Δεν έχει οριστεί χαρακτηριστική εικόνα για το άρθρο.
Δεν έχει οριστεί χαρακτηριστική εικόνα για το άρθρο.
Δεν έχει οριστεί χαρακτηριστική εικόνα για το άρθρο.
Δεν έχει οριστεί χαρακτηριστική εικόνα για το άρθρο.

Τροποποίση της Υπουργικής Απόφασης που αφορά την εξεταστέα ύλη ΓΕΛ/ΕΠΕΛ/ΕΝΕΕΓΥΛ των Πανελλαδικών 2021των

 

«Τροποποίηση της Υ.Α. «Καθορισμός εξεταστέας ύλης για το έτος 2021 για τα μαθήματα που εξετάζονται πανελλαδικά για την εισαγωγή στην Γβάθμια Εκπαίδευση αποφοίτων Γ΄ τάξης Ημερησίου Γενικού Λυκείου και Γ΄ τάξης Εσπερινού Γενικού Λυκείου» »  με θέμα «Καθορισμός διδακτέας – εξεταστέας ύλης των Πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων της Γ’ τάξης Ημερήσιων και Εσπερινών ΕΠΑ.Λ. και της Δ’ τάξης των Λυκείων των Ενιαίων Ειδικών Επαγγελματικών Γυμνασίων-Λυκείων (ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.-Λ.) για το σχ. έτος 2020-2021» 

ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ_ΓΕΛ

ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ_ΕΠΑΛ_ΕΝΕΕΓΥΛ

15 ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ & ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ σχετικά με τις νέες ρυθμίσεις του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και την προστασία της ακαδημαϊκής ελευθερίας και του ακαδημαϊκού περιβάλλοντος

Τέθηκε σήμερα σε δημόσια διαβούλευση το Νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων «Εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Προστασία της Ακαδημαϊκής Ελευθερίας, Αναβάθμιση του Ακαδημαϊκού Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις» στον παρακάτω σύνδεσμο: 

http://www.opengov.gr/ypepth/?p=5849

Ακολουθούν σχετικές ερωτήσεις και απαντήσεις:

1) Με δυο λόγια, τι ρυθμίσεις περιλαμβάνει το νομοσχέδιο;

Το νομοσχέδιο περιλαμβάνει ρυθμίσεις:

  • Σχετικά με την εισαγωγή στα ΑΕΙ και τη φοίτηση σε αυτά:

    • Ελάχιστη βάση εισαγωγής

    • συγκεκριμένος αριθμός επιλογών στο μηχανογραφικό

    • χρονικό όριο φοίτησης – τέλος στους «αιώνιους φοιτητές»

  • Σχετικά με την προστασία της ακαδημαϊκής ελευθερίας και την αναβάθμιση του ακαδημαϊκού περιβάλλοντος:

    • ελεγχόμενη είσοδος στα ΑΕΙ

    • ίδρυση Μονάδας και Επιτροπής ασφαλείας και προστασίας στα ΑΕΙ

    • θεσμοθέτηση Ομάδας Προστασίας Πανεπιστημιακών Ιδρυμάτων που θα υπάγεται στην Ελληνική Αστυνομία

    • πρόβλεψη ολοκληρωμένου πλαισίου πειθαρχικού δικαίου στα ΑΕΙ.

2) Γιατί θεσπίζεται ελάχιστη βάση εισαγωγής στα ΑΕΙ;

Η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής (ΕΒΕ) θεσπίζεται:

  • για τη διασφάλιση των ακαδημαϊκών προϋποθέσεων της επιτυχούς φοίτησης και της έγκαιρης ολοκλήρωσης των σπουδών – έως σήμερα εισάγονται φοιτητές ακόμη και με βαθμό 1 στα 20, ενώ σχεδόν 30% των φοιτητών δεν αποφοιτά ποτέ,

  • για τη θωράκιση του κύρους των Πανεπιστημιακών σπουδών,

  • για την ενίσχυση της αυτονομίας των ΑΕΙ και της δυνατότητας κάθε τμήματος να διαμορφώσει την ιδιαίτερη ακαδημαϊκή τους φυσιογνωμία, καθώς για πρώτη φορά προβλέπεται αποφασιστικός ρόλος των ΑΕΙ στην εισαγωγή των φοιτητών,

  •      για την ορθολογικότερη κατανομή και χρήση των πόρων του κάθε ΑΕΙ.

3) Πώς θα υπολογίζεται η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής;  

Κάθε Πανεπιστημιακό Τμήμα θα θέτει ως ΕΒΕ ποσοστό Χ% του μέσου όρου (ΜΟ) των μέσων επιδόσεων (ΜΕ) όλων των υποψηφίων στο σύνολο των τεσσάρων μαθημάτων (Μ1, Μ2, Μ3, Μ4), του επιστημονικού πεδίου του υποψηφίου           

[ΜΟ=(ΜΕΜ1+ΜΕΜ2+ΜΕΜ3+ΜΕΜ4)/4]

Το Υπουργείο θα καθορίζει το εύρος για το ποσοστό Χ% (π.χ. 80% έως 120% του ΜΟ).  

Για παράδειγμα:

Μέσος Όρος των μέσων επιδόσεων όλων των υποψηφίων ενός επιστημονικού πεδίου: 12/20.

ΕΒΕ που ορίζεται από Παν/κό τμήμα: 90% του Μέσου Όρου, δηλ. 10,8.  

Μέσος Όρος των μέσων επιδόσεων όλων των υποψηφίων ενός επιστημονικού πεδίου: 11/20.

ΕΒΕ που ορίζεται από Παν/κό τμήμα: 90% του Μέσου Όρου, δηλ. 9,9.

4) Γιατί προκρίθηκε ΕΒΕ σε ποσοστό και όχι σε απόλυτο μέγεθος, π.χ. 10;

Για να μην εξαρτάται το ποσοστό επιτυχόντων / αποτυχόντων κάθε χρόνο από την εκάστοτε ευκολία / δυσκολία των θεμάτων.

5) Γιατί όχι η ίδια ΕΒΕ για όλα τα τμήματα;  

  • Γιατί τα προγράμματα σπουδών διαφέρουν, και χρειάζεται να μπορούν να διαφοροποιηθούν οι ακαδημαϊκές προϋποθέσεις εισαγωγής σε αυτά.

  • Στο πλαίσιο ενίσχυσης της αυτονομίας των ΑΕΙ, είναι σημαντικό αυτά να μπορούν να διαμορφώσουν την ιδιαίτερη ακαδημαϊκή τους φυσιογνωμία.

6)Τι αλλάζει ως προς τους συντελεστές βαρύτητας στη διαμόρφωση των μορίων των υποψηφίων;

Σήμερα, σε κάθε επιστημονικό πεδίο υπάρχουν δύο συγκεκριμένα μαθήματα αυξημένης βαρύτητας, οι συντελεστές βαρύτητας των οποίων καθορίζονται από το Υπουργείο Παιδείας με οριζόντιο τρόπο για όλες τις Σχολές / Τμήματα στο συγκεκριμένο επιστημονικό πεδίο.

Στο νομοσχέδιο προβλέπεται ότι η κάθε Πανεπιστημιακή Σχολή / Τμήμα θα μπορεί να ορίζει το ποσοστό (συντελεστή βαρύτητας) με το οποίο κάθε πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα θα συμβάλλει στη διαμόρφωση των μορίων του υποψηφίου, π.χ. το Φυσικό θα μπορεί να ορίζει α) ότι η Φυσική είναι το μάθημα με τη μεγαλύτερη βαρύτητα, και β) τον συντελεστή της βαρύτητας αυτής, ο οποίος θα επιδρά στη διαμόρφωση των μορίων των υποψηφίων του. Η ρύθμιση αυτή ενισχύει ακόμη περισσότερο την αυτονομία των Πανεπιστημίων και τον ρόλο τους στη διαμόρφωση των ακαδημαϊκών προϋποθέσεων εισαγωγής υποψηφίων. 

Προβλέπεται η εφαρμογή της ρύθμισής αυτής από τους υποψηφίους που θα εξεταστούν το καλοκαίρι του 2022 και έπειτα.

7) Πώς θα λειτουργήσουν ακριβώς οι δύο φάσεις υποβολής του μηχανογραφικού, πόσες επιλογές θα έχουν οι υποψήφιοι;

Στην Α φάση οι υποψήφιοι θα συμπληρώνουν το μηχανογραφικό δελτίο με συγκεκριμένο αριθμό επιλογών, έως 10% του συνόλου των τμημάτων κάθε επιστημονικού πεδίου για τους υποψηφίους από ΓΕΛ και έως 20% για τους υποψηφίους από ΕΠΑΛ. Μετά την ανακοίνωση των επιτυχόντων της Α φάσης, οι μη εισαχθέντες θα συμμετέχουν στη Β φάση, κατά την οποία οι επιλογές τους θα περιλαμβάνουν όσα τμήματα εξακολουθούν να έχουν κενές θέσεις από την Α φάση χωρίς περιορισμό αριθμού επιλογών, εφόσον επιτυγχάνεται η καθορισμένη ΕΒΕ κάθε τμήματος.

8) Σε τι εξυπηρετεί το να προβλεφθεί συγκεκριμένος αριθμός επιλογών στο μηχανογραφικό στη Φάση Α;  

Σήμερα, που δεν υπάρχουν δύο φάσεις και είναι συνολικά απεριόριστος ο αριθμός των επιλογών στο μηχανογραφικό, μπορεί ο φοιτητής να καταλήξει να εγγραφεί σε τμήμα το οποίο έχει επιλέξει ως 250ο στις επιλογές του, με αυξημένη πιθανότητα να μην φοιτήσει ποτέ και να μην αποφοιτήσει, ενώ καταλαμβάνει τη θέση από κάποιον που μπορεί να επιθυμεί να σπουδάσει στο συγκεκριμένο τμήμα. Η ρύθμιση αποσκοπεί λοιπόν στο να προβαίνουν οι υποψήφιοι σε πιο συνειδήτες επιλογές, ανάλογα με τις κλίσεις, δεξιότητες και προτεραιότητές τους, και τελικά να εισάγονται περισσότεροι υποψήφιοι σε τμήματα στα οποία επιθυμούν πραγματικά να σπουδάσουν.

9) Τι είναι η δυνατότητα υποβολής παράλληλου μηχανογραφικού δελτίου για τη φοίτηση σε δημόσιο ΙΕΚ;

Μέλημά μας είναι οι νέοι μας να έχουν επιλογές, να έχουν εναλλακτικές και να ακολουθούν εκπαιδευτικές διαδρομές που υπηρετούν τις κλίσεις, τις δεξιότητες και τις προτιμήσεις τους. Με το νομοσχέδιο για την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση που ψηφίστηκε τον Δεκέμβριο, προβλέφθηκαν οι προϋποθέσεις για την ουσιαστική αναβάθμιση των δομών αυτών και την καλύτερη σύνδεσή τους με τις πραγματικές ανάγκες της αγοράς εργασίας, για να έχουν οι νέοι μας καλύτερες προοπτικές και διεξόδους. Με το παρόν νομοσχέδιο, δίνεται για πρώτη φορά η δυνατότητα για υποβολή παράλληλου μηχανογραφικού δελτίου για τη φοίτηση σε δημόσιο Ι.Ε.Κ. Συνεπώς, ένας υποψήφιος μπορεί να υποβάλει παράλληλα α) μηχανογραφικό για είσοδο σε ΑΕΙ, βάσει της επίδοσής τους στις Πανελλαδικές εξετάσεις και β) μηχανογραφικό για εγγραφή σε δημόσιο ΙΕΚ βάσει του απολυτηρίου του και επιπλέον κριτηρίων σύμφωνα με τον κανονισμό λειτουργίας των ΙΕΚ.

10) Ποιο το όφελος των υποψηφίων και ποιο των Πανεπιστημίων από τις αλλαγές στο σύστημα εισαγωγής;

Όφελος για τους υποψηφίους:

– Η εισαγωγή τους ή μη στο Πανεπιστήμιο δεν εξαρτάται από τη δυσκολία των θεμάτων τη χρονιά που έδωσαν εξετάσεις,

– καλύτερη ποιότητα σπουδών στο Πανεπιστήμιο,

– μεγαλύτερη πιθανότητα να σπουδάσουν αυτό που θέλουν περισσότερο,

– μεγαλύτερη πιθανότητα να σπουδάσουν στον τόπο που θέλουν να σπουδάσουν.

– πιο αναβαθμισμένο πτυχίο στην αγορά εργασίας.

Όφελος για τα Πανεπιστήμια:

  • θωρακίζεται το κύρος των Πανεπιστημίων,

  • βελτιώνεται η ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης σε αυτά,

  • ενισχύεται η αυτονομία τους και η δυνατότητά τους να διαμορφώσουν ιδιαίτερη ακαδημαϊκή φυσιογνωμία,

  • μειώνεται η ανάγκη για μετεγγραφές φοιτητών εφόσον περισσότεροι υποψήφιοι θα μπορούν να εισαχθούν στον τόπο κατοικίας τους,

  • βελτιώνεται η θέση των ΑΕΙ στα διεθνή συστήματα κατάταξης Πανεπιστημίων και ενισχύεται το κύρος τους.

11) Από πότε θα ισχύσουν οι διάφορες ρυθμίσεις σχετικά με το σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ;

Από το καλοκαίρι του 2021:

  • Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής

(δεν επηρεάζει την προετοιμασία των μαθητών της Γ’ Λυκείου, δεν αφορά τα προς εξέταση μαθήματα, την ύλη κτλ αλλά μόνο την κατάταξή τους στις σχολές/τμήματα προτίμησής τους μετά την έκδοση των αποτελεσμάτων)

  • Παράλληλο μηχανογραφικό για εγγραφή σε Δημόσιο ΙΕΚ

Από το καλοκαίρι του 2022:

  • Συγκεκριμένος αριθμός επιλογών μηχανογραφικού

  • Υποβολή μηχανογραφικού σε δύο φάσεις

  • Ορισμός συντελεστών βαρύτητας πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων από τα ΑΕΙ

12) Πώς θα ορίζεται το ανώτατο χρονικό όριο φοίτησης στα Πανεπιστήμια και ποιους αφορά;

Η ανώτατη χρονική διάρκεια φοίτησης σε ένα 4ετές προπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών ΑΕΙ  θα είναι τα 6 έτη. Στην περίπτωση προγραμμάτων σπουδών που ο ελάχιστος χρόνος υπερβαίνει τα 4 χρόνια, προβλέπονται κατά το μέγιστο άλλα 3 χρόνια. Ειδική μέριμνα θα λαμβάνεται για φοιτητές που εργάζονται ή συντρέχει λόγος υγείας ή άλλος σπουδαίος λόγος, στις οποίες περιπτώσεις είναι δυνατή η υπέρβαση του ανώτατου χρόνου. Για τους ήδη φοιτούντες, ο ανώτατος χρόνος φοίτησης ξεκινά να υπολογίζεται από το επόμενο ακαδημαϊκό έτος, 2021-2022.Το χρονικό όριο φοίτησης θεσπίζεται ώστε να υπάρχει ένα συνεκτικό πλαίσιο ολοκλήρωσης των σπουδών, με σκοπό την ουσιαστική αναβάθμισή τους.

 13) Τι είναι η ελεγχόμενη είσοδος στα ΑΕΙ που προβλέπει το νέο νομοσχέδιο;

Σε κάθε ΑΕΙ εφαρμόζεται υποχρεωτικά σύστημα ελεγχόμενης πρόσβασης, και οι πανεπιστημιουπόλεις (campus) των ΑΕΙ περιβάλλονται υποχρεωτικά από περιμετρική περίφραξη ασφαλείας. Σε περιπτώσεις που η εφαρμογή του συστήματος δεν είναι εφικτή σε εξωτερικούς χώρους (π.χ. αν το ΑΕΙ συνορεύει με δημόσιο πάρκο), τότε το σύστημα εφαρμόζεται υποχρεωτικά σε όλους τους εσωτερικούς χώρους /κτίρια.

14) Τι είναι οι Ομάδες Προστασίας Πανεπιστημιακού Ιδρύματος;

Συστήνονται Ομάδες Προστασίας Πανεπιστημιακού Ιδρύματος (ΟΠΠΙ), οι οποίες θα στελεχώνονται από κατώτερους αξιωματικούς της Ελληνικής Αστυνομίας και ειδικούς φρουρούς, με ειδική εκπαίδευση για την αποστολή τους στο χώρο των ΑΕΙ. Αυτοί θα διατίθενται σε ΑΕΙ στα οποία διαπιστώνονται σχετικές ανάγκες, θα υπάγονται στην Ελληνική Αστυνομία, η μισθοδοσία τους θα βαρύνει τον προϋπολογισμό του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη, θα συνεργάζονται με τον/την Πρύτανη/αρμόδιο Αντιπρύτανη του ΑΕΙ και αποστολή τους θα είναι η πρόληψη της παραβατικότητας και η αντιμετώπισή της εντός των χώρων των ΑΕΙ.

15) Με ποια άλλα μέτρα θα αναβαθμιστεί το ακαδημαϊκό περιβάλλον;

Επιπλέον, σε κάθε ΑΕΙ συστήνεται:

  • «Μονάδα Ασφάλειας και Προστασίας», η οποία υπάγεται στον/στην Πρύτανη ή αρμόδιο Αντιπρύτανη του ΑΕΙ, με σκοπό την εξασφάλιση της ομαλής και εύρυθμης λειτουργίας του ΑΕΙ, τη φύλαξη των υποδομών του ΑΕΙ, την ευαισθητοποίηση και ενημέρωση προσωπικού και φοιτητών σε θέματα ασφάλειας, προστασίας και διαχείρισης κρίσεων σε περιπτώσεις φυσικών, τεχνολογικών, ανθρωπογενών καταστροφών και την προστασία των υποδομών και εξοπλισμού του ΑΕΙ από κάθε είδους κινδύνους.

  • «Επιτροπή Ασφαλείας και Προστασίας ΑΕΙ»: με κύριο στόχο την κατάθεση προτάσεων για την κατάρτιση του σχεδίου ασφαλείας του ΑΕΙ και στην οποία θα συμμετέχουν και μέλη της ΟΠΠΙ.

Σε λειτουργία η πλατφόρμα δωρεάν ελέγχου COVID-19 για εκπαιδευτικούς

 

Τη δυνατότητα διενέργειας δωρεάν ελέγχου COVID-19 εξασφάλισαν για την εκπαιδευτική κοινότητα τα Υπουργεία Παιδείας και Θρησκευμάτων, Υγείας, Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Εθνικής Άμυνας. Εκπαιδευτικοί έχουν ξεκινήσει ήδη να δηλώνουν εθελοντικά την πρόθεσή τους να εξεταστούν προληπτικά για κορωνοϊό, μέσω της πλατφόρμας δωρεάν ελέγχου COVID-19 για εκπαιδευτικούς https://edu.testing.gov.gr/, ενώ έχουν προγραμματιστεί και τα πρώτα ραντεβού για αύριο Παρασκευή 8 Ιανουαρίου.

Η σύμπραξη των τεσσάρων Υπουργείων στοχεύει στην ευρύτερη παρακολούθηση της πορείας του κορωνοϊού στη χώρα και την εκτίμηση της επιδημιολογικής κατάστασης  στο σχολικό περιβάλλον. Εν όψει της δια ζώσης επαναλειτουργίας των νηπιαγωγείων, δημοτικών σχολείων και σχολικών μονάδων ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης, καλούνται όσοι εκπαιδευτικοί των σχολείων αυτών επιθυμούν να υποβληθούν σε έλεγχο για τον νέο κορωνοϊό, να καταθέσουν αίτηση στην πλατφόρμα για τους δειγματοληπτικούς ελέγχους.

Σημειώνεται ότι η επιλογή των εθελοντών θα γίνεται βάσει σειράς προτεραιότητας (χρονική και γεωγραφική) και πάντοτε αναλόγως των διαθέσιμων ημερησίως τεστ. Οι αιτούντες θα ταυτοποιούνται μέσω του ηλεκτρονικού τους λογαριασμού στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο (@sch.gr) και θα ενημερώνονται για το ραντεβού τους με SMS για το πλησιέστερο από τα 386 σημεία ελέγχου σε όλη την Ελλάδα, ενώ αναλυτικότερες οδηγίες σχετικά με τη διαδικασία περιλαμβάνονται στην εν λόγω πλατφόρμα.

Μείωση της εξεταστέας ύλης των Πανελλαδικά εξεταζομένων μαθημάτων για το 2021

Μείωση της εξεταστέας ύλης των Πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων της Γ΄ τάξης Ημερήσιων και Εσπερινών ΓΕ.Λ. και ΕΠΑ.Λ. και της Δ΄ τάξης των Λυκείων των Ενιαίων Ειδικών Επαγγελματικών Γυμνασίων-Λυκείων (ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.-Λ.) για το σχολικό έτος 2020-2021 αποφάσισε η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Νίκη Κεραμέως.

 

ΥΛΗ_ΓΕΛ

ΥΛΗ_ΕΠΑΛ_ΕΝΕΕΓΥΛ

Χριστουγεννιάτικες Ευχές από το ΚΕΣΥ Θεσπρωτίας

Ευτυχισμένο χαρούμενο και δημιουργικό 2021

 

Ο προϊστάμενος και το προσωπικό του ΚΕΣΥ Θεσπρωτίας, σας ευχόμαστε Καλά Χριστούγεννα και  Ευτυχισμένο το νέο έτος.

Όλοι μαζί, γονείς και εκπαιδευτικοί ας συνεχίσουμε το έργο εκμάθησης και  στήριξης των παιδιών, των γονιών και των εκπαιδευτικών.

Μέσα από τις Χριστουγεννιάτικες κατασκευές που δημιουργήσαμε, θέλουμε να συμβάλλουμε και εμείς με τη σειρά μας, στη δημιουργική απασχόληση των μικρών  μαθητών σε αυτή τη δύσκολη συγκυρία που βιώνουμε όλοι μας εξ αιτίας της πανδημίας.

Τις κατασκευές επιμελήθηκαν οι  εκπαιδευτικοί

Ζήση Σταυρούλα  ΠΕ80 τομέας ΣΕΠ

Αθανασοπούλου Ζακελίνα ΠΕ21 ΕΕΠ

Μπριασούλη Χαρά ΠΕ60 ΕΑΕ

Χαρίσης Μιλτιάδης ΠΕ70 ΕΑΕ

Με υλικά τα οποία μπορούμε εύκολα να βρούμε στη φύση, όπως θαλασσόξυλα, φλούδες από λεύκες, ανακυκλώσιμα υλικά και άλλα, όπως πηλός, σπάγκος, υφάσματα και τέμπερες, μπορούμε να κατασκευάσουμε όμορφα και δημιουργικά χριστουγεννιάτικα παιχνίδια για μικρούς και μεγάλους.

 

 

 

 

Νέα ΚΥΑ έκτακτα μέτρα προστασίας της δημόσιας υγείας από 13/12/20 έως 7/1/2021

Μαθαίνουμε ασφαλείς

H εφαρμογή των νέων   μέτρων έχουν καταληκτική ημερομηνία την την Πέμπτη 7 Ιανουαρίου 2021 και ώρα 6 το πρωί.

Άρθρο 1
Έκτακτα μέτρα προστασίας της δημόσιας υγείας ανά πεδίο δραστηριότητας

1. Προς τον σκοπό αντιμετώπισης της διασποράς του κορωνοϊού COVID-19 θεσπίζονται τα ακόλουθα μέτρα προστασίας της δημόσιας υγείας ανά πεδίο δραστηριότητας:

Δημόσιες Υπηρεσίες

  • Λειτουργία με το αναγκαίο προσωπικό για την παροχή της υπηρεσίας ή την εκπλήρωση του έργου σύμφωνα με τις οικείες διατάξεις.

    • Υποχρεωτική προστασία υπαλλήλων που ανήκουν σε ομάδες αυξημένου κινδύνου με χορήγηση ειδικής άδειας απουσίας και παροχή τηλεργασίας, όπου είναι εφικτό.

    • Υποχρεωτική τηλεργασία στο μέγιστο δυνατό ποσοστό, εφόσον συνάδει προς τη φύση των καθηκόντων, επιπλέον των υπαλλήλων που ανήκουν σε ομάδα αυξημένου κινδύνου.

    • Εξυπηρέτηση κοινού μόνο σε επείγουσες περιπτώσεις και υποχρεωτικά κατόπιν ραντεβού.

    • Τήρηση απόστασης ενάμισι (1,5) μέτρου.

    • Συνεδριάσεις μέσω τηλεδιάσκεψης των συλλογικών οργάνων. Κατά τη λειτουργία συλλογικών οργάνων που διενεργούν διαδικασίες στις οποίες προβλέπεται συνέντευξη, αυτή διενεργείται με τη χρήση ηλεκτρονικών μέσων χωρίς τη φυσική παρουσία του καλούμενου σε συνέντευξη. Στην περίπτωση αυτή το συλλογικό όργανο ορίζει τους αναγκαίους όρους και τις προϋποθέσεις για τη διασφάλιση της αξιοπιστίας της διαδικασίας αναφορικά με την ταυτοπροσωπία του καλούμενου και τη μη υποβοήθησή του από εξωγενείς παράγοντες.

    • Διενέργεια συναντήσεων εργασίας τηρουμένης της απόστασης του ενάμισι (1,5) μέτρου και με τη συμμετοχή έως επτά (7) ατόμων.

Σχολικές μονάδες

– Αναστολή της δια ζώσης εκπαιδευτικής λειτουργίας των σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, συμπεριλαμβανομένων των νηπιαγωγείων, των δημοτικών σχολείων, των ολοήμερων σχολείων, των γυμνασίων και λυκείων, των απογευματινών δραστηριοτήτων καθώς και των πάσης φύσεως εκπαιδευτικών δομών του παρόντος σημείου (συμπεριλαμβανομένων και των φροντιστηρίων, κέντρων ξένων γλωσσών, φορέων παροχής εκπαίδευσης και πιστοποίησης δεξιοτήτων, ξενόγλωσσων ινστιτούτων εκπαίδευσης και πάσης φύσεως συναφών δομών).
– Διενέργεια σύγχρονης εξ αποστάσεως διδασκαλίας κατ’ εφαρμογή της υπό στοιχεία 120126/ ΓΔ4/12.9.2020 (Β’ 3882) κοινής απόφασης της Υπουργού και της Υφυπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, όπως έχει τροποποιηθεί με τις υπό στοιχεία 131451/ΓΔ4/30.9.2020 (Β’ 4264) και 155689/ΓΔ4/14.11.2020 (Β’ 5044) όμοιες αποφάσεις.
– Συνέχιση της δια ζώσης εκπαιδευτικής λειτουργίας των σχολικών μονάδων ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης όλων των βαθμίδων. Η λειτουργία των δομών του προηγούμενου εδαφίου πραγματοποιείται με υποχρεωτική χρήση μάσκας στους εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους και κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων, αλλά όχι κατά τη διάρκεια της φυσικής αγωγής. Κατ’ εξαίρεση, η χρήση μάσκας δεν είναι υποχρεωτική στις περιπτώσεις που δεν είναι συμβατή με τον βαθμό και το είδος της ειδικής εκπαιδευτικής ανάγκης.

Ενημερωθείτε για τη νέα ΚΥΑ Λειτουργία_δομών3_12.20

 

Από τις 15 Δεκεμβρίου έως τις 23 Δεκεμβρίου οι αιτήσεις κατ’ εξαίρεση μετεγγραφών/μετακινήσεων

Το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων ενημερώνει τους ενδιαφερόμενους ότι οι αιτήσεις για χορήγηση κατ’ εξαίρεση μετεγγραφής/μετακίνησης, για ιδιαίτερα σοβαρές και τεκμηριωμένα εξαιρετικές περιπτώσεις, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 79 του ν. 4692/2020 (ΦΕΚ 111 Α΄) και της με αριθμό 148236/Ζ1/30-10-2020 (Β΄ 4806) υπουργικής απόφασης, υποβάλλονται από την Τρίτη 15 Δεκεμβρίου 2020 έως και την Τετάρτη 23 Δεκεμβρίου 2020.

Οι αιτήσεις υποβάλλονται από τον φοιτητή αποκλειστικά ηλεκτρονικά στην ειδική εφαρμογή https://transfer.it.minedu.gov.gr (κατ΄ εξαίρεση μετεγγραφές) ή μέσω του αντίστοιχου υπερσυνδέσμου στην κεντρική ιστοσελίδα του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, χρησιμοποιώντας τους Ιδρυματικούς κωδικούς (username) και (password).

Τα δικαιολογητικά που τεκμηριώνουν τους επικαλούμενους λόγους για χορήγηση κατ΄ εξαίρεση μετεγγραφής/μετακίνησης ακαδημαϊκού έτους 2020 – 2021, υποβάλλονται ηλεκτρονικά μόνο από τον φοιτητή και μία μόνο φορά σε ένα ενιαίο αρχείο στην εφαρμογή του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων «MyDocs», χρησιμοποιώντας κωδικό χρήστη (username) και συνθηματικό (password) της Α.Α.Δ.Ε. (TAXISnet).

Στην ειδική εφαρμογή των κατ’ εξαίρεση μετεγγραφών είναι διαθέσιμες οι οδηγίες χρήσης σχετικά με τη διαδικασία υποβολής της ηλεκτρονικής αίτησης και της ηλεκτρονικής υποβολής των σχετικών δικαιολογητικών που τεκμηριώνουν τις ιδιαίτερα σοβαρές και εξαιρετικές περιπτώσεις.

Επισημαίνεται ότι τα δικαιολογητικά πρέπει να επισυναφθούν εν συνεχεία της οριστικοποίησης της ηλεκτρονικής αίτησης, με τον τρόπο που αναφέρεται παραπάνω.

Ενημερώνουμε ότι η ηλεκτρονική εφαρμογή για την υποβολή των αιτήσεων για χορήγηση κατ΄ εξαίρεση μετεγγραφής δύναται να ανοίγει κατά τη διάρκεια του ακαδημαϊκού έτους, σε ημερομηνίες που θα ανακοινώνονται από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων με σχετικό Δελτίο Τύπου.

 

Ξεκινούν νέα τμήματα στο «Μεταλυκειακό Έτος – Τάξη Μαθητείας» των αποφοίτων ΕΠΑ.Λ.

Οι  απόφοιτοι των ΕΠΑ.Λ. υποβάλλουν αιτήσεις από σήμερα 10/12/2020 στις 18:00 μέχρι 20/12/2020 και ώρα 23:59 και να αναρτήσουν τα δικαιολογητικά  τους ηλεκτρονικά.

Η υποβολή ηλεκτρονικών αιτήσεων υποψηφίων μαθητευόμενων (συμπεριλαμβανομένων εκείνων με δεσμευμένη θέση μαθητείας) θα γίνει μέσω του Πληροφοριακού Συστήματος Διαχείρισης «Τάξης Μαθητείας» στη διεύθυνση:

https://e-mathiteia.minedu.gov.gr

Τμήματα μαθητείας προκηρύσσονται για τις παρακάτω ειδικότητες:

  • Αισθητικής Τέχνης

  • Αργυροχρυσοχοΐας

  • Βοηθός Βρεφονηπιοκόμων

  • Βοηθός Ιατρικών –Βιολογικών Εργαστηρίων

  • Βοηθός Νοσηλευτή

  • Βοηθός Οδοντοτεχνίτη

  • Βοηθός Φαρμακείου

  • Βοηθός Φυσικοθεραπευτή

  • Γραφικών Τεχνών

  • Κομμωτικής Τέχνης

  • Συντήρησης Έργων Τέχνης – Αποκατάστασης

  • Σχεδίασης και Παραγωγής Ενδύματος

  • Τεχνικός Ανθοκομίας και Αρχιτεκτονικής Τοπίου

  • Τεχνικός Δομικών Έργων και Γεωπληροφορικής

  • Τεχνικός Εγκαταστάσεων Ψύξης, Αερισμού και Κλιματισμού

  • Τεχνικός Εφαρμογών Πληροφορικής

  • Τεχνικός ζυθοποιίας

  • Τεχνικός Η/Υ και Δικτύων Η/Υ

  • Τεχνικός Ηλεκτρολογικών Συστημάτων, Εγκαταστάσεων και Δικτύων

  • Τεχνικός Ηλεκτρονικών και Υπολογιστικών Συστημάτων, Εγκαταστάσεων, Δικτύων και Τηλεπικοινωνιών

  • Τεχνικός Μηχανολογικών Εγκαταστάσεων και Κατασκευών

  • Τεχνικός Μηχανοσυνθέτης Αεροσκαφών

  • Τεχνικός Οχημάτων

  • Τεχνικός Τεχνολογίας Τροφίμων και Ποτών

  • Τεχνικός Φυτικής Παραγωγής

  • Υπάλληλος Αποθήκης και Συστημάτων Εφοδιασμού (logistics)

  • Υπάλληλος Διοίκησης και Οικονομικών Υπηρεσιών

  • Υπάλληλος Τουριστικών Επιχειρήσεων

Σε κάθε Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης έχουν αναρτηθεί οι προσκλήσεις και οι θέσεις Μαθητείας είναι διαφορετικές.

 

Για την ΠΔΕ Ηπείρου που αφορά τους μαθητευόμενους της περιοχής μας, ΕΔΩ η σχετική πρόσκληση.

 

Εγκύκλιος για την εξ αποστάσεως αξιολόγηση των μαθητών/τριών Δ/βάθμιας Εκπαίδευσης για το σχολικό έτος 2020-2021

Η αξιολόγηση των μαθητών/τριών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για το Α΄ Τετράμηνο θα γίνει σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις.

Στο Γενικό Λύκειο, σύμφωνα με άρθρο 103, παρ.1 του Ν. 4610/2019 και στο Επαγγελματικό Λύκειο σύμφωνα με άρθρο 121, παρ.1.

Επιπλέον, οι εκπαιδευτικοί στο πλαίσιο της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης ενθαρρύνονται να χρησιμοποιούν κάθε πρόσφορο τρόπο διεξαγωγής των γραπτών εξετάσεων και ηλεκτρονικής αποστολής των θεμάτων αξιολόγησης και των απαντήσεων των μαθητών/τριών, καθώς επίσης και:

  • Το εργαλείο «Ασκήσεις» από την ηλεκτρονική τάξη-e-class, στο οποίο περιλαμβάνονται θέματα αυτόματης βαθμολόγησης, θέματα ανάπτυξης (ελεύθερου κειμένου) και θέματα συνδυασμού αυτόματης βαθμολόγησης και ανάπτυξης (ελεύθερου κειμένου).

  • Το εργαλείο «Εργασίες» από την ηλεκτρονική τάξη-e-class: υποβολή από τους/τις μαθητές/τριες αρχείων απαντήσεων με συγκεκριμένη προθεσμία και ώρα υποβολής κατά τη διάρκεια του μαθήματος.

  • Το εργαλείο «e-me assignments» της πλατφόρμας e-me: Δημιουργία και ανάθεση εργασιών.

  • Το εργαλείο «e-portfolio» της πλατφόρμας e-me: Οργάνωση και προβολή της δουλειάς μαθητών/τριών.

  • Την εφαρμογή «e-me content» της πλατφόρμας e-me: Δημιουργία ψηφιακού εκπαιδευτικού περιεχομένου για την ανάπτυξη διαφόρων τύπων διαδραστικών μαθησιακών αντικειμένων.

  • Το εργαλείο της ψηφοφορίας/δημοσκόπησης (polling) της πλατφόρμας webex.

Για όλα τα ανωτέρω εργαλεία παρατίθενται σύνδεσμοι και παραρτήματα με οδηγίες χρήσης/παραδείγματα.

ΕΔΩ Η ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ

ΕΔΩ ΤΟ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΜΕ ΟΔΗΓΙΕΣ