10th Pan-European Conference on Digital Education – Our Solartown

Παρακολουθείστε το βίντεο από την παρουσίαση του ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ Our Solartown στο οποίο συμμετέχει και το ΚΠΕ Περτουλίου-Τρικκαίων. Η παρουσίαση έγινε κατά την διάρκεια του διαδικτυακού σεμιναρίου 10th Pan-European Conference on Digital Education – Our Solartown.

 

Webinar – 10th Pan-European Conference on Digital Education #SCIENCE

Στις 28/01/2021 (4.00-5.30 μμ) θα πραγματοποιηθεί διαδικτυακό σεμινάριο με τίτλο

10th Pan-European Conference on Digital Education #SCIENCE, στο οποίο θα παρουσιαστεί και το ευρωπαϊκό πρόγραμμα Erasmus+ Our Solartown, όπου συμμετέχει και το ΚΠΕ Περτουλίου-Τρικκαίων. Η παρουσίαση θα γίνει από τους ευρωπαίους εταίρους στην αγγλική γλώσσα. Η συμμετοχή είναι δωρεάν και κάθε ενδιαφερόμενος μπορεί να εγγραφεί στον σύνδεσμο:

https://www.facebook.com/erasmusbyprimera/photos/a.943463095680024/5676931782333108/

video solartown

Ενημερωτικό βίντεο για το πρόγραμμα Erasmus+ με τίτλο: Our solartown

Ενημερωτικό βίντεο για το ευρωπαϊκό πρόγραμμα Erasmus+ στη Βασική Δράση ΚΑ201 (Στρατηγικές Συμπράξεις που υποστηρίζουν την καινοτομία στον τομέα της σχολικής εκπαίδευσης) με τίτλο: Our solartown. Βασικός στόχος του σχεδίου είναι η δημιουργία εκπαιδευτικού υλικού για μαθητές ηλικίας 10-14 ετών σχετικά με την χρήση της ηλιακής θερμικής ενέργειας.
Οι οργανισμοί που συμμετέχουν στο πρόγραμμα είναι οι εξής:
Climate Alliance Austria, Αυστρία (συντονιστής)
Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Περτουλίου-Τρικκαίων, Ελλάδα
akaryon, Αυστρία
Solar Heat Europe, Βέλγιο
VseUk Institute, Σλοβενία

ΕΠΙΤΥΧΗΣ ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ERASMUS+ ΜΕ ΤΙΤΛΟ: «e-co-foot – ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΟ ΑΠΟΤΥΠΩΜΑ»

             

Το Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (Κ.Π.Ε.) Περτουλίου-Τρικκαίων ολοκλήρωσε με επιτυχία το ευρωπαϊκό πρόγραμμα Erasmus+ στη Βασική Δράση ΚΑ201 (Στρατηγικές Συμπράξεις που υποστηρίζουν την καινοτομία στον τομέα της σχολικής εκπαίδευσης) με τίτλο: «e-co-foot – Ecological Footprint Training» (Εκπαίδευση για το Οικολογικό Αποτύπωμα). Η υλοποίησή του ξεκίνησε τον Σεπτέμβριο του 2017 και ολοκληρώθηκε τον Αύγουστο του 2020. Πρόκειται για ένα διεθνές εκπαιδευτικό πρόγραμμα για την αειφορία με συνεργάτες την ιδιωτική εταιρεία akaryon (Αυστρία) ως συντονιστή, την ΜΚΟ Plattform Footprint (Αυστρία), το Πανεπιστήμιο Eötvös Loránd (Ουγγαρία) και το επαγγελματικό λύκειο Colegiul Vasile Lovinescu (Ρουμανία). Τα κυριότερα αποτελέσματα του προγράμματος είναι:

ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ

  1. Έξι διδακτικές ενότητες έτοιμες να διδαχθούν στην τάξη
  2. Ενημερωτικό υλικό που θα σας βοηθήσει να εξερευνήσετε εις βάθος την έννοια του Οικολογικού Αποτυπώματος
  3. Διαφάνειες Powerpoint με όλες τις πληροφορίες που χρειάζεστε για τη διδασκαλία των ενοτήτων
  4. Διαδραστικές ασκήσεις για την ενεργοποίηση των μαθητών
  5. Βιωματικό εργαστήριο
  6. Φύλλα εργασίας
  7. Φυλλάδια με περιλήψεις των ενοτήτων

Οι ενότητες είναι αυτόνομες, μπορούν να διδαχθούν και ξεχωριστά η καθεμιά αλλά και ως σύνολο – ένα εκπαιδευτικό υλικό που προσαρμόζεται τέλεια στις ανάγκες σας.

ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ

ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗΣ ΑΠΟΤΥΠΩΜΑΤΟΣ – ένα εργαλείο διαθέσιμο μέσω διαδικτύου, στο οποίο μπορείτε να καταγράψετε τις καθημερινές σας δραστηριότητές και να βρείτε το Οικολογικό σας Αποτύπωμα.

E-LEARNING ΓΙΑ ΤΟ ΑΠΟΤΥΠΩΜΑ – μια σειρά μαθημάτων μέσω διαδικτύου, όπου μπορείτε να ανακαλύψετε τα μυστικά του Οικολογικού Αποτυπώματος.

Το υλικό απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων που θέλουν να ενσωματώσουν την έννοια του Οικολογικού Αποτυπώματος στα περιβαλλοντικά προγράμματα που εκπονούν στο σχολείο τους. Απευθύνεται επίσης στα Κ.Π.Ε. όλης της χώρας, τα μέλη των οποίων μπορούν να το εντάξουν σε διάφορα περιβαλλοντικά προγράμματα που υλοποιούν αλλά και σε θεματικά δίκτυα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης που συντονίζουν, με συναφή θεματολογία (π.χ. Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας, Παγκόσμια Κλιματική Αλλαγή, Φαινόμενο του θερμοκηπίου κ.α.).

Το υλικό είναι διαθέσιμο στην ιστοσελίδα του προγράμματος https://www.e-co-foot.eu/el/materials-3/

Το παραπάνω πρόγραμμα έχει εγκριθεί από το Υπουργείο Παιδείας μετά από σχετική γνωμάτευση του ΙΕΠ.

 

 

Πραγματοποιήθηκε διαδικτυακά η 5η συνάντηση του σχεδίου Erasmus+ με τίτλο: “our-solartown”

Στις 13 Νοεμβρίου 2020, , διεξήχθη διαδικτυακά η 5η συνάντηση του σχεδίου “our solartown – Pupils learn why and how to implement solar thermal energy” με κωδικό «2018‐1‐AT01‐KA201‐039309», το οποίο υλοποιείται στο πλαίσιο της Βασικής Δράσης ΚΑ201 (Στρατηγικές Συμπράξεις που υποστηρίζουν την καινοτομία στον τομέα της σχολικής εκπαίδευσης) του προγράμματος Erasmus+. Η συνάντηση ήταν προγραμματισμένη να πραγματοποιηθεί στο Kobarid της Σλοβενίας αλλά λόγω της ιδιαίτερης κατάστασης που επικρατεί εξαιτίας της πανδημίας, έγινε διαδικτυακά. Βασικός στόχος του σχεδίου είναι η δημιουργία εκπαιδευτικού υλικού για μαθητές ηλικίας 10-14 ετών σχετικά με την χρήση της ηλιακής θερμικής ενέργειας. Κατά τη διάρκεια του προγράμματος έχει προγραμματιστεί να κατασκευαστούν, από μαθητές σε σχολεία της Αυστρίας και Σλοβενίας, δύο ηλιακά θερμικά συστήματα τα οποία προβλέπεται να καλύψουν ένα μέρος των αναγκών τους σε ζεστό νερό.

Οι οργανισμοί που συμμετείχαν στη συνάντηση και αποτελούν τους εταίρους του προγράμματος ήταν οι εξής:

Climate Alliance Austria, Αυστρία (συντονιστής)

Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Περτουλίου-Τρικκαίων, Ελλάδα

akaryon, Αυστρία

Solar Heat Europe, Βέλγιο

VseUk Institute, Σλοβενία

Κατά τη διάρκεια της διαδικτυακής συνάντησης παρουσιάστηκε από κάθε εταίρο η πρόοδος που έχει σημειωθεί μέχρι τώρα στο πεδίο που ο καθένας είναι υπεύθυνος. Από την παρουσίαση φάνηκε ότι έχει ολοκληρωθεί το 60 με 90% των παραδοτέων του έργου (Intellectual Outputs). Μέχρι το τέλος του έτους θα έχει ολοκληρωθεί το περιεχόμενο του θεωρητικού μέρους που απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς και μαθητές και οι λεπτομέρειες για την κατασκευή του ηλιακού θερμικού συστήματος.

Στη συνέχεια το υλικό αυτό θα εφαρμοστεί σε εκπαιδευτικές μονάδες των χωρών εταίρων λαμβάνοντας την αντίστοιχη ανατροφοδότηση. Το τελικό στάδιο του προγράμματος, περιλαμβάνει έναν πανευρωπαϊκό διαγωνισμό  με τη συμμετοχή σχολικών μονάδων που θα έχουν υλοποιήσει όλα τα στάδια του έργου.

Περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να βρείτε στην ιστοσελίδα του προγράμματος https://solartown.eu/

 

Project 2018‐1‐AT01‐KA201‐039309, our-solartown

This project has been funded with support from the European Commission.

The European Commission support for the production of this publication does not constitute an endorsement of the contents which reflects the views only of the authors, and the Commission cannot be held responsible for any use which may be made of the information contained therein.

Υλικό για το πρόγραμμα “Ληθαίος, το ποτάμι της πόλης μας”

Ληθαίος. Το ποτάμι της πόλης μας

Για το πρόγραμμα αυτό έχει παραχθεί από το συγχωνευμένο Κ.Π.Ε. Δήμου Τρικκαίων το παρακάτω υλικό:
1. Βιβλίο.
εκτυπώστε το (αρχείο “ΤΟ ΠΟΤΑΜΙ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ ΜΑΣ.pdf” από τα συνημμένα)
Το εξώφυλλο του βιβλίου
  • Πουλιά της περιοχής μας
  • Αγριολούλουδα της περιοχής μας
  • Οι πηγές και η λεκάνη απορροής του Ληθαίου
  • Πετρογέφυρα του νομού Τρικάλων στον Πηνειό και στους παραποτάμους του
  • Ηχοι πουλιών
  • Παιχνίδι μνήμης
  • Πάζλ
  • Συρόμενο Παζλ

Νέα ευρωπαϊκή επιτυχία του Κ.Π.Ε. Περτουλίου Τρικκαίων

Το Κ.Π.Ε. Περτουλίου Τρικκαίων συνεχίζοντας την ενεργή συμμετοχή του σε διάφορες ευρωπαϊκές δράσεις έλαβε μέρος στη δράση «Ιστορίες της Κοινότητας EPALE». Η EPALE είναι η Ηλεκτρονική Πλατφόρμα για την Εκπαίδευση Ενηλίκων στην Ευρώπη. Είναι μια ευρωπαϊκή, πολύγλωσση κοινότητα ανοικτής συμμετοχής επαγγελματιών του τομέα της μάθησης ενηλίκων, η οποία περιλαμβάνει διδάσκοντες και εκπαιδευτές ενηλίκων, προσωπικό καθοδήγησης και υποστήριξης, ερευνητές και ακαδημαϊκούς, και υπεύθυνους χάραξης πολιτικής. Η ιστορία του Κ.Π.Ε. Περτουλίου Τρικκαίων δημοσιεύθηκε τόσο στην Ευρωπαϊκή Πλατφόρμα Epale  όσο και στην Εθνική Υπηρεσία Υποστήριξης της Πλατφόρμας EPALE/IKY.

“Οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας στην περιβαλλοντική εκπαίδευση μέσω εργαστηριακών ασκήσεων” Βιβλίο του Κ.Π.Ε. Περτουλίου Τρικκαίων



Λήψη αρχείου

Το Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (Κ.Π.Ε.) Περτουλίου-Τρικκαίων

Το Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (Κ.Π.Ε.) Περτουλίου-Τρικκαίων ιδρύθηκε το 2009 και είναι δομή του Υπουργείου Παιδείας. Βρίσκεται τόσο στην ορεινή περιοχή του Περτουλίου όσο και στα Τρίκαλα, μια μεσαίου μεγέθους πόλη στο κέντρο της Ελλάδας. Είναι στελεχωμένο με πέντε εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Είναι κέντρο περιβαλλοντικής εκπαίδευσης και εκπαίδευσης για την αειφορία. Η δράση μας περιλαμβάνει τον σχεδιασμό και την υλοποίηση περιβαλλοντικών προγραμμάτων για μαθητές (σε θέματα όπως το δάσος, το νερό, οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, η κλιματική αλλαγή, η παραδοσιακή αρχιτεκτονική), σεμιναρίων για εκπαιδευτικούς πάνω σε ποικίλα περιβαλλοντικά θέματα, εργαστηρίων και εκστρατειών ευαισθητοποίησης, καθώς και δημιουργία υποστηρικτικού εκπαιδευτικού υλικού για τον μαθητή και τον δάσκαλο. Σκοπός του Κ.Π.Ε. είναι η ενημέρωση και η ευαισθητοποίηση μαθητών και εκπαιδευτικών όλης της χώρας και, μέσω αυτών, των γονέων και ολόκληρης της κοινωνίας για περιβαλλοντικά ζητήματα, ώστε όλο και περισσότεροι άνθρωποι να κινητοποιούνται και να συμμετέχουν στην αειφόρο διαχείριση του περιβάλλοντος για τη διατήρηση της οικολογικής ισορροπίας. Αυτό επιτυγχάνεται σε συνεργασία με επιστημονικά ιδρύματα, κυβερνητικούς και μη κυβερνητικούς φορείς, τους δήμους και τα σχολεία της περιοχής μας, αλλά και όλης της χώρας.

Τη σχολική χρονιά 2023-2024,  το Κ.Π.Ε. ήταν στελεχωμένο μόνο με μία εκπαιδευτικό: Κοτρώνη Μαρία-Τερέζα, Αναπληρώτρια Προϊσταμένη, ΠΕ06 Αγγλικής Φιλολογίας

The Environmental Education Center (K.P.E.) Pertouliou-Trikkeon was founded in 2009 and it is a structure of the Ministry of Education. It is situated both in the mountain area of Pertouli and in Trikala, a medium size town in the center of Greece. It is staffed with five teachers of primary and secondary education It is a center of environmental education and education for sustainability. Our activity includes design and implementation of environmental programs for students (on subjects such as the forest, the water, renewable energy sources, climatic change, traditional architecture), seminars for teachers on various environmental issues, workshops and awareness campaigns as well as creation of supporting learning and teaching material. The aim of K.P.E. is to inform and sensitize students, teachers of our country and, through them, parents and the entire society on environmental issues so that more and more people are motivated and involved in the sustainable management of the environment towards the maintainance of the ecological balance. This is achieved in cooperation with scientific institutions, governmental and non-governmental bodies, the municipalities and schools of our area, as well as nationwide.

The Pedagogical Team of K.P.E.:
​1. Papavasileiou Christos, director of the K.P.E., teacher, M.Ed
2. Kotroni Maria-Tereza, deputy head of the K.P.E., english teacher, M.Ed
3. Koutsonis Evangelos, member of the pedagogical team of the K.P.E., agronomist, MSc
4. Kokkalis Thomas, member of the pedagogical team of the K.P.E., physicist-radioelectrologist, MSc
5. Tzeliou Eftychia, member of the pedagogical team of the K.P.E., teacher of P.E., M.Ed

 

Πραγματοποιήθηκε με επιτυχία η τηλε-ημερίδα με θέμα “Περιβαλλοντικές και ψυχολογικές διαστάσεις της νόσου COVID-19” των ΚΠΕ Θεσσαλίας σε συνεργασία με το ΠΕΚΕΣ Θεσσαλίας.

Την Πέμπτη 25 Ιουνίου έγινε η τηλε-ημερίδα με θέμα “Περιβαλλοντικές και ψυχολογικές διαστάσεις της νόσου COVID-19” των ΚΠΕ Θεσσαλίας σε συνεργασία με το ΠΕΚΕΣ Θεσσαλίας.

Στην αρχή την ημερίδα χαιρέτισε ο Περιφερειακός Διευθυντής Κος Δοδοντσάκης Γιώργος που εξήρε το έργο των ΚΠΕ και ΠΕΚΕΣ και την συνεργασία μεταξύ τους

Στη συνέχεια έγιναν οι παρακάτω εισηγήσεις:

«Αύξηση επικινδυνότητας του κορωνοϊού ένεκα ατμοσφαιρικής ρύπανσης» / Δρ Κώστας Νικολάου – Επισκέπτης Καθηγητής Οικολογίας και Κοινωνικής Αλληλέγγυας Οικονομίας ΑΠΘ

«Ψυχοκοινωνικές επιπτώσεις του Covid19 σε παιδιά, εφήβους και νεαρούς ενήλικες: μια συστηματική ανασκόπηση» / Σταυρίδου Ανδρονίκη – Στρατιωτική Ψυχολόγος MSc ΠΜΣ Στρατηγικές Αναπτυξιακής και Εφηβικής Υγείας Ιατρική Σχολή ΕΚΠΑ

«Πανδημίες και εκπαίδευση. Παρουσίαση του πληροφοριακού και εκπαιδευτικού υλικού που έχει δημιουργηθεί από τα Κ.Π.Ε. Θεσσαλίας» 

 «Παρουσίαση μέρους εκπαιδευτικού υλικού-Συστήματα επικοινωνίας και αλληλεπίδρασης ανάμεσα στους ζωντανούς οργανισμούς» Ντάνης Αντώνης Υπεύθυνος ΚΠΕ Μουζακίου

“Παρουσίαση μέρους πληροφοριακού υλικού «Η πανδημία του κορωνοϊού SARS-COVID-2 και το περιβάλλον” Ξυνοπούλου Ελένη Συντονίστρια Αειφορίας Θεσσαλίας- Γκανάτσιος Αντρέας Υπεύθυνος ΚΠΕ Κισσάβου-Ελασσόνας

Παρουσίαση εκπαιδευτικού υλικού «Επικοινωνία στον καιρό της πανδημίας» Σπανοπούλου Κατερίνα μέλος Παιδαγωγικής ομάδας του ΚΠΕ Μακρινίτσας

“Παρουσίαση πληροφοριακού υλικού «Οικολογικό αποτύπωμα και κορωνοϊός» Κουτσώνης Ευάγγελος μέλος Παιδαγωγικής ομάδας του ΚΠΕ Περτουλίου Τρικκαίων

«Εμπειρίες και διαπιστώσεις από τον χώρο της εκπαίδευσης στις μέρες του κορωνοϊού» / Κωτούλας Βασίλης – Οργανωτικός συντονιστής του ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Θεσσαλίας

Η ημερίδα κράτησε το ενδιαφέρον μέχρι το τέλος και δόθηκε η υπόσχεση για δια ζώσης συνέχεια, σε σεμινάριο, κορωνοϊού επιτρέποντος.