11 Δεμεμβρίου Παγκόσμια ημέρα διακήρυξης δικαιωμάτων του παιδιού
Με αφορμή την σημερινή μέρα και με την παρουσίαση κατάλληλου εποπτικού υλικού,συζητήσαμε,προβληματιστήκαμε, προσπαθήσαμε να μπούμε στη θέση των άλλων παιδιών του κόσμου και συμφωνήσαμε στο εξής: για κάποια παιδιά, μερικά πράγματα είναι δεδομένα, για κάποια άλλα είναι ζητούμενα .Και καταλήξαμε, ότι όλα έχουν ίσα δικαιώματα στη μόρφωση,στη ιατρική φροντίδα,στη ψυχαγωγία και στην αγάπη,ανεξάρτητου χρώματος, φυλής,καταγωγής.Έτσι η σημερινή μέρα θα μας θυμίζει ότι ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι όλα τα παιδιά του κόσμου έχουν ίσα δικαιώματα.
Τα ζωγραφίσαμε σε ομαδική



Διαβάσαμε το ποίημα του Δροσίνη:”ότι έχεις μέσα σου παιδιάστικο να το κρατήσεις” και το απέδωσαν εικαστικά, πράγματι πολύ τρυφερά





Αλλά εκεί πού πραγματικά εντυπωσιάστηκα,ήταν όταν τους παρουσίασα ένα πανόραμα από πίνακες ζωγραφικής γνωστών ζωγράφων με θέμα το παιδί.Η προσοχή στη λεπτομέρεια,η σύγκριση μεταξύ των διαφορετικών θεμάτων, το πως έμαθαν να “διαβάζουν” τα συναισθήματα των προσώπων με άφησε άφωνη.Άλλωστε από την αρχή της χρονιάς την κάθε θεματική ενότητα την προσεγγίζαμε και μέσα από την Τέχνη ,οπότε απέκτησαν μια σχετική οικειότητα.

Το υπόλοιπο εποπτικό υλικό


Και για το ενθύμιο της ημέρας, ζωγραφίσαμε και κόψαμε το “αερόστατο” των δικαιωμάτων και το δώσαμε στους γονείς.



Νερό… ένα πολύτιμο αγαθό
Μια βροχερή μέρα, αφού ήρθαμε με τις ομπρέλες στο σχολείο μας κατεβάσαμε την δική μας “ομπρέλα ” απ’την βιβλιοθήκη και γνωρίσαμε την ιστορία της.Γνωρίσαμε τις φίλες της, κι άλλες ομπρέλες ΠΟΛΥΧΡΩΜΕΣ, ΔΙΑΦΑΝΕΣ, ΑΝΟΙΚΤΕΣ, ΚΛΕΙΣΤΕΣ,με διάφορα σχέδια και ο καθένας περιέγραψε την δική του.
Γράψαμε σε λίστα τι θα έπρεπε να έχουμε μαζί μας όταν αρχίσει μια ξαφνική μπόρα.(ομπρέλα, γαλότσες, αδιάβροχο, σκουφί)

και φτιάξαμε τις δικές μας ομπρέλες


βρήκαμε το αίνιγμα για την ομπρέλα και το ζωγραφίσαμε

ήρθε η ώρα να μάθουμε από που έρχεται η βροχή;Γιατί άλλοτε βρέχει κι άλλοτε όχι;Όταν υπάρχουν σύννεφα στον ουρανό πάντα βρέχει;Μπορούμε να δημιουργήσουμε τεχνητή βροχή;
εξηγήσαμε λοιπόν όσο πιο απλά μπορούσαμε τον ΚΥΚΛΟ ΤΗΣ ΒΡΟΧΗΣ με την βοήθεια του εποπτικού υλικού μας και από διάφορες ιδέες που πήραμε από συναδέλφους στο διαδίκτυο Αφού λοιπόν τους δείξαμε την υδρόγειο, θέλαμε να καταλάβουν ότι είναι περισσότερο το νερό παρά η ξηρά, γιαυτό και ονομάζεται γαλάζιος πλανήτης



το ζωγραφίσαμε σε ομαδική


κάναμε το πείραμα με το μπρίκι:το ηλεκτρικό μάτι είναι ο ήλιος που ζεσταίνει την ατμόσφαιρα το νερό στο μπρίκι η θάλασσα και τα ποτάμια, είδαμε τους υδρατμούς(εξάτμιση),στη συνέχεια το σκεπάσαμε μ’ένα ποτήρι (συμπύκνωση)κι όταν το σηκώσαμε ψηλά και κρύωσε, άρχισαν να στάζουν σταγόνες(βροχή) που πέσαν πάλι στο μπρίκι( συγκέντρωση).Σε κάθε φάση του πειράματος ζητούσαμε από τα παιδιά να μας περιγράψουν τι βλέπουν.

[caption id="attachment_995" align="alignnone" width="225"]
πείραμα
καταγράψαμε τις ιδιότητες του νερού






διαβάσαμε “ΤΟΝ ΧΙΟΝΆΝΘΡΩΠΟ ΠΟΥ ΔΕΝ ΉΘΕΛΕ ΝΑ ΛΙΏΣΕΙ” και το”ΠΕΦΤΕΙ ΠΕΦΤΕΙ Η ΣΤΑΓΟΝΑ”και τα ζωγραφίσαμε




μάθαμε τα διάφορα καιρικά φαινόμενα και γνωρίσαμε κι αυτά που δεν ξέραμε. Παίξαμε με τα δάχτυλά μας και τις παλάμες μας, πώς ξεκινάει η βροχή και στη συνέχεια γίνεται μπόρα και καταιγίδα. Μάθαμε το ποίημα του Ζ.Παπαντωνίου,”από που είσαι ποταμάκι” και το ζωγραφίσαμε.Και φυσικά μετά από την βροχή έρχεται το ουράνιο τόξο,με τα 7 υπέροχα χρώματά του.Τα ονομάσαμε:κόκκινο,πορτοκαλί,κίτρινο,πράσινο,γαλάζιο,μπλε,μοβ, παίξαμε παιχνίδι μνήμης, και τέλος το φτιάξαμε ομαδικά με γκοφρέ χαρτί.
βρήκαμε σύνθετες λέξεις, με πρώτη λέξη το νερό:νερόφιδο , νεροτσουλήθρα, νεροπότηρο, νερόμυλος, νεροπίστολο, αφού πρώτα κάναμε τις ερωτήσεις:πώς λέγεται το φίδι που ζει στο νερό;…πώς λέγεται το παιχνίδι-πιστόλι που πετάει νερό;…κ.ο.κ.

μιλήσαμε για το ρόλο του νερού στη ζωή μας και στη θρησκεία μας.Είναι στοιχείο κάθαρσης και γιαυτό συμπεριλαμβάνεται σε μυστήρια (βάπτιση, θεία ευχαριστία) ακολουθίες και γιορτές(αγιασμός, θεοφάνεια).

γνωρίσαμε πόση σημασία είχε το νερό στα παλιά χρόνια και παίξαμε το έθιμο της “περπερούνας”

τραγουδήσαμε και γράψαμε το τραγούδι της περπερούνας

γίναμε σταγόνες νερού.Πού βρισκόμαστε, από πού ξεκινάμε, περπατάμε σαν ανάλαφρες ή βαριές. Γίναμε σταγόνες βροχής κυλιστήκαμε στο ποτάμι κάτω από γέφυρες μπήκαμε στο πλυντήριο με τα ρούχα.
Χωριστήκαμε σε δύο ομάδες και προσπάθησαν κρατώντας στο χέρι ένα πλαστικό ποτήρι νερό ,να κάνει ο καθένας μια διαδρομή που έχει ορισθεί, χωρίς να χύσει το ποτήρι του.Στο τέλος της διαδρομής αδειάζουν το νερό σε δύο λεκάνες. Κερδίζει όποια ομάδα τελειώσει πρώτη.
δώσαμε τα εξής φύλλα εργασίας:



μετρήσαμε τις ομπρέλες, από το 1 έως το 5



και κλείσαμε τη θεματικά ενότητα μαθαίνοντας κι άλλα ποιήματα σχετικά με την βροχή


Φεύγω κι εγώ λοιπόν ανάλαφρα σαν τις ψιχάλες …για να τα πούμε στην επόμενη ανάρτηση!
ΕΛΙΑ, ΤΟ ΥΓΡΟ ΧΡΥΣΑΦΙ!!
Πώς να μην εμπνευστεί κανείς απ’αυτό το ταπεινό δενδράκι που μόλις το αντικρίσει κανείς φωνάζει Ελλάδα; Έτσι εμπνευστήκαμε κι εμείς μαζί με τα παιδιά και σας παρουσιάζουμε το θέμα μας ,όπως το δούλεψε με τη φαντασία του ο λαός μας μέσα στη μυθολογία του , οι ζωγράφοι και οι ποιητές μας αιώνες τώρα.Το προσεγγίσαμε λοιπόν, διατροφικά, ιστορικά, μυθολογικά, εικαστικά, λαογραφικά, ολυμπιακού ιδεώδους.Αφού συγκεντρώσαμε το εποπτικό υλικό μας, το αναρτήσαμε στον πίνακα της παρεούλας, τοποθετήσαμε το κλαδί ελιάς με τους καρπούς της στη γωνιά της φύσης και άνοιξε η συζήτηση.
– Έχουμε κι εμείς ελιά στο σπίτι μας κυρία…
– Μ’αρέσουν οι ελιές,τώρα που νηστεύουμε κυρία…
-Ο παππούς μου μάζεψε τις ελιές απ’το χωράφι του κυρία…
Συζητήσαμε για το μάζεμα της ελιάς, τη διατροφική της αξία για τις θεραπευτικές της ιδιότητες, την παραγωγή αρωμάτων και τον καθαρισμό του σώματος.Περιγράψαμε το κουραστικό, αλλά τόσο χρήσιμο ταξίδι για την υγεία μας.Απ’τον αγρό(την παραγωγή), στο λιοτρίβι(μεταποίηση), στην αποθήκευση, διακίνηση και κατανομή(εμπόριο) και από την κουζίνα(μαγειρική)στην κατανάλωση(τραπέζι).



Ζωγραφίσαμε και κολλήσαμε σε λογική σειρά το ταξίδι της ελιάς


Ταξινομήσαμε με βάση ένα χαρακτηριστικό(τόμπολα αρίθμησης)και ξεχωρίσαμε τις ελιές σε ψιλές και χονδρές


Η ελιά και το λάδι κατέχουν σημαντική θέση στην ορθόδοξη πίστη μας, από το μυστήριο της βάπτισης ως το καντήλι της εκκλησιάς και το εικονοστάσι του ελληνικού σπιτιού.Απ’το όρος των ελαιών που προσευχήθηκε ο Χριστός(γι’ αυτό το λάδι ονομάζεται δάκρυ του Χριστού)ως το κλαδί ελιάς που έφερε το περιστέρι στο Νώε μετά τον κατακλυσμό.



Η ιστορία της ελιάς χάνεται στα βάθη των αιώνων. Στην αρχαία Κρήτη και στα ανάκτορα της Κνωσού το λάδι αποθηκεύονταν σε μεγάλους αμφορείς.Στο Ζάκρο της Κρήτης βρέθηκαν ελιές μέσα σε πήλινο κύπελλο από το 1450 π.Χ!Και ο Όμηρος αναφέρει ότι στη χώρα μας, υπήρχαν μεγάλες εκτάσεις με ελιές και συστηματικοί ελαιώνες.
Κόψαμε και ζωγραφίσαμε και εμείς τούς δικούς μας αμφορείς.Το αποτέλεσμα ήταν πραγματικά εντυπωσιακό!!

Μέσα απ’τη Μυθολογία ταξιδεύουμε σε κόσμους φανταστικούς και συναρπαστικούς.Συναρπαστικός ήταν και ο μύθος της διαμάχης του Ποσειδώνα και της Αθηνάς για το όνομα της πόλης Αθήνας.

Δραματοποιήσαμε τον μύθο, ομολογώ …με πολύ επιτυχία


στο ολοήμερο, ζωγράφισαν το μύθο ομαδικά

Αρχαία τέχνη και ελιά


Αναφερθήκαμε στον ΚΟΤΙΝΟ,το στεφάνι αγριελιάς με το οποίο βραβεύονταν οι νικητές των αρχαίων ολυμπιακών αγώνων και το φτιάξαμε ατομικά

Μαζέψαμε ελιές παρέα με τον ζωγράφο ΘΕΟΦΙΛΟ και τον ΑΞΙΩΤΗ .Γνωρίσαμε την ΕΛΑΙΟΜΑΖΩΧΤΡΑ του ΣΕΜΕΡΤΖΙΔΗ και συγκρίναμε τους πίνακες(τι ρούχα φοράνε γιατί έχουν τα πρόσωπά τους σκεπασμένα, πως φαίνεται ο μόχθος των ανθρώπων, σε ποιόν πίνακα είναι μεγάλες οι ελιές..)
ελιά και τέχνη
Μιλήσαμε για τον Ελύτη και φτιάξαμε κι εμείς τον δικό μας ελαιώνα

και ατομικά


Και όπως όλοι γνωρίζουμε, από κάθε θεματική ενότητα βγαίνει και η αναδυόμενη ανάγνωση, παίξαμε λοιπόν με τις λέξεις


φτιάξαμε το δένδρο των αντίθετων λέξεων και των παροιμιών

μάθαμε αινίγματα και παροιμίες και τα ζωγραφίσαμε


και φυσικά φτιάξαμε το δικό μας ελαιόψωμο αφού γράψαμε την συνταγή
<a
href=”https://blogs.sch.gr/nipagkonsttri/files/2015/12/12343254_1525237687791116_1960529464_o1.jpg”>
ο Χρήστος ζυμώνει το ελαιόψωμο
σε φύλλο εργασίας αντιστοιχίσαμε και γράψαμε λέξεις(δύο σε ένα ,μαθηματικά και γλώσσα μαζί)

Γίναμε μικροί επιστήμονες. Κάναμε πειράματα και γνωρίσαμε τις ιδιότητες του λαδιού

Γίναμε μικροί γεωργοί και τινάξαμε ελιές


Παίξαμε παιχνίδια ισορροπίας,κρατώντας ένα κουτάλι με ελιές στο στόμα μας και το παραδοσιακό παιχνίδι “ελιά, ελιά μαυροελιά πόσα φύλλα στα κλαδιά;
Κόψαμε και κολλήσαμε ελιές από βελουτέ χαρτί,σε κλαδί ελιάς

Τέλος διαβάσαμε το μύθο του Αισώπου “η ελιά και το καλάμι” (στα πλαίσια της φιλαναγνωσίας) και κλείσαμε το θέμα με το ηθικό δίδαγμα ότι ακόμα και οι πιο δυνατοί πρέπει να υποχωρούν

Έτσι ο Νοέμβριος μας αποχαιρετά σιγά σιγά με την όμορφη φατσούλα του, μ´όλα τα καλούδια του και το αρχικό του γράμμα γεμάτο λέξεις

Να και τα
φυτά μας. Δεν περιμέναμε τόσο γρήγορη ανάπτυξη!!!Αυτός ο μήνας ήταν πραγματικά δημιουργικός!!!
Ευχαριστούμε την εκπαιδευτικό και εμψυχώτρια μουσειακών προγραμμάτων στο μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης για τις πολύτιμες πληροφορίες της μέσα από το απεριοδικό” Σύγχρονο νηπιαγωγείο”,καθώς και τις αξιόλογες συναδέλφισες για τις δημιουργικές τους ιδέες μέσα από το διαδίκτυο.
Πλανήτες -Ηφαίστεια-Σεισμοί
Με αφορμή τους πρόσφατους σεισμούς και την άσκηση ετοιμότητας στο σχολείο μας, βρήκαμε την ευκαιρία να μιλήσουμε για τους πλανήτες και τα φυσικά φαινόμενα που προκαλούνται ,τα ηφαίστεια και τους σεισμούς.Αφού συγκεντρώσαμε το υλικό μας και από την βιβλιοθήκη μας, με απλό και κατανοητό τρόπο προσπαθήσαμε να γνωρίσουν το πλανητικό σύστημα, τη θέση του, τα ονόματά τους και λίγα απ’τα χαρακτηριστικά τους.





Με την δική μας καθοδήγηση,ανοίξαμε το λογισμικό Google earth και δείξαμε τη γη, χρησιμοποίησαν το ποντίκι και τα εργαλεία πλοήγησης ώστε να αντιληφθούν την περιστροφή της γης. Καθώς γυρίζει η γη προσπαθούν να την εντοπίσουν και τοποθετούν μια καρφίτσα.Στη συνέχεια πατάμε το κουμπάκι με τον ήλιο και καθώς γυρίζει η γη σχηματίζονται σκιάσεις και έτσι τα παιδιά αντιλαμβάνονται τη θέση της σε σχέση με τον ήλιο. Εκεί μπορούν να δουν την προσομοίωση της εναλλαγής μέρας και νύχτας.
Ζωγραφίσαμε τη γη και μιλήσαμε από τι αποτελείται το εσωτερικό της

ζωγραφίζουν το παραμύθι “ένα φτυάρι στον Άρη’και την κίνηση των πλανητών


δώσαμε φύλλα εργασίας(προμαθηματικά)




ζωγραφίσαμε τους πλανήτες και κολλήσαμε τον καθένα στη θέση του
γνωρίσαμε τους πρώτους αστροναύτες, παίξαμε το παιχνίδι “προσδεθείτε, σε λίγο θα ξεκινήσει ένα υπέροχο ταξίδι στο διάστημα”και φτιάξαμε τη μάσκα του αστροναύτη

μιλήσαμε για τις δραστηριότητες που κάνουμε την μέρα και την νύχτα και τις αποτυπώσαμε στην ομαδική μας και σε ελεύθερο 






διαβάσαμε και ζωγραφίσαμε το εικονόλεξο, αλλά και το αίνιγμα”κλειδώνω μανταλώνω και ο κλέφτης είναι μέσα”


ζωγραφίσαμε επαναλαμβανόμενα μοτίβα
>
μοτίβα
παντρέψαμε τις λέξεις

και επειδή η τέχνη έχει τη θέση της και στο σχολείο, γνωρίσαμε την “έναστρη νύχτα” του Β.ΓΚΟΝΓΚ που είναι από τις πιο διάσημες εικόνες του νυχτερινού ουρανού που δημιουργήθηκαν ποτέ, ενθουσιαστήκαμε με τα παιχνίδια των χρωμάτων, μιλήσαμε για τα αντιφατικά συναισθήματα που μας προκαλεί ο πίνακας(αίσθημα μοναξιάς και χαράς ταυτόχρονα)και τον ζωγραφίσαμε σε ομαδική αλλά δοκιμάσαμε τις δυνάμεις μας και στον υπολογιστή ..και το αποτέλεσμα πραγματικά ήταν υπέροχο !!_

και για να μην ξεχνάμε να δουλεύουμε και τα χεράκια μας να γίνουν πιο δυνατά, φτιάξαμε ήλιους και φεγγάρια με πλαστελίνη

συνεχίσαμε την θεματική ενότητα, συζητώντας για τα ηφαίστεια και τους σεισμούς.Εξηγήσαμε πως δημιουργούνται και το ζωγράφισαν όπως μπορούσαν




η ομαδική μας[/caption

μάθαμε αντίθετες λέξεις

ενημερωθήκαμε πως αντιλαμβανόμαστε τον σεισμό μέσα από τις πέντε αισθήσεις

ζωγραφίσαμε το αίνιγμα “βγάζει καπνούς μα κατσαρόλα δεν είναι..”

και βρήκαμε το Σ του σεισμού και πολλές άλλες λέξεις από Σ ,αναγραμματίσαμε τη λέξη ΗΦΑΊΣΤΕΙΟ


διαβάσαμε τον μύθο του Εγκέλαδου και μιλήσαμε για τα μέτρα προστασίας
τέλος παίξαμε το παιχνίδι “φυλάξου από την λάβα”όπου το χάρηκαν πάρα πολύ!!
Δεν είναι ΑΣΤΕΡΙΑ τα παιδιά μας;
Όργωμα -Σπορά.
Νοέμβρης μήνας και έφτασε η ώρα να μιλήσουμε για τις φθινοπωρινές ασχολίες των κατοίκων:όργωμα-σπορά-μάζεμα ελιάς.Τόσο τα παιδάκια του χωριού, όσο και της πόλης έχουν την ανάγκη να γνωρίσουν αυτό το θαύμα της φύσης και τον τρόπο με τον οποίο γινόταν η σπορά και το όργωμα άλλοτε και τώρα.
Κάναμε λοιπόν μια βουτιά στο χρόνο…και τα βάλαμε σε χρονολογική σειρά




Το αποτυπώσαμε στο δικό μας φύλλο εργασίας

Και επειδή μας αρέσει να δουλεύουμε ομαδικά..να και η ομαδική μας
βοηθήσαμε τον γεωργό να φτάσει στο χωράφι του…(διαδρομές)


και εμπλουτίσαμε το λεξιλόγιό μας..αφού παρατήρησαν, σύγκριναν,ανακάλυψαν τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των σπόρων.
στη συνέχεια μετρήσαμε σπόρους και κάναμε σύνδεση με το αριθμητικό σύμβολο,
το οποίο και έγραψαν και ζωγράφισαν
</a
Και επειδή,αγαπημένη δραστηριότητα των παιδιών είναι τα κινητικά παιχνίδια,γιαυτό παίξαμε παιχνίδια ισορροπίας,παντομίμα,ντυθήκαμε σκιάχτρα κι άλλα πολλά




<a
Διαβάσαμε τα παρακάτω βιβλία και εντυπωσιαστήκαμε με το θαύμα της φύσης

α
Ήρθε η ώρα να γίνουμε μικροί γεωργοί…και αφού μιλήσαμε για τους παράγοντες που βοηθούν την εξέλιξη των φυτών,(έδαφος,νερό,ήλιος)



Φυτέψαμε τους δικούς μας σπόρους και θα καταγράφουμε την εξέλιξη τους κάθε εβδομάδα


Ήρθε και η μέρα της τέχνης και της λογοτεχνίας!Γνωρίσαμε το σπουδαίο έργο του Β. ΓΚΟΝΓΚ, Ο ΣΠΟΡΕΑΣ. Περιγράψαμε τα χαρακτηριστικά του(σκαμμένο πρόσωπο, παλιά ρούχα..)τα συναισθήματα του(κουρασμένος,βιαστικός,έχει αγωνία να φυτρώσει ο καρπός του..)και μιλήσαμε για τα χρώματα του πίνακα (γήινα,θερμά)


Διαβάσαμε την ” σουσουράδα και την ουρά της ” απ’το Ανθολόγιο του νηπιαγωγείου και ζωγραφίσαμε την διαδρομή,είπαμε παροιμίες και προβληματιστήκαμε με ένα απόσπασμα του ΧΑΛΙΛ ΓΚΙΜΠΡΑΝ. Δεν ξεχάσαμε βέβαια να τραγουδήσουμε το διαχρονικό τραγούδι ” ο γεωργός πάει στον αγρό”και να παίξουμε παντομίμα.





βοηθώ την σουσουράδα να βρει την ουρά της
Και οι μικροί μας καλλιτέχνες σε στιγμές έμπνευσης
href=”https://blogs.sch.gr/nipagkonsttri/files/2015/11/12255290_1520369868277898_1613903242_o.jpg”>


Και θα συνεχίσουμε με τη θεματική ενοτητα”η ευλογημένη ελιά”…
Ο Νοέμβρης φέρνει κρύο και το Πολυτεχνείο!
Μπορεί ο Νοέμβρης να μην έφερε κρύο, αλλά σίγουρα έφερε το Πολυτεχνείο στο νηπιαγωγείο μας.Και επειδή διδασκαλία της ιστορίας στη προσχολική ηλικία, είναι και εφικτή και αναγκαία, προσπαθήσαμε να μιλήσουμε για το γεγονός, αποπλαισιωμένο απο προσωπικές ιδεολογίες και εκτιμήσεις με μοναδικό στόχο την καλλιέργεια της δημοκρατίας και της ελευθερίας.
Έτσι με την πρόσκληση- πρόκληση: υπάρχει ένα παραμύθι κλεισμένο μέσα στις φωτογραφίες ,ελάτε να το ανακαλύψουμε.. φούντωσε το ενδιαφέρον τους και ανέπτυξε την φαντασία τους, γεγονός που φάνηκε και από τις αναδυόμενες δραστηριότητες.
Μία φορά λοιπόν και ένα καιρό ήταν ένα σχολείο ,ένα μεγάλο σχολείο, με πολλά παιδιά.´Όμως κάποια μέρα, κάτι τους τρομάζει..και αρχίζουν να φωνάζουν, να κάνουν φασαρία..και έπειτα τους έβαλαν φυλακή, προσπαθούν να βγουν, ζητούν βοήθεια, πεινάνε αρρωσταίνουν, χρειάζονται φάρμακα.. και τότε έγραψαν πάνω στα κάγκελα συνθήματα: ΨΩΜΙ, ΠΑΙΔΙΑ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ. Έβαλαν και ακουστικά και με ένα κουτί επικοινωνούσαν με τον έξω κόσμο, που έτρεξε να βοηθήσει..και τότε ήρθε ένα τανκς, γκρέμισε το σχολείο τους..φοβήθηκαν..έτρεξαν μες στο σκοτάδι..τέλος έφυγε ο κόσμος.. το σχολείο έκλεισε..βάλανε μπροστά ένα λουλούδι, κάποιος πέθανε..θα ήταν κάποιο παιδί.
Στη συνέχεια, έγινε η σύνδεση των υποθέσεων με τα πραγματικά γεγονότα:πολυτεχνείο φοιτητικό άσυλο, αγώνας εισβολή..αναρτήσαμε φωτογραφίες προς τιμήν του Πολυτεχνείου και ακολούθησαν διάφορες εικαστικές δραστηριότητες καθώς και για την μουσική παιδεία των παιδιών ακούσαμε τραγούδια από την Ρωμιοσύνη του Γιάννη Ρίτσου και από το Άξιον Εστί του Οδυσσέα Ελύτη.


Διαβάσαμε το παραμύθι “η κυρά δημοκρατία” και προσεγγίσαμε τις έννοιες,τα χαρακτηριστικά της δημοκρατίας και της Ρίας δικτατορίας χωριστήκαμε σε δύο ομάδες και αποτυπώσαμε σε χαρτί του μέτρου τα χαρακτηριστικά της καθεμιάς


Έτσι αποφασίσαμε να φτιάξουμε τον κήπο της δημοκρατίας(ιδέα που την πήραμε απ’την αγαπημένη συνάδελφο στο 2ο νηπιαγωγείο Μουδανιών) και την πολιτεία στην οποία θα θέλαμε να ζούμε

Και αφού καταγράψαμε το τι είναι δικτατορία και τι δημοκρατία ζωγραφίσαμε σε ελεύθερο σχέδιο πώς τη φαντάζεται ο καθένας






Και επειδή το κύριο χαρακτηριστικό μιας δημοκρατίας είναι η ελευθερία γνώμης, αποφασίσαμε να κάνουμε εκλογές στην τάξη μας για να επιλέξουμε τον καλύτερο






Με την διαδικασία αυτή πέρασε το μήνυμα της δημοκρατίας και μέσα στη ταξη!
Δεν θα μπορούσαμε βέβαια να παραλείψουμε το διαχρονικό παραμύθι ,”η ντενεκεδούπολη”το οποίο διαβάσαμε,δραματοποιήσαμε και ζωγραφίσαμε!


Γράψαμε συνθήματα(προγραφή),βρήκαμε πού η λογοτεχνία συναντά το πολυτεχνείο,τραγουδήσαμε ” τα παιδιά ζωγραφίζουν στούς τοίχους”και το ζωγραφίσαμε ομαδικά
<a




</a

Ζωγραφίσαμε στεφάνια για τους ήρωες, ομαδική “το πολυτεχνείο” φτιάξαμε τα παλαμοπεριστέρια της ειρήνης,και στείλαμε το μήνυμα παντού:ΤΟ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΖΕΙ!!
8 Νοεμβρίου γιορτή των Αρχαγγέλων και της Πολεμικής Αεροπορίας
Όταν η συζήτηση αφορά Αγγελάκια ,τα παιδιά τρελαίνονται.Αυτό σημαίνει χρυσόσκονες, φτερά μαγικά πούλιες, φαντασία.Αλλά και ότι αφορά τα αεροπλάνα, απ’τα πιο αγαπημένα παιχνίδια των παιδιών,εκεί πια η χαρά είναι μεγάλη.Η γιορτή λοιπόν στις 8 Νοεμβρίου, μας έδωσε την ευκαιρία να ασχοληθούμε και με τα δυό.
Αφού συζητήσαμε για τους Αγγέλους,για το ποιά ονόματα γιορτάζουν σήμερα,φτιάξαμε τον δικό μας άγγελο και του ζητήσαμε να πραγματοποιήσει μιά ευχή











η προσευχή μας στον Αγγελο




Τέλος διαβάσαμε το παραμύθι” Ο Δαίδαλος και ο Ίκαρος”, βρήκαμε στο χάρτη το Ικάριο Πέλαγος και πως πήρε το όνομά του και παίξαμε το παιχνίδι με τον λαβύρινθο,μαθαίνοντας έτσι τις έννοιες
μπρος πίσω δεξιά αριστερά.
Και του χρόνου!!
31 Οκτωβρίου Παγκόσμια ημέρα Αποταμίευσης
Η τσεπούλα και ο κουμπαράκος, μας είπαν την ιστορία τους και εμείς την ζωγραφίσαμε και αποφασίσαμε ν’αγοράσουμε τον δικό μας κουμπαρά και ν’ακούσουμε την κ.Αποταμίευση




Και τελειώσαμε την ημέρα μας,διαβάζοντας τον τζίτζικα και τον μέρμηγκα απ’τους μύθους του Αισώπου ,δίνοντας τον λόγο οτι θα θέλουμε να μοιάσουμε στον μέρμηγκα!!
Η τεχνολογία στο νηπιαγωγείο
Είπαμε να παίξουμε στη γωνιά του υπολογιστή και να το αποτέλεσμα.Τα παιδιά το ευχαριστήθηκαν!























