλικό: Κάρτες με ζευγάρια σημαιών .

Ανοίγουμε τις κάρτες με τα ζευγάρια . Δίνουμε χρόνο να τις παρατηρήσουν , και τις γυρίζουμε ανάποδα  στην πίστα. Τα παιδιά συνεργάζονται σε ζευγάρια. Αρχικά ανοίγουν και ψάχνουν τα ζευγάρια με τις σημαίες χωρίς τη συμμετοχή του Beebot.

Στη συνέχεια το κάθε ζευγάρι προγραμματίζει το Beebot να πάει σε ένα τετράγωνο (Α) και γυρίζει τη σημαία. Στη συνέχεια, πρέπει να προγραμματίσει το Beebot να πάει σε ένα άλλο τετράγωνο (Β) για να βρει το ταίρι της.Αν βρουν το ζευγάρι, το αφήνουν ανοιχτό. Αν όχι, τις γυρνούν πάλι ανάποδα.

Paichnidi Mnhmhs Memory me Shmaies

3η Δραστηριότητα

Βρες τη Σημαία

Στόχος: Προγραμματισμός του Bee bot σε συγκεκριμένο στόχο.

Τα παιδιά καλούνται να προγραμματίσουν το Beebot ώστε να φτάσει σε μία συγκεκριμένη σημαία που θα ονομάζουμε π.χ. “Φτάσε στην ελληνική σημαία” .

Σε  β΄ χρόνο ζητάμε από τις ομάδες να βρούνε την πιο σύντομη διαδρομή.

Bres th Shmaia

Κοίτα τι μπορώ να κάνω …με λίγη πλαστελίνη !!!

Νοέ 20253

Με πλαστελίνη φτιάχνουν τις σημαίες που επιλέγουν ( Ελληνική, Ιταλική, Γερμανική). Οι μαθητές εργάζονται σε ζευγάρια. Το κάθε ζευγάρι έχει την κάρτα με τη σημαία που θα φτιάξει

Η δραστηριότητα αυτή, περιλαμβάνει αρκετές βασικές έννοιες  του προγραμματισμού και  αλγοριθμικής σκέψης. Συγκεκριμένα:

Αποδόμηση. Τα παιδιά πρέπει πρώτα να αναλύσουν τη σημαία (π.χ. τη δομή της Ελληνικής) και να την χωρίσουν στα συστατικά της:

Τι Χρώματα  χρειάζονται (π.χ. μπλε και λευκό). Τι σχήματα ή στοιχεία (π.χ. εννέα λωρίδες, ένας σταυρός στη γωνία). Με ποια σειρά θα τοποθετήσουν τις λωρίδες;

Στόχος: Μαθαίνουν να απλοποιούν μια μεγάλη εργασία, κάτι που αποτελεί το πρώτο βήμα για τη δημιουργία ενός προγράμματος υπολογιστή.

Αναγνώριση Μοτίβων

Στις λωρίδες αναγνωρίζουν ένα  εναλλασσόμενο μοτίβο των χρωμάτων (π.χ. “μπλε, λευκό, μπλε, λευκό…” ή ότι στην Ιταλική σημαία είναι πάντα πράσινο, λευκό, κόκκινο, και πάντοτε με αυτή τη σειρά).

 Αλγοριθμική Σκέψη / Βήματα

Η δημιουργία ενός σαφούς συνόλου οδηγιών, βήμα προς βήμα (ενός αλγόριθμου), για την επίτευξη ενός στόχου. Τα παιδιά πρέπει να ακολουθήσουν μια συγκεκριμένη αλληλουχία (έναν “αλγόριθμο”) για να αναπαράγουν σωστά τη σημαία: Επιλογή των απαραίτητων χρωμάτων (δεδομένα). Πλάσιμο της πλαστελίνης σε λωρίδες. Τοποθέτηση των λωρίδων στη σωστή αλληλουχία και θέση.  Τοποθέτηση του σταυρού σωστά. Διορθώσανε το λάθος. Παρουσιάζουν το τελικό αποτέλεσμα. Η τελική σημαία.

Στόχος: Μαθαίνουν τη σημασία της σειράς και της ακρίβειας στις οδηγίες.

Τα ζευγάρια διορθώσανε στις περισσότερες των περιπτώσεων τα ¨λάθη¨ τους με τη βοήθεια των νοητικών στηριγμάτων ( κάρτες με τις σημαίες) και μικρή βοήθεια από την εκπαιδευτικό.

Koita ti mporo na kano. me ligh plastelinh

12η Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού

Οκτ 20253

12η Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού- Ευρωπαϊκή Ημέρα σχολικού Αθλητισμού 2025

Στο πλαίσιο του εορτασμού της 12ης Πανελλήνιας Ημέρας Σχολικού Αθλητισμού 2025, η οποία εναρμονίζεται, όπως κάθε χρόνο, με την Ευρωπαϊκή Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού,  υλοποιήσαμε αθλητικές δράσεις και δραστηριότητες, εντός ή/και εκτός του σχολικού χώρου, καθ΄ όλη τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου, με κοινό σύνθημα «Κινούμαι, Ενεργώ, Δημιουργώ».

Παίξαμε, ζωγραφίσαμε, αθληθήκαμε, διασκεδάσαμε, μάθαμε για τα οφέλη της άθλησης στο σώμα και το μυαλό μας .

Δημιουργία αφίσας 

1760450010224

 

από κάτω από: ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο 12η Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού    

Καλή σχολική χρονιά!!!

Σεπ 20257

afisa agiasmos playful

από κάτω από: ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΟΝΕΩΝ, Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Καλή σχολική χρονιά!!!    

Ετήσια Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης -Τελική αποτίμηση 2024-2025

Ιούν 202521



Λήψη αρχείου

από κάτω από: ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Ετήσια Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης -Τελική αποτίμηση 2024-2025    

Καλό καλοκαίρι!!!

Ιούν 202520

Αποχαιρετώντας άλλη μια σχολική χρονιά σας ευχόμαστε να περάσετε ένα όμορφο και ξεκούραστο καλοκαίρι!

376799716 7097871436992987 3696107388944450729 n

Σας περιμένουμε το Σεπτέμβριο!

από κάτω από: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Καλό καλοκαίρι!!!    

Σχέδιο δράσης Ενεργού Πολίτη: Ανακυκλώνουμε .. διατηρούμε το περιβάλλον μας καθαρό!!!

Ιούν 202513

 



Λήψη αρχείου

Σε επόμενη χρονική στιγμή, θα ανεβάσουμε αναλυτικά όλο το σχέδιο δράσης

από κάτω από: ΕΝΕΡΓΟΣ ΠΟΛΙΤΗΣ | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Σχέδιο δράσης Ενεργού Πολίτη: Ανακυκλώνουμε .. διατηρούμε το περιβάλλον μας καθαρό!!!    

Δράση φιλαναγνωσίας με την Ζωσιμαία Βιβλιοθήκη Ιωαννίνων

Μάι 202525

Την Τρίτη 20 Μαΐου είχαμε την χαρά και την τιμή να συνδεθούμε διαδικτυακά για άλλη μια χρονιά με την Ζωσιμαία Δημόσια Κεντρική Ιστορική Βιβλιοθήκη Ιωαννίνων. Από την αρχή της σχολικής χρονιάς σε συνεργασία με τις εκπαιδευτικούς των Α΄ και Β΄ τάξεων του Δημοτικού Αγ. Σπυρίδωνα είχαμε προγραμματίσει την συγκεκριμένη δράση και επιλέξει το διαδικτυακό πρόγραμμα:

” Γκρεμίζω τα τείχη”

Αρχικά, ξεναγηθήκαμε στους χώρους της βιβλιοθήκης και ενημερωθήκαμε για τη λειτουργία της και τους τρόπους δανεισμού βιβλίων. Στη συνέχεια παρακολουθήσαμε το παραμύθι «Ένας τοίχος στη μέση του βιβλίου» του Jon Agee, εκδόσεις Κλειδάριθμος. 

