Βιωματικό Σεμινάριο για Εκπαιδευτικούς ”O ρόλος του εκπαιδευτικού ως συντονιστή της μαθητικής ομάδας εργασίας”. Δραστηριότητες 1, 2, 3.

Εγχειρίδια-Άρθρα Εκπαιδευτική Συμβουλευτική Προσωπικές Εργασίες

Σχολικό έτος 2001-02
Συντονιστής: Κωνσταντίνος Κιουρτσής
Συμμετέχοντες: 33 Εκπαιδευτικοί (2 ομάδες)
Διάρκεια: πέντε ώρες για κάθε ομάδα (3:30-8:30 μμ)
Λίγα λόγια για τη λειτουργία της μαθητικής ομάδας εργασίας (πχ αγωγής υγείας) θα βρείτε στη διαδικτυακή θέση https://blogs.sch.gr/kkiourtsis/?p=6338

1η  και 2η  δραστηριότητα: Γνωριμία. Tο συμβόλαιο της ομάδας μας
Το κάθε μέλος της ομάδας, ζωγραφίζει την πορεία της ζωής του και σε ζευγάρια συζητούν την πορεία αυτή. Στην ολομέλεια, το κάθε μέλος συστήνει το ταίρι του προβάλλοντας ένα γεγονός της ζωής του. Σε μικρές ομάδες καταγράφουν τις προσδοκίες τους από τη συνάντηση και τους όρους συνύπαρξης. Στην ολομέλεια παρουσιάζεται το έργο των ομάδων και συμφωνείται από κοινού το «συμβόλαιο» της ομάδας.

3η δραστηριότητα:  Tο παιχνίδι μου έχει τη δική του ιστορία
Ο συντονιστής της ομάδας, ζητάει από το κάθε μέλος να οδηγήσει τη σκέψη του στα παιδικά του χρόνια. Να θυμηθεί τους ανθρώπους με τους οποίους ζούσε τότε, τους χώρους του σπιτιού του, τους γείτονές του, τις παρέες του, τα παιχνίδια του. Να θυμηθεί ένα από τα αγαπημένα του παιχνίδια και να εστιαστεί σε αυτό. Να το περιεργαστεί, να προσέξει όλες τις λεπτομέρειές του, να θυμηθεί την ιστορία του. Πώς το απέκτησε, πόσο το  έπαιξε, με ποιούς το έπαιξε, που βρίσκεται τώρα.
Σε ζευγάρια, τα δύο μέλη συζητούν για την ιστορία των δύο παιχνιδιών τους.
Στη συνέχεια, σχηματίζονται ομάδες 3-5 ατόμων. Οι ομάδες αυτές συνθέτουν ένα θεατρικό σενάριο που περιλαμβάνει όλα τα παιχνίδια των μελών τους. Μοιράζονται τους ρόλους που θα υποδυθούν και όταν ετοιμαστούν, τους παρουσιάσουν στη μεγάλη ομάδα.
Στην ολομέλεια, το κάθε μέλος εκφράζει ποιός ρόλος από όλα τα θεατρικά παιχνίδια ήταν πιο κοντά του.