Δημιουργούμε… φιλολογικά

4ο Γυμνάσιο Αλεξανδρούπολης

7 Μαρτίου 2020
από ΚΙΤΣΑΤΗ ΜΑΡΙΑ
0 σχόλια

Το πιο γλυκό ψωμί

Δημιουργήσαμε την ψηφιακή αφήγηση «Το πιο γλυκό ψωμί», οπτικοποιώντας σκηνές του ομώνυμου λαϊκού παραμυθιού. Τατιάνα Μπ. – Σοφία Μ. – Μάρθα Μ.

 

 

 

4 Μαρτίου 2020
από ΚΙΤΣΑΤΗ ΜΑΡΙΑ
0 σχόλια

Καλυψώ και Οδυσσέας

Ποια είναι τα συναισθήματα του Οδυσσέα μετά την ανακοίνωση της Καλυψώς, πως μπορεί να επιστρέψει στην πατρίδα του μετά από επτά χρόνια που τον κράτησε στο νησί της;  Πώς νιώθει η καλλιπλόκαμη Καλυψώ που αναγκάζεται να αποχαιρετήσει τον αγαπημένο της; Δείτε τις ψηφιακές μας αφηγήσεις «Η χαρά του Οδυσσέα» και «Γράμμα στον Οδυσσέα». Μαρία Τσ. – Γεωργία Π. Α3

 

 

2 Μαρτίου 2020
από ΚΙΤΣΑΤΗ ΜΑΡΙΑ
0 σχόλια

Τα σκυλιά δεν είναι παιχνίδια

Την Τρίτη 11 Φεβρουαρίου 2020 οι μαθητές και οι μαθήτριες της Α’ Γυμνασίου του σχολείου μας συμμετείχαν στο ενημερωτικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα της ζωοφιλικής ομάδας «Ζω.Ε.Σ» για την προστασία των αδέσποτων ζώων αλλά και τη δική τους προστασία από αυτά. Στόχος η ευαισθητοποίηση των μαθητών για τα αδέσποτα και τη ζωοφιλία.

Μαθητές και μαθήτριες της Α΄ Γυμνασίου ζωγράφισαν στέλνοντας τα ζωοφιλικά τους μηνύματα, με αφορμή τη συμμετοχή τους στο συγκεκριμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα και δημιούργησαν το βίντεο «Τα σκυλιά δεν είναι παιχνίδια».

Μάρθα Μ. Α2, Απόστολος Κ. Α2,  Γιώργος Κ. Α2,  Άννα Π. Α5,  Γλυκερία Τσ.-Θεοδώρα Χ.-Άννα Τσ., Α5, Κωνσταντίνα Τσ. Α5

 

2 Μαρτίου 2020
από ΚΙΤΣΑΤΗ ΜΑΡΙΑ
0 σχόλια

Διδασκαλία ολόκληρου λογοτεχνικού έργου «Όταν έφυγαν τ΄ αγάλματα» της Αγγελικής Δαρλάση – Τελική εργασία

Το βιβλίο «Όταν έφυγαν τ’ αγάλματα» αναφέρεται στην πραγματική ιστορία της απόκρυψης των αρχαιοτήτων του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου, κατά τη διάρκεια του Ελληνοϊταλικού πολέμου (1940-1941), με αφηγήτρια τη μικρή Αγγελίνα που έχει φίλους τα αγάλματα του μουσείου και συνομιλεί μαζί τους.

Με την κήρυξη του πολέμου, αρχαιολόγοι, τεχνίτες, εργάτες, φύλακες του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου αλλά και εθελοντές, εργάστηκαν για αρκετούς μήνες εντατικά και έθαψαν με ασφάλεια κάτω από το δάπεδό του αρχαία αγάλματα. Παράλληλα, συσκεύασαν και έκρυψαν άλλες αρχαιότητες σε σπηλιές της Ακρόπολης, στον λόφο του Φιλοπάππου, σε κρύπτες της Τράπεζας της Ελλάδος. Το ίδιο συνέβη σε όλα τα αρχαιολογικά μουσεία της Ελλάδας.

Περισσότερα για την απόκρυψη των αρχαιοτήτων μπορείς να μάθεις εδώ και εδώ.

 

Εργασία: Στο μυθιστόρημα  «Όταν έφυγαν τ’ αγάλματα» της Αγγελικής Δαρλάση η Αγγελίνα συνομιλεί με τα αγάλματα. Η ίδια η συγγραφέας  αναφέρει σε συνέντευξή της: «Τα αγάλματα είναι ζωντανά ‒ με τον δικό τους τρόπο. Μιλάνε για ζωή, για θάνατο, για έρωτα, για πόλεμο, για ομορφιά, γι’ αγάπη, για πόνο, για μεγαλεία, για τα μικρά και ουσιαστικά. Κι ίσως αυτό να μας λένε: Πόσο εύθραυστη και πόσο αθάνατη είναι η ανθρώπινη φύση μας.»

Μπαίνοντας στη θέση της Αγγελίνας ή του Τίκο ή οποιουδήποτε άλλου ήρωα του βιβλίου, γράψε έναν διάλογο ανάμεσα στον ήρωα αυτόν και σε ένα από τα παρακάτω αγάλματα που θα επιλέξεις. Μεταξύ των διαλογικών μερών μπορεί να παρεμβάλλονται και αφηγηματικά μέρη. (Ξεφύλλισε το βιβλίο και θυμήσου τις συνομιλίες της Αγγελίνας με τα αγάλματα.)

Με τη βοήθεια των παρακάτω συνδέσμων θα βρεις στο διαδίκτυο φωτογραφίες  των αγαλμάτων  που εμφανίζονται στο βιβλίο, καθώς και πληροφοριακά στοιχεία, που θα σε βοηθήσουν στην εργασία σου.

«Ο χάλκινος θεός»: Ποσειδώνας ή Δίας

Σφίγγα

Ο «γίγαντας»: Ο Κούρος του Σουνίου

«Ο    έφηβος με τα θλιμμένα μάτια»:  Ο      έφηβος των Αντικυθήρων

Η «νεράιδα»: Άγαλμα Νηρηίδας ή Αύρας

Ο «τζόκεϊ»: Άλογο και μικρός αναβάτης

Μαρμάρινο σύμπλεγμα Αφροδίτης, Πάνα και Έρωτα

Το «προσφυγάκι»: Μικρό αγόρι με σκύλο

Σειρήνα

Η Ηγησώ και η στήλη της

Οι Ταναγραίες

1 Μαρτίου 2020
από ΚΙΤΣΑΤΗ ΜΑΡΙΑ
0 σχόλια

Γνωρίζω τον μαγικό κόσμο του θεάτρου και του κινηματογράφου

Με αφορμή την ενότητα «Γνωρίζω τον μαγικό κόσμο του θεάτρου και του κινηματογράφου» της Νεοελληνικής Γλώσσας παρουσιάζουμε τις αγαπημένες μας ταινίες. Οι μαθητές και οι μαθήτριες του Α2

 



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου

 

28 Φεβρουαρίου 2020
από ΚΙΤΣΑΤΗ ΜΑΡΙΑ
0 σχόλια

Μύθοι του Αισώπου

Στο μάθημα της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας διδαχθήκαμε τον μύθο του Αισώπου «Η ομορφιά δεν είναι το παν», στον οποίο το ελάφι πλήρωσε ακριβά την υπερεκτίμηση της φυσικής ομορφιάς. Με αφορμή τον συγκεκριμένο μύθο, αναζητήσαμε κι άλλους μύθους του Αισώπου με πρωταγωνιστή το ελάφι και παρουσιάσαμε δύο από αυτούς με τις ψηφιακές μας αφηγήσεις. Στεφανία Π. – Γεωργία Π. Α3

 

26 Φεβρουαρίου 2020
από ΚΙΤΣΑΤΗ ΜΑΡΙΑ
0 σχόλια

Εικόνες για τη συγγραφή σεναρίου

Εδώ θα βρείτε τις εικόνες για τη συγγραφή της ιστορίας σας. Επιλέξτε μία από τις εικόνες και γράψτε το σενάριό σας με βάση τις οδηγίες που σας έχουμε δώσει. 



Λήψη αρχείου

 

 

26 Φεβρουαρίου 2020
από ΚΙΤΣΑΤΗ ΜΑΡΙΑ
0 σχόλια

Τα πρώτα μας κόμικς

Στο πλαίσιο του Πολιτιστικού Προγράμματος «Αφηγούμαι… ψηφιακά» δημιουργήσαμε τα πρώτα μας κόμικς με το πρόγραμμα δημιουργίας κόμικς StoryBoard That με τίτλο:  «B.O.R.E.D.»,  «Η πρώτη μέρα στο σχολείο» και «Μια ωραία εμπειρία». Κωνσταντίνος Γκ., Αντωνία Ευ., Νικόλας Σ., Τατιάνα Μπ., Μαρία Λ., Μάρθα Μ.

26 Φεβρουαρίου 2020
από ΚΙΤΣΑΤΗ ΜΑΡΙΑ
0 σχόλια

Οι πρώτες μας ψηφιακές αφηγήσεις

Στο πλαίσιο του Πολιτιστικού Προγράμματος «Αφηγούμαι… ψηφιακά» δημιουργήσαμε τις πρώτες μας ψηφιακές αφηγήσεις με τίτλο «Οικογένεια Ντόναλντ Ντακ» και «Με τον Μίκυ στην Αλεξανδρούπολη». Κωνσταντίνος Γκ., Αντωνία Ευ., Νικόλας Σ., Τατιάνα Μπ., Μαρία Λ., Μάρθα Μ.

8 Φεβρουαρίου 2020
από ΚΙΤΣΑΤΗ ΜΑΡΙΑ
0 σχόλια

Η σχεδία του Οδυσσέα

«Τα ξάρτια  και τα κάτω καραβόσχοινα  της έδεσε,
και με φαλάγγια  τη σχεδία τη σέρνει και τη ρίχνει
στο θείο κύμα της θαλάσσης».

«Όλος χαρά ο θείος Οδυσσέας κι αγαλλίαση,
με πρίμο αγέρι σήκωσε τα πανιά, κάθισε στο τιμόνι
και το κυβέρνησε με τέχνη».     (ραψωδία ε)

Στο μάθημα της Οδύσσειας κατασκευάσαμε τη σχεδία του Οδυσσέα.  Γιάννης Σ., Γεωργία Π.,  Δέσποινα Σ., Δέσποινα Π., Ιωάννης Τσ., Στεφανία Π., Αναστάσης Π., Γρηγόρης Π. Α3

Top
 
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων