ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ – Κέντρο Ανοικτών Διαδικτυακών Μαθημάτων – Mathesis

ΔΩΡΕΑΝ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ
Επίλεκτα μαθήματα, Εξαίρετοι δάσκαλοι, Έξυπνη τεχνολογία

mathesis_mathimata

Απρίλιος 2017

Το Mathesis συμπληρώνοντας σύντομα τα δύο ακαδημαϊκά χρόνια λειτουργίας του, με 28.000 ήδη εγγραφέντες φοιτητές και 12.000 εκδοθείσες βεβαιώσεις επιτυχούς παρακολούθησης σε 11 μαθήματα γενικής παιδείας, προχωρά ένα βήμα παραπέρα εισάγοντας για πρώτη φορά στο πρόγραμμά του μαθήματα επαγγελματικής επιμόρφωσης/εξειδίκευσης σε μοντέρνα αντικείμενα και δεξιότητες ευρείας χρήσης. Συνέχεια του άρθρου ‘ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ – Κέντρο Ανοικτών Διαδικτυακών Μαθημάτων – Mathesis’ »

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ: Σχεδίαση και υλοποίηση εκπαιδευτικού προγράμματος για οπτικό προγραμματισμό με τη μέθοδο μεικτής μάθησης: «Προγραμματίζω – Δημιουργώ – Μαθαίνω με το Scratch»

2ος Κύκλος Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών (Περιφέρειες: Ανατολική Μακεδονία & Θράκη, Κεντρική Μακεδονία, Δυτική Μακεδονία)

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ – ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

scratch_eap-1

Το Εργαστήριο Εκπαιδευτικού Υλικού και Εκπαιδευτικής Μεθοδολογίας (ΕΕΥΕΜ) του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου (ΕΑΠ) καλεί τους Εκπαιδευτικούς των Περιφερειών Ανατολικής Μακεδονίας & Θράκης, Κεντρικής Μακεδονίας και Δυτικής Μακεδονίας που διδάσκουν ή μπορούν να διδάξουν στην Πρωτοβάθμια ή στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση να συμμετάσχουν σε Εκπαιδευτικό Σεμινάριο για Scratch Coding σκοπός του οποίου είναι η εκμάθηση βασικών εννοιών προγραμματισμού σε περιβάλλον Scratch. Συνέχεια του άρθρου ‘ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ: Σχεδίαση και υλοποίηση εκπαιδευτικού προγράμματος για οπτικό προγραμματισμό με τη μέθοδο μεικτής μάθησης: «Προγραμματίζω – Δημιουργώ – Μαθαίνω με το Scratch»’ »

Εκτύπωση εικόνας σε πολλαπλές σελίδες με το MS Paint

Δεν είναι λίγες οι φορές που θέλουμε να δημιουργήσουμε εκτύπωση με διάσταση μεγαλύτερη από Α4 ή Α3 όπως, για παράδειγμα, για να δημιουργήσουμε ένα πόστερ στη τάξη.

2017-03-05 08_50_07-bullseye.JPG - Ζωγραφική

Ανοίγουμε την εικόνα με το MS Paint. Επιλέγουμε Αρχείο > Εκτύπωση > Διαμόρφωση σελίδας. Στο παράθυρο της διαμόρφωσης προσαρμόζουμε τη κλίμακα ως εξής: Συνέχεια του άρθρου ‘Εκτύπωση εικόνας σε πολλαπλές σελίδες με το MS Paint’ »

29ος Πανελλήνιος Μαθητικός Διαγωνισμός Πληροφορικής 2016-2017

diagonismos-pliroforikis-2017

Ενημέρωση από την διεύθυνση επαγγελματικής εκπαίδευσης, τμήμα μαθητικής μέριμνας και σχολικής ζωής για τον Διαγωνισμό Πληροφορικής 2016-2017

«Σχετικά έγγραφα: τα με αρ. πρ. 187779/ΓΓ1,Η1/07-11-2016, 200292/Δ2/24-11-2016, 209029/Δ2/07-12-2016 και 212116/Δ2/12-12-2016 εισερχόμενα έγγραφα του ΥΠ.Π.Ε.Θ.

Σας ενημερώνουμε ότι η Ελληνική Εταιρεία Επιστημόνων και Επαγγελματιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών   (ΕΠΥ)    με   τη    συνεργασία   Σχολών    και   Τμημάτων    Μηχανικών   Υπολογιστών   και Πληροφορικής, Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών, Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών, Εφαρμοσμένης Πληροφορικής των Ελληνικών Πανεπιστημίων και Τμημάτων Πληροφορικής και Ηλεκτρονικών Υπολογιστικών Συστημάτων των ΑΤΕΙ διοργανώνει τον 29ο Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό Πληροφορικής 2016-2017.

Ο εν λόγω διαγωνισμός αποτελεί το Εθνικό σκέλος της Διεθνούς Ολυμπιάδας Πληροφορικής που διεξάγεται κάθε χρόνο υπό την αιγίδα της UNESCO. Συνέχεια του άρθρου ‘29ος Πανελλήνιος Μαθητικός Διαγωνισμός Πληροφορικής 2016-2017’ »

Facebook gameroom – Το FB δημιούργησε τη παιδική χαρά του στο PC

14700783_1808414472706831_1360364164997329761_o

Συνήθως δεν με απασχολούν παιχνίδια που δεν έχουν άμεσο ή προφανή εκπαιδευτικό χαρακτήρα αλλά δεν μπόρεσα να προσπεράσω αυτή τη νέα υπηρεσία που δημιούργησε η Facebook όπου με βάση ένα προφίλ, προσωποποιεί τις επιλογές παιχνιδιών ενός χρήστη, τις ομαδοποιεί/κατηγοριοποιεί και τις διαθέτει με μεγαλύτερη ταχύτητα στην πλατφόρμα του PC. Και μόνο η μεταστροφή από μια cloud υπηρεσία σε μία semi-offline, προκαλεί εύλογο ενδιαφέρον. Μερικές σύντομες παρατηρήσεις αιτιολογούν την κίνηση. Συνέχεια του άρθρου ‘Facebook gameroom – Το FB δημιούργησε τη παιδική χαρά του στο PC’ »

Με αφορμή τη 14η Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου (7/2/2017) – Internet-safety.sch.gr

thumbUp«Με αφορμή τη 14η Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου (7/2/2017) μπορείτε να συμβουλευτείτε τη θεματική παρουσίαση, η οποία απευθύνεται κυρίως σε εκπαιδευτικούς και εφήβους, τονίζοντας ότι στο Διαδίκτυο ισχύει ότι και στην πραγματική ζωή: όπως έχουμε υποχρεώσεις, έχουμε και δικαιώματα αντίστοιχα. Μπορείτε να την «κατεβάσετε» τοπικά (βλ. στα συνημμένα αρχεία .ppt) και συνίσταται για ακροατήριο μαθητών Γυμνασίου ή/και Α’ Λυκείου. Αποτελεί μία πλήρη διδακτική προσέγγιση με χρονική διάρκεια 2 διδακτικών ωρών.

Διαβάστε επίσης, τι είναι τα ψηφιακά αποτυπώματα ή ψηφιακά ίχνη. Σε έναν κόσμο όπου οι αλγόριθμοι μπορούν να προβλέψουν τα συμφέροντα, τις επιθυμίες και τις φαντασιώσεις σας, μπορεί να σας έλκει η ψηφιακή ζωή σας, αγνοώντας όμως την ψηφιακή σκιά που ρίχνει. Μάθετε πώς να καταργείτε τα ψηφιακά σας αποτυπώματα! Συνέχεια του άρθρου ‘Με αφορμή τη 14η Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου (7/2/2017) – Internet-safety.sch.gr’ »

3ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός παιχνιδιού στο Scratch – 2η Ανακοίνωση

 kazantzaki-13ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Παιχνιδιού στο Scratch

«Ελληνική Μυθολογία και Καζαντζάκης»

Η ελληνική μυθολογία δεν θα μπορούσε να μην αποτελέσειπηγή έμπνευσης για έναν από τουςπιο ανήσυχους και σπουδαίους νεοέλληνες λογοτέχνες, τον Νίκο Καζαντζάκη. Ο ίδιος έχει γίνει γνωστός στην Ελλάδα και στο εξωτερικό κυρίως εξαιτίας των μυθιστορημάτων που συνέγραψε όπωςτα: «Βίος και Πολιτεία του Αλέξη Ζορμπά», «Ο Χριστός ξανασταυρώνεται», «Ο καπετάν Μιχάλης» και «Ο τελευταίος πειρασμός». Έχει υπάρξει, όμως και ένας συγγραφέας που έχει ασχοληθεί με πολλά και διαφορετικά είδη γραφής, όπως τα ταξιδιωτικά, τα θεατρικά, η ποίηση, η παιδική λογοτεχνία, και ακόματα σενάρια για τον κινηματογράφο! Στα έργα του αυτά, οι ήρωες είναι είτε πραγματικά πρόσωπα είτε μυθικά, δημιουργήματα  του μυαλού του ή ήρωες εμπνευσμένοι από την ελληνική και παγκόσμια μυθολογία.Σε κάθε περίπτωση, ο ίδιος διαλέγει να περιγράψει μια συγκεκριμένη χρονική περίοδο της ζωής του ήρωα ή μας δίνει την δική του οπτική-άποψη -μια καζαντζακική παραλλαγή- όσον αφορά σε γνωστούς και διαδεδομένους μύθους. Έτσι, οι συνηθισμένες εκδοχές των μύθων παραλλάσσονται από τη δημιουργικότητα και τη φαντασία του Καζαντζάκη και μεταφέρουν ιδέες και νοήματα που απασχολούν τον συγγραφέα και την εποχή του.Πάντα, όμως, στα έργα του εκτός από την ιδιαίτερη πλοκή ξεχωρίζει ο ιδιαίτερος συγγραφικός λόγος του Καζαντζάκη, οι όμορφες περιγραφές των προσώπων και του γύρω τους χώρου και η μοναδική εμβάθυνση στα συναισθήματα των χαρακτήρων- ηρώων του.

Μην διστάσετε να αφήσετε το μυαλό σας ελεύθερο να ταξιδέψει στα όμορφα λογοτεχνικά μονοπάτια του έργου του Καζαντζάκη, εκεί που ο μύθος συναντά την πραγματικότητα και η πραγματικότητα το μύθο και να δημιουργήσετε τις δικές σας ιστορίες…

Η ιστορία μας ξεκινά… Συνέχεια του άρθρου ‘3ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός παιχνιδιού στο Scratch – 2η Ανακοίνωση’ »

ΓΙΑΤΙ ΜΑΘΑΙΝΩ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

Μαθαίνουμε να γράφουμε για να μπορούμε να γράψουμε μια παραγγελία ή ένα ποίημα, όχι όμως απαραίτητα για να γίνουμε συγγραφείς ή ποιητές. Για τον ίδιο λόγο, πρέπει να διδασκόμαστε προγραμματισμό, όχι απαραίτητα για να γίνουμε επαγγελματίες προγραμματιστές, αλλά για να αποκτήσουμε μια καθοριστική δεξιότητα για τον επαγγελματία και πολίτη του 21ου αιώνα. Μια πολύ ενδιαφέρουσα ομιλία must see για κάθε εκπαιδευτικό πληροφορικής.

Κάλεσμα δημιουργίας μητρώου σχολείων που χρησιμοποιούν ανοιχτές τεχνολογίες στην εκπαιδευτική διαδικασία

osdc_education_lead_image_520x292_0315mm-01

Ο Οργανισμός Ανοιχτών Τεχνολογιών ΕΕΛΛΑΚ, στο πλαίσιο της δημιουργίας προτάσεων για την ψηφιακή αναβάθμιση των σχολείων και την διάχυση και υποστήριξη των ανοιχτών τεχνολογιών στην εκπαιδευτική διαδικασία,  καλεί εκπαιδευτικούς ή και διευθυντές σχολείων που χρησιμοποιούν ανοιχτές τεχνολογίες στο σχολείο τους, να συμπληρώσουν την φόρμα.

Τα σχολεία μπορούν να καταχωρίσουν συνοπτική περιγραφή των ενδοσχολικών καθώς και σχετικές εξωσχολικές δραστηριότητες, ρομποτικής, STEM  (πχ, κατασκευές και προγραμματισμό με χρήση arduino και raspberry Pi, BBC Micro, 3D printing, κλπ), χρήση ανοιχτού λογισμικού στην εκπαιδευτική διαδικασία αλλά και στα σχολικά εργαστήρια (όπως LTSP servers, Εpoptes, κλπ…).

πηγή: https://edu.ellak.gr/