ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΑΓΙΟΥ ΣΠΥΡΙΔΩΝΑ ΑΡΤΑΣ

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΙΣΤΟΤΟΠΟΣ

Το γράμμα Ε,ε

Φεβ 20203

Στο νηπιαγωγείο οργανώνουμε δραστηριότητες με στόχο τη φωνολογική ενημερότητα.

Οι λειτουργίες της γραφής και της ανάγνωσης απαιτούν από το παιδί, μεταξύ άλλων, να έχει αναπτυγμένη φωνολογική ενημερότητα. Η φωνολογική ενημερότητα ή φωνολογική συνειδητότητα σχετίζεται α) με την ικανότητα του παιδιού να αναγνωρίζει τους ήχους του προφορικού λόγου και να τους ταυτίζει με τα αντίστοιχα γραπτά σύμβολα του γραπτού λόγου (αντιστοίχιση γραφημάτων-φωνημάτων) και β) με την ικανότητα του παιδιού να συνειδητοποιεί και να αναγνωρίζει ότι ο λόγος αποτελείται από προτάσεις, οι προτάσεις από λέξεις, οι λέξεις από συλλαβές και οι συλλαβές από φθόγγους.

Δραστηριότητες για την εκμάθηση-κατάκτηση της φωνής Ε,ε.

(οπτική αναγνώριση-εντοπισμός και φωνολογική ενημερότητα)

Αφόρμηση:

Μέσα από την θεματική ενότητα για την ελιά μας δόθηκε η ευκαιρία να διηγηθούμε την ιστορία των θρησκευτικών της προσευχής του Χριστού στο όρος των ελαιών.

Εκμαιεύσαμε την πρόταση: «Η ελιά είναι ευλογημένη»

Παίζουμε αρχικά το παιγνίδι της ξεχασμένης λέξης .

Απομονώνουμε την λέξη ελιά…και μετά εντοπίζουμε τη φωνή   ε.Κάποια παιδιά λένε : Το Ε,ε της Έλενας.Άλλα, εντοπίζουν το ε στο όνομά τους.

  Οπτική αναγνώριση-εντοπισμός

Στον πίνακα υπάρχουν λέξεις που περιέχουν το  ε. Το εντοπίζουμε  και το κυκλώνουμε όπου υπάρχει.

Γράφουμε το ε στον πίνακα ,με τη σωστή φορά.(Όταν γίνει ο αριθμός 3 θα γίνουν  επιπλέον δραστηριότητες για την κατεύθυνση -φορά της γραφής του γράμματος και του αριθμού)

Παιγνίδι : Το ποταμάκι.Στην μοκέτα έχουμε το ποταμάκι και μέσα έχει  «πέτρες».Στις «πέτρες» είναι γραμμένα διάφορα γράμματα.Περνάμε το ποταμάκι από την μία άκρη στην άλλη,πατώντας μόνο τις  « πέτρες» του Ε,ε.

Φωνολογική ενημερότητα:

Βρίσκουμε λέξεις που αρχίζουν από Ε,ε προφορικά.Τα παιδιά λένε αρκετές  όπως ελιά,ελαιώνας ,Ελλάδα,ελάφι,ελέφαντας….

Παιγνίδι με καρτέλες του Ε,ε.

Όλοι κρατάνε καρτέλες με το Ε,ε.Σηκώνουμε την καρτέλα  ,όταν η λέξη που ακούμε αρχίζει από ε.π.χ. ελέφαντας,Ελλάδα,ελάφι,ελικόπτερο….

Δεν μπερδευόμαστε όταν ακούμε λέξεις ,όπως: πορτοκάλι,αρκούδα….

Παιγνίδι με εικόνες:

Τώρα τοποθετούμε εικόνες στο πάτωμα.Τα παιδιά θα πρέπει να μαζέψουν αυτές  που το όνομά τους αρχίζει από Ε, ε

Οι ομάδες του Ε,ε

Τα παιδιά χωρίζονται σε ομάδες και επιλέγουν όποιο υλικό νομίζουν για να φτιάξουν το Ε,ε

Η ομάδα με τα βιβλία.Η Έλενα και ο Φώτης επιλέγουν να σχηματίσουν το Ε με τα βιβλία από τη γωνιά της βιβλιοθήκης.

Η ομάδα με τους μαρκαδόρους.Ο Θέμης και ο Νίκος προτίμησαν να χρησιμοποιήσουν μαρκαδόρους από τη γωνιά των εικαστικών.

Η ομάδα με τα καρτελάκια από τις γωνιές.Ο Θοδωρής και ο Σωκράτης επίλεξαν τα καρτελάκια με τα ονόματα,χρειάστηκαν μια μικρή βοήθεια από τους φίλους τους,αλλά τελικά τα κατάφεραν.

Η ομάδα με τα τουβλάκια .Ο Γιώργος και η Άρτεμις δοκίμασαν με τουβλάκια από το οικοδομικό υλικό.

Η κάθε ομάδα παρουσιάζει το αποτέλεσμα στους  υπόλοιπους.

Τα παιδιά εντοπίζουν κάτι περίεργο.Αν αλλάξουν πλευρά που κοιτάζουν το Ε,αυτό γίνεται 3 !!!

Και τώρα το φτιάχνουμε με το σώμα μας!!! Μπορούμε;

Ναι!!!τα καταφέραμε!!!

Φύλλα αξιολόγησης και ανατροφοδότησης

Κυρίως στα νήπια δίνουμε κάποια φύλλα εργασίας ,όπως:

Με τον ίδιο τρόπο θα προσεγγίσουμε και τα υπόλοιπα φωνήεντα,το Ο,ο της ομπρέλας,το Α,α του αστεριού,το Ι,ι του ινδιάνου το Η,η του ήλιου.

 

από κάτω από: ΓΛΩΣΣΑ| | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Το γράμμα Ε,ε    

Τα σχόλια είναι κλειστά.

Ιστορικό

Φεβρουάριος 2020
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
242526272829  

Άδεια Creative Commons

Σελίδες



Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων