Ιστορικό
- Σεπτέμβριος 2024
- Αύγουστος 2024
- Μάιος 2024
- Απρίλιος 2024
- Μάρτιος 2024
- Φεβρουάριος 2024
- Νοέμβριος 2023
- Οκτώβριος 2023
- Σεπτέμβριος 2023
- Αύγουστος 2023
- Απρίλιος 2023
- Μάιος 2022
- Σεπτέμβριος 2021
- Ιούνιος 2021
- Ιανουάριος 2021
- Νοέμβριος 2020
- Οκτώβριος 2020
- Σεπτέμβριος 2020
- Μάιος 2020
- Μάρτιος 2020
- Δεκέμβριος 2019
- Νοέμβριος 2019
- Μάιος 2019
- Απρίλιος 2019
- Μάρτιος 2019
- Φεβρουάριος 2019
- Ιανουάριος 2019
- Νοέμβριος 2018
- Οκτώβριος 2018
Χρήσιμοι Σύνδεσμοι
-
Πρόσφατα άρθρα
Νέο Πρόγραμμα Σπουδών & Οδηγός Νηπιαγωγού (2021)
ΔΕΠΠΣ-ΑΠΣ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ
ΟΔΗΓΟΣ ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΥ
Οδηγός Νηπιαγωγού – Εκπαιδευτικοί σχεδιασμοί, Δημιουργικά περιβάλλοντα μάθησης
ΟΔΗΓΟΣ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ
ΕΡΓΑΛΕΙΑ ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗΣ ΤΗΣ ΔΙΑΦΟΡΟΠΟΙΗΜΕΝΗΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ
ΠΕΡΙΓΡΑΦΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
ΑΝΘΟΛΟΓΙΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ
ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ Για τους γονείς και κηδεμόνες των μαθητών και μαθητριών των Δημόσιων Νηπιαγωγείων και Δημοτικών Σχολείων
ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΕΝΑ ΜΟΥ ΑΡΘΡΑ
«Κάθε παιδί είναι ένας καλλιτέχνης. Το πρόβλημα είναι πώς να παραμείνει έτσι ενώ μεγαλώνει». (Pablo Picasso)
Αν ακούς μια φωνή μέσα σου να σου λέει «δεν μπορείς να ζωγραφίσεις, τότε οπωσδήποτε να ζωγραφίζεις και η φωνή θα σωπάσει» (Vincent Van Gogh, 1853-1890).
Σπουδή Χρωμάτων (Wassily Kandinsky)
ΤΟ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟ ΧΡΩΜΑΤΟΧΑΛΙ
ΕΠΙΣΚΕΨΙΜΟΤΗΤΑ
Το ποντικάκι που ήθελε να αγγίξει ένα αστεράκι
Το τραγούδι του Φθινοπώρου
Το τραγούδι του Χειμώνα
ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΕΝΑ ΠΟΙΗΜΑ
Το χάρτινο καραβάκι
Σ` ένα χάρτινο καραβάκι
χώρεσα όλη μου την αγάπη για σένα.
Ύστερα ζωγράφισα τον ήλιο, τον ουρανό και τη θάλασσα,
έδιωξα τη βροχή με τα χρώματα του ουράνιου τόξου,
παρακάλεσα τα σύννεφα και τον αέρα
να ταξιδέψουν γλυκά το καραβάκι μου σε σένα.
Ο αέρας διέκρινε τον πόθο μου και τη λαχτάρα
γι αυτό δέχτηκε χωρίς ανταλλάγματα να κάνει το όνειρο να ζήσει
και το καραβάκι ταξίδευε μέρες πολλές σε μπλε θάλασσες.
Ήταν χαρούμενο που θα αντάμωνε τη χαρά.
Ήταν κουρασμένο και ταλαιπωρημένο από τους ωκεανούς
μα δεν το ένοιαζε και έπλεε σκεφτόμενο μόνο τη χαρά.
Ώσπου μια μέρα είδε τη στεριά που ζούσε η χαρά του.
Η καρδούλα του χτύπησε δυνατά σαν ταμπούρλο παιδιού
και η ψυχούλα του φτερούγισε αισθαντικά σαν του πουλιού,
η λαχτάρα του το έκανε να τρέξει σαν ποδήλατο χωρίς φρένα,
το χαμόγελό του έλαμψε σαν δέκα ευτυχισμένοι ήλιοι μαζί,
το φως του πλημμύρισε όλα τα σύμπαντα του κόσμου.
Είδε τότε τη χαρά του να φεύγει από αυτή τη στεριά με άλλο καραβάκι.
Ένα μικρό καυτό δάκρυ όλο πόνο έπεσε στη θάλασσα,
μα δε δίστασε και φώναξε με όλη τη δύναμη της καρδούλας του,
«χαρά γύρνα πίσω στο χάρτινο καραβάκι της αγάπης»
εκείνη, όμως, δεν άκουσε τίποτα και έφυγε χωρίς καν να το κοιτάξει.
Το χάρτινο καραβάκι της χαράς έγινε το χάρτινο καραβάκι της λύπης.Μ. Βλάχου. (2015). Λίγα μέτρα πιο πέρα. Θεοδωρίδης
ΠΑΖΛ – Μια ευχάριστη εκπαιδευτική δράση για μικρούς και μεγάλους!
“Ο,τιδήποτε βλέπεις μπορεί να γίνει ένα παραμύθι και μπορείς να βγάλεις μια ιστορία από ο,τιδήποτε αγγίξεις” – Hans Christian Andersen
Πανελλήνια Σχολική Ημέρα κατά της Βίας στο Σχολείο
Εγγραφές μαθητών/τριών στα νηπιαγωγεία
Πρόσκληση σε επιμορφωτική συνάντηση
Διαδικασία επαναφοίτησης μαθητών/τριών στα Νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος 2024-2025
Διοργάνωση Εκδηλώσεων & Δράσεων με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία
Οδηγός διαχείρισης ιστολογίου στο blogs.sch.gr
Στον σύνδεσμο https://blogs.sch.gr/blogs_manual/ μπορείτε να βρείτε τον επικαιροποιημένο Οδηγό διαχείρισης ιστολογίου στο ΠΣΔ, ο οποίος περιλαμβάνει:
1. Χαρακτηριστικά υπηρεσίας Ιστολογίων του ΠΣΔ.
2. Δημιουργία Ιστολογίου / Πρόσβαση στην διαχείριση.
3. Γνωριμία με το περιβάλλον διαχείρισης του Ιστολογίου σας.
4. Άρθρα.
5. Σελίδες.
6. Προσθέτοντας περιεχόμενο στο ιστολόγιο σας.
7. Άλλες ρυθμίσεις άρθρων /σελίδων.
8. Διαχείριση αρχείων εικόνων, ήχων, video και λοιπών αρχείων από την «Συλλογή πολυμέσων».
9. Σύνδεσμοι.
10. Σχόλια.
11. Στατιστικά Ιστολογίου.
12. Εμφάνιση Ιστολογίου.
13. Διαχείριση μελών ιστολογίου.
14. Εισαγωγή περιεχομένου από άλλο ιστολόγιο σε ιστολόγιο του blogs.sch.gr.
15. Εξαγωγή ιστολογίου.
16. Διαγραφή ιστολογίου.
17. Μενού «Ρυθμίσεις».
18. Προσβασιμότητα ιστολογίου.
19. Αίτηση για δεύτερο Ιστολόγιο/Ιστότοπο.
20. Προσθήκη βασικής δομής σχολικoύ ιστολόγιου στο ιστολόγιο.
4ο Πανελλήνιο Συνέδριο – Το εκπαιδευτικό παιχνίδι και η τέχνη στην εκπαίδευση και στον πολιτισμό
4ο ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ
“Το εκπαιδευτικό παιχνίδι και η τέχνη στην εκπαίδευση και στον πολιτισμό”
4-5 Νοεμβρίου 2023
Υπό την αιγίδα του ΥΠΑΙΘΑ
Tο Μουσείο Σχολικής Ζωής και Εκπαίδευσης του ΕΚΕΔΙΣΥ, το Εργαστήριο Ψυχοπαιδαγωγικών Εφαρμογών στην Προσχολική Αγωγή, Labaratory for Research on Early Research on Early Childhood Psychopedagogy, Τμήμα Αγωγής και Φροντίδας στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία, Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, το Μητροπολιτικό Κολλέγιο, ο Πανελλήνιος Σύλλογος Ιδιωτικών Παιδικών Σταθμών (ΠΑ.Σ.Ι.Π.Σ) και το Greek Cultural Institute συνδιοργανώνουν στις 4 και 5 Νοεμβρίου 2023 το 4ο Πανελλήνιο Συνέδριο με τίτλο «Το εκπαιδευτικό παιχνίδι και η τέχνη στην εκπαίδευση και στον πολιτισμό»
Ο ρόλος του παιχνιδιού στο σύγχρονο περιβάλλον μάθησης είναι αναμφισβήτητα σημαντικός. Στη τυπική εκπαίδευση, αν και αναγνωρίζεται η σπουδαιότητά του, καθώς προχωράμε από την προσχολική στη δημοτική και δευτεροβάθμια εκπαίδευση η αποδοχή του μειώνεται. Από την άλλη η τέχνη ο ρόλος της τέχνης στην προαγωγή της παιδείας και του πολιτισμού είναι καθοριστικός και ουσιαστικός καθώς συνδέει την εκπαίδευση με τον πολιτισμό.
Στόχος του Συνεδρίου είναι να διερευνηθούν οι δυνατότητες που προσφέρει το εκπαιδευτικό παιχνίδι και η τέχνη τόσο στην τυπική εκπαίδευση όσο και στη μη τυπική. Το πρόγραμμα του Συνεδρίου θα περιλαμβάνει κεντρικές ομιλίες από ειδικούς επιστήμονες, εισηγήσεις και εργαστήρια. Το Συνέδριο απευθύνεται σε στελέχη της εκπαίδευσης, εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων και βαθμίδων, μουσειολόγους, μουσειοπαιδαγωγούς, βιβλιοθηκονόμους, φοιτητές, σπουδαστές, ερευνητές, εμψυχωτές ομάδων άτυπης εκπαίδευσης και σε όποιον ενδιαφέρεται για τις θεματικές του.
Το Συνέδριο θα πραγματοποιηθεί διαδικτυακά.
Το πρόγραμμα του Συνεδρίου περιλαμβάνει:
α. Προφορικές ανακοινώσεις
β. Θεματικά Συμπόσια
γ. Εργαστήρια
δ. Αναρτημένες ανακοινώσεις, Posters
ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ
Οι θεματικές ενότητες του Συνεδρίου είναι οι εξής:
Το παιχνίδι και η τέχνη στην προσχολική εκπαίδευση
Το παιχνίδι και η τέχνη στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση
Το παιχνίδι και η τέχνη στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση
Το παιχνίδι και η τέχνη ως μέσο συμπερίληψης
Το παιχνίδι και η τέχνη στην μη τυπική μάθηση
Εκπαιδευτικά πολιτιστικά προγράμματα
Τα έμφυλα στερεότυπα στο παιχνίδι και στην τέχνη
Το παιχνίδι και η τέχνη στο αναλυτικό πρόγραμμα
Παιγνιώδης μορφή διδασκαλίας
Ψηφιακά εκπαιδευτικά παιχνίδια
Τέχνη και Παιχνίδι
Παιχνίδι και τουριστική εμπειρία
15th Conference on Informatics in Education – Η Πληροφορική στην Εκπαίδευση (15th CIE2023)-3 – 5 Νοεμβρίου 2023, Διαδικτυακά
15th Conference on Informatics in Education – Η Πληροφορική στην Εκπαίδευση ( 15th CIE2023 )
3 – 5 Νοεμβρίου 2023, Διαδικτυακά
Το 15th Conference on Informatics in Education – Η Πληροφορική στην Eκπαίδευση (15th CIE 2023), διοργανώνεται από το Τμήμα Πληροφορικής του Πανεπιστημίου Πειραιώς και το Τμήμα Πληροφορικής του Ιονίου Πανεπιστημίου, σε συνεργασία με την ΕΠΥ. Θα διεξαχθεί 3, 4 και 5 Νοεμβρίου 2023, πλήρως από απόσταση.
Άξονες του Συνεδρίου:
- Πληροφορική στην Εκπαίδευση (Καινοτόμες προτάσεις ή/και πρακτικές στη θεωρητική και εφαρμοσμένη επιστήμη της Πληροφορικής καθώς και διεπιστημονικές προσεγγίσεις, όπως STEM, Physical Computing, Ρομποτική κ.ά. με ένταξη υλικού/hardware και λογισμικού/software)
- ΤΠΕ στην Εκπαίδευση – Καινοτομία (Εκπαιδευτικές Καινοτόμες προτάσεις ή/και πρακτικές με χρήση ψηφιακών τεχνολογιών σε όλα τα γνωστικά αντικείμενα και διεπιστημονικές προσεγγίσεις με ένταξη υλικού/hardware και λογισμικού/software)
- Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση και Ψηφιακές Τεχνολογίες
Απευθύνεται:
σε εκπαιδευτικούς και ερευνητές/ήτριες όλων των βαθμίδων και όλων των ειδικοτήτων της τυπικής εκπαίδευσης –Πρωτοβάθμια, Δευτεροβάθμια (ΓΕΛ, ΕΠΑΛ, Γυμνάσια, ΣΔΕ), Τριτοβάθμια– όσο και της μη τυπικής καθώς και της άτυπης εκπαίδευσης.
Περιλαμβάνει (πρόγραμμα):
Κεντρικές Ομιλίες, Στρογγυλό τραπέζι, Εργαστήρια, Πληθώρα άρθρων (τόσο αυστηρά του Συνεδρίου όσο και του διεθνούς επιστημονικού περιοδικού), με ενδιαφέρον για τους Πληροφορικούς αλλά και όλες τις άλλες ειδικότητες
Η παρακολούθηση, καθώς και οι e-βεβαιώσεις παρακολούθησης θα είναι και πάλι χωρίς κόστος.
Σας προσκαλούμε να συμμετέχετε στο Συνέδριο
Υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων (Υ.ΠΑΙ.Θ.)