Την Τετάρτη 26 Φεβρουαρίου 2025, στα πλαίσια του έργου Erasmus+ KA121 που υλοποιεί το σχολείο μας, ο θεολόγος εκπαιδευτικός του Προτύπου ΓΕΛ Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης Δρ. Σωτήριος Κόλλιας πραγματοποίησε δειγματική διδασκαλία στο μάθημα των Θρησκευτικών προς συναδέλφους εκπαιδευτικούς και φοιτητές της Θεολογικής Σχολής του ΕΚΠΑ, οι οποίοι στο τέλος συμπλήρωσαν ερωτηματολόγιο παρατήρησης.
Το σενάριο που υλοποιήθηκε είχε τίτλο: «Η ελευθερία του ανθρώπου» και ως προσδοκώμενο μαθησιακό αποτέλεσμα είχε τεθεί να αναγνωρίζουν οι μαθητές/-τριες τη σημασία της οντολογικής ελευθερίας του
ανθρώπου στη χριστιανική ανθρωπολογία.
Το σενάριο ακολούθησε τετραμερή πορεία διδασκαλίας, η οποία αποτελείτο από τις εξής δραστηριότητες:
- Ιδεοθύελλα, όπου οι οι μαθητές/-τριες εκφράστηκαν προσωπικά για τον όρο «ελευθερία»,
- Έντεχνο Συλλογισμό, κατά τον οποίο οι μαθητές/-τριες παρατήρησαν πίνακες και φωτογραφίες όπου και εξέφρασαν την άποψή τους,
- Ανάλυση κειμένων σε ομαδοσυνεργασία, όπου τα μελέτησαν και απάντησαν σε σχετικές ερωτήσεις και
- Εφαρμογή, όπου οι μαθητές/-τριες σε ατομικό επίπεδο εξέφρασαν την προσωπική τους άποψη για το τι είναι για εκείνους η έννοια της «ελευθερίας».
Το σενάριο ακολούθησε δομή και τεχνικές που ενσωματώθηκαν από τη σκίαση εργασίας στο Σαμπαντέλ της Ισπανίας.
Model teaching in the subject of Religious Education
On Wednesday 26 February 2025, as part of the Erasmus+ KA121 project implemented by our school, Dr. Sotirios Kollias, Religious Education teacher at Evangeliki Model High School of Smyrna, conducted a model teaching in the Religious Education subject for fellow teachers and students of the NKUA Theology School, who at the end completed observation forms.
The teaching scenario implemented was entitled “Human Freedom”, with the expected learning outcome being for students to recognize the significance of ontological freedom in Christian anthropology.
The lesson followed a four-phase teaching approach consisting of the following activities:
- Brainstorming, where students expressed their personal views on the concept of “freedom”,
- Artful Thinking, during which students observed paintings and photographs and shared their interpretations,
- Text Analysis through Collaborative Learning, where students studied texts and answered related questions, and
- Application, where students individually articulated their personal understanding of the concept of “freedom”.
The scenario followed a structure and techniques observed during job shadowing in Sabadell, Spain.