Ποιος είναι ασφαλής και ποιος όχι; Ποιος είναι καλός και ποιος κακός; Αν μείνω κλεισμένος στο χώρο μου, προστατευμένος από τα τείχη μου, χάνω ή κερδίζω; Μήπως ότι θεωρώ επικίνδυνο με εμποδίζει από το να δοκιμάσω κάτι νέο και διασκεδαστικό;

Gkremizo ta teichh 212x300 1

Με αφορμή λοιπόν το βιβλίο  «Ένας τοίχος στη μέση του βιβλίου»  οι μαθητές/τριες διασκέδασαν με τον μικρό ιππότη της ιστορίας κυρίως όμως προβληματίστηκαν σε σχέση με τα στερεότυπα και τους παραδοσιακούς συμβολισμούς (καλός-κακός, φίλος-εχθρός) συνειδητοποιώντας πως ότι φαίνεται ως αληθινό μπορεί και να μην είναι και πως τελικά η χαρά βρίσκεται στην ενότητα, τη συμπερίληψη και τη συντροφικότητα.

IMG 20250520 112254

Μετά την αφήγηση, ακολούθησε συζήτηση, κινητικό παιχνίδι, λύσαμε όλους τους γρίφους!!

Ευχαριστούμε θερμά το εκπαιδευτικό τμήμα της Ζωσιμαίας Βιβλιοθήκης  για την όμορφη δράση και την ευκαιρία που μας δώσανε ώστε οι μαθητές/τριες  μας ,μέσα από το βιβλίο ” Γκρεμίζω τα τείχη” να προβληματιστούν και να αναπτύξουν δεξιότητες ζωής.

 

από κάτω από: ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Δράση φιλαναγνωσίας με την Ζωσιμαία Βιβλιοθήκη Ιωαννίνων    

ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ ΔΡΑΣΗ από το Κέντρο Πρόληψης των Εξαρτήσεων & Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας Ν. Άρτας

Μάι 202525

Το Κέντρο Πρόληψης των Εξαρτήσεων & Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας Ν. Άρτας σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς πραγματοποιεί τον μήνα Μάιο προγραμματισμένες παρεμβάσεις πρόληψης για γονείς  σε συνεργασία με τις Διευθύνσεις των Δημοτικών Σχολείων & τους Συλλόγους Εκπαιδευτικών.

Στις 14 Μαΐου στο Δημοτικό Σχολείο Αγ. Σπυρίδωνα υλοποιήθηκε η παραπάνω παρέμβαση με

496125109 24144140375272827 2230458921351061669 n 497551042 24144141328606065 3833459753634051940 n

θέμα: “Όρια με αγάπη: σύμμαχος στο μεγάλωμα των παιδιών”.

Συνδιοργάνωση:

α)  με τα Δημοτικά Σχολεία: Αγ. Σπυρίδωνα, Βίγλας, Πολυδρόσου, Ράχης

β) με τα Νηπιαγωγεία Αγ. Σπυρίδωνα, Πολύδροσου, Ράχης

Ευχαριστούμε πολύ το Κέντρο Πρόληψης Ν. Άρτας και την κα Θεοδοσία Κομηλάγιου για την εξαιρετική δράση και την ευκαιρία που πρόσφερε στους γονείς των μαθητών/τριών μας να συζητήσουν και να μοιραστούν προβληματισμούς.

από κάτω από: ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΟΝΕΩΝ, ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ ΔΡΑΣΗ από το Κέντρο Πρόληψης των Εξαρτήσεων & Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας Ν. Άρτας    

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ- ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ- Τα φυτά του τόπου μου

Απρ 202526

Την χρονική περίοδο Φεβρουάριο-Μάρτιο υλοποιήσαμε στο Νηπιαγωγείο Αγ. Σπυρίδωνα στα Εργαστήρια Δεξιοτήτων από τον Θεματικό κύκλο ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ και την Υποενότητα : Οικολογία- Παγκόσμια Τοπική και Φυσική Κληρονομιά: με τίτλο:

”Τα φυτά του τόπου μας”



Λήψη αρχείου

από κάτω από: ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ- ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ- Τα φυτά του τόπου μου    
« Παλιότερα άρθρα

Ιστορικό

Νοέμβριος 2025
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930

Άδεια Creative Commons

Σαν σήμερα

4/11/1821: Οι επαναστατημένοι Έλληνες νικούν τους Τούρκους στο Χαλάνδρι και στη συνέχεια καταλαμβάνουν την Αθήνα.

Σελίδες

Νοέμβριος 2025
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930

ΨΗΦΙΑΚΟ ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ

Πατήστε εδώ.



Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων