Μπορεί ο Νοέμβρης να μην έφερε κρύο, αλλά σίγουρα έφερε το Πολυτεχνείο στο νηπιαγωγείο μας.Και επειδή διδασκαλία της ιστορίας στη προσχολική ηλικία, είναι και εφικτή και αναγκαία, προσπαθήσαμε να μιλήσουμε για το γεγονός, αποπλαισιωμένο απο προσωπικές ιδεολογίες και εκτιμήσεις με μοναδικό στόχο την καλλιέργεια της δημοκρατίας και της ελευθερίας.
Έτσι με την πρόσκληση- πρόκληση: υπάρχει ένα παραμύθι κλεισμένο μέσα στις φωτογραφίες ,ελάτε να το ανακαλύψουμε.. φούντωσε το ενδιαφέρον τους και ανέπτυξε την φαντασία τους, γεγονός που φάνηκε και από τις αναδυόμενες δραστηριότητες.
Μία φορά λοιπόν και ένα καιρό ήταν ένα σχολείο ,ένα μεγάλο σχολείο, με πολλά παιδιά.´Όμως κάποια μέρα, κάτι τους τρομάζει..και αρχίζουν να φωνάζουν, να κάνουν φασαρία..και έπειτα τους έβαλαν φυλακή, προσπαθούν να βγουν, ζητούν βοήθεια, πεινάνε αρρωσταίνουν, χρειάζονται φάρμακα.. και τότε έγραψαν πάνω στα κάγκελα συνθήματα: ΨΩΜΙ, ΠΑΙΔΙΑ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ. Έβαλαν και ακουστικά και με ένα κουτί επικοινωνούσαν με τον έξω κόσμο, που έτρεξε να βοηθήσει..και τότε ήρθε ένα τανκς, γκρέμισε το σχολείο τους..φοβήθηκαν..έτρεξαν μες στο σκοτάδι..τέλος έφυγε ο κόσμος.. το σχολείο έκλεισε..βάλανε μπροστά ένα λουλούδι, κάποιος πέθανε..θα ήταν κάποιο παιδί.
Στη συνέχεια, έγινε η σύνδεση των υποθέσεων με τα πραγματικά γεγονότα:πολυτεχνείο φοιτητικό άσυλο, αγώνας εισβολή..αναρτήσαμε φωτογραφίες προς τιμήν του Πολυτεχνείου και ακολούθησαν διάφορες εικαστικές δραστηριότητες καθώς και για την μουσική παιδεία των παιδιών ακούσαμε τραγούδια από την Ρωμιοσύνη του Γιάννη Ρίτσου και από το Άξιον Εστί του Οδυσσέα Ελύτη.
Διαβάσαμε το παραμύθι “η κυρά δημοκρατία” και προσεγγίσαμε τις έννοιες,τα χαρακτηριστικά της δημοκρατίας και της Ρίας δικτατορίας χωριστήκαμε σε δύο ομάδες και αποτυπώσαμε σε χαρτί του μέτρου τα χαρακτηριστικά της καθεμιάς
Έτσι αποφασίσαμε να φτιάξουμε τον κήπο της δημοκρατίας(ιδέα που την πήραμε απ’την αγαπημένη συνάδελφο στο 2ο νηπιαγωγείο Μουδανιών) και την πολιτεία στην οποία θα θέλαμε να ζούμε
Και αφού καταγράψαμε το τι είναι δικτατορία και τι δημοκρατία ζωγραφίσαμε σε ελεύθερο σχέδιο πώς τη φαντάζεται ο καθένας
Και επειδή το κύριο χαρακτηριστικό μιας δημοκρατίας είναι η ελευθερία γνώμης, αποφασίσαμε να κάνουμε εκλογές στην τάξη μας για να επιλέξουμε τον καλύτερο
Με την διαδικασία αυτή πέρασε το μήνυμα της δημοκρατίας και μέσα στη ταξη!
Δεν θα μπορούσαμε βέβαια να παραλείψουμε το διαχρονικό παραμύθι ,”η ντενεκεδούπολη”το οποίο διαβάσαμε,δραματοποιήσαμε και ζωγραφίσαμε!
Γράψαμε συνθήματα(προγραφή),βρήκαμε πού η λογοτεχνία συναντά το πολυτεχνείο,τραγουδήσαμε ” τα παιδιά ζωγραφίζουν στούς τοίχους”και το ζωγραφίσαμε ομαδικά
<a</a
Ζωγραφίσαμε στεφάνια για τους ήρωες, ομαδική “το πολυτεχνείο” φτιάξαμε τα παλαμοπεριστέρια της ειρήνης,και στείλαμε το μήνυμα παντού:ΤΟ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΖΕΙ!!